Muziek / Toplijsten en favorieten / 2001 - singles, eigen hitlijsten en besprekingen
zoeken in:
1
geplaatst: 31 december 2016, 15:02 uur
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/f/f1/R.E.M._-_Shiny_Happy_People.jpg
6. R.E.M. - Shiny Happy People 808
En dan de grootste verrassing misschien wel, vooraf dan. De R.E.M.-single met misschien wel de meeste love-hate (hoewel we er volgend jaar nog zo een krijgen) bleek hier toch vooral op heel veel love te kunnen rekenen. En terecht uiteraard.
Het was ook nooit een grote favoriet van mij maar nu ik hem dit jaar weer los van het album hoorde, blijkt het toch een zeer knappe single te zijn, met het intro, het intermezzo, en de stemmen van Michael Stipe en Kate Pierson van The B 52's die mooi matchen.
En hoewel de tekst uiteraard ironisch is, is er geen sprake van cynisme, maar spreekt er een ongeremde vrolijkheid uit, die veel van de beste popsingles in zich bergen.
In de R.E.M. Top 200 kwam hij overigens tot 53.
Luigi, kom er maar in met het dansje, here we go
6. R.E.M. - Shiny Happy People 808
En dan de grootste verrassing misschien wel, vooraf dan. De R.E.M.-single met misschien wel de meeste love-hate (hoewel we er volgend jaar nog zo een krijgen) bleek hier toch vooral op heel veel love te kunnen rekenen. En terecht uiteraard.
Het was ook nooit een grote favoriet van mij maar nu ik hem dit jaar weer los van het album hoorde, blijkt het toch een zeer knappe single te zijn, met het intro, het intermezzo, en de stemmen van Michael Stipe en Kate Pierson van The B 52's die mooi matchen.
En hoewel de tekst uiteraard ironisch is, is er geen sprake van cynisme, maar spreekt er een ongeremde vrolijkheid uit, die veel van de beste popsingles in zich bergen.
In de R.E.M. Top 200 kwam hij overigens tot 53.
Luigi, kom er maar in met het dansje, here we go

0
geplaatst: 31 december 2016, 15:09 uur
herman schreef:
Ik geef Estranged nog de meeste kans.
Dat is dan wat mij betreft ook wel een van de hoogtepunten van de UYI-albums.Ik geef Estranged nog de meeste kans.
2
geplaatst: 31 december 2016, 15:59 uur
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/2/2e/Fac287.jpg
5. Electronic - Get The Message 814
We gaan de top-5 in met de tweede single van Electronic. Get the Message is na Getting Away With It de tweede grote hit (althans in de UK) die het duo scoort. Meer dan bij de voorganger komt hier het geluid dat je zou verwachten bij een mix van The Smiths en New Order naar voren.
Een erg fijn zomers liedje, wat me destijds al heel erg beviel (net als het hele album trouwens) en na 25 jaar nog steeds heerlijk wegluistert.
5. Electronic - Get The Message 814
We gaan de top-5 in met de tweede single van Electronic. Get the Message is na Getting Away With It de tweede grote hit (althans in de UK) die het duo scoort. Meer dan bij de voorganger komt hier het geluid dat je zou verwachten bij een mix van The Smiths en New Order naar voren.
Een erg fijn zomers liedje, wat me destijds al heel erg beviel (net als het hele album trouwens) en na 25 jaar nog steeds heerlijk wegluistert.
2
geplaatst: 31 december 2016, 16:16 uur
De top-4 heeft een gigantisch gat geslagen met de rest van het veld.
Alle vier ruim boven de 1000 punten en daarmee hoor je tot de allergrootsten van dit topic.
Met recht De Grote Vier dus
Alle vier ruim boven de 1000 punten en daarmee hoor je tot de allergrootsten van dit topic.
Met recht De Grote Vier dus

1
geplaatst: 31 december 2016, 16:18 uur
Een mooie 6e plek is id dat dansje wel waard 
People....happy people

