Muziek / Toplijsten en favorieten / De top 100 van... (Shaky)
zoeken in:
0
geplaatst: 14 oktober 2014, 09:11 uur
0
geplaatst: 14 oktober 2014, 15:45 uur
Miles Davis komt nog wel langs. Charles Mingus ook. Iets van Justin Broadrick. Joanna Newsom hoop ik nog op, net als Morphine. En uiteraard Can. Lana del Rey wellicht? Was Acid Mothers Temple al voorbij gekomen?
0
geplaatst: 14 oktober 2014, 16:14 uur
Paap_Floyd schreef:
Laten we dan maar gaan slapen met de top 10 resterend. Enig idee wat we daar allemaal gaan tegenkomen?
Laten we dan maar gaan slapen met de top 10 resterend. Enig idee wat we daar allemaal gaan tegenkomen?
Grand Central, Pt. I (Deep Into the Bowel of House)
0
geplaatst: 14 oktober 2014, 16:42 uur
Niets van dat. Behalve dan dat Can er in staat...
10. Type O Negative - Unsuccessfully coping with the natural beauty of infidelity [Slow, deep and hard, 1991]
Een metalklassieker. De stoeremannenstem van Peter Steele, die zich toch kwetsbaar opstelt. Een achtbaan van gevoelens en de muzikale interpretaties die daarbij horen. Maar we horen vooral woede. Een meesterwerk.
10. Type O Negative - Unsuccessfully coping with the natural beauty of infidelity [Slow, deep and hard, 1991]
Een metalklassieker. De stoeremannenstem van Peter Steele, die zich toch kwetsbaar opstelt. Een achtbaan van gevoelens en de muzikale interpretaties die daarbij horen. Maar we horen vooral woede. Een meesterwerk.
0
geplaatst: 14 oktober 2014, 18:20 uur
Robert Wyatt & Lindstrom! 
Sowieso een fantastische lijst die werkelijk alle kanten uitschiet. Ik heb vandaag zelfs meerdere keren naar de Scissior Sisters geluisterd. Fijn nummer!

Sowieso een fantastische lijst die werkelijk alle kanten uitschiet. Ik heb vandaag zelfs meerdere keren naar de Scissior Sisters geluisterd. Fijn nummer!
0
geplaatst: 14 oktober 2014, 18:44 uur
Paap_Floyd schreef:
Paap toch na de hipsterbaard dalijk ook aan het metalhaar?
0
geplaatst: 14 oktober 2014, 18:49 uur
Paap begint er een beetje een kermis vannte maken, hm tijd voor het kermisliedje van Nick Cave
.
Toch zie ik Sugar Kane nog wel voorbij komen.
.Toch zie ik Sugar Kane nog wel voorbij komen.

0
geplaatst: 15 oktober 2014, 07:28 uur
9. The Velvet Underground - Pale blue eyes [The Velvet Underground, 1969]
Rudi S zal wel blij met me zijn. De hoogste VU staat dit jaar op 9. De tekst, de subtiliteiten, de bijzondere klankkleur, het mooie thema en het sentiment zijn de oorzaak dat dit zo hoog staat. Is mooi
Rudi S zal wel blij met me zijn. De hoogste VU staat dit jaar op 9. De tekst, de subtiliteiten, de bijzondere klankkleur, het mooie thema en het sentiment zijn de oorzaak dat dit zo hoog staat. Is mooi

