MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / De top 100 van... (Shaky)

zoeken in:

18. Trentemoller - Miss You

Iemand missen. Het is één van de moeilijkste emoties die ik ken. Je kan er totaal niks mee, je hebt het maar te accepteren. Anders Trentemoller heeft de melancholie ervan prachtig omgezet in elektronische klanken. Hij schudt daarvoor enkele van de mooiste melodieën uit zijn mouw, en laat met dit nummer ook de mooie kanten van het missen zien. Het klinkt melancholisch maar je voelt ook de positiviteit van alle fijne momenten die je met die persoon hebt gehad. Ik blijf me erover verbazen hoe feilloos Trentemoller zijn emoties heeft omgezet in zulke prachtige muziek.

RAVE (maar wel zachtjes en zwoel x)

17. Kendrick Lamar ft. Jay Rock - Money Trees

Als lid van Plastic Bitch House moest er eigenlijk wel wat Bitch House in mijn lijst dus heb ik het heel subtiel verborgen in een sampletje. Ik kende zowel deze als Silver Soul van Beach House al aardig lang voor ik erachter kwam dat Silver Soul in de beat verwerkt zit. Fantastisch geproduceerd! Dit is wel het meest verslavende nummer uit mijn hele top 100 en ook degene die ik het meest heb geluisterd volgens mij. De raps zijn heerlijk om mee te rappen, ya bish, de beat is heerlijk om op mee te bouncen, ya bish, Anna Wise fleurt het nummer nog extra op met een heerlijke bridge (heerlijke bridge, heerlijke bridge) om de weg vrij te maken voor de beste verse uit Jay Rock’s carrière, ya bish ya bish ya bish. That’s just how I feel.

ya bish

rave

16. BROCKHAMPTON - NO HALO

Heeeeyyy nog een BROCKHAMPTON! UITERAARD! OMDAT ZIJ MIJN FIJNE VRIENDENGROEP ZIJN MET WIE IK LOL KAN HEBBEN OP NUMMERS ALS GOLD DIE EERDER LANGSKWAM MAAR OOK MEE OVER EMOTIES KAN PRATEN. VOORAL MET DOM EN JOBA. ZIJ WORSTELEN MET DEZELFDE DINGEN ALS IK EN ZIJN DAAR HEEL OPEN OVER.

Is No Halo één van hun beste nummers? Not sure about that, maar het is één van hun meest waardevolle nummers voor mij. Kwam net op een moment uit dat ik in mijn piek-fandom zat, en de tekst klonk voor mij precies herkenbaar. Ook ik had geen idee waar ik op dat moment heen aan het gaan was in mijn leven. Maar waar ik ook heen ging, BROCKHAMPTON was er voor me. Altijd. Bedankt jongens. Ik hou van jullie.

NEE NIET HUN BESTE NUMMER WANT JIJ GAAT WEIGHT SOWIESO EEN PODIUMPLEK GEVEN OK BOY BYE

Nederhop-intermezzo: Opgezwolle - Hoedenplank

Je zou zeggen dat ik als autist mijn lijstjes wel op orde heb maar niets is minder waar. Mijn lijstjes zijn enorm rommelig en blijkbaar heb ik totaal het overzicht verloren. Zo is het gekomen dat ik er nu achterkom dat er twee nummers zijn weggevallen die ik wel hoog in de lijst wilde. Ik weet zeker dat ze er in een eerdere versie instonden. Maar ze zijn verdwenen? Geen idee hoe. Nou, dan prop ik ze er gewoon maar tussen. Dit is de eerste van de twee. Precies de hiphop waar ik van hou: een niet al te ingewikkelde maar kapotharde beat. Ik heb m’n hiphopbeats het liefst vrij simpel gehouden, niet te veel franjes, niet te bombastisch. Dingen als Jedi Mind Tricks dig ik niet, te potsierlijke beats. Dit is wat mij betreft de perfecte beat. En daaroverheen komen Rico en Sticks met heerlijke recht voor je raap raps. Vooral van Rico geniet ik altijd enorm, met al zijn klankrijm.