People....happy people

3
geplaatst: 31 december 2016, 16:23 uur
Poeha schreef:
Ik verdacht ze er op een bepaald moment zelfs van dat het om een en dezelfde persoon ging, daar de een vaak binnen no time reageerde op de ander
Nou, dat viel vandaag niet mee. Ik heb Johan vandaag minstens 5 minuten alleen op de dansvloer zien staan. Ik verdacht ze er op een bepaald moment zelfs van dat het om een en dezelfde persoon ging, daar de een vaak binnen no time reageerde op de ander

1
geplaatst: 31 december 2016, 16:35 uur
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41GKNMASR4L.jpg
4. U2 - The Fly 1068
The Fly is de eerste van de 1000-punters, de debuutsingle van Achtung Baby. Een koerswijziging voor de band, een beetje Berlijn en een beetje Madchester. Een mooi nummer, haalde bij mij nipt de top 20 ook. Hij had eventueel nog een plekje hoger kunnen eindigen, want hij is nog steeds in het spel, hoewel dat ook voor de nummer 3 geldt. De afstand met de eerste twee is wel heel groot.
In 1992 komen er ook nog de nodige U2-singles van hetzelfde album aan overigens!
4. U2 - The Fly 1068
The Fly is de eerste van de 1000-punters, de debuutsingle van Achtung Baby. Een koerswijziging voor de band, een beetje Berlijn en een beetje Madchester. Een mooi nummer, haalde bij mij nipt de top 20 ook. Hij had eventueel nog een plekje hoger kunnen eindigen, want hij is nog steeds in het spel, hoewel dat ook voor de nummer 3 geldt. De afstand met de eerste twee is wel heel groot.
In 1992 komen er ook nog de nodige U2-singles van hetzelfde album aan overigens!
0
geplaatst: 31 december 2016, 16:50 uur
Fly kocht ik toen op cd single..vind het nog steeds een prachthoes en prachtsong 

3
geplaatst: 31 december 2016, 17:07 uur
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/3/3c/Smells_Like_Teen_Spirit.jpg/220px-Smells_Like_Teen_Spirit.jpg
3. Nirvana - Smells Like Teen Spirit 1124
De top 3 in - en de 1100 punten - met de doorbraakhit van zowel Nirvana als de hele grungebeweging, want hoewel Alive twee weken eerder werd uitgebracht, sloeg Smells Like Teen Spirit eerder aan.
Een dijk van een nummer, onverwoestbaar en toch wel een van de defining jaren 90-anthems.
Ook nog steeds in de lijst, dus hij zal nog wel wat punten sprokkelen, maar het gat met de bovenste twee is 170 punten.
Ook Nirvana zullen we in 1992 ongetwijfeld nog veel gaan zien in de lijsten.
3. Nirvana - Smells Like Teen Spirit 1124
De top 3 in - en de 1100 punten - met de doorbraakhit van zowel Nirvana als de hele grungebeweging, want hoewel Alive twee weken eerder werd uitgebracht, sloeg Smells Like Teen Spirit eerder aan.
Een dijk van een nummer, onverwoestbaar en toch wel een van de defining jaren 90-anthems.
Ook nog steeds in de lijst, dus hij zal nog wel wat punten sprokkelen, maar het gat met de bovenste twee is 170 punten.
Ook Nirvana zullen we in 1992 ongetwijfeld nog veel gaan zien in de lijsten.
3
geplaatst: 31 december 2016, 17:23 uur
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/7/7d/Unfinishedsympathy.jpg
2. Massive Attack - Unfinished Sympathy 1294
De nummer 2 van het jaar, en de nummer 2 van de afgelopen drie jaar ook, is deze fraaie hit van Massive (Attack). Een nog altijd gevierd nummer, zoals zijn jaarlijkse plek in de MuMe-finale wel illustreert. Een nummer dat slechts 1 week op 1 stond in de weeklijst, maar dat had vooral te maken met het feit dat de nummer 1 een week later uitkwam. Ze zaten elkaar dus danig in de weg en door de lange uitloop van deze (vooral bij herman en pureshores meen ik me te herinneren) was het lang spannend wie er nummer 1 in de jaarlijst zou worden.
Ze kwamen uiteindelijk 23 punten tekort, maar desalniettemin een geweldige prestatie
2. Massive Attack - Unfinished Sympathy 1294
De nummer 2 van het jaar, en de nummer 2 van de afgelopen drie jaar ook, is deze fraaie hit van Massive (Attack). Een nog altijd gevierd nummer, zoals zijn jaarlijkse plek in de MuMe-finale wel illustreert. Een nummer dat slechts 1 week op 1 stond in de weeklijst, maar dat had vooral te maken met het feit dat de nummer 1 een week later uitkwam. Ze zaten elkaar dus danig in de weg en door de lange uitloop van deze (vooral bij herman en pureshores meen ik me te herinneren) was het lang spannend wie er nummer 1 in de jaarlijst zou worden.
Ze kwamen uiteindelijk 23 punten tekort, maar desalniettemin een geweldige prestatie

