Muziek / Toplijsten en favorieten / Wekelijks: de singles top 20 van 50 jaar terug
zoeken in:
0
geplaatst: 16 september 2016, 10:45 uur
Het is maar net wat je op kan brengen qua tijd en aandacht, maar ik ben wel blij dat ik naar 40 ben gegaan. Ik luister elke week toch al gauw 50/60 nummers voor dit topic, dan is het maken van een top 40 iv een top 20 niet zoveel extra werk en je kunt meer nummers in het zonnetje zetten.
1
geplaatst: 16 september 2016, 12:02 uur
Dat kan. Maar ik probeer alles binnen alle topics op een top 40 te houden. Dat maakt de vergelijkbaarheid groter en interessanter.
De kracht van de Nederlandse top 40 is dat ze altijd op 40 singles hebben gestaan. De Mega top 50 is qua samenstelling en ouderdom interessanter maar maakt zich weer minder interessant omdat ze in de loop van de jaren van een top 20 naar een top 30 naar een top 100 en weer naar een top 50 zijn gegaan. Een artiest uit de jaren 90 die de top 100 haalt wordt dan vergeleken met een artiest uit de jaren 60 die de top 20 haalt terwijl die laatste artiest wellicht vaker met een single de top 100 (van bijvoorbeeld 1966) had gehaald maar dat weten we dan niet. Bij de top 40 is alles top 40 dus dat vergelijkt beter. Ik kan dan ook mijn eigen top 40 weer met die consistente Nederlandse top 40 vergelijken.
De top 40 van herman is daarom een vooruitgang.
Daarnaast lever ik maandelijks releaseoverzichten op waarmee ik hoop dat ze een mooie bijdrage zijn voor dit topic. Helaas lukt het me niet om dat ook voor andere topics te doen, ook vanwege tijd. Dat zou ik liever doen dan hier uitbreiden naar een top 60.
De kracht van de Nederlandse top 40 is dat ze altijd op 40 singles hebben gestaan. De Mega top 50 is qua samenstelling en ouderdom interessanter maar maakt zich weer minder interessant omdat ze in de loop van de jaren van een top 20 naar een top 30 naar een top 100 en weer naar een top 50 zijn gegaan. Een artiest uit de jaren 90 die de top 100 haalt wordt dan vergeleken met een artiest uit de jaren 60 die de top 20 haalt terwijl die laatste artiest wellicht vaker met een single de top 100 (van bijvoorbeeld 1966) had gehaald maar dat weten we dan niet. Bij de top 40 is alles top 40 dus dat vergelijkt beter. Ik kan dan ook mijn eigen top 40 weer met die consistente Nederlandse top 40 vergelijken.
De top 40 van herman is daarom een vooruitgang.
Daarnaast lever ik maandelijks releaseoverzichten op waarmee ik hoop dat ze een mooie bijdrage zijn voor dit topic. Helaas lukt het me niet om dat ook voor andere topics te doen, ook vanwege tijd. Dat zou ik liever doen dan hier uitbreiden naar een top 60.
0
geplaatst: 16 september 2016, 15:44 uur
Marzipaintree schreef:
De kracht van de Nederlandse top 40 is dat ze altijd op 40 singles hebben gestaan.
Uitgerekend de top 40 van 24 september 1966 ontkracht mijn opmerking weer. Dat is een top 54. Kijk maar hier en druk op "Download de lijst als pdf" (naast weeknummer en datum boven de lijst of onder nummer 40).De kracht van de Nederlandse top 40 is dat ze altijd op 40 singles hebben gestaan.
Eigenlijk is het een tip 14, het zijn alleen maar stijgers buiten de top 40. Daarmee zou je dit ook de eerste tipparade kunnen noemen. Geen van deze nummers haalde de top 40.
Gaat LucM deze plaatjes ook behandelen?
0
geplaatst: 16 september 2016, 18:25 uur
Top-40: week 38 van 1966.
30. Motions - Every Step I Take
Aardige single maar duidelijk geïnspireerd door hun Britse voorbeelden. Het nummer blijft ook net niet genoeg hangen om een evergreen te worden.
Cijfer: 6
31. The Sandpipers / Digno Garcia y Sus Carios - Guantanamera
Een romantisch latin-nummer waaraan ik geen hekel kan hebben al zie je mij dit niet zo snel draaien.
Cijfer: beiden 6
33. Chris Farlowe - Out Of Time
Een nummer van Rolling Stones en hoewel ik het origineel iets beter vind is deze meer orkestrale cover zeker verdienstelijk.
Cijfer: 7,5
35. Bob Dylan - Just Like A Woman
Een relaxte Bob Dylan, een tikkeltje bluesy. Het lijkt een lief liedje maar met bittere tekst, emotioneel vertolkt met die typische zang en mondharmonica. Bob Dylan is beslist één van de grootste songschrijvers ooit.
Cijfer: 9
36. Roy Orbison - Too Soon To Know
Waar dat Bob Dylan vooral gewaardeerd wordt om zijn songschrijverskwaliteiten is Roy Orbison vooral gewaardeerd om zijn vocale klasse. Die etaleert hij hier wederom maar het liedje zelf vind ik iets minder en een tikkeltje oubollig.
Cijfer: 7
38. Wilson Pickett - Land Of 1000 Dances
Wellicht de rauwste soulzanger van die tijd, het swing ook als een trein wat de titel belooft met vette blazers.
Cijfer: 8
39. Cuby & The Blizzards - Back Home
Nederlandse blues van hoog niveau, passioneel en met spanning en inventief gitaarwerk. Een band die de Nederlanders moeten koesteren.
40. Tommy Roe - Sweet Pea
Lichtvoetige en vrolijke pop dat als een oorwurm blijft hangen maar geen moment irriteert, had nog wat langer mogen duren. Instrumentaal zit het gewoon prima in elkaar: de gitaarrifs, de drums en dat hoge orgeltje.
30. Motions - Every Step I Take
Aardige single maar duidelijk geïnspireerd door hun Britse voorbeelden. Het nummer blijft ook net niet genoeg hangen om een evergreen te worden.
Cijfer: 6
31. The Sandpipers / Digno Garcia y Sus Carios - Guantanamera
Een romantisch latin-nummer waaraan ik geen hekel kan hebben al zie je mij dit niet zo snel draaien.
Cijfer: beiden 6
33. Chris Farlowe - Out Of Time
Een nummer van Rolling Stones en hoewel ik het origineel iets beter vind is deze meer orkestrale cover zeker verdienstelijk.
Cijfer: 7,5
35. Bob Dylan - Just Like A Woman
Een relaxte Bob Dylan, een tikkeltje bluesy. Het lijkt een lief liedje maar met bittere tekst, emotioneel vertolkt met die typische zang en mondharmonica. Bob Dylan is beslist één van de grootste songschrijvers ooit.
Cijfer: 9
36. Roy Orbison - Too Soon To Know
Waar dat Bob Dylan vooral gewaardeerd wordt om zijn songschrijverskwaliteiten is Roy Orbison vooral gewaardeerd om zijn vocale klasse. Die etaleert hij hier wederom maar het liedje zelf vind ik iets minder en een tikkeltje oubollig.
Cijfer: 7
Wellicht de rauwste soulzanger van die tijd, het swing ook als een trein wat de titel belooft met vette blazers.
Nederlandse blues van hoog niveau, passioneel en met spanning en inventief gitaarwerk. Een band die de Nederlanders moeten koesteren.
40. Tommy Roe - Sweet Pea
Lichtvoetige en vrolijke pop dat als een oorwurm blijft hangen maar geen moment irriteert, had nog wat langer mogen duren. Instrumentaal zit het gewoon prima in elkaar: de gitaarrifs, de drums en dat hoge orgeltje.
0
geplaatst: 16 september 2016, 18:45 uur
17 september 1966 week 38
01 (01) 07 The Beatles - Eleanor Rigby / Yellow Submarine
02 (02) 05 The Four Tops - Reach Out I'll Be There
03 (03) 07 The Small Faces - All Or Nothing
04 (05) 05 The Count Five -Psychotic Reaction
05 (08) 05 The Monkees - Last Train to Clarksville
06 (07) 03 Cuby + Blizzards - Back Home
07 (06) 03 Them – I Can Only Give You Everything
08 (10) 04 Cliff Bennett & The Rebel Rousers - Got To Get You Into My Life
09 (09) 04 The Who - I'm a Boy
10 (11) 04 The Del-Vetts - Last Time Around
11 (04) 11 Love - Seven and Seven Is
12 (14) 03 Bob Dylan - Just Like a Woman
13 (18) 03 Sergio Mendes and Brasil 66 - Mas Que Nada
14 (19) 02 The Electras - Dirty Ol' Man
15 (16) 04 The Outsiders - Keep On Trying
16 (20) 02 Sonny and Cher- Little Man
17 (12) 05 ? And the Mysterians - 96 Tears
18 (---) 01 Bobbie Darin - If I Were A Carpenter
19 (---) 01 The Mama's and the Papa's - I Call Your Name
20 (---) 01 The Byrds - Mr. Spaceman
Herman memoreerde het al. De cover van Tim Hardin's 'If I Were A Carpenter is inderdaad erg goed gezongen door Bobbie Darin.
Met het uit 1964 stammende 'I Call Your Name' hoor je The Beatles een nogal vlak, eenvoudig en vooral weinig opzienbarend liedje zingen. Ongelofelijk hoe zij zich in twee jaar tijd ontwikkelden als je dit vergelijkt met 'Eleanor Rigby'. De uitvoering van 'I Call Your Name' door The Mamas and The Papas is veel beter.
01 (01) 07 The Beatles - Eleanor Rigby / Yellow Submarine
02 (02) 05 The Four Tops - Reach Out I'll Be There
03 (03) 07 The Small Faces - All Or Nothing
04 (05) 05 The Count Five -Psychotic Reaction
05 (08) 05 The Monkees - Last Train to Clarksville
06 (07) 03 Cuby + Blizzards - Back Home
07 (06) 03 Them – I Can Only Give You Everything
08 (10) 04 Cliff Bennett & The Rebel Rousers - Got To Get You Into My Life
09 (09) 04 The Who - I'm a Boy
10 (11) 04 The Del-Vetts - Last Time Around
11 (04) 11 Love - Seven and Seven Is
12 (14) 03 Bob Dylan - Just Like a Woman
13 (18) 03 Sergio Mendes and Brasil 66 - Mas Que Nada
14 (19) 02 The Electras - Dirty Ol' Man
15 (16) 04 The Outsiders - Keep On Trying
16 (20) 02 Sonny and Cher- Little Man
17 (12) 05 ? And the Mysterians - 96 Tears
18 (---) 01 Bobbie Darin - If I Were A Carpenter
19 (---) 01 The Mama's and the Papa's - I Call Your Name
20 (---) 01 The Byrds - Mr. Spaceman
Herman memoreerde het al. De cover van Tim Hardin's 'If I Were A Carpenter is inderdaad erg goed gezongen door Bobbie Darin.
Met het uit 1964 stammende 'I Call Your Name' hoor je The Beatles een nogal vlak, eenvoudig en vooral weinig opzienbarend liedje zingen. Ongelofelijk hoe zij zich in twee jaar tijd ontwikkelden als je dit vergelijkt met 'Eleanor Rigby'. De uitvoering van 'I Call Your Name' door The Mamas and The Papas is veel beter.
0
geplaatst: 16 september 2016, 18:50 uur
LucM schreef:
Hopelijk schudt deze Vlaamse kenner hiermee een aantal Nederlanders wakker.

2
geplaatst: 16 september 2016, 22:54 uur
In de top 40 kwam Cuby niet verder dan nr. 33. In de voorloper van de mega top 50 de Parool top 20 (altijd beperkter) kwam die niet voor. Cuby & The Blizzards stijgt morgenavond lekker door in mijn nieuwe top 60 (bedankt luigifort) naar nummer 19.
Het wordt inderdaad tijd om de boel hier even wakker te schudden.
Als we dan toch onze Vlaamse kenner gebruiken dan graag ook deze met exact hetzelfde cijfer:

Het intro, twee keer aftellen onderbroken door blaasinstrumenten. Dan een snelle basloop die klinkt als een hart die sneller gaat kloppen alsof je vanuit volledige rust zo hard mogelijk moet wegrennen. En dan start de muziek, in een razend tempo.
Is er ooit iets hiervoor geweest dat vergelijkbaar is? Het tempo, de met regelmaat terugkerende gitaarrif, de explosieve trompetten, de beukende drums. Dit behoort tot het mooiste intro van 1966.
