Muziek / Toplijsten en favorieten / De top 100 van... (Shaky)
zoeken in:
0
geplaatst: 26 december 2013, 23:20 uur
En inderdaad, top 10, zoals het hoort!
Give Her a Call is natuurlijk gewoon Gils beste post-seventiesnummer! Interessante keuze wel, net als bij bv. Stevie Wonder, Coldplay, Rolling Stones of Burial. Vaak nummers die zonder blozen naast hun meer gangbare titels kunnen staan, maar toch amper genoemd worden in eender welk soort lijstje. Wat niet wegneemt dat ik toch eerder voor Living for the City of I Wish ga...
Give Her a Call is natuurlijk gewoon Gils beste post-seventiesnummer! Interessante keuze wel, net als bij bv. Stevie Wonder, Coldplay, Rolling Stones of Burial. Vaak nummers die zonder blozen naast hun meer gangbare titels kunnen staan, maar toch amper genoemd worden in eender welk soort lijstje. Wat niet wegneemt dat ik toch eerder voor Living for the City of I Wish ga...
0
geplaatst: 27 december 2013, 00:03 uur
tuktak schreef:
Waarschijnlijk ben ik de enige, dus als je eens iemand in een officieel Rhythim is Rhythim t-shirt ziet lopen, dan ben ik dat.
Waarschijnlijk ben ik de enige, dus als je eens iemand in een officieel Rhythim is Rhythim t-shirt ziet lopen, dan ben ik dat.
Held

0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 27 december 2013, 00:12 uur
Ik snap niet waarom ik getagd ben? Moet ik iets over Omni Trio vertellen?
0
tuktak
geplaatst: 27 december 2013, 16:47 uur
Top 5, dus geen andere users meer dan mijzelf!
5 Curtis Mayfield - Move On Up
Album: Curtis (1970)
Genre: Soul, Funk
Een van de meest funky nummers ooit is Move on Up van Curtis Mayfield. Een man die met de jaren, door de disco-ellende, minder sterke platen is gaan maken had zijn top in de begin jaren 70 met de albums Curtis, Roots en Superfly. Mayfield was naast begenadigd muzikant zijn hele leven fanatiek activist voor gelijkwaardigheid en bracht deze boodschap op een altijd positieve manier. Zijn inzet voor rassengelijkheid is enorm inspirerend geweest en maakt zijn muziek belangrijker dan ik me als blanke Europeaan ooit kan voorstellen. We zouden daarmee bijna gaan vergeten dat het album Curtis staat voor een periode waarin het soul kitsch (Motown) tijdperk werd afgesloten en (ik noemde het al bij Stevie Wonder) er een nieuwe tijd van muzikale vernieuwing aanbrak binnen het genre.
5 Curtis Mayfield - Move On Up
Album: Curtis (1970)
Genre: Soul, Funk
Een van de meest funky nummers ooit is Move on Up van Curtis Mayfield. Een man die met de jaren, door de disco-ellende, minder sterke platen is gaan maken had zijn top in de begin jaren 70 met de albums Curtis, Roots en Superfly. Mayfield was naast begenadigd muzikant zijn hele leven fanatiek activist voor gelijkwaardigheid en bracht deze boodschap op een altijd positieve manier. Zijn inzet voor rassengelijkheid is enorm inspirerend geweest en maakt zijn muziek belangrijker dan ik me als blanke Europeaan ooit kan voorstellen. We zouden daarmee bijna gaan vergeten dat het album Curtis staat voor een periode waarin het soul kitsch (Motown) tijdperk werd afgesloten en (ik noemde het al bij Stevie Wonder) er een nieuwe tijd van muzikale vernieuwing aanbrak binnen het genre.
0
geplaatst: 27 december 2013, 16:48 uur
En ik die hoopte op een top 5-notering 
Bij deze had je me trouwens wel mogen noemen: fantastisch nummer!

