Muziek / Toplijsten en favorieten / De MuMe Top 40 #3: 60s
zoeken in:
0
ClassicProgRock1
geplaatst: 11 mei 2013, 18:34 uur
Ben The Zombies godverdomme alweer vergeten in mijn lijst. Graag bij dit album nog even de juiste cover plaatsen, chef.
0
geplaatst: 11 mei 2013, 18:35 uur
Leuk dat Bringing It All Back Home erin staat (hoger dan ooit zelfs!), maar wel jammer van Sly & The Family Stone 

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 11 mei 2013, 18:36 uur
Liefhebbers van The Zombies moeten ook de eerste twee solo albums van Colin Blunstone eens beluisteren. Niet dat het er zo onwijs op lijkt, maar Blunstone verdient meer aandacht.
0
geplaatst: 11 mei 2013, 18:41 uur
Geen Sly bij de beste 40.
Een van de beste en meest vernieuwende bands uit die tijd...
0
geplaatst: 11 mei 2013, 18:42 uur
Hadden jullie maar gewoon allemaal op die Bietels moeten stemmen, krijgen wij tenminste Bietel albums met Bietel hoezen 

0
geplaatst: 11 mei 2013, 18:43 uur
herman schreef:
Een van de beste en meest vernieuwende bands uit die tijd... Die oproerkraaier en herrieschopper

0
ClassicProgRock1
geplaatst: 11 mei 2013, 18:46 uur
Ach, de Moodies zijn er weer bij en dat telt pas écht!
0
geplaatst: 11 mei 2013, 19:18 uur
Don Cappuccino schreef:
Bij The Zombies staat een hoes van The Kinks.
Verkeerd gekeken. Vorig jaar stond die van The Kinks op 35 en die van The Zombies op 34. Bij The Zombies staat een hoes van The Kinks.

Ja, als het een misgaat, gaat het ander ook gelijk mis.

0
geplaatst: 11 mei 2013, 19:28 uur
Beatles-alert. 
36. The Beatles - Magical Mystery Tour (1967) | 60 punten | 12x genoemd
Hoogste positie: 3 | Aantal keer Top 5: 4
2012: 38 | 2011: 41

Ieder jaar een klein stukje hoger tot nu toe. The Beatles is ook een band die optimaal geprofiteerd heeft, maar hoe veel.. morgen meer.
35. Isaac Hayes - Hot Buttered Soul (1969) | 61 punten | 12x genoemd
Hoogste positie: 6 | Aantal keer Top 5: 0
2012: 49 | 2011: 36

Slechts 4 nummers op het album. Toch duurt die drie kwartier. Funk zoals je funk nog nooit gehoord heb. Vermengd met veel zomerse soul. Een album dat makkelijk tussen andere klassiekers van o.a. Stevie Woner en Curtis Mayfield mag staan.
Nooit hoger dan de 6e plek, dat mag dan wel weer opmerkelijk genoemd worden!
34. The Band - The Band (1969) | 63 punten | 12x genoemd
Nr. 1 van: bikkel2 | Aantal keer Top 5: 3
2012: 58 | 2011: 55

The Band had vaak last van Music From Big Pink en andersom. Dat vermoed ik dan, want dit jaar scoren beide albums nadrukkelijk beter. De begeleidingsband van Bob Dylan zette Americana op de kaart. Hun nasleep is bijna eindeloos.
33. John Coltrane - A Love Supreme (1965) | 68 punten | 12x genoemd
Hoogste positie: 2 | Aantal keer Top 5: 5
2012: 15 | 2011: 10

De jazz-fans waren deze editie meer afwezig dan normaal. Ondanks dat ik dit album steeds beter weet te waarderen, was het voor mij nog net geen plaats waard in mijn lijst. Ooit top 10 dus, nu plek 33.