En dan het na na na. Eigenlijk vind ik het een storend element. Het haalt het tempo uit de song. Maar het is om de spanning op te voeren want deze gospelbreak mondt uit in een geweldige saxofoonsolo.
Het nummer is een cover van Chris Kenner maar er is zoveel aan verbeterd. Geweldig vind ik het eind bij Pickett. Kenner roept in zijn versie als een schoolmeester: Come on children, let me show you. Hij zal ze wel even laten zien hoe er gedanst moet worden.
Maar Pickett is onbedaarlijk grappig en dubbelzinnig. Ook hij zal het even laten zien:
Ow, do it Wow, do it. Just watch me do it
maar roept uiteindelijk:
Aah, help me Aah, help me
Zijn hulpgeroep eindigt in een fade out waardoor de indruk wordt gewekt dat hij nog uren aan het stuntelen is.
Nooit had ik iets gezien wat hiermee vergeleken kon worden. Woodstock niet, of andere legendarische concerten uit de jaren 60.
Dancing in the dark van Bruce Springsteen moet beinvloed zijn door Pickett en vooral door dit concert. Uiteraard is alles in de clip van Springsteen geregisseerd tot en met het optreden van Courtney Cox. Maar het is allemaal al eerder door Pickett gedaan. Kijk naar deze clip uit dat live concert.
En dan Land of 1000 dances. Het slot van het concert van Pickett. Als een dominee spreekt hij de menigte toe. Diverse mensen kijken hem met oprechte devotie aan. Dit is een spirituele ervaring. Natuurlijk speelt mee dat dit publiek nauwelijks verwend is met popconcerten, waarschijnlijk is dit voor hun de eerste keer. En vervolgens barst de band uit in een ongelooflijk tempo. Als een noodweer dat los breekt. Pickett krijst als een dondergod, het publiek deint mee als een wilde zee. Kijk mee (klik).
Ook in "7 and 7 is" zitten dubbelzinnige grappen want met de A-kant 7 and 7 is en de B-kant No 14 wordt de indruk gewekt dat deze rekensom een andere uitkomst heeft dan je op mathematische gronden zou verwachten. Number 14 is eveneens een geweldig nummer. heel dansbaar. Number 14 of the 1000 dances.
7 and 7 kent veel meer dubbelzinnigheden in de prachtige tekst. Een jongen die wordt opgesloten omdat hij zich al dan niet heeft misdragen en zich dom (my mind in an ice cream cone) en ellendig (I'd sit inside a bottle) voelt. De trouwe hond (my dog lies hypnotized) mag wel bij zijn vader plaatsnemen bij het haardvuur. En dan te bedenken dat deze vader niet zijn natuurlijke vader was, die heeft Lee nooit echt goed gekend.
Overige overeenkomsten. Het energieke intro (met aftellen) en de sterke tempowisselingen.
Wat hitparadesucces is het nog erger gesteld met Love dan met Pickett. Alleen 7 and 7 haalde de lagere regionen van de top 40 van de Verenigde Staten. Love haalde zelfs de Nederlandse en Britse top 40 nooit.
Arthur Lee heeft meer gemeen met Pickett. Ook hij is een geweldige performer zoals op dit festival in 2003. Net als land of 1000 dances wordt het concert met 7 and 7 afgesloten. Beide zangers overleden in 2006. En beiden zijn zwart.
Natuurlijk is er geen enkele overeenkomst tussen het ras van de zangers en het gebrek aan succes in bepaalde landen zoals Nederland. Het moet aan andere zaken liggen. Maar welke? Ik snap het niet.
Toch moet ik onwillekeurig denken aan een nummer uit december 1965 (in december 1966 opnieuw uitgegeven) dat ik vergeten ben in het releaseoverzicht. Een van de betere smartlappen die ik ken. Van Mary. De zangeres met naam die later zonder naam meer furore zou maken.
Hij was maar een neger Zo'n zwarte. Zo iets haal je toch niet in je huis.
Omdat je het noodlot dan tartte. Want die zwarten zijn immers niet pluis.
Het werd geen hit in Nederland. Ik snap dat niet.
En Cuby and the Blizzards? Dat is voor mij ook zwarte muziek. Die moet je koesteren en in huis halen.
Back home.
Het wordt inderdaad tijd om de boel hier even wakker te schudden.

Als we dan toch onze Vlaamse kenner gebruiken dan graag ook deze met exact hetzelfde cijfer:
LucM schreef:
Wellicht de rauwste soulzanger van die tijd, het swing ook als een trein wat de titel belooft met vette blazers.Cijfer: 8
Waar stond deze in het lijstje van heicro? Ik vind hem niet terug. Uiteraard moeten we niet uitsluiten dat deze heel veel weken op nr. 21 gestaan heeft. Dat is niet te achterhalen met een top 20. 38. Wilson Pickett - Land Of 1000 Dances
Wellicht de rauwste soulzanger van die tijd, het swing ook als een trein wat de titel belooft met vette blazers.Cijfer: 8

Het intro, twee keer aftellen onderbroken door blaasinstrumenten. Dan een snelle basloop die klinkt als een hart die sneller gaat kloppen alsof je vanuit volledige rust zo hard mogelijk moet wegrennen. En dan start de muziek, in een razend tempo.
Is er ooit iets hiervoor geweest dat vergelijkbaar is? Het tempo, de met regelmaat terugkerende gitaarrif, de explosieve trompetten, de beukende drums. Dit behoort tot het mooiste intro van 1966.
En dan het na na na. Eigenlijk vind ik het een storend element. Het haalt het tempo uit de song. Maar het is om de spanning op te voeren want deze gospelbreak mondt uit in een geweldige saxofoonsolo.
Het nummer is een cover van Chris Kenner maar er is zoveel aan verbeterd. Geweldig vind ik het eind bij Pickett. Kenner roept in zijn versie als een schoolmeester: Come on children, let me show you. Hij zal ze wel even laten zien hoe er gedanst moet worden.
Maar Pickett is onbedaarlijk grappig en dubbelzinnig. Ook hij zal het even laten zien:
Ow, do it Wow, do it. Just watch me do it
maar roept uiteindelijk:
Aah, help me Aah, help me
Zijn hulpgeroep eindigt in een fade out waardoor de indruk wordt gewekt dat hij nog uren aan het stuntelen is.
herman schreef:
(30 mei 2016) Bij mij scoort soul best goed denk ik, maar er zijn een paar artiesten die het bij mij toch minder goed doen op de een of andere manier. Solomon Burke pakt me nooit bv, en Wilson Pickett ook niet echt. Geloof dat hij wel eens in mijn lijstje heeft gestaan, maar niet bij de beste 15... geen idee waarom een echte klik uitblijft, Pickett heeft hele goede nummers en een dijk van een stem. Maar het is toch net niet mijn smaak.
Ik hield ook niet echt van Pickett totdat ik in 1979 voor het eerst Soul to Soul zag. Een documentaire van een live concert uit maart 1971 uit Ghana. (30 mei 2016) Bij mij scoort soul best goed denk ik, maar er zijn een paar artiesten die het bij mij toch minder goed doen op de een of andere manier. Solomon Burke pakt me nooit bv, en Wilson Pickett ook niet echt. Geloof dat hij wel eens in mijn lijstje heeft gestaan, maar niet bij de beste 15... geen idee waarom een echte klik uitblijft, Pickett heeft hele goede nummers en een dijk van een stem. Maar het is toch net niet mijn smaak.
Nooit had ik iets gezien wat hiermee vergeleken kon worden. Woodstock niet, of andere legendarische concerten uit de jaren 60.
Dancing in the dark van Bruce Springsteen moet beinvloed zijn door Pickett en vooral door dit concert. Uiteraard is alles in de clip van Springsteen geregisseerd tot en met het optreden van Courtney Cox. Maar het is allemaal al eerder door Pickett gedaan. Kijk naar deze clip uit dat live concert.
En dan Land of 1000 dances. Het slot van het concert van Pickett. Als een dominee spreekt hij de menigte toe. Diverse mensen kijken hem met oprechte devotie aan. Dit is een spirituele ervaring. Natuurlijk speelt mee dat dit publiek nauwelijks verwend is met popconcerten, waarschijnlijk is dit voor hun de eerste keer. En vervolgens barst de band uit in een ongelooflijk tempo. Als een noodweer dat los breekt. Pickett krijst als een dondergod, het publiek deint mee als een wilde zee. Kijk mee (klik).
Justus18 schreef:
29 mei 2016 Hoogste nieuwkomer Wilson Pickett - Ninety Nine And A Half Won't Do is nog niet door iemand hier genoemd. Ik weet dat ik een beetje een dwarsligger ben, maar Wilson is niet zo dwars als Mrs. Miller, Captain Beefheart of The Bonzo Dog Band. Bovendien heeft hij een fantastische begeleidingsband. Zijn vorige single werd ook al alleen door mij gesteund. Ik snap dat niet.
Het is opmerkelijk dat dit geweldige nummer nauwelijks scoorde. Want net als bij Justus18 haalde Pickett nooit een Nederlandse en Britse top 10. Om met Justus18 te spreken: ik snap dat niet.29 mei 2016 Hoogste nieuwkomer Wilson Pickett - Ninety Nine And A Half Won't Do is nog niet door iemand hier genoemd. Ik weet dat ik een beetje een dwarsligger ben, maar Wilson is niet zo dwars als Mrs. Miller, Captain Beefheart of The Bonzo Dog Band. Bovendien heeft hij een fantastische begeleidingsband. Zijn vorige single werd ook al alleen door mij gesteund. Ik snap dat niet.
heicro schreef:
In verhouding met de meeste andere singles in mijn top 20 heb ik 'Seven and Seven Is' van Love minder vaak gehoord. Ik vond het altijd al het beste nummer van hun album 'Da Capo', maar tegelijkertijd gaf ik altijd meer aandacht aan hun album 'Forever Changes' mede omdat één van mijn all time favorites er op staat: 'Alone Again Or'.
Geboeid door het nummer ben ik ook wat cover versies gaan beluisteren, gespeeld door niet de minsten, Rush, Alice Cooper, Robert Plant, The Ramones. Ze kunnen geen van allen tippen aan het origineel. En zo krijg ik steeds meer respect voor Arthur Lee. (R.I.P.) Hij was de frontman, de motor en de songwriter van de band. 'Seven and Seven Is' blijkt een groeibriljant. Hoe vaker ik het beluister hoe beter het wordt.
Het is proto-punk van de eerste orde. Wat een power, één grote trip. I Love it. Mijn nieuwe nummer 1.
Dit nummer heeft naar mijn mening meer gemeen met Land of 1000 dances dan je op grond van het verschillende genre zou denken. Beide uitvoeringen werden veel gecoverd maar nergens wordt het origineel overtroffen.In verhouding met de meeste andere singles in mijn top 20 heb ik 'Seven and Seven Is' van Love minder vaak gehoord. Ik vond het altijd al het beste nummer van hun album 'Da Capo', maar tegelijkertijd gaf ik altijd meer aandacht aan hun album 'Forever Changes' mede omdat één van mijn all time favorites er op staat: 'Alone Again Or'.
Geboeid door het nummer ben ik ook wat cover versies gaan beluisteren, gespeeld door niet de minsten, Rush, Alice Cooper, Robert Plant, The Ramones. Ze kunnen geen van allen tippen aan het origineel. En zo krijg ik steeds meer respect voor Arthur Lee. (R.I.P.) Hij was de frontman, de motor en de songwriter van de band. 'Seven and Seven Is' blijkt een groeibriljant. Hoe vaker ik het beluister hoe beter het wordt.
Het is proto-punk van de eerste orde. Wat een power, één grote trip. I Love it. Mijn nieuwe nummer 1.
Ook in "7 and 7 is" zitten dubbelzinnige grappen want met de A-kant 7 and 7 is en de B-kant No 14 wordt de indruk gewekt dat deze rekensom een andere uitkomst heeft dan je op mathematische gronden zou verwachten. Number 14 is eveneens een geweldig nummer. heel dansbaar. Number 14 of the 1000 dances.
7 and 7 kent veel meer dubbelzinnigheden in de prachtige tekst. Een jongen die wordt opgesloten omdat hij zich al dan niet heeft misdragen en zich dom (my mind in an ice cream cone) en ellendig (I'd sit inside a bottle) voelt. De trouwe hond (my dog lies hypnotized) mag wel bij zijn vader plaatsnemen bij het haardvuur. En dan te bedenken dat deze vader niet zijn natuurlijke vader was, die heeft Lee nooit echt goed gekend.
