Muziek / Toplijsten en favorieten / 1000 nummer 1 hits uit de vorige eeuw
zoeken in:
0
geplaatst: 11 mei 2013, 12:03 uur
Fijn ritme en mooie soulvolle zang van deze dame waarvan wij lang niets gehoord hebben. De productie is wat steriel en doet lichtjes afbreuk aan de song.
Cijfer: 7
Cijfer: 7
0
geplaatst: 11 mei 2013, 15:44 uur
0068. Van Halen - Jump (1984)
Nummer 1 in US (5 weken).
Gek genoeg geen top 10 positie voor deze synthesizer hardrock in de Benelux.
We moesten hier wachten tot de doorbraak van Europe in 1986.
Nummer 1 in US (5 weken).
Gek genoeg geen top 10 positie voor deze synthesizer hardrock in de Benelux.
We moesten hier wachten tot de doorbraak van Europe in 1986.
0
geplaatst: 11 mei 2013, 15:48 uur
Oer Hollandse kwaliteit 
Vreemd genoeg was dit niet echt een grote hit in Nederland, zelfs de live versie van ruim 9 jaar later was een grotere hit dan het origineel.
Hardrock met synths nog net voor de grote doorbraak van Bon jovi en Europe die vast ook wel eens naar Van Halen hadden gekeken. Voor de hardrocker te soft maar voor mijzelf als popliefhebber kan ik dit goed hebben.
cijfer 7,25

Vreemd genoeg was dit niet echt een grote hit in Nederland, zelfs de live versie van ruim 9 jaar later was een grotere hit dan het origineel.
Hardrock met synths nog net voor de grote doorbraak van Bon jovi en Europe die vast ook wel eens naar Van Halen hadden gekeken. Voor de hardrocker te soft maar voor mijzelf als popliefhebber kan ik dit goed hebben.
cijfer 7,25
0
geplaatst: 11 mei 2013, 16:05 uur
Sorry, wederom een matig nummer. Runnin' With the Devil vind ik een juweeltje maar dit......nee.
Ze waren inderdaad net iets eerder dan de bagger van Bon Jovi en Europe uit '85 - '86.
Zeer commercieel klinkende soft-rock.
Cijfer 4
Ze waren inderdaad net iets eerder dan de bagger van Bon Jovi en Europe uit '85 - '86.
Zeer commercieel klinkende soft-rock.
Cijfer 4
0
geplaatst: 11 mei 2013, 16:16 uur
Mjuman schreef:
Neem dan ook meteen "herstellen" (voltooid deelwoord: hersteld) mee; helaas biedt spellingscontrole geen soelaas in dezen
Voortaan zal ik het doosjes mieren dichtlaten
(quote)
Neem dan ook meteen "herstellen" (voltooid deelwoord: hersteld) mee; helaas biedt spellingscontrole geen soelaas in dezen

Voortaan zal ik het doosjes mieren dichtlaten
God, ik vraag er ook wel om.

