MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / De top 100 van... (Shaky)

zoeken in:
Veel luisterwerk deze keer.... ik ken tot nu toe vrij weinig

GrafGantz schreef:
Was dat een "bewussie"?

hahaha nee maar hij is wel grappig

79. The Soft Moon - Circles

Een nieuw geluid of nou ja nieuw, een nieuwe band een oud geluid kun je beter zeggen. Het zal alweer anderhalf jaar geleden zijn dat ik uitging op een voor mij nieuwe plaats en dat ik omvergeblazen werd door dit nummer. Het is repetitief, het klinkt alsof je een stofzuiger opblaast en het is kil, precies de dingen waar ik zo van hou. Dit is echt een liefde op het eerste gezicht nummer.

78. Hüsker Dü - Diane

Iedereen kent dit nummer maar dan wel in de gepolijste versie van Therapy. Dit is het origineel en het is veel ruwer, ongepolijster en echter voor mij. Het nummer gaat over de moord op een 20 jarige serveerster in 1980 Diane Edwards. Dit nummer gaat over de slechtheid van 1 mens die een ander onteerd. De muziek lijkt je te verscheuren, wat mij betreft een verpletterend nummer.

77. Tuxedomoon - No Tears

No Tears for the creatures of the night! Waarom zou je ook want 's nachts is het meestal feest en zeker als dit nummer gedraaid wordt. Hier zit zo'n waanzinnig lekker orgeltje in, beetje vals dat wel, maar laat ik een beetje vals nou een beetje veel lekker vinden. Het is niet mooi maar het is wel goed!

76. Diamanda Galas - Do you take this man?

De eerste keer dat ik met La Galas in aanraking kwam was toen ik net het ouderlijk huis verlaten had. Ik woonde in een studentenhuis op de eerste verdieping en onder mij woonde een meisje wat ontzettend spannend was maar ook een beetje gek. Zij deed kunstacademie, gebruikte meer drugs dan goed voor een mens was. Door dat gebruik was ze erg slank en hoekig geworden en ze had een lengte van 1.80 en had overal piercings. Dat was in die tijd nog helemaal niet normaal en als plattelandsmeisje was ik erg onder de indruk van deze stadse, losgeslagen, zelfbewuste vrouw. Haar leven had hele hoge pieken en hele diepe dalen en ik denk dat het in een diep dal was dat ik om 4 uur 's nachts rechtovereind in mijn bed zat en ik dacht dat de wereld verging. De onderbuuf liet namelijk Sono L'antichristo van Diamanda Galas op standje tien haar luidsprekers schallen en ik hoorde haar luidkeels mee krijsen met Diamanda Galas. Nadat ik een minuut wakker was besefte ik dat de wereld niet verging maar dat de onderbuuf door 1 van haar diepe dalen ging. En ik was gebiologeerd door het onaardse gekrijs en gedreun wat ik onder me hoorde. Toen de onderbuuf me vroeg om een keer model te zitten voor een schoolopdracht heb ik haar tijdens het poseren gevraagd wat het nou was wat ik enkele weken eerder midden in de nacht gehoord had. Sindsdien is Diamanda Galas een artieste geworden waar ik groot en diep respect voor heb. Het is meer kunst dan iets anders en het voor mensen met een acquired taste. Dit specifieke nummer is eigenlijk een zeer toegankelijk nummer van Diamanda Galas van haar album The Sporting Life wat ze in samenwerking met John Paul Jones heeft gemaakt.

75. Lamb - Gorecki

Een rustpuntje een pareltje een welhaast door de engelen gestuurd nummer. De stem is prachtig breekbaar en eerlijk. De tekst is ook hartverscheurend mooi en de muzikale ondersteuning maken dit nummer tot een prachtige parel in de muziekgeschiedenis.