Overige overeenkomsten. Het energieke intro (met aftellen) en de sterke tempowisselingen.
Wat hitparadesucces is het nog erger gesteld met Love dan met Pickett. Alleen 7 and 7 haalde de lagere regionen van de top 40 van de Verenigde Staten. Love haalde zelfs de Nederlandse en Britse top 40 nooit.
Arthur Lee heeft meer gemeen met Pickett. Ook hij is een geweldige performer zoals op dit festival in 2003. Net als land of 1000 dances wordt het concert met 7 and 7 afgesloten. Beide zangers overleden in 2006. En beiden zijn zwart.
Natuurlijk is er geen enkele overeenkomst tussen het ras van de zangers en het gebrek aan succes in bepaalde landen zoals Nederland. Het moet aan andere zaken liggen. Maar welke? Ik snap het niet.
Toch moet ik onwillekeurig denken aan een nummer uit december 1965 (in december 1966 opnieuw uitgegeven) dat ik vergeten ben in het releaseoverzicht. Een van de betere smartlappen die ik ken. Van Mary. De zangeres met naam die later zonder naam meer furore zou maken.
Hij was maar een neger Zo'n zwarte. Zo iets haal je toch niet in je huis.
Omdat je het noodlot dan tartte. Want die zwarten zijn immers niet pluis.
Het werd geen hit in Nederland. Ik snap dat niet.
En Cuby and the Blizzards? Dat is voor mij ook zwarte muziek. Die moet je koesteren en in huis halen.
Back home.
0
geplaatst: 17 september 2016, 14:40 uur
38 37 AW
01 01 07 Sergio Mendes & Brasil '66 - Mas Que Nada #4
02 04 07 Lee Dorsey - Working in the Coal Mine
03 02 10 The Velvet Underground & Nico - All Tomorrow's Parties #4
04 03 11 Ramsey Lewis - Wade in the Water
05 11 05 Bob Dylan - Just Like A Woman
06 05 07 Maurice & The Radiants - Baby You've Got It
07 07 05 ? and the Mysterians - 96 Tears
08 10 05 Four Tops - Reach Out, I'll Be There
09 06 12 The Rolling Stones - Mother's Little Helper
10 08 07 Chris Clark - Love's Gone Bad
11 13 06 Dobie Gray - Out on the Floor
12 16 02 Bobby Darin - If I Were A Carpenter
13 20 02 The Seekers - Georgy Girl
14 23 02 Sonny & Cher - Little Man
15 09 06 The Remains - Don't Look Back
16 12 07 The Beatles - Eleanor Rigby
17 19 04 Etta James & Sugar Pie De Santo - In The Basement, Part One
18 14 05 Count Five - Psychotic Reaction
19 21 07 The Small Faces - All or Nothing
20 34 03 Chris Montez - The More I See You
21 18 07 Neil Diamond - Cherry Cherry
22 15 12 Donovan - Sunshine Superman
23 28 02 The Impressions - Can't Satisfy
24 27 04 Astrid Gilberto ft. Walter Wanderley Trio - Summer Samba (So Nice)
25 29 03 The Elgins - Heaven Must Have Sent You
26 17 17 The Beatles - Paperback Writer #6
27 25 10 The Beach Boys - God Only Knows
28 ** 01 The Troggs - I Can't Control Myself
29 30 04 Fontella Bass - Safe and Sound
30 26 09 Dusty Springfield - Goin' Back
31 ** 01 Otis Redding - Fa-Fa-Fa-Fa-Fa (Sad Song)
32 35 02 The Monkees - Last Train to Clarksville
33 39 03 Tom Jones - This And That
34 ** 01 The Del-Vetts - Last Time Around
35 ** 01 Wilson Pickett - Land of 1000 Dances
36 24 15 The Hunters - Russian Spy And I
37 23 11 Dionne Warwick - Trains and Boats and Planes
38 ** 01 The Byrds - Mr. Spaceman
39 32 07 Carla Thomas - B-A-B-Y
40 ** 01 The Velvelettes - These Things Will Keep Me Loving You
exit:
The Action - Baby You've Got It
Bob Dylan - I Want You #1
Smokey Robinson & The Miracles - Whole Lot Of Shakin' In My Heart Since I Met You)
David Bowie - I Dig Everything
Boudewijn de Groot - Ken Je Dat Land
Billy Stewart - Summertime
01 01 07 Sergio Mendes & Brasil '66 - Mas Que Nada #4
02 04 07 Lee Dorsey - Working in the Coal Mine
03 02 10 The Velvet Underground & Nico - All Tomorrow's Parties #4
04 03 11 Ramsey Lewis - Wade in the Water
05 11 05 Bob Dylan - Just Like A Woman
06 05 07 Maurice & The Radiants - Baby You've Got It
07 07 05 ? and the Mysterians - 96 Tears
08 10 05 Four Tops - Reach Out, I'll Be There
09 06 12 The Rolling Stones - Mother's Little Helper
10 08 07 Chris Clark - Love's Gone Bad
11 13 06 Dobie Gray - Out on the Floor
12 16 02 Bobby Darin - If I Were A Carpenter
13 20 02 The Seekers - Georgy Girl
14 23 02 Sonny & Cher - Little Man
15 09 06 The Remains - Don't Look Back
16 12 07 The Beatles - Eleanor Rigby
17 19 04 Etta James & Sugar Pie De Santo - In The Basement, Part One
18 14 05 Count Five - Psychotic Reaction
19 21 07 The Small Faces - All or Nothing
20 34 03 Chris Montez - The More I See You
21 18 07 Neil Diamond - Cherry Cherry
22 15 12 Donovan - Sunshine Superman
23 28 02 The Impressions - Can't Satisfy
24 27 04 Astrid Gilberto ft. Walter Wanderley Trio - Summer Samba (So Nice)
25 29 03 The Elgins - Heaven Must Have Sent You
26 17 17 The Beatles - Paperback Writer #6
27 25 10 The Beach Boys - God Only Knows
28 ** 01 The Troggs - I Can't Control Myself
29 30 04 Fontella Bass - Safe and Sound
30 26 09 Dusty Springfield - Goin' Back
31 ** 01 Otis Redding - Fa-Fa-Fa-Fa-Fa (Sad Song)
32 35 02 The Monkees - Last Train to Clarksville
33 39 03 Tom Jones - This And That
34 ** 01 The Del-Vetts - Last Time Around
35 ** 01 Wilson Pickett - Land of 1000 Dances
36 24 15 The Hunters - Russian Spy And I
37 23 11 Dionne Warwick - Trains and Boats and Planes
38 ** 01 The Byrds - Mr. Spaceman
39 32 07 Carla Thomas - B-A-B-Y
40 ** 01 The Velvelettes - These Things Will Keep Me Loving You
exit:
The Action - Baby You've Got It
Bob Dylan - I Want You #1
Smokey Robinson & The Miracles - Whole Lot Of Shakin' In My Heart Since I Met You)
David Bowie - I Dig Everything
Boudewijn de Groot - Ken Je Dat Land
Billy Stewart - Summertime
0
geplaatst: 18 september 2016, 00:44 uur
Week 38 1966: (17-9-1966)
01 (01) 05 The Four Tops - Reach out I'll be there
02 (02) 05 The Monkees - Last train to Clarksville
03 (05) 05 Bob Dylan - Just like a woman
04 (03) 06 ? and the mysterians - 96 tears
05 (10) 03 The Who - I'm a boy
06 (08) 05 Cliff Bennett & the Rebel Rousers - Got to get you into my life
07 (09) 04 The Del-vets - Last time around
08 (04) 06 The count five -Psychotic reaction
09 (15) 03 Bert Jansch - Needle of death
10 (11) 04 Pat Powdrill - Do it
11 (14) 02 The Byrds - Mr. Spaceman / What's happening?
12 (20) 02 Gene Vincent - Bird Doggin'
13 (12) 04 Them - I Can Only Give You Everything
14 (16) 04 The Electra's - Dirty Ol' man / Courage to cry
15 (18) 04 The Elgins - Heaven Must Have Sent You
16 (06) 07 The Small faces - All or nothing
17 (19) 02 Sunny and Cher - Little man
18 (33) 02 The Clarendonians - Rude Boy Gon A Jail
19 (29) 03 Cuby and the Blizzards - Back home
20 (13) 10 Love - Seven and Seven Is
21 (07) 07 The Beatles - Eleanor Rigby
22 (38) 02 Positively Thirteen O'Clock - Psychotic Reaction / 13 O clock Theme for psychotics
23 (17) 10 Beach boys - Wouldn't it be nice / God only knows
24 (---) (49) 01 Bobby Darin - If I Were A Carpenter
25 (---) (---) 01 Lorraine Ellison - Stay with me
26 (---) (---) 01 The Beatles - Good day sunshine (EP)
27 (31) 02 Otis Redding - Fa-Fa-Fa-Fa-Fa (Sad Song)
28 (23) 05 Michel Polnareff - Love Me, Please Love Me
29 (37) 02 Janis Ian - Society child
30 (32) 02 Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick And Tich - Bend it!
31 (39) 10 Wilson Pickett - Land of thousand dances
32 (21) 11 Lovin Spoonful - Summer in the city
33 (22) 08 The Supremes - You Can't Hurry Love
34 (23) 06 The Pandas - Walk
35 (24) 08 The Turtles - Outside chance / Making your mind up
36 (---) (41) 01 Bob Seger - East Side Story
37 (---) (---) 01 The Velvelettes - These Things Will Keep Me Loving You
38 (---) (46) The Delfonics - He Don't Really Love You
39 (28) 06 The Remains - Don't look back
40 (30) 03 When I come home- Spencer Davis group
Verdwenen uit de top 40
aantal weken {hoogste positie} uitvoerenden - titel // label, land
08 {07} Neil Diamond – Cherry Cherry
07 {10} Sergio Mendes and Brasil 66 - Mas que nada / The Joker
01 {36} The Family Tree - Prince Of Dreams
26 {02} The Eyes - Good day sunshine / Please don't cry
06 {14} The Temptations - Beauty Is Only Skin Deep
Bubbling under
41 (---) ** Laura Nyro - Wedding bell blues
42 (49) ** Crispian St Peters - Changes
43 (47) ** Norma Tanega- Bread
44 (48) ** Johnny Wyatt - This Thing Called Love
45 (35) ** Sergio Mendes and Brasil 66 - Mas que nada / The Joker
46 (43) ** James Carr - Love Attack
47 (44) ** Sam & Dave - Said I Wasn't Gonna Tell Nobody
48 (42) ** Suzi Jane Hokom - Need All The Help I Can Get
49 (45) ** Boudewijn De Groot - De Vrienden Van Vroeger
50 (34) ** Neil Diamond – Cherry Cherry
51 (27) ** The Eyes - Good day sunshine / Please don't cry
52 (53) ** Al (He's The King) Hirt - Green Hornet
53 (---) ** The Mama's and the Papa's - I Call Your Name
54 (56) ** Terry Knight And The Pack - A Change On The Way
55 (---) ** The Liverpool Set - Seventeen tears to the end
56 (52) ** The Toys - Baby toys
57 (40) ** The Temptations - Beauty Is Only Skin Deep
58 (46) ** The Outsiders - Keep On Trying
59 (50) ** Howard Tate - Ain't nobody home
60 (36) ** The Family Tree - Prince Of Dreams
Bubbling under bubbling under
61 (---) ** The Rockin' Vickers - Dandy
62 (---) ** The Kinks - Milk Cow Blues / Gotta Get The First Plane Home
63 (---) ** Dusty Springfield - All I see is you
64 (---) ** The Walker Brothers - Another tear falls
65 (65) ** Nancy Sinatra - In our time
66 (---) ** Come on up - The young Rascals
67 (64) ** The Olympics - Baby, Do The Philly Dog
68 (---) ** William Bell - Never Like This Before
69 (---) ** The Chiffons - Stop, Look And Listen
70 (---) ** Might Sam - Fanny Mae
71 (53) ** The Ad-libs - Human / New York in the dark
72 (81) ** Five Stair-steps - world of Fantasy
73 (---) ** JJ Jackson - But It's allright
74 (---) ** Mary Wells - Fancy Free
75 (55) ** The Velvet Underground – All tomorrow parties
76 (56) ** Eddie Floyd - Knock on wood
77 (77) ** Louis Armstrong - Cabaret
78 (80) ** Het - She'll stay
79 (---) ** Sam The Sham And The Pharaohs - The Hair On My Chinny Chin Chin
80 (60) ** The Velvet Underground – All tomorrow parties
81 (61) ** The Beatles - Paperback writer / Rain
82 (62) ** The Kinks - Sunny afternoon / I'm not like everybody else
83 (64) ** The Left Banke - Walk away Renee
84 (63) ** The Association - Cherish
85 (75) ** Thursday's children -You'll Never Be My Girl
86 (59) ** Eddie Floyd - Knock on wood
87 (65) ** David Bowie - I Dig Everything
88 (90) ** Lou Christie - If My Car Could Only Talk
89 (82) ** Shadows of knights - Gospel zone
90 (92) ** Tommy Roe - Hooray For Hazel
91 (67) ** Vashti - Train Song
92 (70) ** Marvin Gaye - Little Darling (I Need You)
93 (68) ** Donovan - Sunshine Superman
94 (66) ** Garnet Mimms - It's Been Such A Long Way Home / Thinkin'
95 (---) ** The McCoys - Don't Worry Mother, Your Son's Heart Is Pure
96 (---) ** James and Bobby Purify - I'm your puppet
97 (90) ** Walter Wanderley - Summer Samba (So Nice)
98 (97 ) ** Eric Burdon and the animals - See See Rider
99 (96) ** Solomon Burke - Keep Lookin
100 (87) ** Jimmy Hughes - I Worship The Ground You Walk On
Omdat de Veronica top 40 komende week eenmalig uitbreidt doe ik het deze week. Het is bij mij een top 100 geworden. Hoewel een top 60 meer bij the sixties had gepast.
