MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Radio 2 Top 2000

zoeken in:
Coldplay

Space Oddity blijft prachtig

vielip schreef:
Brabant zó hoog? Tsjonge....

Heel Brabant (minus Lex) stemt daar massaal op. Het is het onofficiële volkslied van die pauperprovincie.

Hey let op je woorden randstadkneus
Ik heb ook niet op Brabant gestemd overigens.

Niks mis met Brabant - zowel het lied als de provincie.

Sandokan-veld schreef:
Hey let op je woorden randstadkneus
Ik heb ook niet op Brabant gestemd overigens.

Kusje voor Sander ?

Altaria
GrafGantz schreef:
(quote)

Heel Brabant (minus Lex) stemt daar massaal op. Het is het onofficiële volkslied van die pauperprovincie.

Ik stem ook niet op dat kutnummer en woon in Eindhoven. Maar ik ben dan ook een importbrabander met Gorinchemse roots, dus het 'Brabant-gevoel' heb ik niet. Ik heb in elk geval niks met Guus Meeuwis.

Net heerlijk lopen genieten van Metallica en dan over naar het grootste wangedrocht van de afgelopen paar jaar (Racoon). Hoe kan dit zo hoog staan? Ik hoor het er écht niet in

Pink Floyd

Eindelijk eens geen verknipte edit van SOYCD (bevatte alle drie coupletten en duurde maar 10 min), maar gewoon Part I-V (12 min plus die geweldige saxofoonsolo)

Slowgaze schreef:
Eerst iemand die tweet dat men in Nederland zo'n goede smaak zou hebben, en vervolgens Foo Fighters zo hoog in de lijst.

Dat zal Leo Blokfluit wel geweest zijn achter die tweet of een van die fossielen achter radio2

Gelukkig: Bohemian weer op 1; altijd weer genieten.

tnf
Je komt er door zo'n lijst achter dat je de meest merkwaardige dingen leuk blijkt te vinden.

Dit zag ik niet aankomen: Marilyn Manson - The Beautiful People - YouTube

En niet merkwaardig, maar wel weer helemaal aan de tegenovergestelde kant van het muzikale spectrum: Peter Sarstedt ~ Where Do You Go To My Lovely (with lyrics) - YouTube

Altaria schreef:
(quote)

Gorinchemse roots,
Ik heb in elk geval niks met Guus Meeuwis.

Hoi Bliek ,we hebben dus 2 overeenkomsten

GrafGantz schreef:
(quote)

Kusje voor Sander ?

Mooi die mensen bij A Gogo die nummers van Elbow en Arcade Fire als beste nummer allertijden noemden. Het publiek viel stil en Mathijs keek wat schaapachtig voor zich uit.

Daarna maar snel weer over naar een stel babyboomers met hun eeuwige Hotel California, Child In Time, Bohemian Rhapsody en Toto. En die mevrouw die geen enkel nummer wist te noemen, gossie.

Even een vraagje, ik ben bezig om de top 2000 in een afspeellijst te plaatsen, omdat het me wel leuk lijkt hem eens volledig te horen. Maar nu is mijn vraag, is er animo om deze lijst openbaar te maken?

Good Music schreef:
Even een vraagje, ik ben bezig om de top 2000 in een afspeellijst te plaatsen, omdat het me wel leuk lijkt hem eens volledig te horen. Maar nu is mijn vraag, is er animo om deze lijst openbaar te maken?

No need: Top 2000 van 2016 | NPO Radio 2 on Spotify - open.spotify.com

Radio 2 maakt em zelf al.

Hier zetten ze wel gewoon de normale 7:48 lange versie van Let It Happen in.

De edit staat dan ook niet op Spotify

Toch bijna alle nummers op 57 na, vrij netjes. Vind het dan wel weer zonde dat deze playlist van 1 tot 2000 loopt ipv andersom.

Heb zelf geen spotify en begreep dat alles willekeurig door elkaar loopt als je geen betaald lidmaatschap hebt. Dat vind ik zelf dan erg vervelend.

Verder is het natuurlijk een klein smetje dat de lijst van 1-2000 loopt.

Bohemian Rhapsody Onbegrijpelijk, blijf ik vinden.

Ach, het sentiment van dat nummer vlak voor 12 uur horen zal vast ook erg meespelen bij de mensen die erop stemmen.

Onweerwolf
crosskip schreef:
Toch bijna alle nummers op 57 na, vrij netjes. Vind het dan wel weer zonde dat deze playlist van 1 tot 2000 loopt ipv andersom.

