Muziek / Toplijsten en favorieten / 2001 - singles, eigen hitlijsten en besprekingen
zoeken in:
0
geplaatst: 30 december 2016, 18:42 uur
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/a/a3/Queen_The_Show_Must_Go_On.png
19. Queen - The Show Must Go On 505
De dood van Freddy Mercury in 1991 liet weinigen onberoerd. En dat in een jaar waarin Queen bezig was aan een geweldige comeback met, in veler ogen, een van hun beste albums in tijden.
We vinden ze dan ook twee keer terug in de top-20, voor het eerst op nummer 19 met derde single The Show Must Go On.
Opvallend trouwens dat we in de top 20 maar plaats hebben voor 12 artiesten. Na Electronic is Queen de tweede die er twee in de top 20 hebben. En zo volgen er dus nog een aantal.
19. Queen - The Show Must Go On 505
De dood van Freddy Mercury in 1991 liet weinigen onberoerd. En dat in een jaar waarin Queen bezig was aan een geweldige comeback met, in veler ogen, een van hun beste albums in tijden.
We vinden ze dan ook twee keer terug in de top-20, voor het eerst op nummer 19 met derde single The Show Must Go On.
Opvallend trouwens dat we in de top 20 maar plaats hebben voor 12 artiesten. Na Electronic is Queen de tweede die er twee in de top 20 hebben. En zo volgen er dus nog een aantal.
0
geplaatst: 30 december 2016, 18:56 uur
https://img.discogs.com/rp5vbPBUz04I_Ojz7d_B-U6paCk=/fit-in/300x300/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(40)/discogs-images/R-1062506-1189190753.jpeg.jpg
18. Genesis - No Son Of Mine 528
We maken een sprongetje naar nummer 18. Nog een 70s band die met een comeback bezig was in 1991, en nog een band waar ik weinig mee heb kan ik eraan toevoegen
Maar bij de andere spelers hier werd het goed gesmaakt, met een nummer 18 in de jaarlijst als gevolg. En een van slechts zes artiesten in de top 20 die maar EEN notering in de top 100 heeft.
18. Genesis - No Son Of Mine 528
We maken een sprongetje naar nummer 18. Nog een 70s band die met een comeback bezig was in 1991, en nog een band waar ik weinig mee heb kan ik eraan toevoegen

Maar bij de andere spelers hier werd het goed gesmaakt, met een nummer 18 in de jaarlijst als gevolg. En een van slechts zes artiesten in de top 20 die maar EEN notering in de top 100 heeft.
2
geplaatst: 30 december 2016, 23:39 uur
http://www.davidsylvian.com/images09/discography/rain_tree_crow_blackwater.jpg
17. Rain Tree Crow - Blackwater 530
Op 17 weer een comeback van een grote naam. Rain Tree Crow is namelijk Japan in disguise. De muziek lag wel meer in het verlengde van Sylvian solo dan dat het op de Japan-kleppers van weleer leek, misschien vandaar de naamswijziging. Het bleek ook, helaas, eenmalig te zijn en het mooie, melancholieke Blackwater hun enige single.
17. Rain Tree Crow - Blackwater 530
Op 17 weer een comeback van een grote naam. Rain Tree Crow is namelijk Japan in disguise. De muziek lag wel meer in het verlengde van Sylvian solo dan dat het op de Japan-kleppers van weleer leek, misschien vandaar de naamswijziging. Het bleek ook, helaas, eenmalig te zijn en het mooie, melancholieke Blackwater hun enige single.
2
geplaatst: 31 december 2016, 09:53 uur
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/f/f2/R.E.M._-_Radio_Song.jpg/220px-R.E.M._-_Radio_Song.jpg
16. R.E.M. - Radio Song 571
We maken weer een aardige sprong in punten.
De vierde single van Out of Time, en de eerste van die vier (!) die we hier tegenkomen in de top 20.
Het nummer stond 1 week bij ons op 1 in de weeklijst, maar het staat nog steeds in de weeklijst, dus wellicht had hij nog enkele plaatsen hoger kunnen eindigen.
Het nummer, inclusief de wat gemaakte rap, is een kritiek op de (Amerikaanse) radio, die volgens hen vooral voor de veilige prefab-hits ging. O ironie kwam juist daarin een omslag in 1991 en werd R.E.M. een van de meest gedraaide artiesten op radio, en MTV.