Er is ook zoveel materiaal om uit te kiezen.
En dan hebben we gelukkig alleen singles. De LP-tracks worden namelijk in de loop van 1966 steeds beter. Als Donovan zijn "Season of the witch" van zijn LP "Sunshine Superman" uit augustus 1966 direct op single had uitgebracht dan had hij nu bij mij nummer 1 gestaan.
Ik moet nog even geduld hebben. De single wordt pas in 1967 uitgebracht.
01 (01) 05 The Four Tops - Reach out I'll be there
02 (02) 05 The Monkees - Last train to Clarksville
03 (05) 05 Bob Dylan - Just like a woman
04 (03) 06 ? and the mysterians - 96 tears
05 (10) 03 The Who - I'm a boy
06 (08) 05 Cliff Bennett & the Rebel Rousers - Got to get you into my life
07 (09) 04 The Del-vets - Last time around
08 (04) 06 The count five -Psychotic reaction
09 (15) 03 Bert Jansch - Needle of death
10 (11) 04 Pat Powdrill - Do it
11 (14) 02 The Byrds - Mr. Spaceman / What's happening?
12 (20) 02 Gene Vincent - Bird Doggin'
13 (12) 04 Them - I Can Only Give You Everything
14 (16) 04 The Electra's - Dirty Ol' man / Courage to cry
15 (18) 04 The Elgins - Heaven Must Have Sent You
16 (06) 07 The Small faces - All or nothing
17 (19) 02 Sunny and Cher - Little man
18 (33) 02 The Clarendonians - Rude Boy Gon A Jail
19 (29) 03 Cuby and the Blizzards - Back home
20 (13) 10 Love - Seven and Seven Is
21 (07) 07 The Beatles - Eleanor Rigby
22 (38) 02 Positively Thirteen O'Clock - Psychotic Reaction / 13 O clock Theme for psychotics
23 (17) 10 Beach boys - Wouldn't it be nice / God only knows
24 (---) (49) 01 Bobby Darin - If I Were A Carpenter
25 (---) (---) 01 Lorraine Ellison - Stay with me
26 (---) (---) 01 The Beatles - Good day sunshine (EP)
27 (31) 02 Otis Redding - Fa-Fa-Fa-Fa-Fa (Sad Song)
28 (23) 05 Michel Polnareff - Love Me, Please Love Me
29 (37) 02 Janis Ian - Society child
30 (32) 02 Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick And Tich - Bend it!
31 (39) 10 Wilson Pickett - Land of thousand dances
32 (21) 11 Lovin Spoonful - Summer in the city
33 (22) 08 The Supremes - You Can't Hurry Love
34 (23) 06 The Pandas - Walk
35 (24) 08 The Turtles - Outside chance / Making your mind up
36 (---) (41) 01 Bob Seger - East Side Story
37 (---) (---) 01 The Velvelettes - These Things Will Keep Me Loving You
38 (---) (46) The Delfonics - He Don't Really Love You
39 (28) 06 The Remains - Don't look back
40 (30) 03 When I come home- Spencer Davis group
Verdwenen uit de top 40
aantal weken {hoogste positie} uitvoerenden - titel // label, land
08 {07} Neil Diamond – Cherry Cherry
07 {10} Sergio Mendes and Brasil 66 - Mas que nada / The Joker
01 {36} The Family Tree - Prince Of Dreams
26 {02} The Eyes - Good day sunshine / Please don't cry
06 {14} The Temptations - Beauty Is Only Skin Deep
Bubbling under
41 (---) ** Laura Nyro - Wedding bell blues
42 (49) ** Crispian St Peters - Changes
43 (47) ** Norma Tanega- Bread
44 (48) ** Johnny Wyatt - This Thing Called Love
45 (35) ** Sergio Mendes and Brasil 66 - Mas que nada / The Joker
46 (43) ** James Carr - Love Attack
47 (44) ** Sam & Dave - Said I Wasn't Gonna Tell Nobody
48 (42) ** Suzi Jane Hokom - Need All The Help I Can Get
49 (45) ** Boudewijn De Groot - De Vrienden Van Vroeger
50 (34) ** Neil Diamond – Cherry Cherry
51 (27) ** The Eyes - Good day sunshine / Please don't cry
52 (53) ** Al (He's The King) Hirt - Green Hornet
53 (---) ** The Mama's and the Papa's - I Call Your Name
54 (56) ** Terry Knight And The Pack - A Change On The Way
55 (---) ** The Liverpool Set - Seventeen tears to the end
56 (52) ** The Toys - Baby toys
57 (40) ** The Temptations - Beauty Is Only Skin Deep
58 (46) ** The Outsiders - Keep On Trying
59 (50) ** Howard Tate - Ain't nobody home
60 (36) ** The Family Tree - Prince Of Dreams
Bubbling under bubbling under
61 (---) ** The Rockin' Vickers - Dandy
62 (---) ** The Kinks - Milk Cow Blues / Gotta Get The First Plane Home
63 (---) ** Dusty Springfield - All I see is you
64 (---) ** The Walker Brothers - Another tear falls
65 (65) ** Nancy Sinatra - In our time
66 (---) ** Come on up - The young Rascals
67 (64) ** The Olympics - Baby, Do The Philly Dog
68 (---) ** William Bell - Never Like This Before
69 (---) ** The Chiffons - Stop, Look And Listen
70 (---) ** Might Sam - Fanny Mae
71 (53) ** The Ad-libs - Human / New York in the dark
72 (81) ** Five Stair-steps - world of Fantasy
73 (---) ** JJ Jackson - But It's allright
74 (---) ** Mary Wells - Fancy Free
75 (55) ** The Velvet Underground – All tomorrow parties
76 (56) ** Eddie Floyd - Knock on wood
77 (77) ** Louis Armstrong - Cabaret
78 (80) ** Het - She'll stay
79 (---) ** Sam The Sham And The Pharaohs - The Hair On My Chinny Chin Chin
80 (60) ** The Velvet Underground – All tomorrow parties
81 (61) ** The Beatles - Paperback writer / Rain
82 (62) ** The Kinks - Sunny afternoon / I'm not like everybody else
83 (64) ** The Left Banke - Walk away Renee
84 (63) ** The Association - Cherish
85 (75) ** Thursday's children -You'll Never Be My Girl
86 (59) ** Eddie Floyd - Knock on wood
87 (65) ** David Bowie - I Dig Everything
88 (90) ** Lou Christie - If My Car Could Only Talk
89 (82) ** Shadows of knights - Gospel zone
90 (92) ** Tommy Roe - Hooray For Hazel
91 (67) ** Vashti - Train Song
92 (70) ** Marvin Gaye - Little Darling (I Need You)
93 (68) ** Donovan - Sunshine Superman
94 (66) ** Garnet Mimms - It's Been Such A Long Way Home / Thinkin'
95 (---) ** The McCoys - Don't Worry Mother, Your Son's Heart Is Pure
96 (---) ** James and Bobby Purify - I'm your puppet
97 (90) ** Walter Wanderley - Summer Samba (So Nice)
98 (97 ) ** Eric Burdon and the animals - See See Rider
99 (96) ** Solomon Burke - Keep Lookin
100 (87) ** Jimmy Hughes - I Worship The Ground You Walk On
Omdat de Veronica top 40 komende week eenmalig uitbreidt doe ik het deze week. Het is bij mij een top 100 geworden. Hoewel een top 60 meer bij the sixties had gepast.
Er is ook zoveel materiaal om uit te kiezen.
En dan hebben we gelukkig alleen singles. De LP-tracks worden namelijk in de loop van 1966 steeds beter. Als Donovan zijn "Season of the witch" van zijn LP "Sunshine Superman" uit augustus 1966 direct op single had uitgebracht dan had hij nu bij mij nummer 1 gestaan.
Ik moet nog even geduld hebben. De single wordt pas in 1967 uitgebracht.
