menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / De top 100 van... (jerome988)

zoeken in:
Ach, er zullen altijd mensen zijn die op prognummers zitten te zeuren. Ik zal in elk geval benieuwd zijn naar je lijst, met namen als Anathema, Nightwish en Agalloch in je top 10. En zo'n top 100 blijft toch altijd momentgebonden. In de paar weken dat je hem schrijft merk je al dat ze niet (meer) in de juiste volgorde staan maar zo gaat dat nou eenmaal.

De intro van Subdivisions is inderdaad erg fijn, maar de rest van het nummer (en het album waar dit vanaf komt) vind ik een pak minder.

Walking in My Shoes is wel fantastisch! Langzaam maar zeker begin ik te geloven dat niet Enjoy the Silence maar Walking in My Shoes het beste nummer van DM is. Deze zesde plaats helpt daar alleen maar aan mee

stoepkrijt schreef:

Walking in My Shoes is wel fantastisch! Langzaam maar zeker begin ik te geloven dat niet Enjoy the Silence maar Walking in My Shoes het beste nummer van DM is. Deze zesde plaats helpt daar alleen maar aan mee

Kijk, dit soort berichten maken mijn deelname al geslaagd

Vind The Great Escape nou niet meteen een plaat die de typische prog associates oproept.
Het is voor mij gewoon een absoluut meesterwerk, dat enorm veel emotie bij mij los maakt.

Outlaw104 schreef:
Vind The Great Escape nou niet meteen een plaat die de typische prog associates oproept.

Klopt, maar er moeten nu eenmaal labeltjes geplakt worden

3. Orchestral Manoeuvres in the Dark - Joan of Arc (Maid of Orleans)

afkomstig van: Artitecture & Morality
jaar: 1981

Een lied wat mijn hele muzikale leven al meegaat. Het was de eerste clip (Toppop!) die ik me kan herinneren gezien te hebben. Het maakte ook wel wat indruk met dat paard door de sneeuw met wat ridders en twee van die stoicijnse mannen achter een schaakbord in bijna hippe truien. De klanken hielpen daar natuurlijk ook wel bij want dat was toch redelijk uniek, enkel het intro al en wat te denken van het drumritme. Ik heb het nummer inmiddels ook al regelmatig live gezien en dat is een belevenis op zich. Zeker die keer in Amsterdam (Paradiso, 1 november 1993) waar de band het nummer twee keer achter elkaar speelde omdat het dak echt van de zaal afspoot. Daar was Andy zo van onder de indruk dat hij het nog een keer wilde spelen. Dat was even het keyboard herprogrammeren maar het lukte en Paradiso ging los. Andy ook en die moest even een paar minuutjes bijkomen. Het is misschien niet eens het beste liedje van OMD (al komt het verdomde dicht in de buurt) maar het doet me zoveel, ook al heb ik het al honderden keren voorbij horen komen, dat het zo’n beetje de soundtrack is van mijn muzikale leven.

vigil schreef:
Een lied wat mijn hele muzikale leven al meegaat. Het was de eerste clip (Toppop!) die ik me kan herinneren gezien te hebben. Het maakte ook wel wat indruk met dat paard door de sneeuw met wat ridders en twee van die stoicijnse mannen achter een schaakbord in bijna hippe truien. De klanken hielpen daar natuurlijk ook wel bij want dat was toch redelijk uniek, enkel het intro al en wat te denken van het drumritme. Ik heb het nummer inmiddels ook al regelmatig live gezien en dat is een belevenis op zich.

Tot hier bijna letterlijk wat het nummer ook voor mij betekende. Stunning!

Mooie nummer 3 Sander

2. Fish - Vigil in a Wilderness of Mirrors

afkomstig van: Vigil in a Wilderness of Mirrors
jaar: 1990

Het eerste nummer van de debuutplaat van het oermens uit Schotland. Dat is nog eens binnenkomen met wat Fish hier samen met muzikaal leider Mickey Simmonds ons voorschoteld. Net geen negen minuten symfo van de bovenste plank. Hoge school prog van een op dat moment gefrustreerde oud-Marillion frontman. De negen minuten zoeven voorbij met het beste van het beste wat Fish in zich had (heeft). Prachtige melodieen en krachtig gezongen lyrics maken dit werkje tot een kunststukje. Hij heeft dit extreme hoge niveau helaas nooit meer gehaald (al komt hij weer in de buurt mijn zijn laatste plaat) maar dat geeft op zich niet want eigenlijk heeft vrijwel niemand dit niveau ooit gehaald.

laxus11 schreef:
Mooie nummer 3 Sander

Had je waarschijnlijk ook wel zien aankomen gok ik.

Heb niet veel gereageerd, maar een interessante lijst is het zeker! Heb nog t een en ander opgeschreven ter ontdekking

vigil schreef:
(quote)

Had je waarschijnlijk ook wel zien aankomen gok ik.