74. Joanna Newsom - Emily

De harpspelende fee Joanna Newsom. Dit is voor veel mensen een love or hate artieste en bij mij is het pure liefde. Het album Ys is absoluut geweldig. Bij het luisteren naar Joanna krijg ik beelden van sprookjesachtige bossen, bloemenweides waar meisjes met linten in het haar dansen, en verdomd er zou gewoon zo maar een eenhoorn voorbij kunnen huppelen. Nee ik kan dit niet altijd luisteren daarvoor is het allemaal veel te frivool en trippeltrappel door de weides maar er zijn van die momenten dat dit me weer helemaal meeneemt in een sprookjeswereld, tussen paddestoelen, vuurvliegjes, regenbogen enzovoorts.

73. Current 93 - The fall of Christopher Robin

Neofolk van David Tibet. Er is veel gemaakt door Tibet en het is ook lastig kiezen want ik vind eigenlijk al zijn werk tamelijk briljant. Maar om nou een top 100 van Current 93 te maken gaat ook wat ver. Bovendien zijn er toch echt ook nog heel wat artiesten/bands die ik echt nog toffer vind. Het betreffende nummer gaat over Christopher Robin, die zijn zieltje aan de duivel verkoopt en dat is zelden een goed plan. Het sarcasme van Tibet druipt van dit nummer af als alsem zo bitter.

72. TC Matic - Elle Adore le Noir

TC Matic leerde ik kennen op de dansvloer met hun Oh la la la. Wat een heel gaaf dansnummer is maar het kan niet tippen aan dit fantastische slepende nummer Elle Adore le Noir. Het draaiorgel, de trekzak, de tango en de scheermessen stem van Arno erbij. Muzikaal een prachtige compositie plus een heerlijke dramatiek maken dit nummer tot een topper.

71. Swans - Coward

Michael Gira is geen feestneus en zeker niet ten tijde van het album Holy Money waar dit loodzware nummer vanaf komt. Indertijd stonden ze nog bekend om hun concerten die zo brutaal hard waren vol drone dat mensen hun voedsel niet in de maag konden houden. Voor mij persoonlijk is dit oudere Swans werk het beste wat de band heeft voortgebracht. Pure loutering dat is het ondergaan van een album van Swans of al is het maar een enkel nummer. Swans luistert niet makkelijk weg. Het is een totaal beleving die niet voor iedereen is weggelegd. Mensen vragen mij wel eens of ik niet zwaar depressief wordt van het luisteren naar dit soort muziek. Ik probeer dan uit te leggen dat ik het juist niet word omdat ik naar dit soort muziek luister. Ik durf te zeggen dat luisteren naar Swans mij diverse keren van doorslaan heeft afgehouden. Ik zag Swans pas een ten tijde van my father will guide me up a rope to the sky eerder was ik niet in de gelegenheid geweest om ze te zien. Ze maken nog steeds mooie herrie maar het is niet te vergelijken met de energie die in het werk zit wat ze tussen 1982 en 1987 gemaakt hebben.

70. Throbbing Gristle - Almost A Kiss

Throbbing Gristle is een band met Genesis P-Orridge als zanger en daarnaast zit ook Peter (Sleazy) Christopherson in deze band. Experimentele avant-garde is waar zij zich op toeleggen en de band is al in 1975 opgericht. Zij werkten veel met tape-loops en worden ook wel de eerste industrial band genoemd. In 81 stopte de band en gingen P-Orridge en Christopherson veder als Psychic TV daarnaast zat Christopherson samen met John Ballance in Coil. In 2004 kwam Throbbing Gristle weer bij elkaar en tot op heden maakt de band nog onder de naam Throbbing Gristle muziek. Helaas zonder Christopherson die in 2010 overleed. Goed dit specifieke nummer komt uit 2007 dus 26 jaar na hun eerste break-up en ik vind dit het aller-allermooiste wat Genesis P-Orridge ooit heeft gezongen. Zijn stem is hier echt zo intens en muzikaal is het inderdaad goed hoorbaar dat de (coil) invloed van Christopherson hier nog onder zit. Dit nummer is echt bloedje bloedje mooi!