0
geplaatst: 18 september 2016, 11:08 uur
50 Tracks Rearviewmirror Top 40 week 38 1966
01 - 02 - 07 Small Faces - All Or Nothing
02 - 01 - 07 The Beatles - Eleanor Rigby / Yellow Submarine
03 - 04 - 05 The Monkees - Last Train To Clarksville
04 - 05 - 05 Four Tops - Reach Out I'll Be There
05 - 03 - 06 Buffalo Springfield - Nowadays Clancy Can't Even Sing
06 - 06 - 06 The Remains - Don't Look Back
07 - 08 - 04 The Who - I'm A Boy
08 - 10 - 04 The Five Stair Steps - World Of Fantasy
09 - 09 - 05 The Knickerbockers - High On Love
10 - 13 - 03 Al (He's The King) Hirt - Green Hornet
11 - 11 - 04 The Electra's - Dirty Ol' Man
12 - 12 - 04 The Delfonics - He Don't Really Love You
13 - 17 - 04 Bob Seger - East Side Story
14 - 07 - 05 Thursday's Children - You'll Never Be My Girl / Try Girl
15 - 20 - 02 The Byrds - Mr Spaceman
16 - 19 - 06 ? And The Mysterians - 96 Tears
17 - ---- - 01 James and Bobby Purify - I'm Your Puppet
18 - ---- - 01 The Beatles - Good Day Sunshine
19 - 22 - 04 Pat Powdrill - Do It
20 - 18 - 11 Dean Parrish - Tell Her
21 - 33 - 02 Bobby Darin - If I Were A Carpenter
22 - 14 - 06 James Carr - Love Attack
23 - 32 - 02 The Clarendonians - Rude Boy Gon A Jail
24 - 15 - 11 The Lovin' Spoonful - Summer in The City
25 - 28 - 06 Maurice & The Radiants - Baby You've Got It
26 - 26 - 06 The Action - Baby You've Got It
27 - 27 - 10 The Velvet Underground - All Tomorrows Parties
28 - 24 - 04 The Del-Vetts - Last Time Around
29 - 36 - 03 Them - I Can Only Give You Everything
30 - ---- - 01 Cuby + Blizzards - Back Home (A Man)
31 - 40 - 02 She Trinity - Yellow Submarine
32 - 35 - 02 Disciples Of Shaftsbury - Times Gone By
33 - 38 - 02 Sonny and Cher - Little Man
34 - ---- - 01 William Bell - Never Like This Before
35 - ---- - 05 The Scarlets - Now I Know
36 - ---- - 01 The Motions - Every Step I Take
37 - 37 - 02 Terry Knight And The Pack - A Change On The Way
38 - ---- - 01 Count Five - Psychotic Reaction
39 - 39 - 02 Bob Dylan - Just Like A Woman
40 - ---- - 01 The Troggs - I Can't Control Myself
01 - 02 - 07 Small Faces - All Or Nothing
02 - 01 - 07 The Beatles - Eleanor Rigby / Yellow Submarine
03 - 04 - 05 The Monkees - Last Train To Clarksville
04 - 05 - 05 Four Tops - Reach Out I'll Be There
05 - 03 - 06 Buffalo Springfield - Nowadays Clancy Can't Even Sing
06 - 06 - 06 The Remains - Don't Look Back
07 - 08 - 04 The Who - I'm A Boy
08 - 10 - 04 The Five Stair Steps - World Of Fantasy
09 - 09 - 05 The Knickerbockers - High On Love
10 - 13 - 03 Al (He's The King) Hirt - Green Hornet
11 - 11 - 04 The Electra's - Dirty Ol' Man
12 - 12 - 04 The Delfonics - He Don't Really Love You
13 - 17 - 04 Bob Seger - East Side Story
14 - 07 - 05 Thursday's Children - You'll Never Be My Girl / Try Girl
15 - 20 - 02 The Byrds - Mr Spaceman
16 - 19 - 06 ? And The Mysterians - 96 Tears
17 - ---- - 01 James and Bobby Purify - I'm Your Puppet
18 - ---- - 01 The Beatles - Good Day Sunshine
19 - 22 - 04 Pat Powdrill - Do It
20 - 18 - 11 Dean Parrish - Tell Her
21 - 33 - 02 Bobby Darin - If I Were A Carpenter
22 - 14 - 06 James Carr - Love Attack
23 - 32 - 02 The Clarendonians - Rude Boy Gon A Jail
24 - 15 - 11 The Lovin' Spoonful - Summer in The City
25 - 28 - 06 Maurice & The Radiants - Baby You've Got It
26 - 26 - 06 The Action - Baby You've Got It
27 - 27 - 10 The Velvet Underground - All Tomorrows Parties
28 - 24 - 04 The Del-Vetts - Last Time Around
29 - 36 - 03 Them - I Can Only Give You Everything
30 - ---- - 01 Cuby + Blizzards - Back Home (A Man)
31 - 40 - 02 She Trinity - Yellow Submarine
32 - 35 - 02 Disciples Of Shaftsbury - Times Gone By
33 - 38 - 02 Sonny and Cher - Little Man
34 - ---- - 01 William Bell - Never Like This Before
35 - ---- - 05 The Scarlets - Now I Know
36 - ---- - 01 The Motions - Every Step I Take
37 - 37 - 02 Terry Knight And The Pack - A Change On The Way
38 - ---- - 01 Count Five - Psychotic Reaction
39 - 39 - 02 Bob Dylan - Just Like A Woman
40 - ---- - 01 The Troggs - I Can't Control Myself
0
geplaatst: 20 september 2016, 14:42 uur
1966 - Week 38
38 37 AW
01 02 08 The Beatles - Eleanor Rigby #1
02 08 03 Vashti Bunyan - Train Song
03 09 03 The Cyrkle - Turn Down Day
04 01 10 Dusty Springfield - Goin' Back #2
05 03 07 Bob Lind - I Just Let It Take Me
06 15 02 The Choir - It's Cold Outside
07 16 02 Janis Ian - Society's Child
08 17 02 Bert Jansch - Needle Of Death
09 18 02 The Byrds - Mr Spaceman
10 19 02 Boudewijn De Groot - De Vrienden Van Vroeger
11 20 02 The Del-Vetts - Last Time Around
12 04 07 Neil Diamond - Cherry Cherry
13 05 05 David Bowie - I Dig Everything
14 06 05 Michel Polnareff - Love Me, Please Love Me
15 07 05 Bob Dylan - Just Like A Woman
16 12 07 VU & Nico - All Tomorrow's Parties #2
17 13 13 Bob Dylan - I Want You #3
18 14 09 Lovin' Spoonful - Summer In The City
19 ** 01 The Beatles - Good Day Sunshine
20 ** 01 The Walker Brothers - Another Tear Falls
Verdwenen
Los Flecos - Correr
Els Dracs - És La Meva Vida
38 37 AW
01 02 08 The Beatles - Eleanor Rigby #1
02 08 03 Vashti Bunyan - Train Song
03 09 03 The Cyrkle - Turn Down Day
04 01 10 Dusty Springfield - Goin' Back #2
05 03 07 Bob Lind - I Just Let It Take Me
06 15 02 The Choir - It's Cold Outside
07 16 02 Janis Ian - Society's Child
08 17 02 Bert Jansch - Needle Of Death
09 18 02 The Byrds - Mr Spaceman
10 19 02 Boudewijn De Groot - De Vrienden Van Vroeger
11 20 02 The Del-Vetts - Last Time Around
12 04 07 Neil Diamond - Cherry Cherry
13 05 05 David Bowie - I Dig Everything
14 06 05 Michel Polnareff - Love Me, Please Love Me
15 07 05 Bob Dylan - Just Like A Woman
16 12 07 VU & Nico - All Tomorrow's Parties #2
17 13 13 Bob Dylan - I Want You #3
18 14 09 Lovin' Spoonful - Summer In The City
19 ** 01 The Beatles - Good Day Sunshine
20 ** 01 The Walker Brothers - Another Tear Falls
Verdwenen
Los Flecos - Correr
Els Dracs - És La Meva Vida
0
geplaatst: 20 september 2016, 15:25 uur
Week 38:
01 01 07 The Beatles - Eleanor Rigby #2
02 04 06 The Outsiders - Keep On Trying
03 05 06 ? And the Mysterians - 96 Tears
04 07 05 Four Tops - Reach Out (I'll Be There)
05 02 11 Dusty Springfield - Goin' Back
06 03 11 Vashti Bunyan - Train Song #2
07 08 07 Jimmy Ruffin - What Becomes of the Broken Hearted
08 09 07 The Small Faces - All or Nothing
09 10 05 The Monkees - Last Train to Clarksville
10 12 04 Michel Polnareff - Love Me, Please Love Me
11 13 04 The Elgins - Heaven Must Have Sent You
12 15 03 Bert Jansch - Needle of Death
13 19 02 The Byrds - Mr Spaceman
14 20 02 Boudewijn de Groot - De Vrienden Van Vroeger
15 06 09 Donovan - Sunshine Superman
16 18 03 Bob Dylan - Just Like a Woman
17 ---- 01 The Choir - It's Cold Outside
18 ---- 01 The Troggs - I Can't Control Myself
19 11 10 The Velvet Underground & Nico - All Tomorrow's Parties #5
20 ---- 01 Janis Ian - Society's Child
Verdwenen:
The Left Banke - Walk Away Renee (10 wk)
The Beach Boys - God Only Knows (8 wk)
David Bowie - I Dig Everything (3 wk)
01 01 07 The Beatles - Eleanor Rigby #2
02 04 06 The Outsiders - Keep On Trying
03 05 06 ? And the Mysterians - 96 Tears
04 07 05 Four Tops - Reach Out (I'll Be There)
05 02 11 Dusty Springfield - Goin' Back
06 03 11 Vashti Bunyan - Train Song #2
07 08 07 Jimmy Ruffin - What Becomes of the Broken Hearted
08 09 07 The Small Faces - All or Nothing
09 10 05 The Monkees - Last Train to Clarksville
10 12 04 Michel Polnareff - Love Me, Please Love Me
11 13 04 The Elgins - Heaven Must Have Sent You
12 15 03 Bert Jansch - Needle of Death
13 19 02 The Byrds - Mr Spaceman
14 20 02 Boudewijn de Groot - De Vrienden Van Vroeger
15 06 09 Donovan - Sunshine Superman
16 18 03 Bob Dylan - Just Like a Woman
17 ---- 01 The Choir - It's Cold Outside
18 ---- 01 The Troggs - I Can't Control Myself
19 11 10 The Velvet Underground & Nico - All Tomorrow's Parties #5
20 ---- 01 Janis Ian - Society's Child
Verdwenen:
The Left Banke - Walk Away Renee (10 wk)
The Beach Boys - God Only Knows (8 wk)
David Bowie - I Dig Everything (3 wk)
0
geplaatst: 20 september 2016, 20:43 uur
Wegens privé-omstandigheden was ik de afgelopen tijd weinig in staat om muziek te beluisteren. Ik heb ook veel nieuwe suggesties van het panel en de nieuwe binnenkomers in de charts niet kunnen beoordelen. Maar we moeten verder. Ik zal eerst mijn top40 van week 37 afmaken:
21 (36) 02 The Toys - Baby Toys
22 (**) 01 The Seekers - Walk With Me
23 (22) 04 Roy Orbison - Too Soon To Know
24 (13) 09 Lovin' Spoonful - Summer In the City
25 (**) 01 Sonny & Cher - Little Man
26 (33) 02 The Electras - Dirty Ol' Man/Courage To Cry
27 (31) 02 The Who - I'm a Boy
28 (28) 03 Al Stewart - The Elf
29 (15) 07 James Carr - Love Attack
30 (30) 03 Stranger Cole & The Conquerors - Drop The Ratchet
31 (**) 01 The New Vaudeville Band - Winchester Cathedral
32 (40) 02 Pat Powdrill - Do it
33 (**) 01 The Five Stairsteps - World Of Fantasy
34 (32) 03 The Cave Men - It's Trash
35 (**) 01 Cuby and the Blizzards - Back home
36 (23) 05 The Outsiders - Respectable
37 (**) 01 Chris Montez - The More I See You
38 (24) 09 Tim Hardin - Don't Make Promises
39 (**) 01 Sandie Shaw - Run
40 (25) 09 Napoleon XIV - They're Coming To Take Me Away, Ha-Haaa!
Exit:
07 Hopeton Lewis - Take It Easy 116
09 Love - Seven and Seven Is 228
09 Nancy Sinatra - Friday's Child 250
04 The Shadows of Knight - Bad Little Woman 25
02 Edwin Starr - Headline News 5
03 Adrian Lloyd - Lorna 20
04 The Zakary Thaks - Bad Girl 21
Week 38:
01 (01) 06 The Beatles - Eleanor Rigby
02 (04) 05 Tom Jones - This And That
03 (02) 09 Lee Dorsey - Working In The Coal Mine
04 (08) 04 Bob Dylan - Just Like A Woman
05 (03) 10 The Mothers Of Invention - How Could I Be Such a Fool/It Can’t Happen Here
06 (11) 04 The Four Tops - Reach Out I'll Be There
07 (07) 05 Question Mark and the Mysterians - 96 Tears
08 (14) 03 Them – I Can Only Give You Everything
09 (10) 05 The Count Five - Psychotic Reaction
10 (13) 04 The Monkees - Last Train To Clarksville
11 (05) 07 The Supremes - You Can't Hurry Love
12 (22) 02 The Seekers - Walk With Me
13 (06) 06 The Small Faces - All Or Nothing
14 (26) 03 The Electras - Dirty Ol' Man/Courage To Cry
15 (21) 03 The Toys - Baby Toys
16 (25) 02 Sonny & Cher - Little Man
17 (12) 08 The Sandpipers - Guantanamera
18 (09) 09 The Beach Boys - God Only Knows/Wouldn't It Be Nice
19 (16) 06 Donovan - The Trip
20 (15) 07 Sergio Mendes and Brasil 66 - Mas que nada / The Joker
21 (31) 02 The New Vaudeville Band - Winchester Cathedral
22 (19) 06 Aretha Franklin - Until You Were Gone
23 (27) 03 The Who - I'm a Boy
24 (33) 02 The Five Stairsteps - World Of Fantasy
25 (18) 07 Bob Lind - I Just Let It Take Me
26 (35) 02 Cuby and the Blizzards - Back home
27 (17) 11 The Rolling Stones - Mother's Little Helper/Lady Jane
28 (32) 03 Pat Powdrill - Do it
29 (37) 02 Chris Montez - The More I See You
30 (**) 01 Janis Ian - Society's Child
31 (30) 04 Stranger Cole & The Conquerors - Drop The Ratchet
32 (39) 02 Sandie Shaw - Run
33 (23) 05 Roy Orbison - Too Soon To Know
34 (20) 10 Vashti Bunyan - Train Song
35 (**) 01 Boudewijn de Groot - De Vrienden Van Vroeger
36 (28) 04 Al Stewart - The Elf
37 (24) 10 Lovin' Spoonful - Summer In the City
38 (**) 01 The Choir - It's Cold Outside
39 (34) 04 The Cave Men - It's Trash
40 (**) 01 The Byrds - Mr Spaceman
Exit:
07 James Carr - Love Attack 162
05 The Outsiders - Respectable 74
09 Tim Hardin - Don't Make Promises 174
09 Napoleon XIV - They're Coming To Take Me Away, Ha-Haaa! 222
21 (36) 02 The Toys - Baby Toys
22 (**) 01 The Seekers - Walk With Me
23 (22) 04 Roy Orbison - Too Soon To Know
24 (13) 09 Lovin' Spoonful - Summer In the City
25 (**) 01 Sonny & Cher - Little Man
26 (33) 02 The Electras - Dirty Ol' Man/Courage To Cry
27 (31) 02 The Who - I'm a Boy
28 (28) 03 Al Stewart - The Elf
29 (15) 07 James Carr - Love Attack
30 (30) 03 Stranger Cole & The Conquerors - Drop The Ratchet
31 (**) 01 The New Vaudeville Band - Winchester Cathedral
32 (40) 02 Pat Powdrill - Do it
33 (**) 01 The Five Stairsteps - World Of Fantasy
34 (32) 03 The Cave Men - It's Trash
35 (**) 01 Cuby and the Blizzards - Back home
36 (23) 05 The Outsiders - Respectable
37 (**) 01 Chris Montez - The More I See You
38 (24) 09 Tim Hardin - Don't Make Promises
39 (**) 01 Sandie Shaw - Run
40 (25) 09 Napoleon XIV - They're Coming To Take Me Away, Ha-Haaa!