Bij deze had je me trouwens wel mogen noemen: fantastisch nummer!
0
geplaatst: 27 december 2013, 16:57 uur
Dus de laatste die je tagt snapt jouw idee achter het taggen niet 
Move on Up is altijd een feestje
Doet zijn naam trouwens eer aan in de Radio 2 Top 2000.

Move on Up is altijd een feestje

Doet zijn naam trouwens eer aan in de Radio 2 Top 2000.
0
geplaatst: 27 december 2013, 17:01 uur
Dus ik ben de laatst getagde die het snapt, ik win! 
Move On Up hoort natuurlijk in ieders top 100!

Move On Up hoort natuurlijk in ieders top 100!
0
geplaatst: 27 december 2013, 18:19 uur
Ondanks de schaamteloze promotie, is het wel een leuke opzet zo met het taggen van user. Iig erg terecht tag van mij bij Strings of Life
Verder sowieso een mooie top 10, staan een aantal dingen in, die ik nog niet ken en eens zal gaan checken...
Verder sowieso een mooie top 10, staan een aantal dingen in, die ik nog niet ken en eens zal gaan checken...
0
geplaatst: 27 december 2013, 18:45 uur
Titmeister schreef:
Ondanks de schaamteloze promotie, is het wel een leuke opzet zo met het taggen van user.
Ondanks de schaamteloze promotie, is het wel een leuke opzet zo met het taggen van user.
Inderdaad en ik heb dan ook een halve dag zitten zoeken wanneer ik die geniale quote had zitten tikken die bij "mijn getagde nummer (Watchtower)" stond

0
tuktak
geplaatst: 27 december 2013, 19:11 uur
Deze misschien... 
Opzich wonderbaarlijk wat een consternatie er kan ontstaan over een simpele tag. Daarbij ging het mij gewoon om een leuke promotie van nu eens een goed topic (zeker geen zelfpromotie) en vond ik het daarnaast simpelweg gewoon een leuk idee, zonder enige diepgaande bedoeling of wat dan ook. Keuze van users is ook bewust zo objectief mogelijk gekozen aan de hand van het bijhorende album/artiest.

Opzich wonderbaarlijk wat een consternatie er kan ontstaan over een simpele tag. Daarbij ging het mij gewoon om een leuke promotie van nu eens een goed topic (zeker geen zelfpromotie) en vond ik het daarnaast simpelweg gewoon een leuk idee, zonder enige diepgaande bedoeling of wat dan ook. Keuze van users is ook bewust zo objectief mogelijk gekozen aan de hand van het bijhorende album/artiest.
0
geplaatst: 27 december 2013, 19:18 uur
Natuurlijk heeft zo.n tag een relatie naar een nummer / album.
Ik denk dat users die tags wel zullen waarderen , er is volgens mij ook geen kritiek op.
En inderdaad nog wat extra aandacht (betrokkenheid) bij een mooi topic.
Ik denk dat users die tags wel zullen waarderen , er is volgens mij ook geen kritiek op.
En inderdaad nog wat extra aandacht (betrokkenheid) bij een mooi topic.
0
tuktak
geplaatst: 27 december 2013, 19:43 uur
4 Boards Of Canada - Amo Bishop Roden
Album: In a Beautiful Place Out in the Country (2000)
Genre: IDM, Ambient
De muziek van Boards of Canada is er één vol fantasie en sfeer zettende rijkdom. Bekend om de vele verborgen boodschappen en verstopte verwijzingen maakt dat BoC een trouwe schare aan puzzelende muziekfanaten om zich heen heeft verzameld. De buzz van 2013 was dan ook het dit jaar uitgebrachte nieuwe album (en de voorpret ervan, zie de wiki) van dit duo. Het unieke geluid van BoC komt onder meer door hun nietsontziende excentrieke manier van produceren. Zo hebben ze zich wel eens maandenlang laten opsluiten in een bunker ergens midden in Schotland, om samen met hun apparatuur, afgezonderd van alles, muziek te gaan maken. Het heeft prachtige albums opgeleverd, die naast muzikale waarde vooral belangrijk zijn om hun eigenzinnigheid.
Album: In a Beautiful Place Out in the Country (2000)
Genre: IDM, Ambient
De muziek van Boards of Canada is er één vol fantasie en sfeer zettende rijkdom. Bekend om de vele verborgen boodschappen en verstopte verwijzingen maakt dat BoC een trouwe schare aan puzzelende muziekfanaten om zich heen heeft verzameld. De buzz van 2013 was dan ook het dit jaar uitgebrachte nieuwe album (en de voorpret ervan, zie de wiki) van dit duo. Het unieke geluid van BoC komt onder meer door hun nietsontziende excentrieke manier van produceren. Zo hebben ze zich wel eens maandenlang laten opsluiten in een bunker ergens midden in Schotland, om samen met hun apparatuur, afgezonderd van alles, muziek te gaan maken. Het heeft prachtige albums opgeleverd, die naast muzikale waarde vooral belangrijk zijn om hun eigenzinnigheid.
0
geplaatst: 28 december 2013, 02:19 uur

