Muziek / Toplijsten en favorieten / 1000 nummer 1 hits uit de vorige eeuw
zoeken in:
0
geplaatst: 7 september 2013, 14:01 uur
De 9 minuten durende album (Introspective) versie is helemaal genieten maar ook deze versie doet het goed bij mij. Het was de Christmas number one van 1987 en dat betekend dat er enorm veel exemplaren van zijn verkocht in de UK.
Cijfer 8,0
Cijfer 8,0
0
geplaatst: 7 september 2013, 17:07 uur
188. Elvis Presley - Are You Lonesome Tonight (1960)
Nummer 1 in UK (4 weken) en US (6 weken).
Een softe Pelvis met een meesterlijke frasering.
In België ook op 1 in de prehistorische maandlijsten.
Nummer 1 in UK (4 weken) en US (6 weken).
Een softe Pelvis met een meesterlijke frasering.
In België ook op 1 in de prehistorische maandlijsten.
0
geplaatst: 7 september 2013, 17:29 uur
Elvis Presley- Are You Lonesome Tonight
Soft, maar wel mooi. Presley had een geweldige stem en ik durf hier wel te beweren dat hij tot één van de beste vocalisten allertijden behoort.
Een stem die je ook daadwerkelijk bij de strot kan pakken.
Fraai klein liedje. (7,8)
Soft, maar wel mooi. Presley had een geweldige stem en ik durf hier wel te beweren dat hij tot één van de beste vocalisten allertijden behoort.
Een stem die je ook daadwerkelijk bij de strot kan pakken.
Fraai klein liedje. (7,8)
0
geplaatst: 7 september 2013, 21:06 uur
6
Geen discussie over de grootheid van Elvis. Maar ik denk dat hij leuker was voor hen die de jaren '50 en '60 muzikaal van hem hebben meegemaakt.
Hij was voor de Amerikanen de verpersoonlijking van de "ruige" rock and roll artiest van de jaren '50, een icoon uit die tijd. Later moet die muziek je echt wat gaan zeggen, wil je er wat bij kunnen bedenken.
Hij kon ook zeer romantisch onderlegde nummers maken, zoals Are you lonesome tonight. IJzersterk qua melodie maar mij voor het mooie iets te tam.
Geen discussie over de grootheid van Elvis. Maar ik denk dat hij leuker was voor hen die de jaren '50 en '60 muzikaal van hem hebben meegemaakt.
Hij was voor de Amerikanen de verpersoonlijking van de "ruige" rock and roll artiest van de jaren '50, een icoon uit die tijd. Later moet die muziek je echt wat gaan zeggen, wil je er wat bij kunnen bedenken.
Hij kon ook zeer romantisch onderlegde nummers maken, zoals Are you lonesome tonight. IJzersterk qua melodie maar mij voor het mooie iets te tam.
0
geplaatst: 7 september 2013, 21:56 uur
188. Elvis Presley - Are You Lonesome Tonight (1960)
Inderdaad een soft nummer en ik reken dit niet tot zijn beste maar ook romantisch en hij heeft een geweldige stem. Dat gesproken gedeelte maakt dit nummer nog meer een evergreen.
Cijfer: 7,5
Inderdaad een soft nummer en ik reken dit niet tot zijn beste maar ook romantisch en hij heeft een geweldige stem. Dat gesproken gedeelte maakt dit nummer nog meer een evergreen.
Cijfer: 7,5
0
geplaatst: 8 september 2013, 15:29 uur
189. UB40 - (Can't Help) Falling in Love with You (1993)
Nummer 1 in BE (3 weken), NL (4 weken), UK (2 weken) en US (7 weken).
Red Red Wine, I Got You Babe en Kingston Town (allen op 1 in Nederland).
Op een bepaald moment had UB40 begrepen dat er met covers geld viel te rapen.
Labour of Love (Part 341)
Nummer 1 in BE (3 weken), NL (4 weken), UK (2 weken) en US (7 weken).
Red Red Wine, I Got You Babe en Kingston Town (allen op 1 in Nederland).
Op een bepaald moment had UB40 begrepen dat er met covers geld viel te rapen.
Labour of Love (Part 341)
0
geplaatst: 8 september 2013, 15:51 uur
Als reggae-fan zijnde hoort dit bandje er voor mijn part niet bij 
Moet bekennen de eerste 3 albums waren zeer goed zelfs en ben daarna afgehaakt met al die mislukte covers. Heb het repertoire wel in huis maar ben verzamelaar (15 albums)
Cijfer: 2.5

Moet bekennen de eerste 3 albums waren zeer goed zelfs en ben daarna afgehaakt met al die mislukte covers. Heb het repertoire wel in huis maar ben verzamelaar (15 albums)
Cijfer: 2.5
0
geplaatst: 8 september 2013, 16:01 uur
Nee met Reggae heeft dit niets meer te maken, gewoon pop met grote hitpotentie. Wel "uit mijn tijd" en daardoor toch wat sentiment. Niet dat het nummer zo goed is, nee dat ook weer niet maar zo slecht als John vind ik deze ook weer niet.
Cijfer: 5,0
Cijfer: 5,0
0
geplaatst: 8 september 2013, 16:36 uur
UB40 maakte in hun beginperiode nog redelijk geslaagde reggea. Zelfs de cóvertjes konden er nog aardig mee door.