36. The Beatles - Magical Mystery Tour (1967) | 60 punten | 12x genoemd
Hoogste positie: 3 | Aantal keer Top 5: 4
2012: 38 | 2011: 41

Ieder jaar een klein stukje hoger tot nu toe. The Beatles is ook een band die optimaal geprofiteerd heeft, maar hoe veel.. morgen meer.
avdj schreef:
Rationeel gezien is het wederom een steengoed album dat Sgt. Pepper... op sommige momenten zelfs overtreft. Iedere artiest die met iets dergelijks op de proppen komt zal overladen worden met lovende kritieken. Het zegt alles over de status van The Beatles dat deze in hun oeuvre nooit naar voren komt.
En zo kom ik 'gewoon' op 5*
Rationeel gezien is het wederom een steengoed album dat Sgt. Pepper... op sommige momenten zelfs overtreft. Iedere artiest die met iets dergelijks op de proppen komt zal overladen worden met lovende kritieken. Het zegt alles over de status van The Beatles dat deze in hun oeuvre nooit naar voren komt.
En zo kom ik 'gewoon' op 5*
35. Isaac Hayes - Hot Buttered Soul (1969) | 61 punten | 12x genoemd
Hoogste positie: 6 | Aantal keer Top 5: 0
2012: 49 | 2011: 36

Slechts 4 nummers op het album. Toch duurt die drie kwartier. Funk zoals je funk nog nooit gehoord heb. Vermengd met veel zomerse soul. Een album dat makkelijk tussen andere klassiekers van o.a. Stevie Woner en Curtis Mayfield mag staan.
Nooit hoger dan de 6e plek, dat mag dan wel weer opmerkelijk genoemd worden!
iemand74 schreef:
Bijzondere plaat. De meest oprechte, rijke en hartverscheurende soulplaat die ik ken. Isaac vertelt verhalen, met zo'n overtuigende, beeldende ziel en diepte dat dit voor mij eigenlijk bijna een film is. De instrumentatie is perfect.
Bijzondere plaat. De meest oprechte, rijke en hartverscheurende soulplaat die ik ken. Isaac vertelt verhalen, met zo'n overtuigende, beeldende ziel en diepte dat dit voor mij eigenlijk bijna een film is. De instrumentatie is perfect.
34. The Band - The Band (1969) | 63 punten | 12x genoemd
Nr. 1 van: bikkel2 | Aantal keer Top 5: 3
2012: 58 | 2011: 55

The Band had vaak last van Music From Big Pink en andersom. Dat vermoed ik dan, want dit jaar scoren beide albums nadrukkelijk beter. De begeleidingsband van Bob Dylan zette Americana op de kaart. Hun nasleep is bijna eindeloos.
vantagepoint schreef:
The Band is een album dat het echte Amerikaanse gevoel opwekt, dat terug gaat naar de Blues uit de jaren 20 en 30. Het was een goede kennismaking voor de jongeren in de jaren 60 om terug te gaan naar de roots van de Amerikaanse muziek. Het klinkt nog altijd even “modern”, omdat je nu ook terug het gevoel krijgt dat je terug naar Robert Johnson en Woody Guthrie bent aan het luisteren. De nummers zijn eigenlijk allemaal opgebouwd rond de folk, maar met wat rock ‘n roll invloeden erbij. Ze gaan op dit album ook verder waar ze op Music From Big Pink waren gestopt. Voor mensen die dit album wel smaken luister ook eens naar Music From Big Pink, en ook naar The Basement Tapes van Bob Dylan.
The Band is een album dat het echte Amerikaanse gevoel opwekt, dat terug gaat naar de Blues uit de jaren 20 en 30. Het was een goede kennismaking voor de jongeren in de jaren 60 om terug te gaan naar de roots van de Amerikaanse muziek. Het klinkt nog altijd even “modern”, omdat je nu ook terug het gevoel krijgt dat je terug naar Robert Johnson en Woody Guthrie bent aan het luisteren. De nummers zijn eigenlijk allemaal opgebouwd rond de folk, maar met wat rock ‘n roll invloeden erbij. Ze gaan op dit album ook verder waar ze op Music From Big Pink waren gestopt. Voor mensen die dit album wel smaken luister ook eens naar Music From Big Pink, en ook naar The Basement Tapes van Bob Dylan.
33. John Coltrane - A Love Supreme (1965) | 68 punten | 12x genoemd
Hoogste positie: 2 | Aantal keer Top 5: 5
2012: 15 | 2011: 10