Wat mij betreft wel de minste van de vier OOT-singles en in de R.E.M. Top 200 kwam hij niet verder dan 113.
16. R.E.M. - Radio Song 571
We maken weer een aardige sprong in punten.
De vierde single van Out of Time, en de eerste van die vier (!) die we hier tegenkomen in de top 20.
Het nummer stond 1 week bij ons op 1 in de weeklijst, maar het staat nog steeds in de weeklijst, dus wellicht had hij nog enkele plaatsen hoger kunnen eindigen.
Het nummer, inclusief de wat gemaakte rap, is een kritiek op de (Amerikaanse) radio, die volgens hen vooral voor de veilige prefab-hits ging. O ironie kwam juist daarin een omslag in 1991 en werd R.E.M. een van de meest gedraaide artiesten op radio, en MTV.
Wat mij betreft wel de minste van de vier OOT-singles en in de R.E.M. Top 200 kwam hij niet verder dan 113.
1
geplaatst: 31 december 2016, 10:32 uur
voordat de Top 15 begint even een compliment voor de presentatie waarbij elk liedje zijn aandacht krijgt!
0
geplaatst: 31 december 2016, 11:04 uur
https://img.discogs.com/AG8f0bq3lk5axV2-FLYHACAE1nw=/fit-in/300x300/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(40)/discogs-images/R-174147-1187339530.jpeg.jpg
15. Massive Attack - Safe From Harm 573
We gaan de top 15 in met nog een gezichtsbepalende naam van 1991. Massive Attack moest vanwege de Golfoorlog haar naam veranderen in Massive. Helemaal 'safe from harm' waren ze dus niet
Dit is de tweede single van debuutalbum Blue Lines, en de eerste moet uiteraard nog komen.
Mooi nummer, haalde mijn weeklijst ook, hoewel de echte klik met dit nummer bij mij er (nog) nooit echt is gekomen.
15. Massive Attack - Safe From Harm 573
We gaan de top 15 in met nog een gezichtsbepalende naam van 1991. Massive Attack moest vanwege de Golfoorlog haar naam veranderen in Massive. Helemaal 'safe from harm' waren ze dus niet

Dit is de tweede single van debuutalbum Blue Lines, en de eerste moet uiteraard nog komen.
Mooi nummer, haalde mijn weeklijst ook, hoewel de echte klik met dit nummer bij mij er (nog) nooit echt is gekomen.
1
geplaatst: 31 december 2016, 11:12 uur
Johan ook namens ondergetekende bedankt voor de organisatie dit gehele jaar en de fijne presentatie van de top 100.
En af en toe voor het geduld i.v.m. late lijstjes
En af en toe voor het geduld i.v.m. late lijstjes

1
geplaatst: 31 december 2016, 11:30 uur
Daydreaming was de eerste single van Blue Lines, maar dat was nog in 1990. 
Eindigde bij mij toen in de top 10 over het jaar... Safe From Harm vind ik de minste van de 3, maar nog altidj erg mooi.

Eindigde bij mij toen in de top 10 over het jaar... Safe From Harm vind ik de minste van de 3, maar nog altidj erg mooi.
0
geplaatst: 31 december 2016, 11:33 uur
Ik vind Safe From Harm wel ietsje beter, volgens mij scoorde die bij mij ook beter in de lijst. Het kan er mee te maken hebben dat Sympathy zo vaak voorbij is gekomen die dagen (hij kwam voor mijn gevoel om het nummer op MTV) dat ik die ietwat zat ben geworden.
0
geplaatst: 31 december 2016, 11:42 uur
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/f/ff/You_Could_Be_Mine_(Guns_N'_Roses_single).jpg/220px-You_Could_Be_Mine_(Guns_N'_Roses_single).jpg
14. Guns 'N Roses - You Could Be Mine 653
We maken een sprong van 80 punten naar de nummer 14.
Guns N' Roses kwam na 4 jaar weer met nieuw materiaal en dat sloeg behoorlijk aan. Ik had het destijds allang gehad met de band (Appetite for Destruction vond ik wel leuk), en dus kwam deze Terminator-titelsong niet in mijn lijst voor. Hier scoorde hij echter zeer goed, en stond hij wekenlang op 1 in de weeklijst. En ook Guns N' Roses is een van de artiesten die we twee keer in de top 20 terugzien.
