Muziek / Toplijsten en favorieten / 1000 nummer 1 hits uit de vorige eeuw
zoeken in:
0
geplaatst: 20 september 2013, 18:52 uur
Daar heb je gelijk in Mjuman. Sloop John B bereikte een eerste plaats en verbleef maar liefst 20 weken in de hitlijst.
0
geplaatst: 20 september 2013, 19:18 uur
chevy93 schreef:
Het waren toch niet de eeuwige rivalen die destijds op 1 stonden, hè? Met Yellow Submarine/Eleanor Rigby.
Het waren toch niet de eeuwige rivalen die destijds op 1 stonden, hè? Met Yellow Submarine/Eleanor Rigby.
Inderdaad: aangepast en meteen het volgende nummer in dit topic verraden.
0
geplaatst: 20 september 2013, 21:43 uur
202. The Beach Boys - God Only Knows (1966)
8.5
202. The Beach Boys - Woudn't It Be Nice (1966)
6.5
8.5
6.5
0
geplaatst: 20 september 2013, 21:55 uur
We are the Champions 6
We will rock you 5
God Only Knows 9
Wouldn't it be nice 7
Sloop John B vind ik (ook) het beste nummer van de Beach Boys en Good Vibrations een goede tweede.
We will rock you 5
God Only Knows 9
Wouldn't it be nice 7
Sloop John B vind ik (ook) het beste nummer van de Beach Boys en Good Vibrations een goede tweede.
0
geplaatst: 20 september 2013, 23:35 uur
202. The Beach Boys - God Only Knows (1966)
Cijfer: 9,5
Cijfer: 9
Twee geweldige Beach Boys-songs uit hun onvolprezen meesterwerk Pet Sounds waarbij hun karakteristieke vocalen in volle glorie te horen zijn.
Cijfer: 9
Twee geweldige Beach Boys-songs uit hun onvolprezen meesterwerk Pet Sounds waarbij hun karakteristieke vocalen in volle glorie te horen zijn.
0
geplaatst: 21 september 2013, 00:05 uur
God Only Knows -
Een nummer waar eigenlijk helemaal niets op aan te merken valt. Het perfecte popliedje.
Vernuft arrangement, hemelse melodielijn, fraaie zang en de emotie prachtig weergegeven.
Één van de mooiste nummers ooit gemaakt. (10)
Woudn't It Be Nice
Ook een geweldig liedje. De typerende sound weer in al zijn glorie aanwezig. Niet zo goed als God Only Knows, maar eveneens van grote klasse. (8,8)
Een nummer waar eigenlijk helemaal niets op aan te merken valt. Het perfecte popliedje.
Vernuft arrangement, hemelse melodielijn, fraaie zang en de emotie prachtig weergegeven.
Één van de mooiste nummers ooit gemaakt. (10)
Woudn't It Be Nice
Ook een geweldig liedje. De typerende sound weer in al zijn glorie aanwezig. Niet zo goed als God Only Knows, maar eveneens van grote klasse. (8,8)
0
geplaatst: 21 september 2013, 10:37 uur
203. The Beatles - Yellow Submarine (1966)
Nummer 1 in BE (2 weken), NL (6 weken) en UK (4 weken).
A spoonful of sugar makes the medicine go down.
Zo'n polonaise hit als Yellow Submarine bracht The Beatles ook bij opa en oma.
Gezongen door Ringo Starr, zodat Paul of John zich hier niet aan hoefden te verbranden.
En waar zou Boudewijn de Groot zijn mosterd voor Het Land van Maas en Waal vandaan hebben?
Het medicijn in kwestie heette Eleanor Rigby en toonde ons een hele andere zijde van de Fab Four.
Een ingenieus gearrangeerd werkstukje waar menig concurrent een contrapunt kon aan zuigen.
Inderdaad een beetje ironisch dat Brian Wilson, die met Pet Sounds Rubber Soul van The Beatles
wilde overtreffen, lijdzaam moest toezien hoe deze Beatles single zijn groep van de eerste plaats hield.
(zie nummer 202)
203. The Beatles - Eleanor Rigby (1966).
Nummer 1 in BE (2 weken), NL (6 weken) en UK (4 weken).
Zo'n polonaise hit als Yellow Submarine bracht The Beatles ook bij opa en oma.
Gezongen door Ringo Starr, zodat Paul of John zich hier niet aan hoefden te verbranden.
En waar zou Boudewijn de Groot zijn mosterd voor Het Land van Maas en Waal vandaan hebben?
Het medicijn in kwestie heette Eleanor Rigby en toonde ons een hele andere zijde van de Fab Four.
Een ingenieus gearrangeerd werkstukje waar menig concurrent een contrapunt kon aan zuigen.