De jazz-fans waren deze editie meer afwezig dan normaal. Ondanks dat ik dit album steeds beter weet te waarderen, was het voor mij nog net geen plaats waard in mijn lijst. Ooit top 10 dus, nu plek 33.
unaej schreef:
We hebben stuk voor stuk briljante thema’s, we hebben een haast overbezielde Coltrane en interessant geluid daarom heen. We hebben een mijlpaal in de jazz-geschiedenis, een universele verstandhouding over hoe “goed” dit wel is. En als we de liner notes voor “waar” aanzien hebben we een God die om ons geeft. Als je het zo ziet opgesomd, zou je haast van het leven gaan houden...
We hebben stuk voor stuk briljante thema’s, we hebben een haast overbezielde Coltrane en interessant geluid daarom heen. We hebben een mijlpaal in de jazz-geschiedenis, een universele verstandhouding over hoe “goed” dit wel is. En als we de liner notes voor “waar” aanzien hebben we een God die om ons geeft. Als je het zo ziet opgesomd, zou je haast van het leven gaan houden...
0
geplaatst: 11 mei 2013, 19:59 uur
chevy93 schreef:
Leek lang de top 40 niet eens te halen, maar uiteindelijk twee punten meer dan de nummer 41 en 42, toevallig ook twee zwarte artiesten: Sly & The Family Stone - Stand! (1969) en Dr. John - Gris-Gris (1968)
Leek lang de top 40 niet eens te halen, maar uiteindelijk twee punten meer dan de nummer 41 en 42, toevallig ook twee zwarte artiesten: Sly & The Family Stone - Stand! (1969) en Dr. John - Gris-Gris (1968)
Jij hebt Dr. John nog nooit gegoogle-imaged, zeker?

Wel jammer, hadden beide niet misstaan bij de beste 40!
0
geplaatst: 11 mei 2013, 20:05 uur
Dat had ik gedaan en ook heel snel veranderd, maar blijkbaar niet in het Word-document, waardoor ik bij het repareren van die Zombies-fout blijkbaar direct weer de fout teruggeplaatst had. 

0
geplaatst: 11 mei 2013, 20:06 uur
32. The Band - Music from Big Pink (1968) | 68 punten | 15x genoemd
Hoogste positie: 4 | Aantal keer Top 5: 1
2012: 55 | 2011: 60

Zoals gezegd doet The Band het beter dan ooit. Hun invloed is direct onderkend in de vorm van o.a. Eric Clapton, Fairport Convention en Led Zeppelin
31. The Velvet Underground - White Light / White Heat (1968) | 70 punten | 13x genoemd
Hoogste positie: 2 | Aantal keer Top 5: 4
2012: 22 | 2011: 17

Dit jaar legt White Light / White Heat het af tegen het derde, gelijknamige, album.
30. Boudewijn de Groot - Voor de Overlevenden (1966) | 72 punten | 15x genoemd
Hoogste positie: 3 | Aantal keer Top 5: 1
2012: 39 | 2011: 42

’s Neerlands grootste artiest ooit? Het is in ieder geval één van de weinige artiesten waarbij massa en MusicMeter bij elkaar komen en allebei zeggen: dit is potverdomme een goede plaat! Picknick haalde het niet, deze kwam daarentegen hoger dan ooit
29. The Rolling Stones - Beggars Banquet (1968) | 73 punten | 16x genoemd
Hoogste positie: 7 | Aantal keer Top 5: 0
2012: 42 | 2011: 40

Sukkelde de vorige jaar twee jaar onderin. Dit jaar bij de beste 30. Ook de albums van The Stone scoren substantieel hoger. Het album staat op MuMe aan de rand van de Top 250, geloof ik. Hij is er nu weer net uit.
Hoogste positie: 4 | Aantal keer Top 5: 1
2012: 55 | 2011: 60

Zoals gezegd doet The Band het beter dan ooit. Hun invloed is direct onderkend in de vorm van o.a. Eric Clapton, Fairport Convention en Led Zeppelin
Robbie Robertson schreef:
I pulled into Nazareth, was feelin' about half past dead
I just need some place where I can lay my head
"Hey, mister, can you tell me where a man might find a bed?"
He just grinned and shook my hand, and "no", was all he said
I pulled into Nazareth, was feelin' about half past dead
I just need some place where I can lay my head
"Hey, mister, can you tell me where a man might find a bed?"
He just grinned and shook my hand, and "no", was all he said
31. The Velvet Underground - White Light / White Heat (1968) | 70 punten | 13x genoemd
Hoogste positie: 2 | Aantal keer Top 5: 4
2012: 22 | 2011: 17