In 30 seconden te fixen.

Top 2000 van 2016 Omgedraaid on Spotify - open.spotify.com

VladTheImpaler schreef:
Ach, het sentiment van dat nummer vlak voor 12 uur horen zal vast ook erg meespelen bij de mensen die erop stemmen.

Klopt, hier nog eens uitgelegd door de grondlegger van de Top 2000: http://www.volkskrant.nl/media/top-2000-de-warme-deken-die-je-smaak-bevestigt~a4438021/

Blij dat Toering weg is overigens. Sinds die nieuwe zendermanager er zit is de voorkeuzelijst elk jaar beter geworden, met meer gewaagde keuzes die onder babyboomer Toering waarschijnlijk te alternatief/moeilijk voor de radio werden gevonden.

In 2010 was hij er hoogstpersoonlijk verantwoordlijk voor dat nummers doelbewust uit de top 2000 geweerd werden. Nummers die eigenlijk genoeg stemmen hadden gehaald: Muziek >> Toplijsten en favorieten >> Radio 2 Top 2000

Onweerwolf
Gretz schreef:
(quote)

Klopt, hier nog eens uitgelegd door de grondlegger van de Top 2000: http://www.volkskrant.nl/media/top-2000-de-warme-deken-die-je-smaak-bevestigt~a4438021/

Blij dat Toering weg is overigens. Sinds die nieuwe zendmanager er zit is de voorkeuzelijst elk jaar beter geworden, met meer gewaagde keuzes die onder babyboomer Toering waarschijnlijk te alternatief/moeilijk voor de radio werden gevonden.

Dat artikel is alleen te lezen als je een abo hebt op de Volkskrant.

Het predikaat 'geestelijk vader' vind ik overigens nogal overdreven. De Top Aller Tijden werd in 1968 al uitgezonden op Veronica volgens het exact zelfde principe, dus van 100 nummers er 2000 maken vind ik nou niet echt een uitvinding, laat staan dat doen in het jaar 1999.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Dat artikel is alleen te lezen als je een abo hebt op de Volkskrant.

Kan je wel een pdf'je pm'en als je het wilt lezen

Onweerwolf schreef:

Het predikaat 'geestelijk vader' vind ik overigens nogal overdreven. De Top Aller Tijden werd in 1968 al uitgezonden op Veronica volgens het exact zelfde principe, dus van 100 nummers er 2000 maken vind ik nou niet echt een uitvinding, laat staan dat doen in het jaar 1999.

Hij is in ieder geval diegene die het idee er door gekregen heeft ondanks dat de dj's in eerste
instantie behoorlijk tegensputterden. Die waren (volgens het artikel) in het begin niet zo enthousiast over het format omdat zo'n toplijst meer iets was voor een commerciële omroep. Bovendien zouden de luisteraars toch helemaal geen verstand hebben van muziek?

Verder hebben idd zo'n beetje alle radiostations wel een of meerdere toplijsten maar qua succes en bereik komt er geen een in de buurt van de top 2000.

Onweerwolf
Gretz schreef:
(quote)

Kan je wel een pdf'je pm'en als je het wilt lezen

Bedankt, maar ik geloof het wel.

(quote)

Hij is in ieder geval diegene die het idee er door gekregen heeft ondanks dat de dj's in eerste
instantie behoorlijk tegensputterden. Die waren (volgens het artikel) in het begin niet zo enthousiast over het format omdat zo'n toplijst meer iets was voor een commerciële omroep. Bovendien zouden de luisteraars toch helemaal geen verstand hebben van muziek?

Verder hebben idd zo'n beetje alle radiostations wel een of meerdere toplijsten maar qua succes en bereik komt er geen een in de buurt van de top 2000.

Radio 2 zond al jaren lang decennium lijsten uit samengesteld door de luisteraars dus ik ben er vrij zeker van dat het allemaal achteraf wat geromantiseerd is hoor.

Overigens heb ik de gehele uitzending van 1999 op mp3 en al helemaal beluisterd en je kunt wel horen dat er DJ's bijzitten die niet helemaal snappen wat er nou zo leuk aan is om een eindlijst te presenteren.

(Ook leuk is dat ze toen veel te veel tijd hadden ingeruimd en nog maar heel weinig faxen en mailtjes binnen kregen om voor te lezen, waardoor ze dus genoodzaakt waren om af en toe pauzemuziek te draaien. )

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:18 uur

geplaatst: vandaag om 14:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.