Muziek / Toplijsten en favorieten / 1000 nummer 1 hits uit de vorige eeuw
zoeken in:
0
geplaatst: 17 september 2013, 15:20 uur
Going Underground: 8,5
Dreams Of Children ( 6,7)
Going Inderground heeft net even wat meer herkenbaarheid en maakt meer indruk dan Dreams Of Children. Is ook m.i echt een b-kantje.
Dreams Of Children ( 6,7)
Going Inderground heeft net even wat meer herkenbaarheid en maakt meer indruk dan Dreams Of Children. Is ook m.i echt een b-kantje.
0
geplaatst: 17 september 2013, 19:47 uur
199. The Jam - Going Underground (1980)
Cijfer: 9
199. The Jam - Dreams of Children (1980)
Cijfer: 7
Going Underground is een postpunkklassieker en spreekt duidelijk meer aan dan Dreams of Children dat niettemin een behoorlijk nummer is.
199. The Jam - Dreams of Children (1980)
Cijfer: 7
Going Underground is een postpunkklassieker en spreekt duidelijk meer aan dan Dreams of Children dat niettemin een behoorlijk nummer is.
0
geplaatst: 18 september 2013, 14:00 uur
200. The Rolling Stones - Ruby Tuesday (1967)
Nummer 1 in US (1 week).
Een dubbele a-kant die het in Europa iets minder goed deed.
In de US stond enkel Ruby Tuesday bovenaan de hitlijsten genoteerd.
In Europa koos men voor de andere titel als lead-song.
Zijn beste notering behaalde Let's Spend the Night Together in Nederland (2de plaats).
200. Let's Spend the Night Together (1967)
Dit topic heeft mathematisch gesproken één vijfde van zijn beloofde traject afgelegd.
De volgende 10 nummers ga ik door met het themaatje dubbele-kant,
maar ik combineer het dan met een ander themaatje: dat van de nummer 1 hit
die bij nadere beschouwing nooit op 1 heeft gestaan in België, Nederland, UK of US.
Enige vereiste is dat deze hit op zijn minst de nummer 2 heeft bereikt in één van die vier landen.
Dat laatste themaatje rakel ik later nog eens op als we het niet meer over dubbele a-kanten hebben.
Nummer 1 in US (1 week).
Een dubbele a-kant die het in Europa iets minder goed deed.
In de US stond enkel Ruby Tuesday bovenaan de hitlijsten genoteerd.
In Europa koos men voor de andere titel als lead-song.
Zijn beste notering behaalde Let's Spend the Night Together in Nederland (2de plaats).
Dit topic heeft mathematisch gesproken één vijfde van zijn beloofde traject afgelegd.
die bij nadere beschouwing nooit op 1 heeft gestaan in België, Nederland, UK of US.
Enige vereiste is dat deze hit op zijn minst de nummer 2 heeft bereikt in één van die vier landen.
Dat laatste themaatje rakel ik later nog eens op als we het niet meer over dubbele a-kanten hebben.
0
geplaatst: 18 september 2013, 15:57 uur
Ruby Tuesday
Één van de eerste wat gevoeligere Stonesnummers. Gaat ze goed af. Volgens mij heeft Melanie het later nog eens gecóvert. (7,4)
Let's Spend The Night Together
Beetje de poppy sound van de Stones. Maar wel waanzinnig catchy. Coirtjes zijn lekker en het nummer loopt gewoon heel goed.
In de legendarische Ed Sullivan Show bracht de groep dit live. De tekst van het refein moest aangepast worden in Let's Spend Some Time Together.
Ach ja.......de 60's. ( 8,3)
Één van de eerste wat gevoeligere Stonesnummers. Gaat ze goed af. Volgens mij heeft Melanie het later nog eens gecóvert. (7,4)
Let's Spend The Night Together
Beetje de poppy sound van de Stones. Maar wel waanzinnig catchy. Coirtjes zijn lekker en het nummer loopt gewoon heel goed.
In de legendarische Ed Sullivan Show bracht de groep dit live. De tekst van het refein moest aangepast worden in Let's Spend Some Time Together.