Mooie beschrijving bij Emily Eén van mijn favoriete Joanna Newsom nummers.

Behalve de vrouw met de schoolbordpiepkrijtjesstem (Joanna) heeft veel mijn gewaardeerde aandacht, ook Diamanda Galas die ooit met Les litanies de Satan scared the living daylights out of me. Fy fan, wat een scary shit, en dat met een bereik van 5 octaven.

User-id en fave kleur worden een stuk duidelijker. Overigens grappig dat je bij Throbbing Gristle Cosy Fanny Tutti niet noemt - denk ook Chris & Cosy - altijd afgevraagd wat haar rol nu was en hoe arty/farty haar performances.

Throbbing Gristle 20 Jazz Faves staat als een van de landmarks van industrial, net als CV - Mix-Up of Thirst (Clock DVA).

Leuke lijst!

Ik kan onmogelijk ieder nummer waarderen dat tot nu toe langs zijn gekomen, maar jouw stukjes zijn stuk voor stuk fijn om te lezen! Daarbij heb ik ook hier en daar wat tips opgedaan (Coil, Hüsker Dü, dat nummer van New Order). Heel benieuwd naar de rest van jouw lijst.

69. The Velvet Underground - Sister Ray

Het meest geïmproviseerde nummer van the Velvet Underground. Dit is voor mij waar The Velvet Underground over gaat. Een groep mensen die zeer getalenteerd zijn en die samen improviseren tot er een nummer ontstaat. Dit nummer is een totaal verhaal. Zeer belangrijk nummer in de historie van de popmuziek. Juist het feit dat het in 1 take is opgenomen maakt het heel gaaf, een echter nummer dan dit ga je niet vinden. Waarom ik van de VU hou is omdat het zo lekker rammelt, piept en kraakt, er ligt veel emotie in en is heerlijk experimenteel.

68. Flipper - Sexbomb

Punk meets freejazz is denk ik de beste omschrijving voor dit nummer. Distortion en een toeter die alle kanten op gaat fietfieuw sexbomb. Een plaat die je uit de schoenen blaast zelfs als je je veters dicht hebt. Tekstueel is dit geen heel hoogstaand nummer overigens. De tekst bestaat namelijk uit een repetitie van de volgende zin "She's a sex bomb, my baby, yeah". Soms is tekst van belang in een nummer in deze is de ene zin meer dan voldoende en dekt de hele lading van het nummer.

Zij waren een invloedrijke band voor oa Nirvana en de Melvins.

67. And also the Trees - So this is Silence

Weer een nummer waarin de herkomst van mijn naam duidelijk wordt. Een vleermeisje luistert naar The Cure en aanverwante muziek. Dit is absoluut Cure aanverwant. Sterker nog de band is samen met The Cure op toer geweest. Dit is mijn muzikale kopje thee mijn voorkeur mijn thuisland. Dit nummer is het openingsnummer van hun eerste album uit 1984 en eerlijk gezegd hebben ze naar mijn mening dit nummer in alle 11 daarna uitgebrachte albums niet meer kunnen evenaren. Het nummer is kil en voelt wanhopig aan, ik vind de gitaar op dit nummer echt subliem.

66. Joy Division - Something must Break

Natuurlijk kan Joy Division niet ontbreken in mijn top 100 en dit zal niet de laatste x zijn dat ze voorbij komen. Ik denk dat ik 15 was toen ik voor het eerst een bandje met Joy Division in mijn bezit kreeg. Ik was behoorlijk opstandig in een dorp waar ik anders was dan anderen. Opgroeien in een zwaar gereformeerde omgeving en daar zelf niet aan mee doen valt niet mee. Het bandje van Joy Division ging standaard op de oren als ik mijn krantenwijk ging lopen. Of ik de volledige omvang van de band besefte en of ik volledig begreep met wat voor demonen Ian worstelde dat denk ik niet. Maar ik snapte wel dat ik zelf opgesloten zat in de verwachtingen die men van mij had, mijn ontluikende seksualiteit die naar buiten wilde breken, de sociale controle van een gehucht waar ik niet vrijelijk kon toegeven aan mijn verlangens. Voor mij is something must break het gevoel dat inderdaad iets moet breken omdat je niet langer in stilte kan blijven, niet langer jezelf kan verbergen, omdat je welhaast uit je vel barst om te mogen zijn wie je bent.