Opvallend trouwens dat we November Rain nog niet gezien hebben, die is van dec 1991 zie ik net.
14. Guns 'N Roses - You Could Be Mine 653
We maken een sprong van 80 punten naar de nummer 14.
Guns N' Roses kwam na 4 jaar weer met nieuw materiaal en dat sloeg behoorlijk aan. Ik had het destijds allang gehad met de band (Appetite for Destruction vond ik wel leuk), en dus kwam deze Terminator-titelsong niet in mijn lijst voor. Hier scoorde hij echter zeer goed, en stond hij wekenlang op 1 in de weeklijst. En ook Guns N' Roses is een van de artiesten die we twee keer in de top 20 terugzien.
Opvallend trouwens dat we November Rain nog niet gezien hebben, die is van dec 1991 zie ik net.
1
geplaatst: 31 december 2016, 11:46 uur
wereldwijd "pas" feb 1992, dus ik denk dat daar op gewacht word.
1
geplaatst: 31 december 2016, 12:01 uur
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/e/ec/Mylene_Farmer_-_Desenchantee_(cover).jpg
13. Mylène Farmer - Désenchantée 685
Op 13 misschien wel de grootste verrassing, want zo vaak zien we geen Franse of anderstalige nummers in onze lijsten. Désenchantée is dan ook niet zomaar een nummer. Een geweldig generatie X-anthem dat in Frankrijk 9 weken op 1 stond en 800.000 keer verkocht werd.
Een van de popualirste Franse singles ooit dus. En ook in Nederland werd het een behoorlijke hit.
Ik vind het een subliem nummer, niet kapot te krijgen, zelfs niet door Kate Ryan
Bij mij belandde Désenchantée op 4 in de jaarlijst.
13. Mylène Farmer - Désenchantée 685
Op 13 misschien wel de grootste verrassing, want zo vaak zien we geen Franse of anderstalige nummers in onze lijsten. Désenchantée is dan ook niet zomaar een nummer. Een geweldig generatie X-anthem dat in Frankrijk 9 weken op 1 stond en 800.000 keer verkocht werd.
Een van de popualirste Franse singles ooit dus. En ook in Nederland werd het een behoorlijke hit.
Ik vind het een subliem nummer, niet kapot te krijgen, zelfs niet door Kate Ryan

Bij mij belandde Désenchantée op 4 in de jaarlijst.
1
geplaatst: 31 december 2016, 12:14 uur
eens kijken of iemand weet waar ik het over hebt (al zal ik niet teleurgesteld zijn). In juni 1992 komt er een single uit wat voor mij misschien wel de beste van 1992 is (nu geef ik natuurlijk al een hoop weg). De tekst van dat nummer is gedeeltelijk geinspireerd door dit prachtige Franse pure pop liedje 

1
geplaatst: 31 december 2016, 12:17 uur
Die zal bij mij ook top 10 komen denk ik in de jaarlijst 92..best goeie muzikanten trouwens 

1
geplaatst: 31 december 2016, 12:19 uur
nou ja de gitarist haha 
al schijnt hij ook wel synth te doen op de albums.

al schijnt hij ook wel synth te doen op de albums.

1
geplaatst: 31 december 2016, 12:42 uur
http://2.bp.blogspot.com/-bCh67WlyQt0/TYFOtevpHjI/AAAAAAAAB0k/3MSjxIZ3jZM/s1600/3367267673_80d5b25497_o.jpg
12. Saint Etienne - Nothing Can Stop Us 688
De derde single van Saint Etienne, en net als de voorgaande was deze ook een groot succes hier.
Het was hun eerste single met zangeres Sarah Cracknell, die ook de vaste zangeres zou blijven.
Heerlijk nummer, met een fijne Dusty Springfield-sample en fragmenten uit oude films.
Zoals de muziek van Saint Etienne wel vaker een mooie symbiose is van 60s en 90s.
Een unieke band toch wel in de jaren 90-Britpop. Ik denk dat we ze de komende jaren nog veel tegen gaan komen in dit topic
12. Saint Etienne - Nothing Can Stop Us 688
De derde single van Saint Etienne, en net als de voorgaande was deze ook een groot succes hier.