0
geplaatst: 15 oktober 2014, 18:53 uur
8. Stephan Micus - As I crossed a bridge of dreams [Implosions, 1977]
Het duurt even voordat dit nummer op gang komt. Een mooi intro leidt je naar een van de meest intense muziek die ik heb mogen ervaren. Vanaf een minuut of 5 treedt de zang in, en je wordt meegesleurd in een emotionele trip. Fantastisch.
Het duurt even voordat dit nummer op gang komt. Een mooi intro leidt je naar een van de meest intense muziek die ik heb mogen ervaren. Vanaf een minuut of 5 treedt de zang in, en je wordt meegesleurd in een emotionele trip. Fantastisch.
0
geplaatst: 15 oktober 2014, 20:42 uur
7. Of Montreal - The past is a grotesque animal [Hissing fauna, are you the destroyer?, 2007]
Dé ontdekking die ik het afgelopen jaar heb gedaan. Met dank aan Lukas die hem in zijn toplijst had staan. Het beukt maar door, 12 minuten lang. Desondanks verveelt dit geen moment, de spanning wordt opgebouwd, dat rare stemmetje van Kevin Barnes en dat koortje wanneer 'she gets hysterical' doet me elke keer grinniken. Fantastisch nummer.
Dé ontdekking die ik het afgelopen jaar heb gedaan. Met dank aan Lukas die hem in zijn toplijst had staan. Het beukt maar door, 12 minuten lang. Desondanks verveelt dit geen moment, de spanning wordt opgebouwd, dat rare stemmetje van Kevin Barnes en dat koortje wanneer 'she gets hysterical' doet me elke keer grinniken. Fantastisch nummer.
0
geplaatst: 15 oktober 2014, 21:35 uur
Geweldige drive, dat nummer. Staat ook op de nominatielijst voor mijn top 100 (ergens ooit).
0
geplaatst: 16 oktober 2014, 00:02 uur
6. Art Blakey & the Jazz Messengers - Moanin' [Moanin', 1959]
De introductie is nog een beetje 'zozo ik moet nog bezien', maar als na een minuutje de eerste solo aanbreekt gaat het feest los. Elke solo is meer dan raak. Swingt als een tiet, thematisch borduren ze op elkaar voort, maar toch heeft elke solo z'n eigen karakter. Een topclass jazzmakerij.
De introductie is nog een beetje 'zozo ik moet nog bezien', maar als na een minuutje de eerste solo aanbreekt gaat het feest los. Elke solo is meer dan raak. Swingt als een tiet, thematisch borduren ze op elkaar voort, maar toch heeft elke solo z'n eigen karakter. Een topclass jazzmakerij.
0
Misterfool
geplaatst: 16 oktober 2014, 00:04 uur
Art blakey is een held. Hij drumt alsof zijn leven er van af hangt. Voor eind jaren 50 bijzonder stuwende jazz!. En dan te bedenken dat hij al 39 jaar was toen hij moanin opnam. 
0
geplaatst: 16 oktober 2014, 11:24 uur
Ah, nog iemand die inziet dat de titelloze plaat beter is dan de banaan. 
Moanin' en Of Montreal zijn voor mij ook schitterende MuMe-ontdekkingne.

Moanin' en Of Montreal zijn voor mij ook schitterende MuMe-ontdekkingne.
0
geplaatst: 16 oktober 2014, 18:01 uur
Volgens mij is Of Montreal voor heel veel users een grote ontdekking geweest sinds hij vorig jaar hoog binnenkwam in de MuMeLadder. Voor mij in ieder geval ook.
En complimenten aan Paap, volgens mij is dit (tot nu toe) de beste top-100. EDIT: Die van hoi123 was nog net iets meer mijn ding en die van Dance Lover is gelijkwaardig.
En complimenten aan Paap, volgens mij is dit (tot nu toe) de beste top-100. EDIT: Die van hoi123 was nog net iets meer mijn ding en die van Dance Lover is gelijkwaardig.
0
geplaatst: 16 oktober 2014, 19:19 uur
Eh, die van vleertje want als je Nick Cave, VU, Patti en The Stooges in de top 10 heb staan ben je al de beste.
Als onderweg ook nog I'll Meet You in Poland, ( de mooiste van Foetus/ Scrapping Foetus off the wheel).
Deze prachtsong heb ik ook nog genomineerd als een van de beste new wave songs van 1984 in het nu lopende topic, ligt er al uit trouwens
Als onderweg ook nog I'll Meet You in Poland, ( de mooiste van Foetus/ Scrapping Foetus off the wheel).
Deze prachtsong heb ik ook nog genomineerd als een van de beste new wave songs van 1984 in het nu lopende topic, ligt er al uit trouwens

0
geplaatst: 16 oktober 2014, 20:35 uur
0
geplaatst: 16 oktober 2014, 20:40 uur
Rudi S schreef:
Eh, die van vleertje want als je Nick Cave, VU, Patti en The Stooges in de top 10 heb staan ben je al de beste.
Juist, ja jou mag ik wel

0
geplaatst: 16 oktober 2014, 21:24 uur
En de
smiley is ook al niet meer voor handen. 
Mooie keus, zou ook mijn lijst wel halen.
0
geplaatst: 17 oktober 2014, 09:47 uur
Ja, Mother Sky zal ook altijd in mijn top 20 staan. Wordt prachtig gebruikt in een van mijn favoriete films. [Deep End]
0
geplaatst: 17 oktober 2014, 10:05 uur
Voor de tekst?
over je nummer 5 allertijden is toch wel iets te melden hoop ik
0
geplaatst: 17 oktober 2014, 10:38 uur
vigil schreef:
Voor de tekst?
(quote)
Voor de tekst?
Je bent nog nooit sprakeloos geweest van een goed nummer?
0
geplaatst: 17 oktober 2014, 13:49 uur
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.