65. Butthole Surfers - Dum Dum

Hele rare jongens die Butthole Surfers. Groot recreatief gebruikers, muziek die alle kanten op gaat en teksten die echt heel bizar zijn. Maar wat zijn ze goehoed! In dit nummer zit ook weer lekker veel herhaling de tekst wordt lekker uitgespuugd. Waar het volgens mij over gaat is over de nonsense van populair zijn wat een façade is.

64. Tom Waits - Just the right Bullets

Whiskey en zware shag de stem van Tom Waits klinkt alsof hij er veel van gehad heeft. In dit nummer klinkt hij heerlijk doorleeft en dat is stukken beter dan op het gladde Martha waar hij nog welhaast als een schooljongen met blozende appelwangetjes klinkt. Dit nummer is gewoon een verhaal een soort Peter en de Wolf muzikaal gezien. Het Parlando en dan de versnelling in het nummer de tiktaks en de bijna spaghetti western gitaar erbij. Het is een film in een nummer gevangen.

63. Dogfaced Hermans - Les femmes et les filles vont danser

Hoera de vrouwen en de meisjes gaan dansen! Ze gooien zelfs hun haar los. Dogfaced Hermans zitten een beetje in de lijn van The Ex. Zeer dansbare en swingende punk met een flinke hoeveelheid aan instrumenten waar zij gebruik van maken. Soms hangt het een beetje tegen folk aan en blazers zijn nooit ver weg. Ik kan dit veel meer waarderen dan suffe rechttoe rechtaan punk.

62. This Heat - Paper Hats

Eerder hadden we al Throbbing Gristle, deze band is o.a. door Throbbing Gristle maar ook Can beïnvloed. Het is een beetje de brug tussen krautrock en punk en soms zelfs industrieel wat ze voortgebracht hebben. In Paper Hats vind ik de tempowisselingen echt geweldig. Ook het stemgebruik van tegen schreeuwend aanzitten tot een welhaast nihilistisch ongeïnteresseerde samenzang. Dit is misschien wel 1 van de meest dynamische nummers die ik ken. Het is een zalige chaos.

61. Swans - God damn the Sun

Voor de 2e keer Swans in mijn 100. Swans is voor mij een zeer belangrijke band en dit nummer verwoord zo goed een slechte dag. Het nummer gaat over het verlies van een vriend en dat hakt er zo hard in dat de zon vervloekt dient te worden en iedereen vervloekt dient te worden die maar een vriendelijk woord durft te spreken. Het gemis is namelijk zo erg dat alles donker mag zijn en de pijn gevoeld en doorleeft moet worden. Het lijkt misschien alsof ik niet echt het zonnetje in huis ben. Dat valt heus mee, ik heb wel mijn duistere periodes gehad en vaak heeft muziek mij door deze dalen heen weten te trekken. Swans zijn daar ijzersterk in gebleken. Tekstueel een ongelooflijk sterk nummer.

60. Sonic Youth & Lydia Lunch - Deathvalley 69

Een nummer wat met een schreeuw begint heeft meteen de aandacht. Daarbij komt het heerlijke distorted noisy geluid van de scheurende gitaren van Sonic Youth. Voeg daar mijn favoriete zeur,kreun,drein koningin Lydia Lunch aan toe en je hebt al een hit bij mij gescoord. Dit nummer explodeert vanaf de eerste seconde. Psychedelische noise pur sang.

pff ffff pfff morgen meer nu naar een feestje hophop dansen!