Het was hun eerste single met zangeres Sarah Cracknell, die ook de vaste zangeres zou blijven.
Heerlijk nummer, met een fijne Dusty Springfield-sample en fragmenten uit oude films.
Zoals de muziek van Saint Etienne wel vaker een mooie symbiose is van 60s en 90s.
Een unieke band toch wel in de jaren 90-Britpop. Ik denk dat we ze de komende jaren nog veel tegen gaan komen in dit topic

1
geplaatst: 31 december 2016, 12:55 uur
https://img.discogs.com/6ciTybgUTce63I7jN0ebZPJu7qs=/fit-in/300x300/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(40)/discogs-images/R-2032446-1259715672.jpeg.jpg
11. This Mortal Coil - You And Your Sister 693
Misschien wel de 'unlikeliest' top 40-hit van het jaar. Rob Stenders plugde hem geloof ik wekenlang waardoor het - alleen in Nederland - een behoorlijke hit in de top 40 werd.
Een prachtige cover van een zeker destijds vergeten solo-nummer van Chris Bell.
Kim Deal (Pixies) en Tanya Donelly (Throwing Muses) tekenen voor de vocalen.
Veel puurder en schoner dan dit komen ze niet.
Het was mijn best scorende single van 1991.
11. This Mortal Coil - You And Your Sister 693
Misschien wel de 'unlikeliest' top 40-hit van het jaar. Rob Stenders plugde hem geloof ik wekenlang waardoor het - alleen in Nederland - een behoorlijke hit in de top 40 werd.
Een prachtige cover van een zeker destijds vergeten solo-nummer van Chris Bell.
Kim Deal (Pixies) en Tanya Donelly (Throwing Muses) tekenen voor de vocalen.
Veel puurder en schoner dan dit komen ze niet.
Het was mijn best scorende single van 1991.
1
geplaatst: 31 december 2016, 12:56 uur
Ik dacht inderdaad precies hetzelfde toen ik deze hoes net voor het eerst zag.
Overduidelijk, ja

0
geplaatst: 31 december 2016, 13:55 uur
vigil schreef:
Ik vind Safe From Harm wel ietsje beter, volgens mij scoorde die bij mij ook beter in de lijst. Het kan er mee te maken hebben dat Sympathy zo vaak voorbij is gekomen die dagen (hij kwam voor mijn gevoel om het nummer op MTV) dat ik die ietwat zat ben geworden.
Ah, toen keek ik nog geen MTV. Eigenlijk heb ik Unfinished Sympathy dit jaar echt leren kennen. Stond ook niet voor niets 28 weken in mijn top 20. Voor mij nu een van de beste nummers aller tijden.
vigil schreef:
November Rain zal het bij mij niet gaan halen...
vigil schreef:
eens kijken of iemand weet waar ik het over hebt (al zal ik niet teleurgesteld zijn). In juni 1992 komt er een single uit wat voor mij misschien wel de beste van 1992 is (nu geef ik natuurlijk al een hoop weg). De tekst van dat nummer is gedeeltelijk geinspireerd door dit prachtige Franse pure pop liedje
Had geen idee wat je bedoelde, maar nu ik het voor de tweede keer lees wel... nooit geweten dat er een link was naar Desenchantee.
0
geplaatst: 31 december 2016, 14:10 uur
https://feedbacktheatre.files.wordpress.com/2014/01/dont-cry.jpg
10. Guns 'N Roses - Don't Cry 698
De tweede single van Use Your Illusion en die deed het nog net wat beter dan You Could Be Mine.
Er zijn twee versies van verschenen, maar de single versie is uiteraard de meest bekende.
Volgens Axl Rose deel van een trilogie met Estranged en November Rain.
Een wat opgeblazen rock ballad als je het mij vraagt, niet helemaal mijn ding.
Ik ben benieuwd of we November Rain volgend jaar ook in de jaar-top 20 gaan zien.
10. Guns 'N Roses - Don't Cry 698
De tweede single van Use Your Illusion en die deed het nog net wat beter dan You Could Be Mine.
Er zijn twee versies van verschenen, maar de single versie is uiteraard de meest bekende.
Volgens Axl Rose deel van een trilogie met Estranged en November Rain.