Naarmate de tijd gingen de britten steeds gilbberiger klinken. Hits ?....... Wel zeker, maar de geloofwaardigheid nam rond deze periode sterk af.
Kom ook niet verder dan een 3.
Naarmate de tijd gingen de britten steeds gilbberiger klinken. Hits ?....... Wel zeker, maar de geloofwaardigheid nam rond deze periode sterk af.
Kom ook niet verder dan een 3.
0
geplaatst: 8 september 2013, 16:40 uur
Duidelijk de zwakste UB40-single tot dan toe, een fletse en gladde cover van een overbekend Elvis-nummer. Hun vorige nummers vond ik wel goed te pruimen maar dit is inspiratieloos (maar het werd wel een nr.1-hit).
Cijfer: 3
Cijfer: 3
0
geplaatst: 8 september 2013, 17:29 uur
Niet alleen destijds zo te zien

Hier dezelfde conclusie en dezelfde score: 1
0
geplaatst: 8 september 2013, 18:18 uur
0
geplaatst: 8 september 2013, 19:54 uur
LucM schreef:
Duidelijk de zwakste UB40-single tot dan toe, een fletse en gladde cover van een overbekend Elvis-nummer. Hun vorige nummers vond ik wel goed te pruimen maar dit is inspiratieloos (maar het werd wel een nr.1-hit.
Duidelijk de zwakste UB40-single tot dan toe, een fletse en gladde cover van een overbekend Elvis-nummer. Hun vorige nummers vond ik wel goed te pruimen maar dit is inspiratieloos (maar het werd wel een nr.1-hit.
En dan nog wel in alle vier de landen die we in dit topic screenen.
Ik vind de vocale intro wel heel geslaagd: meteen de sterkste troef van de song uitgespeeld.
Die steriele reggae-sound van UB40 paste wonderwel in het hitjaar 1993,
waarin verder Ace of Base, Shaggy, Shabba Ranks etc ... plastieken reggae en ragga brachten.
Ik vind het zeker hun beste niet, maar hij tikt als een wekker en noopt tot meezingen.
0
geplaatst: 8 september 2013, 20:17 uur
UB40 - je gunt bands echt wel succes, maar als het zo gierend de bocht uit vliegt, denk je vol weemoed terug aan de editie van NewPop R'dam toen ze imo The Ramones naar de kroon staken. Di heeft nitsj meer met reggae en artistieke integriteit te maken, het UB40-formulier werd al een paar jaar niet meer ingeleverd.
1
1
0
geplaatst: 8 september 2013, 20:54 uur
Een 1 is wel erg laag, vooruit ik geef een 2,5.
Binnen een paar jaar diep gezonken, UB40. Van werkeloos naar succesvolle band. Van reggae met opstandige teksten naar.......... ja, wat is dit eigenlijk?
Binnen een paar jaar diep gezonken, UB40. Van werkeloos naar succesvolle band. Van reggae met opstandige teksten naar.......... ja, wat is dit eigenlijk?
0
geplaatst: 8 september 2013, 21:49 uur
dazzler schreef:
Ik vind het zeker hun beste niet, maar hij tikt als een wekker en noopt tot meezingen.
Dit dus. Prima productie ook.Ik vind het zeker hun beste niet, maar hij tikt als een wekker en noopt tot meezingen.
Beter dan menig gladde 80s-variant die zo geliefd zijn in de MuMe Ladder.
0
geplaatst: 9 september 2013, 11:04 uur
190. Desmond Dekker & The Aces - The Israelites (1969)
Nummer 1 in NL (2 weken) en UK (1 week).
Mooi voorbeeld van het moment waarop ska langzaam reggae werd.
Een scharniersong: dansbaar maar met een boodschap voor de luisteraar.
Nummer 1 in NL (2 weken) en UK (1 week).
Mooi voorbeeld van het moment waarop ska langzaam reggae werd.
Een scharniersong: dansbaar maar met een boodschap voor de luisteraar.
0
geplaatst: 9 september 2013, 11:48 uur
8
Leuk nummer. Ik heb de beste man ook nog live mogen zien voor zijn dood.
Leuk nummer. Ik heb de beste man ook nog live mogen zien voor zijn dood.
0
geplaatst: 9 september 2013, 14:00 uur
7,5
(me ears are alight)
Hierop (4 cd's) Bob Marley & The Wailers - Songs of Freedom (1992) is de 'overgang' van ska/bluebeat >>> reggae duidelijk te volgen.
(me ears are alight)
Hierop (4 cd's) Bob Marley & The Wailers - Songs of Freedom (1992) is de 'overgang' van ska/bluebeat >>> reggae duidelijk te volgen.
0
geplaatst: 9 september 2013, 18:00 uur
Heerlijke song. Heel fijn die luie beat. Perfect nummer voor in de ochtend. Rustig opstarten. (7,5)
0
geplaatst: 9 september 2013, 18:56 uur
De eerste grote reggaehit en ik heb altijd veel van reggae gehouden omdat het zomers en relaxt klinkt en toch erg ritmisch waar de slaggitaar en percussie veel bijdraagt. Zo ook dit nummer met bovendien een prima soulvolle stem.
Cijfer: 8,5
Cijfer: 8,5
* denotes required fields.