Grappig,
ik draaide Joy Division ook met het rond brengen van mijn kranten, maar dan voornamelijk Substance.
Ik was ook een jaar of 15, en deze was toen net uit.

Prachtig , veel bekende en Tom komt ook nog voorbij.
Mooi een nummer van dat prachtige Deceit (tip. tip. tip).
Vleertje gooit het tempo omhoog , maar het niveau blijft hoog.

Jij zult wel geen abbo hebben op Spotify....
Helft is onvindbaar

Ik heb inderdaad geen Spotify abonnement. Klopt dat er weinig te vinden is op Spotify van de bands die ik leuk vind. Goed ik heb nog 2 dagen voor 60 nummers want daarna ben ik een week weg dus het tempo blijft hoog.

Geen probleem lijkt mij, You tube heeft ze allemaal meerdere keren (de laatste 10 gecontroleerd).

Afgezien van Flipper dat ik niet ken, afgezien van "daar heb je Flipper, Flipper de flapper de flipper" zijn This Heat en And Also the Trees toch wel de onverwachsies dit maal. De tweede band vind ik echt een (redelijke) in-crowd band voor de belezen medemensch zakmarzeggen.

En de mooiste liedjes zitten nou eenmaal vast in je hoofd. Daar heb je geen Spatsiefij voor nodig

Mjuman schreef:
"daar heb je Flipper, Flipper de flapper de flipper"
En de mooiste liedjes zitten nou eenmaal vast in je hoofd. Daar heb je geen Spatsiefij voor nodig

Flipper is mooi, maar wordt nog overtroffen door Skippy (de boskangoeroe).
Dat intro.
Beide liedjes zullen wel niet meer voorbij komen

Something Must Break

Voor mij het meest intieme Joy Division nummer.
Alsof Curtis zichzelf hier in de spiegel zet.

Als ik me niet vergis nauwelijks live gebracht.
Er bestaat één studio-opname van (zie Heart & Soul box)
die door Martin Hannett en New Order werd gerestaureerd (zie Still).

Gevangen tussen twee liefdes

Two ways to choose - which way to go
Had thoughts for one - designs for both

I see your face still in my window

Kippenvel is een understatement.

59. The Doors - When the musics over (live in Hollywood)

Toen ik 19 was kwam de film The Doors uit en dat was een enorme hit. Eerder had ik al wel eens van The Doors gehoord maar echt veel kende ik er niet van. Nadat ik de film had gezien ben ik toch eens wat meer gaan luisteren van deze band. Ik heb een klein jaar een hele Doors manie doorgemaakt ben zelfs op Pere Lachaise geweest. Het werk van de Doors kenmerkt zich natuurlijk door het prachtige stemgeluid van Jim Morrison. Deze geweldige uitvoering van When the musics over is echt something else. De schreeuwen van Morrison gaan door merg en been. Deze staat in mijn eigen Crema top 3, maar ik hoop hem voor die tijd nog vaak bij leven te horen.

58. Anita Lane - Bella Ciao

Anita was het vriendinnetje van Nick Cave en zij heeft een geweldige stem. Zij heeft in het verleden voor the Birthday Party wat nummers geschreven en heeft daarna solo een paar prachtige albums afgeleverd. Onlangs is in de Alternatieve 152 waar ik meespeel mijn nominatie van haar The World is a Girl voorbij gekomen. Dit nummer is natuurlijk een oud Partizanen lied en er zijn ongelooflijk veel uitvoeringen van te vinden. Maar de lispelende stem van Anita maakt dit voor mij de beste uitvoering van Bella Ciao. Luistertips Dirty Pearl en Sex O'Clock!

57. Dandy Warhols - Godless

Ik heb een zwak voor mooie toetertjes in muziek en er zit een zeldzaam mooi toetertje in dit nummer van Dandy Warhols. Als bohemian like you het enige nummer is van de Dandy Warhols wat je kent dan moet je echt even verder kijken dan de neus lang is. Want deze band heeft een paar fabuleus mooie nummers gemaakt. Zoals het meer dan 20 minuten durende It's A Fast Driving Rave Up With The Dandy Warhols.