Een wat opgeblazen rock ballad als je het mij vraagt, niet helemaal mijn ding.
Ik ben benieuwd of we November Rain volgend jaar ook in de jaar-top 20 gaan zien.
0
geplaatst: 31 december 2016, 14:16 uur
Dit nummer was voor mij een van de verrassingen dit jaar. Kende het natuurlijk wel, maar had niet verwacht dat ik het na 25 jaar zo zou waarderen. Ik heb nooit echt iets met GNR gehad, maar dit vind ik net als You Could Be Mine een geweldige single. Van de rest van de Use Your Illusion siingles moet ik nog maar zien welke mijn lijst halen. Ik geef Estranged nog de meeste kans.
0
geplaatst: 31 december 2016, 14:20 uur
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ro/6/61/Queen_Innuendo_Single.png
9. Queen - Innuendo 701
De comeback van Queen kreeg gestalte met het uitbrengen van de eerste single en titeltrack aan het begin van het jaar. Het zou hun meest gewaardeerde single in zeer lange tijd blijken te worden, misschien wel sinds Bohemian Rhapsody. Het stond ook hier meteen 5 weken op 1 en ging dan ook de eerste maanden aan kop in de jaarlijst. Maar toch gingen er nog acht songs overheen.
9. Queen - Innuendo 701
De comeback van Queen kreeg gestalte met het uitbrengen van de eerste single en titeltrack aan het begin van het jaar. Het zou hun meest gewaardeerde single in zeer lange tijd blijken te worden, misschien wel sinds Bohemian Rhapsody. Het stond ook hier meteen 5 weken op 1 en ging dan ook de eerste maanden aan kop in de jaarlijst. Maar toch gingen er nog acht songs overheen.
2
geplaatst: 31 december 2016, 14:33 uur
Sorry, dat ik even deze aftelling onderbreek, maar anders wordt het volgend jaar...
Hier mijn jaarlijst van 1991. Zoals altijd met de kanttekening dat lijst gebaseerd is op alle platen die in het jaar 1991 in mijn top 40 binnenkwamen (dus niet al in 1990 waren binnengekomen), en van die platen telt de hele chartrun (dus ook het deel dat in 1992 valt).
1 Unfinished sympathy Massive Attack
2 Silent lucidity Queensryche
3 Innuendo Queen
4 You could be mine Guns 'n Roses
5 Smells like teen spirit Nirvana
6 The unforgiven Metallica
7 The fly U2
8 Losing my religion REM
9 Blauw Scene
10 You and your sister This Mortal Coil
11 Enter Sandman Metallica
12 Calling Elvis Dire Straits
13 Chocolate cake Crowded House
14 Sound James
15 Motorway to Roswell Pixies
16 You've got to give me room Oleta Adams
17 Should I stay or should I go Clash
18 Arms of a dream Laurie Freelove
19 White men Pilgrims
20 The show must go on Queen
21 World of twist Sons of the Stage
22 No violins Freedy Johnston
23 Safe from harm Massive Attack
24 The king is half undressed Jellyfish
25 So like candy Elvis Costello
26 Solace of you Living Colour
27 Shiny happy people REM
28 Do the Bartman Simpsons
29 Rocket man Kate Bush
30 Don't cry Guns 'n Roses
31 There's nothing like this Omar
32 Near wild heaven REM
33 Cover my eyes Marillion
34 Nuit Frederick/Goldman/Jones
35 Radiosong REM
36 In the days before rock 'n r Van Morrison
37 Peace Peter
38 The happening Supremes
39 Highway 5 Blessing
40 Bureaucrat on Flaccostreet Urban Dance Squad
41 Jacky Marc Almond
42 Fields of joy Lenny Kravitz
43 Sleeping through another war Seven Stories
44 Loose fit Happy Mondays
45 King of the hill Roger McGuinn
46 Indian Eg & Alice
47 International bright young t Jesus Jones
48 You Ten Sharp
49 Love and marriage Frank Sinatra
50 All this time Sting
51 Hail hail rock 'n roll Garland Jeffreys
52 You belong in rock 'n roll Tin Machine
53 Heal the pain George Michael
54 Cry for help Rick Astley
55 Judge Fudge Happy Mondays