3
geplaatst: 31 december 2016, 17:33 uur
https://mojohandle.files.wordpress.com/2012/09/losing-my-religion-cd.jpg
1. R.E.M. - Losing My Religion 1317
En de nummer 1 in 1991 kon niet anders dan van R.E.M. zijn. Vier nummers op 1 in de weeklijst, alle vier in de top 20 van de jaarlijst. En deze doorbraakhit spande de kroon. 8 weken op 1, en niet alleen bij ons. Ook in de top 40 destijds was het een nummer 1 hit, en stootte hij overigens ook Unfinished Sympathy van de eerste plaats.
Een prachtige en terechte nummer 1 dus. In 1992 heeft R.E.M. overigens weer een mooi album, met een stuk of vijf heerlijke singles, dus wie weet scoren ze dan weer. Zo goed als dit jaar lijkt echter uitgesloten, al was het maar omdat de singles pas laat in het jaar verschijnen.
Rest me nog iedereen te bedanken voor de lijsten, en voor het enthousiasme.
En een fijn 1992 gewenst alvast

1. R.E.M. - Losing My Religion 1317
En de nummer 1 in 1991 kon niet anders dan van R.E.M. zijn. Vier nummers op 1 in de weeklijst, alle vier in de top 20 van de jaarlijst. En deze doorbraakhit spande de kroon. 8 weken op 1, en niet alleen bij ons. Ook in de top 40 destijds was het een nummer 1 hit, en stootte hij overigens ook Unfinished Sympathy van de eerste plaats.
Een prachtige en terechte nummer 1 dus. In 1992 heeft R.E.M. overigens weer een mooi album, met een stuk of vijf heerlijke singles, dus wie weet scoren ze dan weer. Zo goed als dit jaar lijkt echter uitgesloten, al was het maar omdat de singles pas laat in het jaar verschijnen.
Rest me nog iedereen te bedanken voor de lijsten, en voor het enthousiasme.
En een fijn 1992 gewenst alvast

1
geplaatst: 31 december 2016, 17:35 uur
Mooi verteld Johan-je legt de lat enorm hoog voor 1992.
8 van de 10 grootste singles van deze eindlijst hebben mijn top 40 bereikt waarvan ik denk dat bij mijn eigen top 100 het gaat tussen The fly, Unfinished sympathy en Future love paradise.
Ik dans ook niet mee net zoals Vigil-met REM heb ik niks al zijn er de komende jaren 2 nummers die wel top 10 kanshebbers zijn (en niet Everybody hurts)-ik denk in 92 al.
Afgaande van je stukjes is Nirvana volgens mij de enige die bij iedereen flink gechart heeft???
Ik wens jullie allen alvast het allerbeste en tot 1992/2017
8 van de 10 grootste singles van deze eindlijst hebben mijn top 40 bereikt waarvan ik denk dat bij mijn eigen top 100 het gaat tussen The fly, Unfinished sympathy en Future love paradise.
Ik dans ook niet mee net zoals Vigil-met REM heb ik niks al zijn er de komende jaren 2 nummers die wel top 10 kanshebbers zijn (en niet Everybody hurts)-ik denk in 92 al.
Afgaande van je stukjes is Nirvana volgens mij de enige die bij iedereen flink gechart heeft???
Ik wens jullie allen alvast het allerbeste en tot 1992/2017
0
geplaatst: 31 december 2016, 17:49 uur
pureshores schreef:
Volgens mij scoorde die niet bij vigil.
Ik dacht eigenlijk dat alleen de nummers 1 en 2 bij iedereen scoorde, maar dat is dus niet zo

Dan kwam alleen Unfinished Sympathy bij iedereen in de lijst, denk ik.
1
geplaatst: 31 december 2016, 18:00 uur
Nee hoor. US haalde mijn lijst niet 
Mooi gedaan..erg van genoten
Iedereen een mooi 2017 gewenst!