Ach ja.......de 60's. ( 8,3)
0
Cured
geplaatst: 18 september 2013, 18:08 uur
RT: 6
me te zoet
LSTT: 7
ook niet zo'n rocker, te veel pop
me te zoet
LSTT: 7
ook niet zo'n rocker, te veel pop
0
geplaatst: 18 september 2013, 18:10 uur
Rolling Stones in hun flower power-periode, niet hun sterkste kant maar dit is wel een zeer fraai nummer met prachtige arrangementen.
Een erg vrolijk en aanstekelijk Stones-nummer waarbij het spelplezier nog doordringt. Heel leuke koortjes.
Cijfer: 8,5
Rolling Stones in hun flower power-periode, niet hun sterkste kant maar dit is wel een zeer fraai nummer met prachtige arrangementen.
Een erg vrolijk en aanstekelijk Stones-nummer waarbij het spelplezier nog doordringt. Heel leuke koortjes.
Cijfer: 8,5
0
geplaatst: 18 september 2013, 20:33 uur
6.5
6.5
6.5
6.5
0
geplaatst: 18 september 2013, 21:41 uur
dazzler schreef:
Hoe bedoel je dit precies? Nummers die bekend staan als nummer 1-hit, maar die nooit op nummer 1 gestaan hebben?De volgende 10 nummers ga ik door met het themaatje dubbele-kant,
0
geplaatst: 18 september 2013, 21:49 uur
Ik bedoel daarmee: er zijn hits waarvan we aannemen dat ze ooit op 1 stonden,
maar eigenlijk kwamen ze nooit verder dan nummer 2 (in de vier landen die ik als criterium hanteer).
Het zit zo dat ik ongeveer 20 nummers voor ogen had voor het themaatje dubbele a-kanten op 1.
Tot ik vaststelde dat een aantal van die nummers dus eigenlijk nooit op 1 hadden gestaan.
De meeste daarvan strandden gewoon op nummer 2.
Vandaar.
Later doe ik het nog eens over met nummers die wekenlang op 2 stonden,
maar nooit voorbij die megahit geraakten die dus nog één trapje hoger stond.
Morele nummer 1 hits, dus eigenlijk.
Songs die de pech hadden om niet voorbij de ene kanjer van het moment te geraken.
En dat dus in geen enkel van de vier landen.
maar eigenlijk kwamen ze nooit verder dan nummer 2 (in de vier landen die ik als criterium hanteer).
Het zit zo dat ik ongeveer 20 nummers voor ogen had voor het themaatje dubbele a-kanten op 1.
Tot ik vaststelde dat een aantal van die nummers dus eigenlijk nooit op 1 hadden gestaan.
De meeste daarvan strandden gewoon op nummer 2.
Vandaar.
Later doe ik het nog eens over met nummers die wekenlang op 2 stonden,
maar nooit voorbij die megahit geraakten die dus nog één trapje hoger stond.
Morele nummer 1 hits, dus eigenlijk.
Songs die de pech hadden om niet voorbij de ene kanjer van het moment te geraken.
En dat dus in geen enkel van de vier landen.
0
geplaatst: 19 september 2013, 19:00 uur
201. Queen - We Are the Champions (1977)
Nummer 2 in NL (4 weken achter 't Smurfenlied) en UK (3 weken achter ABBA & Wings).
Nu dacht ik warempel dat ie op 1 had gestaan, zowel in de UK als in Nederland trouwens.
Maar wat blijkt ... net niet dus. Toch een te mooie dubbele a-kant om te laten liggen.
Na al die jaren misschien net iets te veel verkracht in voetbalstadions,
maar ach, Queen zelf was allesbehalve vies van dergelijke locaties, dus ...
201. We Will Rock You (1977)
Nummer 2 in NL (4 weken achter 't Smurfenlied) en UK (3 weken achter ABBA & Wings).
Nu dacht ik warempel dat ie op 1 had gestaan, zowel in de UK als in Nederland trouwens.
Maar wat blijkt ... net niet dus. Toch een te mooie dubbele a-kant om te laten liggen.
Na al die jaren misschien net iets te veel verkracht in voetbalstadions,
maar ach, Queen zelf was allesbehalve vies van dergelijke locaties, dus ...
0
geplaatst: 19 september 2013, 19:14 uur
Queen- We Are The Champions
Afgezien van het feit dat dit nummer inderdaad zo'n evenementen status heeft, is het eigenlijk een prima song. Lang niet mijn favoriet, maar kom er maar eens op.