Het verrassde me in ieder geval niet op de 3e plek

Twee prachtige nummers weer!
Joan of Arc was mijn tweede single ooit! Helaas is deze net als mijn eerste en derde single geëindigd in de prullenbak omdat ik hem wel eens vergat te verwijderen van de platen speler die onder mijn slaapkamerraam stond. De zon deed ze krom trekken als een golfplaat...

Aai, pijnlijke momenten.

Ben toch benieuwd welke Marillion er op één staat.

Grendel? Iets van Misplaced Childhood? Of gewoon weer Marbles, maar ditmaal Neverland? Of Ocean Cloud?!

Grendel staat niet in mijn top 30 Marillion tracks, Misplaced? Nee als is Heart of Lothian zeker een kandidaat om hoog te eindigen. Weer Marbles? Er staat er eentje in de lijst en dar komt er geen een meer bij al is Ocean Cloud ook hoog genoteerd in een Marillion top zoveel.

1. Marillion - Goodbye to All That

afkomstig van: Brave
jaar: 1994

Het beste nummer van het beste album van de beste band die er is. Veel simpeler kan ik het niet maken.

Hold your breath till you feel it begin
Here it comes, Get used to it

De nummer 1 is speciaal voor mijn trouwe volger musicborst

Dit was mijn top 100, ik vond het erg leuk om te doen. Iedereen bedankt voor het meelezen, volgen en reageren op deze lijst.

Op naar de volgende en dat is volgens mijn gegevens Paap_Floyd!

Nu 2 minuten geluisterd. Wauw!

Ik ken aardig wat Marillion maar van deze heb ik nog nooit gehoord

Ja daar blijf ik bij.

Alleen dat einde. Zo abrupt. Doet me denken aan I Want You van the Beatles. Misschien dat het in het volgende nummer op de lp doorloopt?

Het komt van Brave Marillion - Brave (1994) (416 stemmen, een gemiddelde van 4,09 en op nummer 175 in de MuMe top 250), dat is een album wat zowel muzikaal als mede tekstueel een conceptalbum is. Het verhaal en de muziek is doorlopend. Dus het klopt dat het wat abrupt aan zijn einde komt.

vigil schreef:
De nummer 1 is speciaal voor mijn trouwe volger musicborst

Eind goed, al goed! We kunnen elkaar de hand schudden voor wat betreft onze nr.1! Ondanks dat ik CAS als geheel een betere plaat vind staat daar geen track op die dit nummer overtreft! U wordt bedankt voor de moeite, ondertussen "as-I-Type" zit ik Revere te luisteren. Je hebt me veel huiswerk gegeven en kom via de PM nog terug op jouw top 100....

Het was een mooie lijst!

Oei ben ik aan de beurt?
Dat wordt lastig. Is er iemand die even voor wil kruipen zodat ik nog wat voorbereidingstijd heb?

Toevallig vandaag dit album van Fish gehoord en die gaat nog wat rondjes krijgen. Brave misschien ook maar eens herbeluisteren, maar vooralsnog vind ik de Fish-Marillion over het algemeen beter. Leuke rit en ik heb alles gevolgd.

Leuke lijst hoor

Dat vond ik ook, veel raakvlakken, maar in leeftijd ook niet zoveel verschil, dus dat verklaard wel wat.

Terechte nummer 1, want zulke goede prog heb ik allang niet meer gehoord. Vind prog vaak wat gekunsteld aandoen, maar dat is hier zeker niet het geval. Heerlijk organische muziek. Sowieso een leuke lijst om te volgen en ik zal Brave maar eens in de herkansing doen. Goed werk Vigil!

Paap_Floyd schreef:
Oei ben ik aan de beurt?
Dat wordt lastig. Is er iemand die even voor wil kruipen zodat ik nog wat voorbereidingstijd heb?

Wellicht een van de mensen direct na jou in de lijst? Ik zal ze eens taggen, al was het maar bij wijze van herinnering dat ze sowieso 'bijna' aan de beurt zijn.

- Paap
- Casartelli
- hond racisme
- panjoe
- kemm
- nedbed
- tsjong
- Teunnis
- kobe bryant fan
- AOVV
- Dwejkk
- sandokan
- Ralph.
- jspr_g
- Fathead
- Sammael
- Gajargo
- titan
- jasper1991
- Arno
- The Eraser
- Masimo
- Lying Mouth
- herman
- Joerii
- nclo
- remcodulac
- itchy
- Ferre
- Weirdo Wizzy
- Titmeister
- freitzen
- Outlaw104
- McSavah
- catdog
- staralfur
- Pepino
- VladTheImpaler
- Stefan1979
- Edgar18
- Linus Van Pelt
- Johnny Marr
- Gretz
- -SprayIt
- Misterfool
- stoepkrijt
- Lukk0
- deric raven
- Grafmat

Gast
geplaatst: vandaag om 11:37 uur

geplaatst: vandaag om 11:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.