Ook een kanshebber voor mijn Top 100, in ieder geval het beste van BoC.
0
tuktak
geplaatst: 28 december 2013, 10:30 uur
3 Convextion - Convextion A1
Album: Convextion 12” (1995)
Genre: Techno
Zeer waarschijnlijk niet heel bekend bij de MuMe massa, maar bij technoliefhebbers zeker geen onbekende (mag ik hopen). Op MuMe nog geen reacties bij deze EP en ik heb zelf niet eens gestemd, maar dat komt omdat ik eigenlijk alleen op albums stem.
Over Convextion zelf kan ik helaas niet zoveel vertellen, er is weinig bekend over de beste man, behalve dat het een Amerikaan is met waarschijnlijk Scandinavische roots omdat hij Gerard Hanson heet (dat laatste verzin ik niet eens zelf). De muziek die hij maakt is geschoold op de Berlijnse Basic Channel techno, wat zorgt voor de vleug loomheid/dub in de track waardoor dit zo’n classic is. Uitgebracht in 1995 (een goed technojaar zal blijken) en daardoor iets van een voorloper op het hele Dub Techno gebeuren dat met name de afgelopen 10 jaar zo populair is geworden door de mannen van Echospace. Deze Convextion A1 is echter nog niet zo zompig (in positieve zin) als latere Dub Techno, maar bevat nog veel minimal techno zoals het op dat moment populair was. Zo hoor ik er vooral veel Richie Hawtin in. Al met al vooral veel invloeden, Convextion is gewoon een van de helden van toen met pure liefde voor de techno. Het feit dat er weinig info over de beste man is te vinden zegt daarbij genoeg. Techno is een manier van leven, net als bijvoorbeeld hiphop, en niet een manier om veel geld te verdienen zoals bijvoorbeeld in de huidige housescene de bedoeling is. Helaas worden deze twee verschillende stijlen nog veel te vaak met elkaar op een grote hoop dance gegooid.
0
geplaatst: 28 december 2013, 11:01 uur
Ik kende het niet, maar wat een plaat! Heel leuke ontdekking. Nog van dat, tuktak! 

