Muziek / Toplijsten en favorieten / 1000 nummer 1 hits uit de vorige eeuw
zoeken in:
0
geplaatst: 28 april 2013, 17:38 uur
Uitstekend en onvergetelijk nummer met even maatschappijkritische als meezingbare tekst.
Cijfer: 9
Cijfer: 9
0
geplaatst: 28 april 2013, 17:47 uur
Leuk nummertje en het onderwerp zit er mooi in verweven, naar wat ik hierboven verneem.
7,7
7,7
0
geplaatst: 28 april 2013, 18:44 uur
Een 6,5 voor Ich Bin Wie Du. Toch een beetje een guilty pleasure hier.
Een 4 voor Redbone. Mooie thematiek, maar verder een wat halfbakken funkplaatje
Een 4 voor Redbone. Mooie thematiek, maar verder een wat halfbakken funkplaatje
0
geplaatst: 28 april 2013, 20:21 uur
Indianenlied over hoe vriendelijk de Amerikane waren in die dagen.
Cijfer 6,5
Cijfer 6,5
0
geplaatst: 28 april 2013, 20:22 uur
Kim Carnes:
Aardige song met een lekkere rauwe zangpartij van de dame in kwestie. Dreutelt lekker voort.(7)
Crystal Waters: Zang vind ik niet mooi. Erg zeurderig. Het melodietje blijft wel in je hoofd ziiten.
Verder niet heel bijzonder( 5,8)
Marianne Rosenberg: Euro romantiek disco uit de 70's. Zou goed passen op het Eurovisie Songfestival. Stelt niet heel veel voor, maar kan een glimlach nooit onderdrukken als ik dit terughoor. (5,7)
Redbone: Eigenlijk toch wel een klein klassiekertje. Beladen onderwerp waar Amerika zijn neus voor ophaalde. Nederland was er vlug bij en de nr, 1 hit volgde snel.
Qua tijdloosheid muzikaal niet helemaal overeind gevleven. Het klinkt een beetje kneuterig.
(7,2)
Aardige song met een lekkere rauwe zangpartij van de dame in kwestie. Dreutelt lekker voort.(7)
Crystal Waters: Zang vind ik niet mooi. Erg zeurderig. Het melodietje blijft wel in je hoofd ziiten.
Verder niet heel bijzonder( 5,8)
Marianne Rosenberg: Euro romantiek disco uit de 70's. Zou goed passen op het Eurovisie Songfestival. Stelt niet heel veel voor, maar kan een glimlach nooit onderdrukken als ik dit terughoor. (5,7)
Redbone: Eigenlijk toch wel een klein klassiekertje. Beladen onderwerp waar Amerika zijn neus voor ophaalde. Nederland was er vlug bij en de nr, 1 hit volgde snel.
Qua tijdloosheid muzikaal niet helemaal overeind gevleven. Het klinkt een beetje kneuterig.
(7,2)
0
geplaatst: 28 april 2013, 23:34 uur
dazzler schreef:
Redbone funk? Een rocksong op het ritme van een regendans.
Redbone funk? Een rocksong op het ritme van een regendans.
Door die bas en dat ritme doet het me wat aan funk denken. Iets vetter en swingender en je hebt een Funkadelic-song...
0
geplaatst: 28 april 2013, 23:56 uur
0050. Nilsson - Without You (1972)
Nummer 1 UK (5 weken) en US (4 weken).
Talloze covers overschaduwden in latere jaren te vaak
het origineel dat in de Benelux een bescheiden top 10 hit was.
0050. Mariah Carey - Without You (1994)
Nummer 1 in BE (8 weken), NL (6 weken) en UK (4 weken).
Stond niet op 1 in de US waar ze ontelbare, andere toppers scoorde.
Wel in Europa ... of zouden we hier meer van het lied dan de zangeres houden?
Nummer 1 UK (5 weken) en US (4 weken).
Talloze covers overschaduwden in latere jaren te vaak
het origineel dat in de Benelux een bescheiden top 10 hit was.
Nummer 1 in BE (8 weken), NL (6 weken) en UK (4 weken).
Stond niet op 1 in de US waar ze ontelbare, andere toppers scoorde.
Wel in Europa ... of zouden we hier meer van het lied dan de zangeres houden?
0
geplaatst: 29 april 2013, 00:44 uur
8/10
Ik vind dat de versie van Mariah terecht die van Nilsson overschaduwt. Zij geeft het nummer een extra emotie (soul). Mooiste moment is misschien wel wanneer ze de eerste keer het refrein inzet, met die lage stem.
Ik vind dat de versie van Mariah terecht die van Nilsson overschaduwt. Zij geeft het nummer een extra emotie (soul). Mooiste moment is misschien wel wanneer ze de eerste keer het refrein inzet, met die lage stem.
0
geplaatst: 29 april 2013, 00:58 uur
Ik vind de versie van Mariah ook beter, inderdaad vanwege de emotie. Je hoort en ziet dat ze heel haar hart erin stopt en het nummer volledig naar haar hand zet. Mooiste moment vind ik als ze de microfoon uit de standaard pakt en uithaalt. De versie van Harry is toch wat meer belegen (maar nog wel een voldoende waarde).
6 voor Harry en 8 voor Mariah.
Het origineel is trouwens van Badfinger, de versie van Harry was ook al een cover.
6 voor Harry en 8 voor Mariah.