56. The Ex - State of Shock

Neerlands enige echte anarcho-punkband. The Ex bestaat inmiddels alweer 35 jaar en dus heb ik ze gedurende de 42 jaar dat ik zelf op de aarde ben al diverse keren live mogen aanschouwen. Vaak in hele kleine zaaltjes maar altijd met een spetterende show. The Ex faalt nooit live, de energie spat er immer vanaf. Dit is van het album Scrabbling at the Lock uit 1991 en hier is een samenwerking met Tom Cora. Wat ik fijn vind aan The Ex is dat ze diverse stijlen mixen met hun punk. State of Shock is tekstueel zeer sterk en daarnaast heeft het een onovertroffen energie.

55. Tim Buckley - Song to the Siren

Papa Buckley ik waardeer hem toch meer dan Jeff. Singer songwriter die genres overschrijdend werk heeft gemaakt van folky tot jazzy tot avant-garde, zeer getalenteerd en een prachtige stem. Natuurlijk veel te jong gestorven en ook nog onder vreemde omstandigheden. Gelukkig heeft hij een muzikale nalatenschap waar nog vele generaties van kunnen genieten. Dit nummer is heel vaak gecoverd maar geen enkele cover kan tippen aan de breekbaarheid van het origineel.

54. Fields of the Nephilim - Last Exit for the Lost

Wat een heerlijk fijn duister bombast zit er toch in dit nummer. Groots, slepend, dramatisch en toch wordt het nergens pathetisch. Duister, erotisch en een persoonlijke hit op de dansvloer. Steek de zwarte kaarsen maar aan, ik pak mijn zwarte jurk uit de kast en we kunnen de hele nacht dansen en drinken en luisteren naar dit soort bombast.

53. Beatles - Blackbird

Zowaar een band waar bijna iedereen wel wat mee heeft in mijn lijst. Het kan verkeren. The Beatles heb ik eigenlijk pas vrij laat leren kennen en hun echte hits kunnen mij niet echt veel schelen. Helter Skelter vind ik wel cool, She's so heavy is mooi maar het mooiste puurste liedje van de Beatles heeft het tot in mijn top 100 geschopt en dat is Blackbird. De fluitende merel en de puurheid van dit lied maken het tot iets heel bijzonders. Bijna esoterisch van aard het raakt mij altijd met zijn verpletterende schoonheid.

52. Sonic Youth - Expressway to Yr. Skull (aka The Crucifixion of Sean Penn/Madonna, Sean and Me) – 7:19

Van het geweldige album Evol het laatste nummer maar waar op de cd versie Bubblegum nog achteraan werd gezet en dat is een SCHANDE!!! Dit is namelijk zo'n episch laatste nummer van een album. Het is een totale rollercoaster waar je inzit omhoog, omlaag en over de kop met een rotvaart door allerlei emoties geslingerd worden.

51. Pixies - Hey

Hey! 1 woordje en je weet welk nummer je hoort. Frank Black zijn Hey is overduidelijk en trekt wat mij betreft meteen de aandacht. Het nummer klinkt ongelooflijk vleselijk, het kreunt en steunt en heeft een geweldige gitaar rif en dan die sensuele bassline erbij. Van Pixies vind ik eigenlijk vrijwel niets slecht (hoewel ik wel een beetje vrees voor het binnenkort te releasen Indie Cindy)

50. Goran Bregovic - Tango

Goran Bregovic maakt prachtige muziek en vaak maakt hij ook muziek voor films zoals dit prachtige stuk Tango wat te horen is in Time of the Gypsies. Uitermate passievolle muziek je hoort dat de snaren met passie en liefde aangeraakt worden.