Inderdaad een beetje ironisch dat Brian Wilson, die met Pet Sounds Rubber Soul van The Beatles
wilde overtreffen, lijdzaam moest toezien hoe deze Beatles single zijn groep van de eerste plaats hield.
(zie nummer 202)
0
geplaatst: 21 september 2013, 10:52 uur
203 YS: 6,0
203 ER: 8,5
tja daar zit toch wel een erg groot kwaliteitsverschil tussen.
203 ER: 8,5
0
geplaatst: 21 september 2013, 11:02 uur
vigil schreef:
Dat mag je wel zeggen!
Yellow Submarine 5,5
Eleanor Rigby 9,0
0
geplaatst: 21 september 2013, 11:05 uur
203. The Beatles - Yellow Submarine (1966)
Absurdistisch nummer dat op zich geniaal in elkaar is gestoken (die geluidscollage) al is dat ook niet mijn favoriete Beatles-nummer.
Cijfer: 7,5
Een veel serieuzer kant van The Beatles met geweldig strijkersorkest en zangharmonieën.
Absurdistisch nummer dat op zich geniaal in elkaar is gestoken (die geluidscollage) al is dat ook niet mijn favoriete Beatles-nummer.
Een veel serieuzer kant van The Beatles met geweldig strijkersorkest en zangharmonieën.
0
geplaatst: 21 september 2013, 11:10 uur
Eleanor Rigby 10 , een van de grote parels van Paul.,
Yellow Submarine 6,5
Yellow Submarine 6,5
0
geplaatst: 21 september 2013, 11:30 uur
Ik weet niet waarom je dit precies plaatst, maar ik stond vanochtend op met Yellow Brick Road van Angus & Julia Stone en nu zit dit zinnetje al de hele dag in mijn hoofd. 
Eén van de beste dubbele A-kanten van The Beatles, overigens.

0
geplaatst: 21 september 2013, 11:32 uur
Wat ik bedoelde was: zo'n populaire meezinger als Yellow Submarine op single
was een handig glijmiddel om het veel complexere Eleanor Rigby bij het grote publiek te brengen.
was een handig glijmiddel om het veel complexere Eleanor Rigby bij het grote publiek te brengen.
0
geplaatst: 21 september 2013, 12:12 uur
Kleutersingle, als liefhebber van de kabouterdans heb ik hier dus nog wel een voldoende voor gegeven 

0
geplaatst: 21 september 2013, 17:12 uur
Yellow Submarine: misschien nog wel irritanter dan Obladi. In elk geval veel zeikeriger. Die geluidscollage is best leuk, maar die openingszin alleen al. Zeurderiger kan niet.
Kan hier echt geen voldoende voor geven. Laat ik het op een 3 houden, voor die geluidscollage en de megafoon nazing van Lennon (?).
Eleanor Rigby: prachtig stukje muziek. 8 1/2 punt.
Kan hier echt geen voldoende voor geven. Laat ik het op een 3 houden, voor die geluidscollage en de megafoon nazing van Lennon (?).
Eleanor Rigby: prachtig stukje muziek. 8 1/2 punt.
0
geplaatst: 21 september 2013, 18:20 uur
Yellow Submarine:
Gewoon een leuke meezinger, meer ook niet.
6,5
Eleanor Rigby:
Mijn favoriete nummer van The Beatles, heerlijke melancholie verpakt in mooie melodieën, cryptische teksten en geweldige zang van McCartney.
10
Gewoon een leuke meezinger, meer ook niet.
6,5
Eleanor Rigby:
Mijn favoriete nummer van The Beatles, heerlijke melancholie verpakt in mooie melodieën, cryptische teksten en geweldige zang van McCartney.
10
0
geplaatst: 21 september 2013, 19:42 uur
204. Wham! - Last Christmas (1984)
Nummer 2 in BE (3 weken), NL (2 weken) en UK (5 weken) telkens achter Band Aid..
Volgens de statistieken de best verkochte niet-nummer 1 single aller tijden in de UK.
Ook in de Benelux stond Do They Know It's Christmas in de weg. Opvallend veel kerstsingles dat jaar
als je ook The Power of Love van FGTH en Everything Must Change van Paul Young meerekent.
Omdat de single ook na Nieuwjaar van pas zou mogen komen,
plantte Wham! op de achterkant een remix van Everything She Wants.
In de US bereikte dat nummer wel de top.
De single verscheen zelfs met een nieuwe hoes en met beide kanten omgewisseld.
Dus beide songs zijn zowel elkaar a- als b-kant geweest en passen dus in dit themaatje.
204. Wham! - Everything She Wants (1984)
Nummer 1 in US (2 weken).