TAST TOE PROEF DIE WOOFER

15. Jerry Williams - Velcro

Het moment dat ik dit nummer voor het eerst hoorde is een moment dat ik niet snel zal vergeten. Ergens in januari, ik worstelde al met m’n depressie, die Jerry helaas niet heeft weten te verdrijven. Ik was aan het werk, postbezorgen, en had niet eens zin meer in muziek, wist ook niet wat ik wilde luisteren. Ik was in een 123poetertjes-mood omdat hij met zijn top 100 bezig was dus ik besloot eens Jerry op te zetten. Tijdens het derde nummer van de EP komt er ineens een soort warmte over me heen. De stem van Jerry heeft een enorm troostend effect. Ik heb die dag de EP meteen zo’n tien keer op repeat gehad, en sindsdien is Jerry degene waar ik naar luister op de moeilijke momenten. Ze heeft me al door heel wat moeilijke momenten heen gesleept. Ze heeft iets in me geraakt en daar ben ik haar enorm dankbaar voor. Verder verwijs ik iedereen naar mijn post bij de EP, daar heb ik er verder over uitgeweid.

Oké ik moet huilen

14. Grimes - REALiTi (Demo)

Jawel, een derde keer Grimes. Ik ben behoorlijk fan van haar geworden de laatste jaren. Ik noemde Money Trees het meest verslavende nummer maar deze komt aardig in de buurt. Ook weer een gevalletje waarbij mijn eerste indruk ‘mwah wel aardig’ was, het blijft raar hoe dat werkt. Inmiddels wil ik niet meer zonder. En uiteraard zweer ik bij de demo-versie, al is het maar om het clipje.

Blokje voor de eeuwigheid dit

13. Larry Gus - NP-Complete

Uiteraard geen Arrie-top 100 zonder de geflipte Larry Gus. Als je hem live hebt zien stuiteren weet je wel wat ik bedoel. Mijn fascinatie voor Larry begon pas echt toen ik een interview met hem las over de manier waarop hij muziek maakte, iets met een shitload aan samples waar hij algoritmes op toepaste en allerlei regels bij bedacht. Enorm autistisch en nerdy. Sowieso is Larry een enorme nerd, de titel NP-Complete is een of ander wiskundig concept dat m’n ex me ooit heeft uitgelegd, maar ik weet niet meer wat het betekent. Op het album van NP-Complete is hij echter ook wat persoonlijker over de mentale struggles die hij heeft. Enorm onzekere kerel blijkbaar. Aan de muziek is dat echter niet af te horen, hij heeft echt zijn eigen sound gevonden met allerlei invloeden van wereldmuziek. Larry heeft wat dat betreft ook een brede smaak, hij draaide ook als dj op Best Kept Secret waar mensen tijdens zijn set gingen touwtje springen, en dat was één groot feest met opzwepende muziek van overal over de wereld. Wat mij betreft is Larry zwaar onderschat dus bij deze even een heads up: gaat zijn muziek checken!

12. Rosalía - Malamente

Tra tra! Op haar eerste album maakte Rosalía prachtige, ontroerende flamenco maar op haar tweede album besloot ze om een moderne vibe aan mee te geven en het te vermengen met genres van nu. Poppier, met hippe beats eronder. Maar zonder een eigen identiteit te verliezen. Malamente is het hoogtepunt van die plaat, en alweer een waanzinnig verslavend nummer voor me. De handclaps, haar verleidelijke vocalen, DE CATCHINESSS. TRA TRA!