Zowel de intro's van Flipper als Skippy hebben de top 100 net niet gehaald

Mooi weer veel favorieten.
Anita lane ken ik dan ook via Nick (toch die foto met de kat op het debuut).
Hey, the Doors en Paul M, en Sonic Youth zijn ook heel mooi.
Goran Bregovic ken ik niet.
Ik vind dan toch dat ook Elizabeth Fraser (TMC) een kippenvel uitvoering weggeeft.
Long afloat on shipless oceans
I did all my best to smile
'Til your singing eyes and fingers
Drew me loving to your isle
And you sang
Sail to me, sail to me
Let me enfold you
Here I am, here I am
Waiting to hold you

The Ex - State of Shock kende ik van een Konkurrel verzamelaar (King Konk), naderhand ook het hele album gekocht.
Goede liveband, ooit gezien als voorprogramma van Sonic Youth, waar ze een nummer opvoerden met snel draaiende plastic stofzuigerslangen ( de speelgoed variant).

Goede plaat van The Ex, die werd regelmatig gedraaid bij de alternatieve studentenvereniging waar ik lid van was. En een maandje geleden waren ze nog fantastisch in het Paard, voorlopig het concert van het jaar wat mij betreft.

Verder moet ik even inhalen geloof ik, het tempo zit er aardig in.

Dogfaced Hermans zit inderdaad in de hoek van The Ex, Andy Moor van The Ex zat vroeger zelfs in die band.

Is er al een Spotify-lijst? Kom echt veel tofs tegen!

vleertje schreef:
Ik heb inderdaad geen Spotify abonnement. Klopt dat er weinig te vinden is op Spotify van de bands die ik leuk vind. Goed ik heb nog 2 dagen voor 60 nummers want daarna ben ik een week weg dus het tempo blijft hoog.

herman

Ik knutsel wel even een lijst in elkaar.

Vleertje's Top 100 on Spotify - open.spotify.com

Expressway to your skull heeft op lp een locked groove, waardoor de pleasure everlasting is.
Sister moet je ook niet op cd horen. Master-dik is wel een stuk fijner als bubblegum, maar sister hoort gewoon knallend te eindigen met white kross.

Ik vind Bubblegum op het einde van EVOL wel leuk eigenlijk. Het contrast met Expressway To Yr. Skull is natuurlijk zeer groot, maar net dat vind ik er leuk aan. Maar ach, zo'n beetje elke cover die Sonic Youth heeft uitgebracht vind ik eigenlijk wel de moeite, tot aan het Simpsons-themalied toe

itchy schreef:

Sister moet je ook niet op cd horen. Master-dik is wel een stuk fijner als bubblegum, maar sister hoort gewoon knallend te eindigen met white kross.

Ach je hebt tijdens dhet outro van White kross genoeg tijd om het ding uit te zetten.
Het punt is wel dat Master - dik eigenlijk niet op album past, na White kross is het klaar.

Ik heb wel spotify maar geen abo op Spotify, maar eigenlijk vind ik spotify helemaal niet fijn, in tegenstelling tot vele anderen. Herman bedankt voor het maken van de Vleertje top 100 in ieder geval ik voel me vereerd.

Leuk dat jullie zo positief zijn. Ik vond het best eng om te beginnen het is ook fucking persoonlijk om iets over je favoriete nummers te vertellen. Maar de schroom is helemaal weg dus ik ga snel door. I'm on a deadline.

vleertje schreef:
Maar de schroom is helemaal weg dus ik ga snel door. I'm on a deadline.

A Gothic woman on a mission, in more ways than one

BTW: die track die je noemde van The Fields of the Nefilim staat op een live-album en dat vind ik i.t.t. Dawnrazor bijv nog wel te doen. Verder ben ik de vinyl-gothiek aan het ruimen

Ik ken dat nummer ook van Earth Inferno.

Ik gebruik Spotify ook niet zoveel, vind vaak eerder de gezochte muziek via YouTube of in mijn eigen platenkast.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:51 uur

geplaatst: vandaag om 10:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.