Nummer 2 in BE (3 weken), NL (2 weken) en UK (5 weken) telkens achter Band Aid..
Volgens de statistieken de best verkochte niet-nummer 1 single aller tijden in de UK.
Ook in de Benelux stond Do They Know It's Christmas in de weg. Opvallend veel kerstsingles dat jaar
als je ook The Power of Love van FGTH en Everything Must Change van Paul Young meerekent.
Omdat de single ook na Nieuwjaar van pas zou mogen komen,
plantte Wham! op de achterkant een remix van Everything She Wants.
In de US bereikte dat nummer wel de top.
De single verscheen zelfs met een nieuwe hoes en met beide kanten omgewisseld.
Dus beide songs zijn zowel elkaar a- als b-kant geweest en passen dus in dit themaatje.
Nummer 1 in US (2 weken).
0
geplaatst: 21 september 2013, 19:48 uur
Ik vind George Michael een prima zanger en hij heeft een paar mooie platen gemaakt maar de combinatie met Andrew Ridgeley, de band Wham! dus, doet me niet zoveel.
Heel de periode Wham! bewust mee mogen maken maar was eigenlijk voor de "bakvisjes" bedoeld.....
3.5
5.0
Heel de periode Wham! bewust mee mogen maken maar was eigenlijk voor de "bakvisjes" bedoeld.....
3.5
5.0
0
geplaatst: 21 september 2013, 19:48 uur
Over mijn sentimentele verknochtheid aan Last Christmas.
Tijdens het schooljaar 1984-1985 zette ik de stap van hitparadepuber
naar ontdekker van diverse new wave acts zoals Joy Division en The Cure.
Blue Monday van NO en Some Great Reward van DM waren de katalysatoren.
Tijdens de kerstdagen wentelde ik me nog in de bakvissen romantiek van Last Christmas.
Een paar maanden later zetten de teksten van Ian Curtis mijn wereld- en zelfbeeld op zijn kop.
Derhalve denk ik met zeer veel mildheid terug aan de kerstsingle van Wham! Die verloren onschuld.
Op Everything She Wants is de latere solo George al duidelijk aanwezig.
Tijdens het schooljaar 1984-1985 zette ik de stap van hitparadepuber
naar ontdekker van diverse new wave acts zoals Joy Division en The Cure.
Blue Monday van NO en Some Great Reward van DM waren de katalysatoren.
Tijdens de kerstdagen wentelde ik me nog in de bakvissen romantiek van Last Christmas.
Een paar maanden later zetten de teksten van Ian Curtis mijn wereld- en zelfbeeld op zijn kop.
Derhalve denk ik met zeer veel mildheid terug aan de kerstsingle van Wham! Die verloren onschuld.
Op Everything She Wants is de latere solo George al duidelijk aanwezig.
0
Cured
geplaatst: 21 september 2013, 20:59 uur
LC: 1
ESW: 2
ik vind wham één van de verschrikleste bands van de 80's; tienermeisjesmuziek, terwijl GM toen al wist dat ie gay was
ESW: 2
ik vind wham één van de verschrikleste bands van de 80's; tienermeisjesmuziek, terwijl GM toen al wist dat ie gay was

0
geplaatst: 21 september 2013, 23:33 uur
Over 10 jaar denken de meeste die zich nu zo negatief uitlieten over Wham en George Michael net zo positief over hen als degenen die 30 jaar geleden uitermate negatief waren over Abba en ca 15 - 10 jaar geleden tot inkeer kwamen toen oa Elvis Costello zich lovend over hen uitliet. Kortom, for those who need a guiding light: George Michael, met zijn fijne tenorstem, heeft respect voor de soultraditie (Papa Was ... en As) en deugt.
White X-mas 7,5
Everthings She Wants 6,5
White X-mas 7,5
Everthings She Wants 6,5
0
geplaatst: 22 september 2013, 09:33 uur
Een vaak wederkerend nummer tegen het einde van het jaar, wat sentimenteel maar best te pruimen en George Michael is een prima zanger.
Een wat meer volwassen Wham maar het nummer is wat langdradig. Inderdaad werd er destijds neergekeken op Wham maar dit heeft tenslotte meer inhoud dan bv. One Direction nu.
Cijfer: 6,5
Een vaak wederkerend nummer tegen het einde van het jaar, wat sentimenteel maar best te pruimen en George Michael is een prima zanger.
Een wat meer volwassen Wham maar het nummer is wat langdradig. Inderdaad werd er destijds neergekeken op Wham maar dit heeft tenslotte meer inhoud dan bv. One Direction nu.
Cijfer: 6,5
* denotes required fields.