Dit jaar legt White Light / White Heat het af tegen het derde, gelijknamige, album.
Lou Reed schreef:
Oh no man, I haven't got the time time
Too busy sucking on a ding dong
She's too busy sucking on my ding dong
Oh, she does it just like Sister Ray said
Oh no man, I haven't got the time time
Too busy sucking on a ding dong
She's too busy sucking on my ding dong
Oh, she does it just like Sister Ray said
Bartjeking schreef:
En wat Sister Ray betreft, tja wat moet ik hier nog over zeggen. Misschien dat ik het nog wel eens moet luisteren in hogere sferen, maar dat ben ik niet zo vaak; eigenlijk brengt het nummer je al in hogere sferen bedenk ik me nu....opgelost dus.
En wat Sister Ray betreft, tja wat moet ik hier nog over zeggen. Misschien dat ik het nog wel eens moet luisteren in hogere sferen, maar dat ben ik niet zo vaak; eigenlijk brengt het nummer je al in hogere sferen bedenk ik me nu....opgelost dus.
30. Boudewijn de Groot - Voor de Overlevenden (1966) | 72 punten | 15x genoemd
2012: 39 | 2011: 42

’s Neerlands grootste artiest ooit? Het is in ieder geval één van de weinige artiesten waarbij massa en MusicMeter bij elkaar komen en allebei zeggen: dit is potverdomme een goede plaat! Picknick haalde het niet, deze kwam daarentegen hoger dan ooit
Lennaert Nijgh schreef:
Aan mijn broertje dat zo graag wil gaan studeren,
laat ik met plezier 't adres na van mijn kroeg.
Waar ik teveel dronk om een vrouw te imponeren
en daarna de klappen kreeg waarom ik vroeg.
Aan mijn broertje dat zo graag wil gaan studeren,
laat ik met plezier 't adres na van mijn kroeg.
Waar ik teveel dronk om een vrouw te imponeren
en daarna de klappen kreeg waarom ik vroeg.
29. The Rolling Stones - Beggars Banquet (1968) | 73 punten | 16x genoemd
Hoogste positie: 7 | Aantal keer Top 5: 0
2012: 42 | 2011: 40

Sukkelde de vorige jaar twee jaar onderin. Dit jaar bij de beste 30. Ook de albums van The Stone scoren substantieel hoger. Het album staat op MuMe aan de rand van de Top 250, geloof ik. Hij is er nu weer net uit.
Nieuwstad schreef:
Het liefst heel smerig
Parachute Woman is daar ook goed in, je voelt de drank, rook, zweet en sex gewoon door je speakers heen komen
Het liefst heel smerig

Parachute Woman is daar ook goed in, je voelt de drank, rook, zweet en sex gewoon door je speakers heen komen
Mick Jagger schreef:
Oh help me, please doctor I'm a damaged
There's a pain where there once was a heart
It's sleepin, its a beatin'
Can't ya please tear it out, and preserve it
Right there in that jar?
Oh help me, please doctor I'm a damaged
There's a pain where there once was a heart
It's sleepin, its a beatin'
Can't ya please tear it out, and preserve it
Right there in that jar?
0
geplaatst: 11 mei 2013, 20:12 uur
chevy93 schreef:
|
|
Tja, White light etc is 5 sterren en die derde is 5++
Natuurlijk beide in mijn lijstje

0
geplaatst: 11 mei 2013, 20:13 uur
Te lage notering voor The Band. Kan ik natuurlijk makkelijk zeggen, maar deze hoort hoger te staan.
Alleen al om het feit dat de groep op een volstrekt eigen manier te werk ging. Drie leadvocalisten, multi instrumentalisten, maar bovenal songs die een uniek verhaal vertelden.
Prachtige songs en een sound die menig Americana groep beinvloedt heeft.
Zeer gewaardeerd ook door collega's in de bizz.
Ik wou het toch even kwijt
Alleen al om het feit dat de groep op een volstrekt eigen manier te werk ging. Drie leadvocalisten, multi instrumentalisten, maar bovenal songs die een uniek verhaal vertelden.
Prachtige songs en een sound die menig Americana groep beinvloedt heeft.
Zeer gewaardeerd ook door collega's in de bizz.
Ik wou het toch even kwijt

