MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
Poek schreef:
Het lichtje op tv!

"Bijna elke gerespecteerde band is beïnvloed door the Smiths"

(afbeelding)
Zei Matthijs - 'die schouderduw jij er toch zo uit man' - Van Nieuwkerk dat net in à Go-Go?

Gretz schreef:
(quote)

(afbeelding)
Zei Matthijs - 'die schouderduw jij er toch zo uit man' - Van Nieuwkerk dat net in à Go-Go?

Nee, zat in zo'n blokje fragmenten met pop-up tekst.

Zo dadelijk al 10CC, die hebben meer dan 10 jaar in de top 100 gestaan (en hoog ook, met ook nog I'm not in Love). Ik vraag me altijd af hoe zo'n band ineens zo snel toch een beetje in de vergetelheid raakt.

jordidj1 schreef:
(quote)

Ik had het over Het land van lol

Us and Them. Momentje hoor

Edit: en het na 2 minuten afkappen. Ook een momentje hoor

Oh oh oh wat deed dit toch pijn. Zo onverwachts ook. Ik kan me heugen dat ze vorig jaar de piano solo eruit hadden gehaald. Maar nu gewoon een heel couplet....

Is toch geen verrassing meer dat ze nummers afkappen of een korte versie afspelen? Al blijft het natuurlijk vloeken in de kerk.

Van sommige nummers ben je bekend met de kortere versie. Maar van Us and Them heb je dat denk niet (?). Kan ook wel begrijpen dat ze het doen in sommige gevallen. Maar dit was heel abrupt, toch zonde.

herman schreef:
Opmerkelijk inderdaad, echt nooit van gehoord en ook nooit iemand over gehoord. Ook geen hit geweest volgens top 40.nl. Misschien iets dat bekend is geworden door carnaval?

Woon je vast niet in het oosten des lands. Bökkers is erg populair bij de boerenjongens/handarbeiders hier. Tja, ze zingen ook in "ons" dialectje hé. Vaak zijn de fans ook dol op Normaal en soortgelijke bands die wat minder populair zijn.
Dit jaar waarschijnlijk ook erg gestegen door de boerenprotesten.
Groeten, een lurker

Vandaag dagje (rond) Beeld en Geluid gedaan. Niet naar binnen geweest, want de wachttijd was vanochtend al ca. 7 à 8 uur en de eerstvolgende mogelijkheid zou pas 's avonds zijn en dan was te laat voor de personen met wie ik was. Maar gelukkig is naast Beeld en Geluid een Top 2000 'tent' opgetuigd welke eigenlijk veel leuker is dan het café. Daar komen de dj's voor/na hun shift heen om een spel te spelen met de wachtenden:
- Introquiz met Jan-Willem en Jeroen
- Beat the Minute met Gijs
- Hoger/lager met Olivier*
- Muziekbingo (zonder dj, maar met des te meer gezelligheid)
- Pubquiz met Annemiek

En daarna ook nog een Eagles tribute band meegepikt op het marktterrein.

* ) En daar deze gewonnen:

https://i.ibb.co/3Wx9Z2v/Whats-App-Image-2019-12-29-at-21-52-42.jpg

Beat the Minute met Gijs? Is dat minder dan een minuut door een nummer heen praten dan Gijs?

droomfee schreef:
(quote)

Woon je vast niet in het oosten des lands. Bökkers is erg populair bij de boerenjongens/handarbeiders hier. Tja, ze zingen ook in "ons" dialectje hé. Vaak zijn de fans ook dol op Normaal en soortgelijke bands die wat minder populair zijn.
Dit jaar waarschijnlijk ook erg gestegen door de boerenprotesten.
Groeten, een lurker

Tnx voor de toelichting. Ik woon inderdaad niet in het oosten en als ik er kom krijg ik dat soort dingen niet mee. Wel goed om via de Top 2000 dan nog een beetje daarvan iets mee te krijgen.
Groeten terug uit Rotjeknor

luigifort schreef:
Beat the Minute met Gijs? Is dat minder dan een minuut door een nummer heen praten dan Gijs?
Het was in dit geval Joke die van Bon Jovi houdt en geen Jeugd van Tegenwoordig (Sterrenstof) herkende.

Breaking the Habit. Right in the nostalgia. Le 16 year old me approves. Genieten. #bestelinkinpark

Ik vind Black Keys niet heel fantastisch, maar Little black submarines wel erg leuk

Rabbering draait wat reclame door het Wijnhuis heen #fail

En nu knoeit 'ie ook al met de overgang van Men At Work naar Neil Young...

groentesoep met worst

Gretz schreef:
Rabbering draait wat reclame door het Wijnhuis heen #fail

Wel efficiënt, zo kom je in ieder geval niet in tijdnood. Snap niet hoe je het voor mekaar krijgt, dat hoor je toch?

En weer een heel couplet van White Room eruit gehaald . Marco Borsato kwam nog goed weg.

Blokhuis. Held. Speelt gewoon dat vage outro van Strawberry Fields Forever nog even lekker af.

Voor het eerst dat ik meemaak dat ze American Pie volledig draaien.

Wel met iets meer haast (versneld afgespeeld), maar toch...

Stayin' Alive toch wel weer een hoogtepunt van de afgelopen uren.

"Can I sail through the changin' ocean tides?
Can I handle the seasons of my life?"

Stevie

Ome Nick levert toch ook vaak kwaliteit hoor Volgend jaar Jubilee street erbij?

Wrathchild1
Ook maar eens even kijken.....en luisteren. We zijn bij nummer....403 : Estranged van Guns & Roses.
Best hoog , wat mij betreft , maar het is niet zo dat ik van de bank af kom. Even wachten op de volgende.....

Beetje moeilijk in te schatten waar de populariteit van Estranged vandaan komt. Song is uit 91 en als laatste single uitgebracht in 94 tijdens het spaghetti incident. 3 weken in de charts.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:08 uur

geplaatst: vandaag om 16:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.