Mooi gedaan..erg van genoten

Iedereen een mooi 2017 gewenst!
0
geplaatst: 31 december 2016, 18:21 uur
Indeed, nooit wat mee gehad. Come as you are zal mijn lijst vast wel halen. Misschien minder iconisch maar wel beter

2
geplaatst: 31 december 2016, 19:44 uur
Half november schreef ik dit:
Top 1991 in 1991
1. Smells like teen spirit - Nirvana
2. Losing my religion - R.E.M.
3. Alive - Pearl Jam
4. Enter Sandman - Metallica
5. Last train to Trancentral - Klf
6. Fields of joy - Kravitz, Lenny
7. Don't cry - Guns and Roses
8. Unfinished sympathy - Massive attack
9. Lost in music - Stereo MC's
10. It ain't over (till it's over) - Kravitz, Lenny
11. I left my wallet in El Segundo - Tribe called quest, a
12. Highwire - Rolling Stones, The
13. Baila me - Gipsy Kings
14. Papa - Stef Bos
15. Burbujas de amor - J. L.Guerra
16. Sit down - James
17. My definition of a boombastic jazz style - Dream warriors
18. Crazy - Seal
19. Kozmic - Marley, Ziggy
20. Let there be love - Simple minds
En dit is ondanks dat ik maar een half jaar heb meegedaan mijn 2016-lijstje van 1991 (om verwarring te voorkomen, uitvoerende en titel zijn omgedraaid, ik ga met de tijd mee
) ter vergelijk:
Top 1991 in 2016
2016 1991
1. (1) Nirvana - Smells like teen spirit
2. (2) R.E.M. - Losing my religion
3. (3) Pearl Jam - Alive
4. (4) Metallica - Enter Sandman
5. (8) Massive attack - Unfinished sympathy
6. (5) KLF - Last train to Trancentral
7. (--) Naughty by nature - OPP
8. (--) Pavement - Summer babe
9. (--) Cypress hill - How I could just kill a man
10. (--) (62) U2 - The Fly
11. (--) (32) U2-Mysterious ways
12. (--) (45) The Pixies - Motorway to Roswell
13. (--) (94) Dead moon - Over the edge / In the altitudes
14. (--) Throwing Muses - Not to soon
15. (7) Guns and Roses - Don't cry
16. (6) Lenny Kravitz - Fields of joy
17. (--) (55) Massive Attack - Safe From Harm
18. (11) a Tribe called quest - I left my wallet in El Segundo
19. (--) NWA - Alwayz Into Somethin'
20 (--) Electronic - Get The Message
De top 4 is na 25 jaar hetzelfde gebleven maar daar achter en vooral vanaf nr. 7 is het een slagveld waarbij geen enkele single meer op dezelfde plek staat.
Opvallend is dat nr. 14. Papa en nr. 17 the Dream Warriors uit mijn huidige 1991 lijstje zelfs geheel uit de top 100 zijn verdwenen.
Hoe goed was het jaar?
Het was een heel goed jaar. En uit het slagveld blijkt eerder dat ik het jaar destijds beter had moeten volgen dan dat er na 25 jaar sprake is van een grote smaakverandering (alhoewel ik Hip Hop meer ben gaan waarderen). Dankzij dit topic zijn diverse prachtige nummers meer naar boven komen drijven, sommigen geheel nieuw voor mij, anderen herontdekt.
En hoe was het jaar vergeleken met andere jaren?
Dat is voor mij moeilijk om goed te bepalen maar ik vind 1991 één van de betere jaren uit de popmuziek. En ook één van de allerbelangrijkste jaren.
Er zijn zelfs sites (klik) die durven te stellen dat het duidelijk het allerbelangrijkste jaar uit de popmuziek was.
En dan vertellen ze volgens mij daar nog maar een klein deel van het verhaal.
Wat 1992 betreft zal ik proberen een heel jaar mee te doen dus die lat ligt bij mij in ieder geval twee keer hoger dan in 1991.
Ik wens jullie allemaal het allerbeste in het komende jaar.
Marzipaintree schreef:
Voor 1991 komt van mijn kant nog geen jaarlijstje. Die heb ik hier maar half meegemaakt maar voor 1992 zal ik wel een jaarlijst maken.