0
Cured
geplaatst: 11 mei 2013, 20:20 uur
The Band is juist één van de bands waar ik niet positief door geprikkeld wordt, maar heb er verder ook weinig mee qua smaak. Ik snap de waardering van bikkel2 overigens wel.
0
geplaatst: 11 mei 2013, 21:32 uur
28. The Doors - Strange Days (1967) | 78 punten | 16x genoemd
2012: 24 | 2011: 25

The Doors is een band voor wie profiteren eigenlijk onmogelijk was. Vorig jaar winnaar, dus die kon niet hoger. Strange Days had nog wel hoger kunnen komen dan vorige jaren, maar met slechts één keer een Top 5-notering wordt dat wel heel lastig. Wel vaak genoemd.
27. The Beatles - The Beatles (White album) (1968) | 80 punten | 15x genoemd
Nr. 1 van: BeatHoven | Aantal keer Top 5: 2
2012: 27 | 2011: 30

Exact dezelfde plek als vorig jaar en pas de derde plaat die langskomt met een nummer 1-plek. Men is wat dat betreft vrij eensgezind.
26. The Jimi Hendrix Experience - Are You Experienced? (1967) | 81 punten | 16x genoemd
Hoogste positie: 2 | Aantal keer Top 5: 3
2012: 40 | 2011: 38

In het kader van een ander topic heb ik dit album geprobeerd, maar ik hoor het niet. Ook een album dat dit jaar beduidend minder last had van een collega-album, in dit geval Electric Ladyland.
25. The Who - Tommy (1969) | 85 punten | 15x genoemd
Nr. 1 van: vigil | Aantal keer Top 5: 5
2012: 23 | 2011: 28

De rockopera van Tommy blijft onverminderd populair.
2012: 24 | 2011: 25

The Doors is een band voor wie profiteren eigenlijk onmogelijk was. Vorig jaar winnaar, dus die kon niet hoger. Strange Days had nog wel hoger kunnen komen dan vorige jaren, maar met slechts één keer een Top 5-notering wordt dat wel heel lastig. Wel vaak genoemd.
Jim Morrison schreef:
Strange days have found us
And through their strange hours
We linger alone
Bodies confused
Memories misused
As we run from the day
To a strange night of stone
Strange days have found us
And through their strange hours
We linger alone
Bodies confused
Memories misused
As we run from the day
To a strange night of stone
27. The Beatles - The Beatles (White album) (1968) | 80 punten | 15x genoemd
Nr. 1 van: BeatHoven | Aantal keer Top 5: 2
2012: 27 | 2011: 30

Exact dezelfde plek als vorig jaar en pas de derde plaat die langskomt met een nummer 1-plek. Men is wat dat betreft vrij eensgezind.
Sandokan-veld schreef:
Ik heb altijd vermoed dat deze dubbelaar zijn goddelijke status onder Beatlefans dankt aan zijn geloofwaardigheid: De witte is de minst dweperige en meest eigenzinnige van de Beatlesplaten, en blijft daardoor het beste overeind bekeken vanuit moderne idealen voor gitaarmuziek (zie punk, Neil Young e.d.).
Natuurlijk is het niet eerlijk persé een verborgen agenda te willen zien bij mensen die er een andere mening dan jij op na houden. Op deze site gebeurt dat al te vaak. Prima dan: veel mensen vinden de witte dubbelaar schijnbaar oprecht, en om muzikale redenen, de beste Beatlesplaat.
Ik heb altijd vermoed dat deze dubbelaar zijn goddelijke status onder Beatlefans dankt aan zijn geloofwaardigheid: De witte is de minst dweperige en meest eigenzinnige van de Beatlesplaten, en blijft daardoor het beste overeind bekeken vanuit moderne idealen voor gitaarmuziek (zie punk, Neil Young e.d.).
Natuurlijk is het niet eerlijk persé een verborgen agenda te willen zien bij mensen die er een andere mening dan jij op na houden. Op deze site gebeurt dat al te vaak. Prima dan: veel mensen vinden de witte dubbelaar schijnbaar oprecht, en om muzikale redenen, de beste Beatlesplaat.
26. The Jimi Hendrix Experience - Are You Experienced? (1967) | 81 punten | 16x genoemd
2012: 40 | 2011: 38