0
tuktak
geplaatst: 28 december 2013, 12:17 uur
http://www.interviewmagazine.com/files/2013/09/23/img-nils-frahm-1_133313739854.jpg
2 Nils Frahm - Nue (Soundcloud)
Album: Wintermusik (2009)
Genre: Neo-Klassiek, Piano
Al eerder heb ik het Sonic Pieces label geroemd om hun prachtige handgemaakte, handgenummerde en in zeer beperkte opgave gereleasete albums. In 2007 opgenomen en eigenlijk bedoeld als ‘kerstkaart’ voor familie en vrienden mogen we het label dankbaar zijn voor de warme contacten met Nils Frahm. Als harde kern liefhebber van Frahm voel ik veel verantwoordelijkheid om zijn muziek te delen met iedereen die ik ken. Gelukkig maar dat iedereen, en niet alleen om mij te plezieren, zijn muziek ook daadwerkelijk mooi vind. Aan de hand genomen door leermeester Peter Broderick blijft Frahm zich verder ontwikkelen en groeien naar een punt waar niemand nu nog weet van heeft. Na de 98 voorgaande tracks is het vast niet lastig voor te stellen hoe goed zijn drang om electronica met akoestische geluiden te combineren past bij mijn eigen muzikale voorkeur. Nue is een van de oude en veel toegankelijkere werken van Nils Frahm en brengt solo piano naar een hoger plan door dit te combineren met orgel en celeste. Het geeft het stuk extra diepgang en toont daarnaast het talent van Nils Frahm om prachtige composities te maken die zowel bij jong als oud publiek in de smaak vallen.
2 Nils Frahm - Nue (Soundcloud)
Album: Wintermusik (2009)
Genre: Neo-Klassiek, Piano
Al eerder heb ik het Sonic Pieces label geroemd om hun prachtige handgemaakte, handgenummerde en in zeer beperkte opgave gereleasete albums. In 2007 opgenomen en eigenlijk bedoeld als ‘kerstkaart’ voor familie en vrienden mogen we het label dankbaar zijn voor de warme contacten met Nils Frahm. Als harde kern liefhebber van Frahm voel ik veel verantwoordelijkheid om zijn muziek te delen met iedereen die ik ken. Gelukkig maar dat iedereen, en niet alleen om mij te plezieren, zijn muziek ook daadwerkelijk mooi vind. Aan de hand genomen door leermeester Peter Broderick blijft Frahm zich verder ontwikkelen en groeien naar een punt waar niemand nu nog weet van heeft. Na de 98 voorgaande tracks is het vast niet lastig voor te stellen hoe goed zijn drang om electronica met akoestische geluiden te combineren past bij mijn eigen muzikale voorkeur. Nue is een van de oude en veel toegankelijkere werken van Nils Frahm en brengt solo piano naar een hoger plan door dit te combineren met orgel en celeste. Het geeft het stuk extra diepgang en toont daarnaast het talent van Nils Frahm om prachtige composities te maken die zowel bij jong als oud publiek in de smaak vallen.
0
geplaatst: 28 december 2013, 13:10 uur
Nue is inderdaad prachtig, waar is de sneeuw als je hem nodig hebt.
0
tuktak
geplaatst: 28 december 2013, 16:52 uur
1 69 - Desire
Album: The Sound of Music (1995)
Genre: Techno
Bij weinig mensen zal er op dit moment een belletje gaan rinkelen. Nee, het gaat hier niet om die musical, maar om een album van de Detroit grootheid Carl Craig. Bekend als tweede lichting na grondleggers Atkins, May en Saunderson bracht Carl Craig (oa met zijn label Planet E) de Detroit techno na een hoger plan. Samen met andere helden uit de lichting als Jeff Mills, Richie Hawtin en Octave One raakte het genre wereldwijd in een stroomversnelling, waarbij Detroit zichzelf nadrukkelijk profileerde als puur en underground. Maar deze geschiedenis van techno kunnen jullie inmiddels dromen! The Sound of Music, uitgebracht onder Craigs Six Nine alias op het befaamde Belgische R&S label, brengt met Desire de mooiste synths ooit gemaakt. Craig hield van het experiment en deze mix van electro en ambient is daarin meesterlijk geslaagd. Duidelijk hoorbaar in Desire is de voorliefde voor de krautrock, wat voor mij mooi aangeeft hoe Europese grondleggers en Amerikaanse vernieuwers samen de dancegeschiedenis vorm hebben gegeven.
http://www.polpettamag.com/wp-content/uploads/2013/03/7.11.jpg
0
geplaatst: 28 december 2013, 16:59 uur
Prachtige nummer 2 in ieder geval, de top-5 heb ik voor de rest nog niet kunnen beluisteren omdat drukheid met een bandje, maar morgen heb ik gelukkig tijd om ze allemaal te luisteren. Je hebt een superinteressante toplijst gefabriceerd, met wederom echt ieder genre ruimschoots vertegenwoordigd (ik krijg een minderwaardigheidscomplex van de breedte van mijn muzieksmaak hiervan
) met een mooie mengelmoes van bekende en totaal onbekende namen. Kende hiervan volgens mij minder nummers echt goed dan bij sxesven zelfs.
Dank je wel!
Oja, ik ben nu ook aan de beurt volgens mij. Heb de stukjes voor de eerste tien al geschreven, maar er moeten nog youtubelinkjes bij: plaats mijn eerste tiental morgen begin van de middag denk ik.
) met een mooie mengelmoes van bekende en totaal onbekende namen. Kende hiervan volgens mij minder nummers echt goed dan bij sxesven zelfs. Dank je wel!