Het origineel is trouwens van Badfinger, de versie van Harry was ook al een cover.
0
geplaatst: 29 april 2013, 08:19 uur
Harry: 6,5
Mariah: 7,0
Ik denk het beste nummer van Mariah Carey waar ik vroeger liever naar keek dan naar luisterde.
Mariah: 7,0
Ik denk het beste nummer van Mariah Carey waar ik vroeger liever naar keek dan naar luisterde.
0
geplaatst: 29 april 2013, 10:30 uur
Harry Nilsson- Without You
Een fraaie beladen ballade. Nilsson had een fraai stemgeluid en de emotie is wat mij betreft genoeg aanwezig. (7,7)
Mariah Carey - Without You.
Qua zang perfect gedaan, deze versie is meer opgesmeukt door coir, maar de begeleiding is wat sterieler. Deze versie blijft ook moeiteloos overeind staan.(7,3)
Ik heb een kleine voorkeur voor de versie van Nilsson, misschien toch door de wat meer puurdere benadering.
Een fraaie beladen ballade. Nilsson had een fraai stemgeluid en de emotie is wat mij betreft genoeg aanwezig. (7,7)
Mariah Carey - Without You.
Qua zang perfect gedaan, deze versie is meer opgesmeukt door coir, maar de begeleiding is wat sterieler. Deze versie blijft ook moeiteloos overeind staan.(7,3)
Ik heb een kleine voorkeur voor de versie van Nilsson, misschien toch door de wat meer puurdere benadering.
0
geplaatst: 29 april 2013, 12:29 uur
0051. Matthew's Southern Comfort - Woodstock (1970)
Nummer 1 in UK (3 weken).
Tijdsdocument.
Nummer 1 in UK (3 weken).
Tijdsdocument.
0
Cured
geplaatst: 29 april 2013, 12:43 uur
absoluut en wat mij betreft beter dan het origineel:
8,5
8,5
0
geplaatst: 29 april 2013, 12:56 uur
Matthew's Southern Comfort- Woodstock
Joni Mitchell song. Ook opgenomen door Crosby, Stills, Nash & Young die er meer een rockversie van maakten.
Ik prefeer ook deze uitvoering.
Het krijgt meer een relaxte vibe die ik wat meer passend vind.
Fraai terugkijk nummer op het legendarische festival. (8)
Joni Mitchell song. Ook opgenomen door Crosby, Stills, Nash & Young die er meer een rockversie van maakten.
Ik prefeer ook deze uitvoering.
Het krijgt meer een relaxte vibe die ik wat meer passend vind.
Fraai terugkijk nummer op het legendarische festival. (8)
0
geplaatst: 29 april 2013, 13:16 uur
Prachtig nummer (ook in de uitvoering van CSN&Y trouwens) een 8
0
geplaatst: 29 april 2013, 14:03 uur
Schitterend melancholisch nummer, het is bijna alsof je zelf ook op Woodstock was. Knap gedaan van Joni, die er zelf ook niet bij was.
9,5
9,5
0
geplaatst: 29 april 2013, 17:41 uur
Mooi melancholiek nummer, ook de rockversie van Crosby, Stills, Nash & Young vind ik prima.
Cijfer: 8,5
Fraaie ballad, zeker met emotie gezongen met zeer sterk einde wanneer dat orkest naar voren komt.
Cijfer: 8
De vaak verguisde versie van Mariah Carey is wat gladder maar mag ik ook wel, zij zingt toch ook met veel overgave. De versie van Nilsson prefereer ik iets meer vanwege de puurheid.
Cijfer: 7
Cijfer: 8,5
Fraaie ballad, zeker met emotie gezongen met zeer sterk einde wanneer dat orkest naar voren komt.
De vaak verguisde versie van Mariah Carey is wat gladder maar mag ik ook wel, zij zingt toch ook met veel overgave. De versie van Nilsson prefereer ik iets meer vanwege de puurheid.
0
geplaatst: 29 april 2013, 21:57 uur
LucM schreef:
Hier kan ik heel goed in vinden. De Mariah Carey-versie kende ik eerder en heb ik ook op één van mijn vroegere zelf samengestelde CDs gezet. De versie van Nilsson leerde ik later kennen en prefereer ik, omdat die iets minder de standaard ritmes aan houdt.0050. Nilsson - Without You (1972)
0
geplaatst: 29 april 2013, 22:27 uur
Ik kijk nogal op van de scores voor Mariah Carey, ik kan in ieder geval niet tegen dit soort platte liefdesgejank, gewoon niet mijn ding dit soort R&B-pop: 4
Het nummer Woodstock vind ik dan wel mooi door de sfeer en de fraaie samenzang in het refrein: 7.3
Het nummer Woodstock vind ik dan wel mooi door de sfeer en de fraaie samenzang in het refrein: 7.3
0
geplaatst: 30 april 2013, 00:08 uur
0052. The Kinks - Waterloo Sunset (1966)
Nummer 1 in NL (1 week).
Zo mooi, mensen, zo mooi. Om dan op deze zonnige tonen met de Eurostar
vanuit Londen huiswaarts te keren na een dagje plaatjes jagen. Zo mooi ...
Nummer 1 in NL (1 week).
Zo mooi, mensen, zo mooi. Om dan op deze zonnige tonen met de Eurostar
vanuit Londen huiswaarts te keren na een dagje plaatjes jagen. Zo mooi ...
* denotes required fields.