In het kader van een ander topic heb ik dit album geprobeerd, maar ik hoor het niet. Ook een album dat dit jaar beduidend minder last had van een collega-album, in dit geval Electric Ladyland.
vantagepoint schreef:
Are You Experienced is voor mij toch echt wel de plaat waar we de talenten van Hendrix echt horen. Maar bij Electric Ladyland evolueerde het nog meer. Ook Mitch Mitchell toont zijn kunnen met op alle nummers de drums voor zijn rekening te nemen en er zitten ook fantastische baslijnen in van Noel Redding die eerst een goede gitarist was bij onder meer The Loving Kind maar dan een fantastische overschakeling heeft gemaakt naar de basgitaar.
De productie verrast mij keer op keer hoe goed ze wel gedaan is voor toen en zeker voor een debuutplaat. Ook hoe fris de nummers wel blijven klinken, er zitten veel solo's in en gitaarlijnen die nog niemand echt heeft kunnen bereiken.
Are You Experienced is voor mij toch echt wel de plaat waar we de talenten van Hendrix echt horen. Maar bij Electric Ladyland evolueerde het nog meer. Ook Mitch Mitchell toont zijn kunnen met op alle nummers de drums voor zijn rekening te nemen en er zitten ook fantastische baslijnen in van Noel Redding die eerst een goede gitarist was bij onder meer The Loving Kind maar dan een fantastische overschakeling heeft gemaakt naar de basgitaar.
De productie verrast mij keer op keer hoe goed ze wel gedaan is voor toen en zeker voor een debuutplaat. Ook hoe fris de nummers wel blijven klinken, er zitten veel solo's in en gitaarlijnen die nog niemand echt heeft kunnen bereiken.
25. The Who - Tommy (1969) | 85 punten | 15x genoemd
Nr. 1 van: vigil | Aantal keer Top 5: 5
2012: 23 | 2011: 28

De rockopera van Tommy blijft onverminderd populair.
LucM schreef:
Meesterwerk van the Who, niet alleen een rockopera maar op de eerste plaats een klassieker in de popgeschiedenis. Zowel muzikaal als tekstueel een topalbum. Het was ook het eerste conceptalbum in het oeuvre van the Who, al waren de Kinks eerder met het uitbrengen van conceptalbums. Maar dit is ongetwijfeld een album dat op alle vlakken geslaagd is en die ook heel wat popklassiekers voortbracht zoals "Overture", "The Acid Queen", "Pinball Wizard" en "I'm Free".
Meesterwerk van the Who, niet alleen een rockopera maar op de eerste plaats een klassieker in de popgeschiedenis. Zowel muzikaal als tekstueel een topalbum. Het was ook het eerste conceptalbum in het oeuvre van the Who, al waren de Kinks eerder met het uitbrengen van conceptalbums. Maar dit is ongetwijfeld een album dat op alle vlakken geslaagd is en die ook heel wat popklassiekers voortbracht zoals "Overture", "The Acid Queen", "Pinball Wizard" en "I'm Free".
Pete Townshend schreef:
Ever since I was a young boy,
I've played the silver ball.
From Soho down to Brighton,
I must have played them all.
But I ain't seen nothing like him
In any amusement hall.
That deaf, dumb and blind kid
Sure plays a mean pinball!
Ever since I was a young boy,
I've played the silver ball.
From Soho down to Brighton,
I must have played them all.
But I ain't seen nothing like him
In any amusement hall.
That deaf, dumb and blind kid
Sure plays a mean pinball!
0
geplaatst: 11 mei 2013, 23:18 uur
24. The Velvet Underground - The Velvet Underground (1969) | 86 punten | 17x genoemd
Nr. 1 van: Booyo, Rudi S | Aantal keer Top 5: 5
2012: 30 | 2011: 32

Zoals ik al zei, daar waar hun tweede album steeds verder zakt, stijgt deze steeds verder. In het begin was het verschil zelfs meer dan een straatlengte.
23. Led Zeppelin - Led Zeppelin II (1969) | 89 punten | 17x genoemd
2012: 21 | 2011: 33

22. Led Zeppelin - Led Zeppelin (1969) | 89 punten | 18x genoemd
Hoogste positie: 3 | Aantal keer Top 5: 3
2012: 16 | 2011: 24

Exact hetzelfde aantal punten! In het begin stond het debuut een punt of 15 à 20 achter, maar opeens moet er een eindsprint geweest zijn, zodat ze nu gebroederlijk naast elkaar staan.
21. Dusty Springfield - Dusty in Memphis (1969) | 90 punten | 16x genoemd
Nr. 1 van: jeroentjuhh | Aantal keer Top 5: 4
2012: 25 | 2011: 18