Exit:
07 Hopeton Lewis - Take It Easy 116
09 Love - Seven and Seven Is 228
09 Nancy Sinatra - Friday's Child 250
04 The Shadows of Knight - Bad Little Woman 25
02 Edwin Starr - Headline News 5
03 Adrian Lloyd - Lorna 20
04 The Zakary Thaks - Bad Girl 21
Week 38:
01 (01) 06 The Beatles - Eleanor Rigby
02 (04) 05 Tom Jones - This And That
03 (02) 09 Lee Dorsey - Working In The Coal Mine
04 (08) 04 Bob Dylan - Just Like A Woman
05 (03) 10 The Mothers Of Invention - How Could I Be Such a Fool/It Can’t Happen Here
06 (11) 04 The Four Tops - Reach Out I'll Be There
07 (07) 05 Question Mark and the Mysterians - 96 Tears
08 (14) 03 Them – I Can Only Give You Everything
09 (10) 05 The Count Five - Psychotic Reaction
10 (13) 04 The Monkees - Last Train To Clarksville
11 (05) 07 The Supremes - You Can't Hurry Love
12 (22) 02 The Seekers - Walk With Me
13 (06) 06 The Small Faces - All Or Nothing
14 (26) 03 The Electras - Dirty Ol' Man/Courage To Cry
15 (21) 03 The Toys - Baby Toys
16 (25) 02 Sonny & Cher - Little Man
17 (12) 08 The Sandpipers - Guantanamera
18 (09) 09 The Beach Boys - God Only Knows/Wouldn't It Be Nice
19 (16) 06 Donovan - The Trip
20 (15) 07 Sergio Mendes and Brasil 66 - Mas que nada / The Joker
21 (31) 02 The New Vaudeville Band - Winchester Cathedral
22 (19) 06 Aretha Franklin - Until You Were Gone
23 (27) 03 The Who - I'm a Boy
24 (33) 02 The Five Stairsteps - World Of Fantasy
25 (18) 07 Bob Lind - I Just Let It Take Me
26 (35) 02 Cuby and the Blizzards - Back home
27 (17) 11 The Rolling Stones - Mother's Little Helper/Lady Jane
28 (32) 03 Pat Powdrill - Do it
29 (37) 02 Chris Montez - The More I See You
30 (**) 01 Janis Ian - Society's Child
31 (30) 04 Stranger Cole & The Conquerors - Drop The Ratchet
32 (39) 02 Sandie Shaw - Run
33 (23) 05 Roy Orbison - Too Soon To Know
34 (20) 10 Vashti Bunyan - Train Song
35 (**) 01 Boudewijn de Groot - De Vrienden Van Vroeger
36 (28) 04 Al Stewart - The Elf
37 (24) 10 Lovin' Spoonful - Summer In the City
38 (**) 01 The Choir - It's Cold Outside
39 (34) 04 The Cave Men - It's Trash
40 (**) 01 The Byrds - Mr Spaceman
Exit:
07 James Carr - Love Attack 162
05 The Outsiders - Respectable 74
09 Tim Hardin - Don't Make Promises 174
09 Napoleon XIV - They're Coming To Take Me Away, Ha-Haaa! 222
0
geplaatst: 21 september 2016, 14:35 uur
http://content.osn.com/bob/240x135/Thisweektop20-MTL.jpg
01 (01) The Beatles - Yellow Submarine/ Eleanor Rigby 114 (134)
02 (02) The Four Tops - Reach Out I'll Be There 113(100)
03 (05) The Monkees - Last Train to Clarksville 86 (76)
04 (04) ? And the Mysterians - 96 Tears 80 (81)
05 (06) Bob Dylan - Just Like a Woman 76 (75)
06 (03) The Small Faces - All or Nothing 72 (89)
07 (07) The Count Five -Psychotic Reaction 51 (57)
08 (09) The Who - I'm A Boy 48 (42)
09 (10) Lee Dorsey - Working in the Coal Mine 41 (40)
10 (---) The Byrds - Mr. Spaceman 39 (---)
11 (20) The Del-Vetts - Last Time Around 39 (25)
12 (13) Them – I Can Only Give You Everything 39 (33)
13 (---) Bert Jansch - Needle of death 38 (---)
14 (12) Vashti Bunyan - Train Song 38 (36)
15 (08) Dusty Springfield - Goin' Back 37 (43)
16 (16) Cliff Bennett & The Rebel Rousers - Got To Get You Into My Life 32 (28)
17 (15) Sergio Mendes & Brasil '66 - Mas Que Nada 31 (31)
18 (11) The Velvet Underground - All Tomorrow's Parties 28 (40)
19 (---) The Outsiders - Keep On Trying 27 (---)
20 (---) The Electras - Dirty Ol' Man 24 (---)
Verdwenen uit de top 20:
The Remains - Don't Look Back
Love - Seven and Seven Is
The Beach Boys - Wouldn't It Be Nice/ God Only Knows
Michel Polnareff - Love Me, Please Love Me
The Beatles hebben het toch weer geflikt, al was het ternauwernood. Ze voeren inmiddels al zes weken de lijst aan. The Four Tops naderen op één punt.
The Byrds met Mr. Spaceman is de hoogste binnerkomer.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/e/e4/TheByrdsMrSpaceman.jpg/220px-TheByrdsMrSpaceman.jpg
Met de binnenkomst van Bert Jansch met het nummer 'Needle of Death' blijkt maar weer dat de deelnemers niet alleen voor de hits van weleer gaan maar ook voor serieuze luistermuziek.
In totaal scoorden 68 singles punten in de individuele top 20's van de deelnemers.
The best of the rest:
The Remains - Don't Look Back 23
Tom Jones - This And That 21
Sonny and Cher- Little Man 21
The Cyrkle - Turn Down Day 20
Boudewijn De Groot - De Vrienden Van Vroeger 20
Michel Polnareff - Love Me, Please Love Me 20
Ramsey Lewis - Wade in the Water 19
Cuby + Blizzards - Back Home 19
Buffalo Springfield - Nowadays Clancy Can't Even Sing 18
The Mothers Of Invention - How Could I Be Such 18
Bob Lind - I Just Let It Take Me 18
The Choir - It's Cold Outside 17
Janis Ian - Society's Child 17
Maurice & The Radiants - Baby You've Got It 17
Jimmy Ruffin - What Becomes of the Broken Hearted 16
The Elgins - Heaven Must Have Sent You 16
Pat Powdrill - Do it 15
The Five Stair Steps - World Of Fantasy 15
The Knickerbockers - High On Love 14
The Rolling Stones - Mother's Little Helper 14
Chris Clark - Love's Gone Bad 13
Al Hirt - Green Hornet 13
Bobbie Darin - If I Were A Carpenter 12
Love - Seven and Seven Is 11
Dobie Gray - Out on the Floor 10
The Supremes - You Can't Hurry Love 10
The Seekers - Walk With Me 9
Gene Vincent - Bird Doggin' 9
The Delfonics - He Don't Really Love You 9
Neil Diamond - Cherry Cherry 9
Bob Seger - East Side Story 8
The Seekers - Georgy Girl 8
David Bowie - I Dig Everything 8
Thursday's Children - You'll Never Be My Girl/ Try Girl 7
The Electra's - Dirty Ol' man / Courage to cry 7
The Toys - Baby Toys 6
The Beatles - Good Day Sunshine 5
The Sandpipers - Guantanamera 4
Etta James & Sugar Pie De Santo - In The Basement 4
James and Bobby Purify - I'm Your Puppet 4
The Mama's and the Papa's - I Call Your Name 2
Lovin' Spoonful - Summer In The City 3
The Clarendonians - Rude Boy Gon A Jail 3
The Beach Boys - God Only Knows 3
Donovan - The Trip 2
The Walker Brothers - Another Tear Falls 1
Chris Montez - The More I See You 1
Dean Parrish - Tell Her 1
01 (01) The Beatles - Yellow Submarine/ Eleanor Rigby 114 (134)
02 (02) The Four Tops - Reach Out I'll Be There 113(100)
03 (05) The Monkees - Last Train to Clarksville 86 (76)
04 (04) ? And the Mysterians - 96 Tears 80 (81)
05 (06) Bob Dylan - Just Like a Woman 76 (75)
06 (03) The Small Faces - All or Nothing 72 (89)
07 (07) The Count Five -Psychotic Reaction 51 (57)
08 (09) The Who - I'm A Boy 48 (42)
09 (10) Lee Dorsey - Working in the Coal Mine 41 (40)
10 (---) The Byrds - Mr. Spaceman 39 (---)
11 (20) The Del-Vetts - Last Time Around 39 (25)
12 (13) Them – I Can Only Give You Everything 39 (33)
13 (---) Bert Jansch - Needle of death 38 (---)
14 (12) Vashti Bunyan - Train Song 38 (36)
15 (08) Dusty Springfield - Goin' Back 37 (43)
16 (16) Cliff Bennett & The Rebel Rousers - Got To Get You Into My Life 32 (28)
17 (15) Sergio Mendes & Brasil '66 - Mas Que Nada 31 (31)
18 (11) The Velvet Underground - All Tomorrow's Parties 28 (40)
19 (---) The Outsiders - Keep On Trying 27 (---)
20 (---) The Electras - Dirty Ol' Man 24 (---)
Verdwenen uit de top 20:
The Remains - Don't Look Back
Love - Seven and Seven Is
The Beach Boys - Wouldn't It Be Nice/ God Only Knows
Michel Polnareff - Love Me, Please Love Me
The Beatles hebben het toch weer geflikt, al was het ternauwernood. Ze voeren inmiddels al zes weken de lijst aan. The Four Tops naderen op één punt.
The Byrds met Mr. Spaceman is de hoogste binnerkomer.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/e/e4/TheByrdsMrSpaceman.jpg/220px-TheByrdsMrSpaceman.jpg
Met de binnenkomst van Bert Jansch met het nummer 'Needle of Death' blijkt maar weer dat de deelnemers niet alleen voor de hits van weleer gaan maar ook voor serieuze luistermuziek.
In totaal scoorden 68 singles punten in de individuele top 20's van de deelnemers.