0
Cured
geplaatst: 11 mei 2013, 16:20 uur
soft rock is Dire Straits, Supertramp e.d. ., dit dus niet.
0
geplaatst: 11 mei 2013, 16:23 uur
Van Halen- Jump
Wellicht net niet serieus genoeg voor hardrock meer, maar het is wel heel pakkend met die melodielijn bepaald door de synths.
Daarbij is de drive dik in orde en de macho zang van Roth (nog) leuk.
Ja een 7,5 is dit wel waard.
Wellicht net niet serieus genoeg voor hardrock meer, maar het is wel heel pakkend met die melodielijn bepaald door de synths.
Daarbij is de drive dik in orde en de macho zang van Roth (nog) leuk.
Ja een 7,5 is dit wel waard.
0
geplaatst: 11 mei 2013, 16:28 uur
Cured schreef:
Die bands zijn verre van heavy, maar ook heavy bands maken wel eens iets softer.
Van Halen behoort natuurlijk wel tot de hard rock, maar deze song is het m.i ook niet echt.
Meer A.O. R.
0
Cured
geplaatst: 11 mei 2013, 16:36 uur
Ik hoor wel eens popmetal of hardrock met poppy inslag;deze song is meer poppy inderdaad (het album is een stuk wel steviger, maar veel band hebben VH gevolgd, helaas ook wel eens te ver erover heen met de hair-metal e.d. )
0
ClassicProgRock1
geplaatst: 11 mei 2013, 16:41 uur
Over het neuken van insecten gesproken:
Bedoel je het doosje of de doosjes?
Dat de mieren hun doosjes maar openhouden...
0
geplaatst: 11 mei 2013, 20:18 uur
Lisa Stansfield - All around the world : leuke dame met een leuk nummer: 7
Van Halen - Jump : normaal niet mijn smaak maar deze plaat vind ik wel aardig : 6,5
Van Halen - Jump : normaal niet mijn smaak maar deze plaat vind ik wel aardig : 6,5
0
geplaatst: 12 mei 2013, 14:47 uur
0069. Enigma - Sadeness (Part 1) (1990)
Nummer 1 in BE (4 weken), NL (1 week) en UK (1 week).
Michael Cretu, de man achter Sandra (Maria Magdalena), gokt op Gregoriaans.
Nummer 1 in BE (4 weken), NL (1 week) en UK (1 week).
Michael Cretu, de man achter Sandra (Maria Magdalena), gokt op Gregoriaans.
0
geplaatst: 12 mei 2013, 15:34 uur
Nooit geweten dat hij ook achter Sandra zat.
Destijds kon ik Sadeness niet echt waarderen, maar nu vind ik het eigenlijk wel tof.
8,5
Destijds kon ik Sadeness niet echt waarderen, maar nu vind ik het eigenlijk wel tof.
8,5
0
Misterfool
geplaatst: 12 mei 2013, 16:18 uur
7.5: erg leuk dance-nummer met die heerlijk bombastische koorzang, al zijn de panfluiten wel redelijk kazig.
0
geplaatst: 12 mei 2013, 16:21 uur
Komt nooit helemaal los als "tussendoortje" wel aardig maar meer dan een 6 vind ik het niet.
0
geplaatst: 12 mei 2013, 17:00 uur
Cretu is ook de man van Sandra en Sandra zingt wel degelijk mee op Enigma. Op zich handig gedaan; eerste 2 gingen wel; daarna werd het steeds meer een truukje; Cretu vernieuwde zich niet meer. Degenen die dit waarderen wil ik wijzen op het iets meer hoogstaande
Divine Works - Divine Works (1997)
7,5
Divine Works - Divine Works (1997)
7,5
0
geplaatst: 12 mei 2013, 17:51 uur
0068. Van Halen - Jump (1984)
Door de overheersende synths is het meer AOR dan hardrock, weliswaar een aardig stadionnummer maar blijft toch achter op hun vroegere werk.
Cijfer: 6,5
Toch wel apart, Gregoriaanse gezangen gecombineerd met een moderne beat en het werd ook nog een grote hit. Sensueel en zwoel.
Cijfer: 8,5
Door de overheersende synths is het meer AOR dan hardrock, weliswaar een aardig stadionnummer maar blijft toch achter op hun vroegere werk.
Cijfer: 6,5
Toch wel apart, Gregoriaanse gezangen gecombineerd met een moderne beat en het werd ook nog een grote hit. Sensueel en zwoel.
Cijfer: 8,5
0
geplaatst: 12 mei 2013, 19:14 uur
Gregoriaans met een hip ritme. Herbergt een soort relaxheid met een panfluitje en mysterieuze stemmetjes tussendoor.
Knappe produktie en best wel origineel. (7)
Knappe produktie en best wel origineel. (7)
0
geplaatst: 12 mei 2013, 19:30 uur
Pas 2 jaar geleden toevallig ontdekt via notabene de radio. De Gregoriaanse zang in combinatie met de mysterieuze klanken, deden mij gelijk afvragen wat dit nou was. Het viel nogal op tussen alle andere radiomeuk. Erg mooi!
9,7
9,7
0
geplaatst: 12 mei 2013, 21:54 uur
Hij zat er niet enkel achter, hij lag er ook regelmatig boven op
Ze zijn al echt tientallen jaren samen. Sandra zorgt ook voor het beroemde hijg gedeelte in dit nummer.Cijfer 7,5
0
geplaatst: 12 mei 2013, 23:33 uur
vigil schreef:
Ze zijn al echt tientallen jaren samen.
Ze zijn al echt tientallen jaren samen. MIsschien moet je toch de jongere users hier eens wat explicietere info geven, wat je bedoelt. Zoals het er staat - 'hij lag bovenop haar' als correcte omschrijving - lijkt het erop alsof je niet verder bent gekomen dan les 1 van het SV-handboek (sexuele vaardigheid). Echter artieste gaan nl vaak achterom (artiesteningang) en naast liggend is ook staand en zittend een optie.
Ik had al eerder aangestipt dat ze man en vrouw waren en niets over hun sexual intercourse onthuld; zuks is a private matter.
* denotes required fields.