Zo’n beetje de enige witte vrouwelijke soul-zanger die goed scoort. Een ander album van haar mocht bovenaan het lijstje van Kronos prijken, maar deze staat zoals verwacht in de lijst.
Nr. 1 van: Booyo, Rudi S | Aantal keer Top 5: 5
2012: 30 | 2011: 32

Zoals ik al zei, daar waar hun tweede album steeds verder zakt, stijgt deze steeds verder. In het begin was het verschil zelfs meer dan een straatlengte.
Lou Reed schreef:
Skip a life completely, stuff it in a cup
She said money is like us in time
It lies but can't stand up
Down for you is up
Linger on, your pale blue eyes
Skip a life completely, stuff it in a cup
She said money is like us in time
It lies but can't stand up
Down for you is up
Linger on, your pale blue eyes
23. Led Zeppelin - Led Zeppelin II (1969) | 89 punten | 17x genoemd
2012: 21 | 2011: 33

22. Led Zeppelin - Led Zeppelin (1969) | 89 punten | 18x genoemd
Hoogste positie: 3 | Aantal keer Top 5: 3
2012: 16 | 2011: 24

Exact hetzelfde aantal punten! In het begin stond het debuut een punt of 15 à 20 achter, maar opeens moet er een eindsprint geweest zijn, zodat ze nu gebroederlijk naast elkaar staan.
Rollingstone schreef:
Heavy metal would not exist without Led Zeppelin, and if it did, it would suck. Led Zeppelin were more than just a band — they were the perfect combination of the most intense elements: passion and mystery and expertise.
Read more: 100 Greatest Artists: Led Zeppelin | Rolling Stone - rollingstone.com
Heavy metal would not exist without Led Zeppelin, and if it did, it would suck. Led Zeppelin were more than just a band — they were the perfect combination of the most intense elements: passion and mystery and expertise.
Read more: 100 Greatest Artists: Led Zeppelin | Rolling Stone - rollingstone.com
21. Dusty Springfield - Dusty in Memphis (1969) | 90 punten | 16x genoemd
Nr. 1 van: jeroentjuhh | Aantal keer Top 5: 4
2012: 25 | 2011: 18

Zo’n beetje de enige witte vrouwelijke soul-zanger die goed scoort. Een ander album van haar mocht bovenaan het lijstje van Kronos prijken, maar deze staat zoals verwacht in de lijst.
psychonaatje schreef:
Voor de sceptici: beluister dit album. Luister nog eens goed naar het welbekende Son of a Preacher Man. Geen soul zegt u? Soul light zegt u? Mag ik u een idioot noemen? Overigens is dit heerlijke nummer niet eens mijn favoriete nummer van dit album. Dat is het openingsnummer Just a Little Lovin', met de geweldige tekst Just a little lovin'/Early in the morning/Beats a cup of coffee for starting off the day en later This ol' world wouldn't be half as bad/Wouldn't be half as sad/If eacht and everybody in it had (just a little lovin'). Vanaf dit openingsnummer begint een rustig, maar ontzettend soulvol album, rijk, met zijn vele violen, behoorlijk wat toeters en natuurlijk de onvermijdelijke bellen.
Voor de sceptici: beluister dit album. Luister nog eens goed naar het welbekende Son of a Preacher Man. Geen soul zegt u? Soul light zegt u? Mag ik u een idioot noemen? Overigens is dit heerlijke nummer niet eens mijn favoriete nummer van dit album. Dat is het openingsnummer Just a Little Lovin', met de geweldige tekst Just a little lovin'/Early in the morning/Beats a cup of coffee for starting off the day en later This ol' world wouldn't be half as bad/Wouldn't be half as sad/If eacht and everybody in it had (just a little lovin'). Vanaf dit openingsnummer begint een rustig, maar ontzettend soulvol album, rijk, met zijn vele violen, behoorlijk wat toeters en natuurlijk de onvermijdelijke bellen.
0
geplaatst: 11 mei 2013, 23:30 uur
Hm,
'langzaam schuift mijn favoriet met de jaren richting top 10
'langzaam schuift mijn favoriet met de jaren richting top 10* denotes required fields.