Oja, ik ben nu ook aan de beurt volgens mij. Heb de stukjes voor de eerste tien al geschreven, maar er moeten nog youtubelinkjes bij: plaats mijn eerste tiental morgen begin van de middag denk ik.
0
geplaatst: 28 december 2013, 17:10 uur
Ja, hele mooie lijst! Het zit er alweer op 
Dat album van Gil Scott-Heron is denk ik de mooiste ontdekking die ik heb gedaan trouwens.

Dat album van Gil Scott-Heron is denk ik de mooiste ontdekking die ik heb gedaan trouwens.
0
geplaatst: 28 december 2013, 19:20 uur
Nils Frahm kan je niet anders dan mooi vinden inderdaad. De twee technotracks komen hier ook goed binnen. Behoorlijk verpletterende muziek die uitnodigt om het verder te verdiepen. Boards Of Canada is niet m'n ding, maar verder best onvervelende muziek die niet onaangenaam passeert..
Alleszins een erg boeiende top 100, een gevarieerde verzameling songs, allemaal met een overkoepelende stempel der goeie smaak.
Zal dra nog eens van het begin (of het eind) de hele lijst afspelen.
Alleszins een erg boeiende top 100, een gevarieerde verzameling songs, allemaal met een overkoepelende stempel der goeie smaak.
Zal dra nog eens van het begin (of het eind) de hele lijst afspelen.
0
Yann Samsa
geplaatst: 28 december 2013, 19:38 uur
O. Dit ziet er een fijn topic uit, wat leuk om het weer net in de examens te ontdekken. Eens beginnen aan de top 100 van Niels.
- niels94
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie
- The_CrY
- Vleertje
- ArthurDZ
- deric raven
- Dance Lover
- Dungeon
- dazzler
- Scientist
- Lukas
- Snoeperd
- Don Cappuccino
- Vigil
- Paap
- Casartelli
- hond racisme
- Dwejkk
- panjoe
- kemm
- nedbed
- tsjong
- Teunnis
- kobe bryant fan
- AOVV
- sandokan
- Ralph.
- jspr_g
- Fathead
- Sammael
- Gajargo
- titan
- jasper1991
- Arno
- The Eraser
- Masimo
- Lying Mouth
- herman
- Joerii
- nclo
- Cured
- remcodulac
- itchy
- Ferre

- niels94
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie
- The_CrY
- Vleertje
- ArthurDZ
- deric raven
- Dance Lover
- Dungeon
- dazzler
- Scientist
- Lukas
- Snoeperd
- Don Cappuccino
- Vigil
- Paap
- Casartelli
- hond racisme
- Dwejkk
- panjoe
- kemm
- nedbed
- tsjong
- Teunnis
- kobe bryant fan
- AOVV
- sandokan
- Ralph.
- jspr_g
- Fathead
- Sammael
- Gajargo
- titan
- jasper1991
- Arno
- The Eraser
- Masimo
- Lying Mouth
- herman
- Joerii
- nclo
- Cured
- remcodulac
- itchy
- Ferre

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.