Ik ben weer eens inconsequent want na de diverse jaarlijstjes hier kriebelde het om toch wat te publiceren. Ik heb eind 1991 ooit een jaarlijst 1991 gemaakt dus laat ik eens beginnen met een lijstje dat echt 25 jaar oud is:Voor 1991 komt van mijn kant nog geen jaarlijstje. Die heb ik hier maar half meegemaakt maar voor 1992 zal ik wel een jaarlijst maken.
Top 1991 in 1991
1. Smells like teen spirit - Nirvana
2. Losing my religion - R.E.M.
3. Alive - Pearl Jam
4. Enter Sandman - Metallica
5. Last train to Trancentral - Klf
6. Fields of joy - Kravitz, Lenny
7. Don't cry - Guns and Roses
8. Unfinished sympathy - Massive attack
9. Lost in music - Stereo MC's
10. It ain't over (till it's over) - Kravitz, Lenny
11. I left my wallet in El Segundo - Tribe called quest, a
12. Highwire - Rolling Stones, The
13. Baila me - Gipsy Kings
14. Papa - Stef Bos
15. Burbujas de amor - J. L.Guerra
16. Sit down - James
17. My definition of a boombastic jazz style - Dream warriors
18. Crazy - Seal
19. Kozmic - Marley, Ziggy
20. Let there be love - Simple minds
En dit is ondanks dat ik maar een half jaar heb meegedaan mijn 2016-lijstje van 1991 (om verwarring te voorkomen, uitvoerende en titel zijn omgedraaid, ik ga met de tijd mee
) ter vergelijk: Top 1991 in 2016
2016 1991
1. (1) Nirvana - Smells like teen spirit
2. (2) R.E.M. - Losing my religion
3. (3) Pearl Jam - Alive
4. (4) Metallica - Enter Sandman
5. (8) Massive attack - Unfinished sympathy
6. (5) KLF - Last train to Trancentral
7. (--) Naughty by nature - OPP
8. (--) Pavement - Summer babe
9. (--) Cypress hill - How I could just kill a man
10. (--) (62) U2 - The Fly
11. (--) (32) U2-Mysterious ways
12. (--) (45) The Pixies - Motorway to Roswell
13. (--) (94) Dead moon - Over the edge / In the altitudes
14. (--) Throwing Muses - Not to soon
15. (7) Guns and Roses - Don't cry
16. (6) Lenny Kravitz - Fields of joy
17. (--) (55) Massive Attack - Safe From Harm
18. (11) a Tribe called quest - I left my wallet in El Segundo
19. (--) NWA - Alwayz Into Somethin'
20 (--) Electronic - Get The Message
De top 4 is na 25 jaar hetzelfde gebleven maar daar achter en vooral vanaf nr. 7 is het een slagveld waarbij geen enkele single meer op dezelfde plek staat.
Opvallend is dat nr. 14. Papa en nr. 17 the Dream Warriors uit mijn huidige 1991 lijstje zelfs geheel uit de top 100 zijn verdwenen.
Hoe goed was het jaar?
Het was een heel goed jaar. En uit het slagveld blijkt eerder dat ik het jaar destijds beter had moeten volgen dan dat er na 25 jaar sprake is van een grote smaakverandering (alhoewel ik Hip Hop meer ben gaan waarderen). Dankzij dit topic zijn diverse prachtige nummers meer naar boven komen drijven, sommigen geheel nieuw voor mij, anderen herontdekt.
En hoe was het jaar vergeleken met andere jaren?
Dat is voor mij moeilijk om goed te bepalen maar ik vind 1991 één van de betere jaren uit de popmuziek. En ook één van de allerbelangrijkste jaren.
Er zijn zelfs sites (klik) die durven te stellen dat het duidelijk het allerbelangrijkste jaar uit de popmuziek was.
En dan vertellen ze volgens mij daar nog maar een klein deel van het verhaal.
pureshores schreef:
Mooi verteld Johan-je legt de lat enorm hoog voor 1992.
Inderdaad. We zijn benieuwd. Heel veel succes, pureshores. Mooi verteld Johan-je legt de lat enorm hoog voor 1992.
Wat 1992 betreft zal ik proberen een heel jaar mee te doen dus die lat ligt bij mij in ieder geval twee keer hoger dan in 1991.