56 Live and let die Guns 'n Roses
57 Future love paradise Seal
58 Tu Mecano
59 Sit down James
60 The hurricane room Blessing
61 Auberge Chris Rea
62 No son of mine Genesis
63 Diamonds and pearls Prince
64 Crazy Seal
65 My special child Sinéad O'Connor
66 Bang Blur
67 Mysterious ways U2
68 Caribbean blue Enya
69 That is why Jellyfish
70 Blackwater Rain Tree Crow
71 Well did you evah Iggy Pop & D.Harry
72 Justified and ancient KLF
73 Don't let me be mistaken Eric & his Burden
74 20th century boy Marc Bolan & T-Rex
75 Thank you world World Party
76 Wind of change Scorpions
77 Those were the days of our l Queen
78 Somebody told me Hessel
79 I'm going slightly mad Queen
80 Walking in Memphis Marc Cohn
81 Life during wartime Talking Heads
82 Gypsy woman Crystal Waters
83 Get the message Electronic
84 Gush forth my tears Miranda Sex Garden
85 Your own world Blue Aeroplanes
86 Dry land Marillion
87 The love that we once knew Walter Trout Band
88 Send me an angel Scorpions
89 Drowning Joe Jackson
90 This house Alison Moyet
91 Livin' with the law Chris Whitley
92 The other side of town Julian Joseph
93 Word of mouth Mike & the Mechanics
94 Miss America Big Dish
95 Burbujas de amor Juan Luis Guerra Y 4
96 Kiss them for me Siouxsie & Banshees
97 Cowboys & angels George Michael
98 Window of my eyes Harry Muskee
99 Let there be love Simple Minds
100 Roodkapje Pater Moeskroen
Hier mijn jaarlijst van 1991. Zoals altijd met de kanttekening dat lijst gebaseerd is op alle platen die in het jaar 1991 in mijn top 40 binnenkwamen (dus niet al in 1990 waren binnengekomen), en van die platen telt de hele chartrun (dus ook het deel dat in 1992 valt).
1 Unfinished sympathy Massive Attack
2 Silent lucidity Queensryche
3 Innuendo Queen
4 You could be mine Guns 'n Roses
5 Smells like teen spirit Nirvana
6 The unforgiven Metallica
7 The fly U2
8 Losing my religion REM
9 Blauw Scene
10 You and your sister This Mortal Coil
11 Enter Sandman Metallica
12 Calling Elvis Dire Straits
13 Chocolate cake Crowded House
14 Sound James
15 Motorway to Roswell Pixies
16 You've got to give me room Oleta Adams
17 Should I stay or should I go Clash
18 Arms of a dream Laurie Freelove
19 White men Pilgrims
20 The show must go on Queen
21 World of twist Sons of the Stage
22 No violins Freedy Johnston
23 Safe from harm Massive Attack
24 The king is half undressed Jellyfish
25 So like candy Elvis Costello
26 Solace of you Living Colour
27 Shiny happy people REM
28 Do the Bartman Simpsons
29 Rocket man Kate Bush
30 Don't cry Guns 'n Roses
31 There's nothing like this Omar
32 Near wild heaven REM
33 Cover my eyes Marillion
34 Nuit Frederick/Goldman/Jones
35 Radiosong REM
36 In the days before rock 'n r Van Morrison
37 Peace Peter
38 The happening Supremes
39 Highway 5 Blessing
40 Bureaucrat on Flaccostreet Urban Dance Squad
41 Jacky Marc Almond
42 Fields of joy Lenny Kravitz
43 Sleeping through another war Seven Stories
44 Loose fit Happy Mondays
45 King of the hill Roger McGuinn
46 Indian Eg & Alice
47 International bright young t Jesus Jones
48 You Ten Sharp
49 Love and marriage Frank Sinatra
50 All this time Sting
51 Hail hail rock 'n roll Garland Jeffreys
52 You belong in rock 'n roll Tin Machine
53 Heal the pain George Michael
54 Cry for help Rick Astley
55 Judge Fudge Happy Mondays
56 Live and let die Guns 'n Roses
57 Future love paradise Seal
58 Tu Mecano
59 Sit down James
60 The hurricane room Blessing
61 Auberge Chris Rea
62 No son of mine Genesis
63 Diamonds and pearls Prince
64 Crazy Seal
65 My special child Sinéad O'Connor