11. Michele Mininni - Rave Oscillations

En tot slot gaan we nog even raven! Het is niet echt rave tho, maar Michele Mininni heeft van sixties-electronic klassieker Oscillations van de Silver Apples een ware dance-knaller gemaakt. De melodie en beat van het origineel worden verder uitgewerkt, en het resultaat mag er wezen. Dit nummer knalt er meteen zo heerlijk in en laat je niet meer los. Ik hoop deze nog eens op een dansvloer te horen, dat zou fantastisch zijn. Helaas is Michele nog erg onbekend, heb ik het idee, en volledig onterecht.

RAVE

Alleen nog de top 10, tijd voor voorspellingen enzo x

Voorspelling:
- Blue Chicago Moon
- The First Time Ever I Saw Your Face
- N.Y. State of Mind
- Nog een nummer van Kendrick
- Nog een nummer van Jezza
- Nog een nummer van BROCKHAMPTON

New Dawn Fades is al geweest x

oh ja

Nog een keer Velcro ofzo, die kan je toch niet loslaten x

--MEDEDELING----MEDEDELING--MEDEDELING--MEDEDELING--MEDEDELING--MEDEDELING--MEDEDELING---

Volgende week finaleupdate vanuit Casa Geert. U bent bij deze allemaal uitgenodigd maaarrrrr wees snel want plekken zijn schaars. Maximaal tien ofzo.

Danku

--MEDEDELING--MEDEDELING--MEDEDELING--MEDEDELING--MEDEDELING--MEDEDELING--MEDEDELING---

Helaas gemist gisteren....Was te druk met in een Pikachu pak rond te lopen.

Bij de finale schuif ik graag aan! Want wat een rijtje weer hoor. Poeh poeh!

Poek schreef:
Deze is denk ik de goede:

Nicolaib88
Arrie
Poek
jellorum
Cervantes
TornadoEF5
aERodynamIC
Weirdo Wizzy
Mausie
hoi123
wendyvortex
Gretz
AstroStart
Aerobag
Bonk
madmadder
AbleMable
MRDammann
Ward
Johan de Witt
Koenr
Brainpatient
Barney Rubble
Shaky

Een paar aanpassingen:
aERodynamIC gaat na Arrie, dan ik, dan waarschijnlijk Cervantes (ik vermoed dat jellorum het vergeten is, ook TornadoEF5 heb ik twijfels over. Beiden ruim een week geleden een bericht gestuurd, nog niets gehoord).
Weirdo Wizzy is dus eventueel al na Cervantes.
Ponty Mython aan de lijst toegevoegd.

En de actuele lijst is dan als ik het goed heb:

Arrie
aERodynamIC
Poek
jellorum ??
Cervantes
TornadoEF5 ??
Weirdo Wizzy
Mausie
hoi123
wendyvortex
Gretz
AstroStart
Aerobag
Bonk
madmadder
AbleMable
MRDammann
Ward
Johan de Witt
Koenr
Brainpatient
Barney Rubble
Shaky
Ponty Mython

Yess, weer een stukkie dichterbij door de afvallers. Ik ben al bijna klaar met mijn top100, misschien een beetje voorbarig maar ik verwacht niet veel wijzigingen nog, mij kennende.

Ik zet mij ook weer onderaan de ladder. Ik heb het idee dat mijn lijst - helemaal tegen de tijd dat ik aan de beurt ben - wel genoeg zal veranderen ten opzichte van de vorige keer.

De lijst:

Arrie
aERodynamIC
Poek
jellorum ??
Cervantes
TornadoEF5 ??
Weirdo Wizzy
Mausie
hoi123
wendyvortex
Gretz
AstroStart
Aerobag
Bonk
madmadder
AbleMable
MRDammann
Ward
Johan de Witt
Koenr
Brainpatient
Barney Rubble
Shaky
Ponty Mython
VladTheImpaler

Verdorie ik mag alvast wel beginnen met mijn top 100 zie ik ineens haha. Dat heeft even wat jaartjes geduurd ook

Verdorie ik mag alvast wel beginnen met mijn top 100 zie ik ineens haha. Dat heeft even wat jaartjes geduurd ook

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:00 uur

geplaatst: vandaag om 00:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.