Ik wens jullie allemaal het allerbeste in het komende jaar.
0
geplaatst: 1 januari 2017, 15:51 uur
Ranboy top 40 nr 810 van 1-1-1992
dw vw aw titel - artiest
1 1 8 Metallica - The unforgiven
2 2 6 The Pixies - Motorway to Roswell
3 3 7 The Supremes - The happening
4 6 6 Kate Bush - Rocket man
5 9 5 The Happy Mondays - Judge Fudge
6 8 5 James - Sound
7 7 6 Guns 'n Roses - Live and let die
8 5 6 U2 - Mysterious ways
9 4 13 Nirvana - Smells like teen spirit
10 11 5 Prince & the New Power Generation - Diamonds & pearls
11 12 4 KLF - Justified and ancient
12 13 5 Orkestra - Fly away
13 14 3 Eg & Alice - Indian
14 15 4 Bonnie Raitt - I can't make you love me
15 17 3 Queen - Those were the days of our lives
16 19 2 Eric & his Burden - It's Christmas all right
17 23 3 Natural Life - Strange world
18 22 3 Simply Red - Stars
19 25 2 Garland Jeffreys - The answer
20 10 13 U2 - The fly
21 16 8 Gotcha! - Da 10 is mighier than da sword
22 28 3 Amsterdam School - Lady
23 24 4 The Levellers - One way
24 37 2 The Bassheads - Is there anybody out there
25 18 8 Harry Muskee - Window of my eyes
26 32 2 Bad English - Time stood still
27 21 10 REM - Radio song
29 20 12 Queen - The show must go on
29 -- 1 Genesis - I can't dance
30 38 2 Right Said Fred - Don't talk just kiss
31 34 3 Fish - Credo
32 -- 1 Teenage Fanclub - The concept
33 -- 1 Sinéad O'Connor - Silent night
34 26 11 Mecano - Tu
35 29 6 Army of Lovers - Obsession
36 27 9 Alison Moyet - This house
37 36 4 The Charlatans - Me, in time
38 31 7 The Smithereens - Top of the pops
39 30 7 Carter the Unstoppable Sexmachine - After the watershed
40 33 10 Marillion - Dryland
Ook hier begint een nieuw jaar, met weinig verschuivingen en binnenkomers, zoals te verwachten in deze niemandstijd.
Op 29 een opmerkelijke plaat, namelijk met afstand de grootste hit van Genesis in NL (zelfs een nummer 1-hit). De band van Supper's ready en Firth of Fifth is hier ver weg. I can't dance klinkt uitermate toegankelijk, met een stevige riff en een ironische tekst. Het succes was hun gegund, maar het liedje vond ik al snel vervelend, zeker één van de zwakste singles van deze band die ik na Yes de beste vind. Misschien kun je dat ook wel ironisch noemen.
Op 32 de Teenage Fanclub met hun bekendste song, The concept. Het is een meeslepend lied met een lastige melodie (ik heb hem nooit kunnen onthouden), waarschijnlijk mede omdat de titel er niet in voor komt (of goed verstopt).
Op 33 nog een verlate kerstsingle van Sinéad O'Connor, met een ingetogen versie van het aloude Silent night. Weinig mis mee.
dw vw aw titel - artiest
1 1 8 Metallica - The unforgiven
2 2 6 The Pixies - Motorway to Roswell
3 3 7 The Supremes - The happening
4 6 6 Kate Bush - Rocket man
5 9 5 The Happy Mondays - Judge Fudge
6 8 5 James - Sound
7 7 6 Guns 'n Roses - Live and let die
8 5 6 U2 - Mysterious ways
9 4 13 Nirvana - Smells like teen spirit
10 11 5 Prince & the New Power Generation - Diamonds & pearls
11 12 4 KLF - Justified and ancient
12 13 5 Orkestra - Fly away
13 14 3 Eg & Alice - Indian
14 15 4 Bonnie Raitt - I can't make you love me
