MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / 1000 nummer 1 hits uit de vorige eeuw

zoeken in:
Chissie Hynde was met Ray Davies en later met Jim Kerr - lijkt me een aardig breed spectrum. Desalniettemin: Pretenders 1 is een MUSTHAVE - veel fijne songs, een van de weinige albums waar US (Precious) en UK wave/rock (Kid, Stop Your Sobbing) geslaagd worden gecomibineerd.

Geld op zak is een fijn nummer, uit de tijd dat wavers nog met elkaar spraken en aankopen fysiek samen bekeken ipv erover te lullen in het digitale praethuys.

8,5

Tijdloos nummer wat mij betreft.

8

Wat herman zegt. En die stem van Chrissie.

8

Cured
Prachtig , 'cool' nummer van TP met de helaas te vroeg overleden James Honeyman-Scott op gitaar

8

So special...

8,5

Zonder meer hun beste single. Pure erotiek in Chrissie's stem en die heerlijke riff en luie beat.
Hoogtepuntje in de popmuziek (9)

Casartelli (moderator)
Fijn nummer, al is mij van oudsher wat minder duidelijk waarom net dit de grote hit moest worden. Kwaliteiten zijn er niettemin wel ingesleten. Verder eens m.b.t. de opmerkingen over het debuutalbum en de stem van Chrissie Hynde.

7,5

7,5

Inderdaad een tijdloos nummer. Had net zo goed uit de jaren 90 kunnen komen.

Prachtig nummer van The Pretenders.
Sterk debuut.

8

Een 7, de rest allemaal 7,5 of hoger zelfs. Ik vind er niks aan.

Slappe hit, het riffje is na 1 minuut wel leuk geweest, haar stem straalt niks uit en het kabbelt maar wat voort.

Cured
haar stem straalt juist wel wat uit....luister maar eens hoe ze de tekst brengt

Haar handelsmerk: een lichte kreun en een "kunstmatige" vibrato.

Eén van hun beste singles. Prima heldere gitaarklanken, aanstekelijk ritme en kenmerkende sensuele zang van Chrissie Hynde.
Cijfer: 9

Cured schreef:
haar stem straalt juist wel wat uit....luister maar eens hoe ze de tekst brengt
Zouteloos en aritmisch?

Dapper, maar op veel bijval moet je niet rekenen, vrees ik.

Eens te meer een kwestie van smaken.

0046. Kim Carnes - Bette Davis Eyes (1981)

Nummer 1 in US (9 weken).

Opvallende up to date klassieker uit Amerika.
Helemaal in de Britse synthpop stijl van de vroege jaren 80.

7.25

Casartelli (moderator)
Wordt wel steeds lastiger er iets bij te schrijven.

6,5

De vrouwlijke Rod Stewart!

Cijfer: 6,5

Verder nog even van Hynde en ver

Cjfer: 7,5

Cured
chevy93 schreef:
(quote)
Zouteloos en aritmisch?
Je bedoelt zoals Mark Knopfler ?

Altijd een mooi nummer gevonden, dat Bette Davis Eyes. Mede door de waanzinnige versie van Hollertronix, die ik 6 jaar geleden leerde in de fantastische BBC Essential Mix van Diplo (hier te vinden: Play.fm).

8

Leuke single met een mooie productie. Niet echt een nummer waar ik echt wild van word, hooguit van Kim Carnes zelf.

Grote hit in de V.S. en bereikte plaats 16 in ons land.
Wederom jeugd-sentiment voor mij en leuk om af en toe die schorre stem weer eens te horen.

Cijfer: 6.5

De vrouwelijke Rod Stewart met een meer dan degelijke popsong waarbij de synths op doeltreffende wijze worden ingebracht.
Cijfer: 8

Energieke song met een goede opbouw. Ik heb ook iets met de 'foute' stem. Ze blinkt niet uit in techniek, maar wel in emotie. Vanaf de eerst maat zit je er al in.

8,5

7,5

0047. Crystal Waters - Gypsy Woman (1991)

Nummer 1 in BE (5 weken) en NL (3 weken).

Ik vind het prima, die combinatie van luie beats, puntige klavieren en die nonchalante stem.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:54 uur

geplaatst: vandaag om 16:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.