The best of the rest:
The Remains - Don't Look Back 23
Tom Jones - This And That 21
Sonny and Cher- Little Man 21
The Cyrkle - Turn Down Day 20
Boudewijn De Groot - De Vrienden Van Vroeger 20
Michel Polnareff - Love Me, Please Love Me 20
Ramsey Lewis - Wade in the Water 19
Cuby + Blizzards - Back Home 19
Buffalo Springfield - Nowadays Clancy Can't Even Sing 18
The Mothers Of Invention - How Could I Be Such 18
Bob Lind - I Just Let It Take Me 18
The Choir - It's Cold Outside 17
Janis Ian - Society's Child 17
Maurice & The Radiants - Baby You've Got It 17
Jimmy Ruffin - What Becomes of the Broken Hearted 16
The Elgins - Heaven Must Have Sent You 16
Pat Powdrill - Do it 15
The Five Stair Steps - World Of Fantasy 15
The Knickerbockers - High On Love 14
The Rolling Stones - Mother's Little Helper 14
Chris Clark - Love's Gone Bad 13
Al Hirt - Green Hornet 13
Bobbie Darin - If I Were A Carpenter 12
Love - Seven and Seven Is 11
Dobie Gray - Out on the Floor 10
The Supremes - You Can't Hurry Love 10
The Seekers - Walk With Me 9
Gene Vincent - Bird Doggin' 9
The Delfonics - He Don't Really Love You 9
Neil Diamond - Cherry Cherry 9
Bob Seger - East Side Story 8
The Seekers - Georgy Girl 8
David Bowie - I Dig Everything 8
Thursday's Children - You'll Never Be My Girl/ Try Girl 7
The Electra's - Dirty Ol' man / Courage to cry 7
The Toys - Baby Toys 6
The Beatles - Good Day Sunshine 5
The Sandpipers - Guantanamera 4
Etta James & Sugar Pie De Santo - In The Basement 4
James and Bobby Purify - I'm Your Puppet 4
The Mama's and the Papa's - I Call Your Name 2
Lovin' Spoonful - Summer In The City 3
The Clarendonians - Rude Boy Gon A Jail 3
The Beach Boys - God Only Knows 3
Donovan - The Trip 2
The Walker Brothers - Another Tear Falls 1
Chris Montez - The More I See You 1
Dean Parrish - Tell Her 1
0
geplaatst: 23 september 2016, 11:31 uur
39 38 AW
01 05 06 Bob Dylan - Just Like A Woman #1
02 02 08 Lee Dorsey - Working in the Coal Mine
03 01 08 Sergio Mendes & Brasil '66 - Mas Que Nada #4
04 03 11 The Velvet Underground & Nico - All Tomorrow's Parties #4
05 04 12 Ramsey Lewis - Wade in the Water
06 08 06 Four Tops - Reach Out, I'll Be There
07 06 08 Maurice & The Radiants - Baby You've Got It
08 11 07 Dobie Gray - Out on the Floor
09 14 03 Sonny & Cher - Little Man
10 13 03 The Seekers - Georgy Girl
11 07 06 ? and the Mysterians - 96 Tears
12 12 03 Bobby Darin - If I Were A Carpenter
13 20 04 Chris Montez - The More I See You
14 09 13 The Rolling Stones - Mother's Little Helper
15 10 08 Chris Clark - Love's Gone Bad
16 17 05 Etta James & Sugar Pie De Santo - In The Basement, Part One
17 19 08 The Small Faces - All or Nothing
18 15 07 The Remains - Don't Look Back
19 28 02 The Troggs - I Can't Control Myself
20 25 04 The Elgins - Heaven Must Have Sent You
21 34 02 The Del-Vetts - Last Time Around
22 33 04 Tom Jones - This And That
23 16 08 The Beatles - Eleanor Rigby
24 22 13 Donovan - Sunshine Superman
25 18 06 Count Five - Psychotic Reaction
26 ** 01 Nancy Sinatra - In Our Time
27 21 08 Neil Diamond - Cherry Cherry
28 31 02 Otis Redding - Fa-Fa-Fa-Fa-Fa (Sad Song)
29 35 02 Wilson Pickett - Land of 1000 Dances
30 23 03 The Impressions - Can't Satisfy
31 ** 01 The Walker Brothers - Another Tears Falls
32 24 05 Astrid Gilberto ft. Walter Wanderley Trio - Summer Samba (So Nice)
33 ** 01 Laura Nyro - Wedding Bell Blues
34 29 05 Fontella Bass - Safe and Sound
35 ** 01 Dusty Springfield - All I See Is You
36 27 11 The Beach Boys - God Only Knows
37 26 18 The Beatles - Paperback Writer #6
38 38 02 The Byrds - Mr. Spaceman
39 40 02 The Velvelettes - These Things Will Keep Me Loving You
40 30 10 Dusty Springfield - Goin' Back
exit:
The Monkees - Last Train to Clarksville
Dionne Warwick - Trains and Boats and Planes
The Hunters - Russian Spy And I
Carla Thomas - B-A-B-Y
Bob Dylan scoort na I Want You zijn tweede nummer #1. Blonde on Blonde is door dit topic flink in de herwaardering gegaan bij mij. Just Like A Woman gaat over een verbroken relatie en ik vind het wel mooi hoe Dylan enigszins vilein beschrijft hoe zijn (ex-)geliefde breekt: "Ah, you fake just like a woman, yes, you do / You make love just like a woman, yes, you do / Then you ache just like a woman / But you break just like a little girl". Vijftig jaar ooit, maar menselijke gedragingen en emoties zoals hier beschreven zijn tijdloos. De beeldende tekst kwam wel even binnen toen ik het van de week draaide.
Verder nieuwe entries voor Nancy Sinatra, met het door Lee Hazlewood gepende In Our Time. Wat hebben die twee samen toch een hoop fijne nummers opgenomen. Er staat ons nog heel wat te wachten de komende jaren.
The Walker Brothers scoren ook weer met een heel dramatische ballad, geschreven door het duo Bacharach/David. Werkelijk prachtig zoals iets kleins groots wordt bezongen: "But just when I think I'm all cried out / Another tear falls."
Wedding Bell Blues kende ik alleen via een omweg. Eén van mijn favoriete artiesten uit de jaren '00, Jens Lekman, heeft een nummer dat is opgebouwd rond een sample van The Fifth Dimension's Wedding Bell Blues. Die cover uit 1969 was eigenlijk de enige versie die ik verder van het nummer kende, maar het ingetogen origineel van Laura Nyro blijkt ook prima te zijn.
Dusty Springfield's All I See Is You is typisch Dusty: mooi gezongen en een tikje dramatisch. Ik verwacht niet dat deze het zo lang vol gaat houden als Goin' Back, het nummer heeft net iets minder te bieden.
01 05 06 Bob Dylan - Just Like A Woman #1
02 02 08 Lee Dorsey - Working in the Coal Mine
03 01 08 Sergio Mendes & Brasil '66 - Mas Que Nada #4
04 03 11 The Velvet Underground & Nico - All Tomorrow's Parties #4
05 04 12 Ramsey Lewis - Wade in the Water
06 08 06 Four Tops - Reach Out, I'll Be There
07 06 08 Maurice & The Radiants - Baby You've Got It
08 11 07 Dobie Gray - Out on the Floor
09 14 03 Sonny & Cher - Little Man
10 13 03 The Seekers - Georgy Girl
11 07 06 ? and the Mysterians - 96 Tears
12 12 03 Bobby Darin - If I Were A Carpenter
13 20 04 Chris Montez - The More I See You
14 09 13 The Rolling Stones - Mother's Little Helper
15 10 08 Chris Clark - Love's Gone Bad
16 17 05 Etta James & Sugar Pie De Santo - In The Basement, Part One
17 19 08 The Small Faces - All or Nothing
18 15 07 The Remains - Don't Look Back
19 28 02 The Troggs - I Can't Control Myself
20 25 04 The Elgins - Heaven Must Have Sent You
21 34 02 The Del-Vetts - Last Time Around
22 33 04 Tom Jones - This And That
23 16 08 The Beatles - Eleanor Rigby
24 22 13 Donovan - Sunshine Superman
25 18 06 Count Five - Psychotic Reaction
26 ** 01 Nancy Sinatra - In Our Time
27 21 08 Neil Diamond - Cherry Cherry
28 31 02 Otis Redding - Fa-Fa-Fa-Fa-Fa (Sad Song)
29 35 02 Wilson Pickett - Land of 1000 Dances
30 23 03 The Impressions - Can't Satisfy
31 ** 01 The Walker Brothers - Another Tears Falls
32 24 05 Astrid Gilberto ft. Walter Wanderley Trio - Summer Samba (So Nice)
33 ** 01 Laura Nyro - Wedding Bell Blues
34 29 05 Fontella Bass - Safe and Sound
35 ** 01 Dusty Springfield - All I See Is You
36 27 11 The Beach Boys - God Only Knows
37 26 18 The Beatles - Paperback Writer #6
38 38 02 The Byrds - Mr. Spaceman
39 40 02 The Velvelettes - These Things Will Keep Me Loving You
40 30 10 Dusty Springfield - Goin' Back
exit:
The Monkees - Last Train to Clarksville
Dionne Warwick - Trains and Boats and Planes
The Hunters - Russian Spy And I
Carla Thomas - B-A-B-Y
Bob Dylan scoort na I Want You zijn tweede nummer #1. Blonde on Blonde is door dit topic flink in de herwaardering gegaan bij mij. Just Like A Woman gaat over een verbroken relatie en ik vind het wel mooi hoe Dylan enigszins vilein beschrijft hoe zijn (ex-)geliefde breekt: "Ah, you fake just like a woman, yes, you do / You make love just like a woman, yes, you do / Then you ache just like a woman / But you break just like a little girl". Vijftig jaar ooit, maar menselijke gedragingen en emoties zoals hier beschreven zijn tijdloos. De beeldende tekst kwam wel even binnen toen ik het van de week draaide.
Verder nieuwe entries voor Nancy Sinatra, met het door Lee Hazlewood gepende In Our Time. Wat hebben die twee samen toch een hoop fijne nummers opgenomen. Er staat ons nog heel wat te wachten de komende jaren.
The Walker Brothers scoren ook weer met een heel dramatische ballad, geschreven door het duo Bacharach/David. Werkelijk prachtig zoals iets kleins groots wordt bezongen: "But just when I think I'm all cried out / Another tear falls."
Wedding Bell Blues kende ik alleen via een omweg. Eén van mijn favoriete artiesten uit de jaren '00, Jens Lekman, heeft een nummer dat is opgebouwd rond een sample van The Fifth Dimension's Wedding Bell Blues. Die cover uit 1969 was eigenlijk de enige versie die ik verder van het nummer kende, maar het ingetogen origineel van Laura Nyro blijkt ook prima te zijn.
Dusty Springfield's All I See Is You is typisch Dusty: mooi gezongen en een tikje dramatisch. Ik verwacht niet dat deze het zo lang vol gaat houden als Goin' Back, het nummer heeft net iets minder te bieden.
0
geplaatst: 23 september 2016, 14:58 uur
herman schreef:
20 ** 01 The Seekers - Georgy Girl
op 13 september.20 ** 01 The Seekers - Georgy Girl
Ben je niet een beetje te vroeg met dit nummer? Ik dacht dat die pas uit 1967 was of mogelijk december 1966.
0
geplaatst: 23 september 2016, 16:13 uur
Justus18 schreef:
Ben je niet een beetje te vroeg met dit nummer? Ik dacht dat die pas uit 1967 was of mogelijk december 1966.
(quote)
op 13 september.Ben je niet een beetje te vroeg met dit nummer? Ik dacht dat die pas uit 1967 was of mogelijk december 1966.
Volgens RYM al in augustus uitgekomen:
Georgy Girl / Chilly Winds by The Seekers (Single, Folk Pop): Reviews, Ratings, Credits, Song list - Rate Your Music - rateyourmusic.com
Het is wel jammer dat je niet kunt zien wat de bron is waar zij zich op baseren, want ik zie nu ook dat het later pas een hit werd. En 45cat.com geeft ook een latere datum aan.
0
geplaatst: 23 september 2016, 16:31 uur
Ik heb ook gezocht, maar ik kwam niet verder dan de releasedatum van de film waarvoor dit liedje is geschreven en dat was half oktober. Wellicht weet Marzipaintree meer.
0
geplaatst: 23 september 2016, 16:39 uur
Hoewel een Australische band werd 'Georgy Girl' van The Seekers sowieso eerder in Amerika dan in hun thuisland uitgebracht. Discogs.com zegt 10 oktober 1966 en januari 1967 in Australië. Maar ja, welke info is betrouwbaar?
0
geplaatst: 23 september 2016, 17:56 uur
Top-40: week 39 van 1966.
35. The Who - I'm A Boy
Wat meer poppy voor hun doen maar wel met een controversiële tekst. Opmerkelijk is hier hun samenzang en de drums.
Cijfer: 8,5
36. The Supremes - You Can't Hurry Love
Later gecoverd door Phil Collins maar deze versie vind ik net iets beter al was het door de meer soulvolle zang.
37. Bobby Hebb / Cher / Georgie Fame - Sunny
Het origineel is van Bobby Hebb (als ik het goed heb) en is uiteraard een onverwoestbare evergreen van een ééndagsvlieg. De covers van Cher en Georgie Fame zijn zeker niet slecht maar ik prefereer de meer soulvolle benadering van Bobby Hebb.
Cijfer: 8,5 / 7,5 / 7,5
39. Suzie - De Wereld Is Leeg Zonder Jou
Een ouderwetse smartlap, het heeft nog zijn charme maar nu kan dat nog moeilijk meer gedraaid worden.
Cijfer: 4,5
40. The Hunters - Janosh
Een kopie van Russian Spy and I en dan is de verrassing en een beetje ook de lol er vanaf. Wat blijft: een aardig nummer zonder meer.