15 17 3 Queen - Those were the days of our lives
16 19 2 Eric & his Burden - It's Christmas all right
17 23 3 Natural Life - Strange world
18 22 3 Simply Red - Stars
19 25 2 Garland Jeffreys - The answer
20 10 13 U2 - The fly
21 16 8 Gotcha! - Da 10 is mighier than da sword
22 28 3 Amsterdam School - Lady
23 24 4 The Levellers - One way
24 37 2 The Bassheads - Is there anybody out there
25 18 8 Harry Muskee - Window of my eyes
26 32 2 Bad English - Time stood still
27 21 10 REM - Radio song
29 20 12 Queen - The show must go on
29 -- 1 Genesis - I can't dance
30 38 2 Right Said Fred - Don't talk just kiss
31 34 3 Fish - Credo
32 -- 1 Teenage Fanclub - The concept
33 -- 1 Sinéad O'Connor - Silent night
34 26 11 Mecano - Tu
35 29 6 Army of Lovers - Obsession
36 27 9 Alison Moyet - This house
37 36 4 The Charlatans - Me, in time
38 31 7 The Smithereens - Top of the pops
39 30 7 Carter the Unstoppable Sexmachine - After the watershed
40 33 10 Marillion - Dryland
Ook hier begint een nieuw jaar, met weinig verschuivingen en binnenkomers, zoals te verwachten in deze niemandstijd.
Op 29 een opmerkelijke plaat, namelijk met afstand de grootste hit van Genesis in NL (zelfs een nummer 1-hit). De band van Supper's ready en Firth of Fifth is hier ver weg. I can't dance klinkt uitermate toegankelijk, met een stevige riff en een ironische tekst. Het succes was hun gegund, maar het liedje vond ik al snel vervelend, zeker één van de zwakste singles van deze band die ik na Yes de beste vind. Misschien kun je dat ook wel ironisch noemen.
Op 32 de Teenage Fanclub met hun bekendste song, The concept. Het is een meeslepend lied met een lastige melodie (ik heb hem nooit kunnen onthouden), waarschijnlijk mede omdat de titel er niet in voor komt (of goed verstopt).
Op 33 nog een verlate kerstsingle van Sinéad O'Connor, met een ingetogen versie van het aloude Silent night. Weinig mis mee.
0
geplaatst: 2 januari 2017, 12:11 uur
En we zijn in 1992 aanbeland.
Was erg leuk om het jaaroverzicht te volgen, ben benieuwd naar wat het volgende jaar ons brengt!
Was erg leuk om het jaaroverzicht te volgen, ben benieuwd naar wat het volgende jaar ons brengt!
0
geplaatst: 2 januari 2017, 13:10 uur
Onweerwolf schreef:
Nog 4 maandjes wachten en dan kan ik ook eindelijk aan dit topic gaan meedoen. Vanaf 1992 hield ik ook wekelijks een eigen hitlijst bij.
Nog 4 maandjes wachten en dan kan ik ook eindelijk aan dit topic gaan meedoen. Vanaf 1992 hield ik ook wekelijks een eigen hitlijst bij.
Ben benieuwd of deze user
gaat aanhaken, zeker nu hij niet meer in de organisatie van de MuMe Ladder meedoet.
0
Onweerwolf
geplaatst: 2 januari 2017, 13:15 uur
Poeha schreef:
gaat aanhaken, zeker nu hij niet meer in de organisatie van de MuMe Ladder meedoet.
(quote)
gaat aanhaken, zeker nu hij niet meer in de organisatie van de MuMe Ladder meedoet. Ik ben ook heel benieuwd.

0
geplaatst: 2 januari 2017, 13:51 uur
Verwacht geen nieuwe muziek..zijn lijstjes zijn toen al gemaakt 

1
geplaatst: 2 januari 2017, 14:06 uur
Knappe users sowieso die hier met muziek van minder dan pak hem beet 25 jaar oud komen 

* denotes required fields.