66 Bang Blur
67 Mysterious ways U2
68 Caribbean blue Enya
69 That is why Jellyfish
70 Blackwater Rain Tree Crow
71 Well did you evah Iggy Pop & D.Harry
72 Justified and ancient KLF
73 Don't let me be mistaken Eric & his Burden
74 20th century boy Marc Bolan & T-Rex
75 Thank you world World Party
76 Wind of change Scorpions
77 Those were the days of our l Queen
78 Somebody told me Hessel
79 I'm going slightly mad Queen
80 Walking in Memphis Marc Cohn
81 Life during wartime Talking Heads
82 Gypsy woman Crystal Waters
83 Get the message Electronic
84 Gush forth my tears Miranda Sex Garden
85 Your own world Blue Aeroplanes
86 Dry land Marillion
87 The love that we once knew Walter Trout Band
88 Send me an angel Scorpions
89 Drowning Joe Jackson
90 This house Alison Moyet
91 Livin' with the law Chris Whitley
92 The other side of town Julian Joseph
93 Word of mouth Mike & the Mechanics
94 Miss America Big Dish
95 Burbujas de amor Juan Luis Guerra Y 4
96 Kiss them for me Siouxsie & Banshees
97 Cowboys & angels George Michael
98 Window of my eyes Harry Muskee
99 Let there be love Simple Minds
100 Roodkapje Pater Moeskroen
1
geplaatst: 31 december 2016, 14:38 uur
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/b/b8/R.E.M._-_Near_Wild_Heaven.jpg/220px-R.E.M._-_Near_Wild_Heaven.jpg
8. R.E.M. - Near Wild Heaven 733
De derde single van succesalbum Out of Time eindigt ook hier als derde.
Het was de eerste single sinds Superman uit 1986 die werd gezongen door bassist Mike Mills, met zanger Michael Stipe in het koortje. De rollen omgedraaid dus. Het stond drie weken op 1 bij ons en dat resulteerde in een mooie 8e plek in de jaarlijst. Dat had ik vooraf toch niet helemaal verwacht.
In de R.E.M. Top 100 van dit jaar kwam hij tot nummer 62.
8. R.E.M. - Near Wild Heaven 733
De derde single van succesalbum Out of Time eindigt ook hier als derde.
Het was de eerste single sinds Superman uit 1986 die werd gezongen door bassist Mike Mills, met zanger Michael Stipe in het koortje. De rollen omgedraaid dus. Het stond drie weken op 1 bij ons en dat resulteerde in een mooie 8e plek in de jaarlijst. Dat had ik vooraf toch niet helemaal verwacht.
In de R.E.M. Top 100 van dit jaar kwam hij tot nummer 62.
2
geplaatst: 31 december 2016, 14:46 uur
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41MPW4XEBFL.jpg
7. Pulp - Countdown 794
Een sprong van 70 punten brengt ons bij misschien wel de grootste verrassing in de top 10. Sowieso het 'kleinste' liedje in de top 10. Als we eind 1991 dit spel zouden hebben gedaan, zou Countdown waarschijnlijk niet zo hoog zijn geeindigd. De naam die Pulp daarna heeft opgebouwd zal ongetwijfeld van invloed zijn geweest op het succes van Countdown. Anderszijds kun je ook zeggen dat het verrassend is dat Pulp al niet in 1991 doorbrak met Countdown, want het is absoluut al classic Pulp.
In de komende jaren gaan we ze ongetwijfeld nog veel zien in de week/jaarlijsten
7. Pulp - Countdown 794
Een sprong van 70 punten brengt ons bij misschien wel de grootste verrassing in de top 10. Sowieso het 'kleinste' liedje in de top 10. Als we eind 1991 dit spel zouden hebben gedaan, zou Countdown waarschijnlijk niet zo hoog zijn geeindigd. De naam die Pulp daarna heeft opgebouwd zal ongetwijfeld van invloed zijn geweest op het succes van Countdown. Anderszijds kun je ook zeggen dat het verrassend is dat Pulp al niet in 1991 doorbrak met Countdown, want het is absoluut al classic Pulp.
In de komende jaren gaan we ze ongetwijfeld nog veel zien in de week/jaarlijsten

* denotes required fields.