Cijfer: 6,5
35. The Who - I'm A Boy
Wat meer poppy voor hun doen maar wel met een controversiële tekst. Opmerkelijk is hier hun samenzang en de drums.
36. The Supremes - You Can't Hurry Love
Later gecoverd door Phil Collins maar deze versie vind ik net iets beter al was het door de meer soulvolle zang.
37. Bobby Hebb / Cher / Georgie Fame - Sunny
Het origineel is van Bobby Hebb (als ik het goed heb) en is uiteraard een onverwoestbare evergreen van een ééndagsvlieg. De covers van Cher en Georgie Fame zijn zeker niet slecht maar ik prefereer de meer soulvolle benadering van Bobby Hebb.
Cijfer: 8,5 / 7,5 / 7,5
Een ouderwetse smartlap, het heeft nog zijn charme maar nu kan dat nog moeilijk meer gedraaid worden.
40. The Hunters - Janosh
Een kopie van Russian Spy and I en dan is de verrassing en een beetje ook de lol er vanaf. Wat blijft: een aardig nummer zonder meer.
Cijfer: 6,5
0
geplaatst: 23 september 2016, 18:20 uur
Top-30 na 3 kwartalen :
1. The Byrds - Eight Miles High
2. The Beatles - Eleanor Rigby
3. Simon & Garfunkel - The Sounds Of Silence
4. The Walker Brothers - The Sun Ain't Gonna Shine Any More
5. The Rolling Stones - Paint It Black
6. The Beatles - Paperback-Writer
7. The Beach Boys - God Only Knows
8. Simon & Garfunkel - Homeward Bound
9. The Spencer Davis Group - Keep On Running
10. Ike & Tina Turner - River Deep-Mountain High
11. The Hollies - Bus Stop
12. The Kinks - Sunny Afternoon
13. The Mama's and The Papa's - Monday Monday
14. Boudewijn De Groot - Welterusten Mijnheer De President
15. Roy Orbison - Lana
16. The Beach Boys - Sloop John B
17. Simon & Garfunkel - I Am A Rock
18. Bob Dylan - I Want You
19. The Hunters - Russian Spy And I
20. James Brown - It's A Man's Man's Man's World
21. The Lovin' Spoonful - Summer In The City
22. Los Bravos - Black Is Black
23. Percy Sledge - When A Man Loves A Woman
24. The Lovin' Spoonful - Daydream
25. The Yardbirds - Over Under Sideways Down
26. The Rolling Stones - Mother's Little Helper
27. Bob Dylan - Just Like A Woman
28. Ferre Grignard - Ring, Ring, I've Got To Sing
29. Dusty Springfield - You Don't Have To Say You Love Me
30. The Rolling Stones - 19th Nervous Breakdown
Flop-10 :
1. Johnny Hoes en Het Heya Heya Koor - Ard En Keessie
2. Betsy & Max Anders - Fijn Op Terschelling
3. Will Andy / Micky Day - Oh, Oh, What A Kiss
4. Milly Scott - Fernando En Filippo (Tong-Tiki-Tong)
5. Roy Black - Ganz In Weiss
6. Gert, Hermien, Helen en Fred - Corsica D'Amore
7. Freddy - Hundert Mann Und Ein Befehl
8. Ted De Braak - 'n Glaasje Madera M' Dear?
9. Sjakie Schram - Glaasje Op...Laat Je Rijden
10. Het Cocktail Trio - Juanita Banana
Gemiddelde = 7,30
1. The Byrds - Eight Miles High
2. The Beatles - Eleanor Rigby
3. Simon & Garfunkel - The Sounds Of Silence
4. The Walker Brothers - The Sun Ain't Gonna Shine Any More
5. The Rolling Stones - Paint It Black
6. The Beatles - Paperback-Writer
7. The Beach Boys - God Only Knows
8. Simon & Garfunkel - Homeward Bound
9. The Spencer Davis Group - Keep On Running
10. Ike & Tina Turner - River Deep-Mountain High
11. The Hollies - Bus Stop
12. The Kinks - Sunny Afternoon
13. The Mama's and The Papa's - Monday Monday
14. Boudewijn De Groot - Welterusten Mijnheer De President
15. Roy Orbison - Lana
16. The Beach Boys - Sloop John B
17. Simon & Garfunkel - I Am A Rock
18. Bob Dylan - I Want You
19. The Hunters - Russian Spy And I
20. James Brown - It's A Man's Man's Man's World
21. The Lovin' Spoonful - Summer In The City
22. Los Bravos - Black Is Black
23. Percy Sledge - When A Man Loves A Woman
24. The Lovin' Spoonful - Daydream
25. The Yardbirds - Over Under Sideways Down
26. The Rolling Stones - Mother's Little Helper
27. Bob Dylan - Just Like A Woman
28. Ferre Grignard - Ring, Ring, I've Got To Sing
29. Dusty Springfield - You Don't Have To Say You Love Me
30. The Rolling Stones - 19th Nervous Breakdown
Flop-10 :
1. Johnny Hoes en Het Heya Heya Koor - Ard En Keessie
2. Betsy & Max Anders - Fijn Op Terschelling
3. Will Andy / Micky Day - Oh, Oh, What A Kiss
4. Milly Scott - Fernando En Filippo (Tong-Tiki-Tong)
5. Roy Black - Ganz In Weiss
6. Gert, Hermien, Helen en Fred - Corsica D'Amore
7. Freddy - Hundert Mann Und Ein Befehl
8. Ted De Braak - 'n Glaasje Madera M' Dear?
9. Sjakie Schram - Glaasje Op...Laat Je Rijden
10. Het Cocktail Trio - Juanita Banana
Gemiddelde = 7,30
0
geplaatst: 23 september 2016, 18:31 uur
LucM schreef:
Voor mij is het een klassieker in het genre en ik kan alvast verklappen dat het bij mij de op een na hoogste nieuwkomer zal zijn.
0
geplaatst: 23 september 2016, 19:00 uur
Ik ben bang dat je weer alleen staat met je liefde voor de smartlap cq Nederlandstalige evergreen, want het is niet direct het genre waar de gemiddelde topic-deelnemer als een blok voor valt.
Het is wel leuk dat je ervoor uitkomt en het toont aan dat jouw muzieksmaak heel breed is.
Het is wel leuk dat je ervoor uitkomt en het toont aan dat jouw muzieksmaak heel breed is.
0
geplaatst: 23 september 2016, 19:12 uur
24 september 1966 week 39
01 (01) 08 The Beatles - Eleanor Rigby / Yellow Submarine
02 (02) 06 The Four Tops - Reach Out I'll Be There
03 (05) 06 The Monkees - Last Train to Clarksville
04 (06) 04 Cuby + Blizzards - Back Home
05 (04) 06 The Count Five -Psychotic Reaction
06 (07) 04 Them – I Can Only Give You Everything
07 (09) 05 Cliff Bennett & The Rebel Rousers - Got To Get You Into My Life
08 (03) 08 The Small Faces - All Or Nothing
09 (---) 01 The Rolling Stones - Have You Seen Your Mother, ...
10 (09) 05 The Who - I'm a Boy
11 (10) 05 The Del-Vetts - Last Time Around
12 (12) 04 Bob Dylan - Just Like a Woman
13 (---) 01 Bee Gees - Spicks and Specks
14 (---) 01 The Beatles - Good Day Sunshine (EP)
15 (18) 02 Bobbie Darin - If I Were A Carpenter
16 (16) 03 Sonny and Cher- Little Man
17 (19) 02 The Mama's and the Papa's - I Call Your Name
18 (13) 04 The Electras - Dirty Ol' Man
19 (20) 02 The Byrds - Mr. Spaceman
20 (15) 05 The Outsiders - Keep On Trying
Actief waren de Rolling Stones in de jaren zestig zeker. Elk jaar kwam er een album uit en soms zelfs twee. Tussendoor kwamen ze ook nog eens met hele aardige singletjes, zoals 'Have You Seen Your Mother, Baby, Standing in the Shadow?' Dit werd op 23 september 1966 uitgebracht.
Ze scoorden de ene na de andere hit. En toch moest hun echte glorietijd op artistiek niveau nog komen.
Op 22 september 1966 werd de single 'Spicks and Specks' in Australië uitgebracht. The Bee Gees (afkorting voor Brothers Gibb) haalden met dit liedje een tweede plaats in de top 40. Dit was het begin van een ongekend succes over de hele wereld. De Bee Gees verkochten meer dan 220 miljoen platen wereldwijd en waren een van werelds best verkopende popartiesten aller tijden.
01 (01) 08 The Beatles - Eleanor Rigby / Yellow Submarine
02 (02) 06 The Four Tops - Reach Out I'll Be There
03 (05) 06 The Monkees - Last Train to Clarksville
04 (06) 04 Cuby + Blizzards - Back Home
05 (04) 06 The Count Five -Psychotic Reaction
06 (07) 04 Them – I Can Only Give You Everything
07 (09) 05 Cliff Bennett & The Rebel Rousers - Got To Get You Into My Life
08 (03) 08 The Small Faces - All Or Nothing
09 (---) 01 The Rolling Stones - Have You Seen Your Mother, ...
10 (09) 05 The Who - I'm a Boy
11 (10) 05 The Del-Vetts - Last Time Around
12 (12) 04 Bob Dylan - Just Like a Woman
13 (---) 01 Bee Gees - Spicks and Specks
14 (---) 01 The Beatles - Good Day Sunshine (EP)
15 (18) 02 Bobbie Darin - If I Were A Carpenter
16 (16) 03 Sonny and Cher- Little Man
17 (19) 02 The Mama's and the Papa's - I Call Your Name
18 (13) 04 The Electras - Dirty Ol' Man
19 (20) 02 The Byrds - Mr. Spaceman
20 (15) 05 The Outsiders - Keep On Trying
Actief waren de Rolling Stones in de jaren zestig zeker. Elk jaar kwam er een album uit en soms zelfs twee. Tussendoor kwamen ze ook nog eens met hele aardige singletjes, zoals 'Have You Seen Your Mother, Baby, Standing in the Shadow?' Dit werd op 23 september 1966 uitgebracht.
Ze scoorden de ene na de andere hit. En toch moest hun echte glorietijd op artistiek niveau nog komen.
Op 22 september 1966 werd de single 'Spicks and Specks' in Australië uitgebracht. The Bee Gees (afkorting voor Brothers Gibb) haalden met dit liedje een tweede plaats in de top 40. Dit was het begin van een ongekend succes over de hele wereld. De Bee Gees verkochten meer dan 220 miljoen platen wereldwijd en waren een van werelds best verkopende popartiesten aller tijden.
0
geplaatst: 24 september 2016, 00:24 uur
heicro schreef:

Dat werd direct al beweerd toen ik hier ging meedoen. Het is nog een beetje werken om in de onderste regionen alles goed op volgorde te zetten, maar bij de binnenkomers zit naast soul/blues/pop/garage ook weer eens een echt countrynummer, ook zo'n onderschatte categorie op MuMe.
0
geplaatst: 24 september 2016, 00:25 uur
Justus18 schreef:
Voor mij is het een klassieker in het genre en ik kan alvast verklappen dat het bij mij de op een na hoogste nieuwkomer zal zijn.
Ik dacht dat je maar twee binnenkomers dit keer had.
Voor mij is het een klassieker in het genre en ik kan alvast verklappen dat het bij mij de op een na hoogste nieuwkomer zal zijn. Just joking Justus18.
Ik moet wel wat meer respect hebben voor Suzie. Volgens Wikipedia waren the Beatles haar voorprogramma in 1963 in Zweden!
Dat blijkt wel licht overdreven als ik de Zweedse bronnen er op na sla maar het is zeker zo dat ze als gelijkwaardig op de posters stond samen en op 26 oktober 1963 in een programma met the Beatles zat. Ze was bovendien in Duitsland en Zweden mateloos populair en sprak vloeiend 8 talen.
Maar het leven is soms één grote smartlap. Ze stierf in eenzaamheid, werd pas dagen later dood gevonden en kreeg pas een jaar na haar dood een berichtje in een lokale Nederlandse krant.
Dan mag Wikipedia toch wel een beetje overdrijven en hoop ik dat ze hoog bij jou binnenkomt.
0
geplaatst: 24 september 2016, 00:55 uur
Marzipaintree schreef:
en sprak vloeiend 8 talen.
en sprak vloeiend 8 talen.
Volgens de wiki was 1 van die talen Fins, wat net zoals het Hongaars niet behoort tot de Indo-Germaanse talen. Dat zou enorm knap zijn.
* denotes required fields.