Het refein is groots en ook in de coupleten blijft de spanning er goed in.
Moeilijk, want feitelijk komt het nummer mijn neus uit, maar toch een 7,5.
We Will Rock You
Uiteindelijk ook een meezinger die het goed deed en doet in de stadions waar sport wordt gespeeld.
Heeft toch wel impact. Het stampen op de vloer en de vinnige vocalen van Freddie.
Rauwe gitaarsolo om het af te maken. Zonder meer een originele vondst. (8)
Afgezien van het feit dat dit nummer inderdaad zo'n evenementen status heeft, is het eigenlijk een prima song. Lang niet mijn favoriet, maar kom er maar eens op.
Het refein is groots en ook in de coupleten blijft de spanning er goed in.
Moeilijk, want feitelijk komt het nummer mijn neus uit, maar toch een 7,5.
We Will Rock You
Uiteindelijk ook een meezinger die het goed deed en doet in de stadions waar sport wordt gespeeld.
Heeft toch wel impact. Het stampen op de vloer en de vinnige vocalen van Freddie.
Rauwe gitaarsolo om het af te maken. Zonder meer een originele vondst. (8)
0
geplaatst: 19 september 2013, 19:39 uur
Van overkill is wel een beetje spraken ja...
Champions 7,0
Rock You 7,5
Champions 7,0
Rock You 7,5
0
geplaatst: 19 september 2013, 20:20 uur
201. Queen - We Are the Champions (1977)
Al te vaak gedraaid (in sportstadia) maar toch een onvergetelijk nummer mede door het meezingrefrein.
Cijfer: 7,5
Ook weer een nummer dat vaak wordt gedraaid in sportstadia, heeft ietsje meer originaliteit door het ritme.
Cijfer: 8
Al te vaak gedraaid (in sportstadia) maar toch een onvergetelijk nummer mede door het meezingrefrein.
Cijfer: 7,5
Ook weer een nummer dat vaak wordt gedraaid in sportstadia, heeft ietsje meer originaliteit door het ritme.
Cijfer: 8
0
geplaatst: 20 september 2013, 11:00 uur
Interessant duo, in de studioversie toch wel wat belegen. Hun live-versies waren echter magistraal. Vooral de Wembley-versie met de lange koninklijke cape zijn legendarisch.
0
geplaatst: 20 september 2013, 16:47 uur
202. The Beach Boys - God Only Knows (1966)
Nummer 2 in de UK (2 weken achter Yellow Submarine / Eleanor Rigby van The Beatles).
En toen dacht ik, The Beach Boys, die hadden toch een legendarische dubbele nummer 1 hit in de UK.
Tot nader onderzoek uitwees dat het ook hier om een zelfs eerder bescheiden nummer 2 hit ging.
Ook in de status haalde a-kant Wouldn't It Be Nice de toppositie niet.
202. The Beach Boys - Woudn't It Be Nice (1966)
Nummer 2 in de UK (2 weken achter Yellow Submarine / Eleanor Rigby van The Beatles).
En toen dacht ik, The Beach Boys, die hadden toch een legendarische dubbele nummer 1 hit in de UK.
Tot nader onderzoek uitwees dat het ook hier om een zelfs eerder bescheiden nummer 2 hit ging.
Ook in de status haalde a-kant Wouldn't It Be Nice de toppositie niet.
0
geplaatst: 20 september 2013, 17:43 uur
Het waren toch niet de eeuwige rivalen die destijds op 1 stonden, hè? Met Yellow Submarine/Eleanor Rigby.
0
geplaatst: 20 september 2013, 18:30 uur
Misschien wel het bekendste nummer van The Boys (samen met Good Vibrations)
7.5
6.25
7.5
6.25
0
geplaatst: 20 september 2013, 18:46 uur
sheep67 schreef:
Nooit gehoord van Sloop John B?
God Only Knows: 8,5
Woudn't It Be Nice: 6.5
Doe mij deze cover maar:
0
geplaatst: 20 september 2013, 18:48 uur
Woudn't It Be Nice 8,5 , God Only Knows 9 (bijna het mooiste BB nummer).
* denotes required fields.