Muziek / Toplijsten en favorieten / De MuMe Top 40 (2014): 70s
zoeken in:
0
geplaatst: 10 mei 2014, 19:54 uur
Een kwalitatief behoorlijke lijst. En dat van iemand van 20. Helemaal niets mis mee.
0
geplaatst: 10 mei 2014, 20:13 uur
kistenkuif schreef:
De lijsten waarop ik de meeste door mij nog nooit beluisterde platen ontdek, maken me razend nieuwsgierig en bevallen me daarom het beste.
De lijsten waarop ik de meeste door mij nog nooit beluisterde platen ontdek, maken me razend nieuwsgierig en bevallen me daarom het beste.
Mijn lijstje bevat voor jou weinig verrassingen, Kistenkuif. Een hele hoop mooie albums zijn op dit forum niet te vinden en kan daarom niet op gestemd worden (En ja, ik heb geen zin die toe te voegen, beperk me tot nieuwe albums)
Om een voorbeeld te noemen David Forman - David Forman
0
geplaatst: 10 mei 2014, 20:31 uur
Ik heb er ook nog wel eentje : zegt Robert Campbell je iets, Lura? (Vinyl only. . .)
Deze lijstjes zijn ontzettend leuk, maar iemand zou eens moeten controleren in hoeverre ze afwijken van hun onderlinge rangschikking in de top 250.
Edit: voor wat betreft de jaren 60 kan ik die vraag al beantwoorden, want in de top-100 daarvan staat Neil Youngs Everybody knows this is nowhere, een plaat die in de MuMe-top-250 "schittert door afwezigheid" zoals dat zo mooi heet. Kennelijk zijn hier dus verschillende dwarsdoorsnedes van MuMe-gebruikers aan het werk.
Deze lijstjes zijn ontzettend leuk, maar iemand zou eens moeten controleren in hoeverre ze afwijken van hun onderlinge rangschikking in de top 250.
Edit: voor wat betreft de jaren 60 kan ik die vraag al beantwoorden, want in de top-100 daarvan staat Neil Youngs Everybody knows this is nowhere, een plaat die in de MuMe-top-250 "schittert door afwezigheid" zoals dat zo mooi heet. Kennelijk zijn hier dus verschillende dwarsdoorsnedes van MuMe-gebruikers aan het werk.
0
geplaatst: 10 mei 2014, 20:45 uur
1-Pink Floyd - Dark side of the moon
2-Beatles -Let it be
3-Neil Young - Tonights the night
4-Yes -The Yes album
5-Genesis - Selling England by the pound
6-Doors -LA Woman
7-Rolling Stones - Black and Blue
8-CSNY-Deja vu
9-The Kinks -Muswell Hillbillies
10-Led Zeppelin -Houses of the holy
2-Beatles -Let it be
3-Neil Young - Tonights the night
4-Yes -The Yes album
5-Genesis - Selling England by the pound
6-Doors -LA Woman
7-Rolling Stones - Black and Blue
8-CSNY-Deja vu
9-The Kinks -Muswell Hillbillies
10-Led Zeppelin -Houses of the holy
0
kistenkuif
geplaatst: 10 mei 2014, 21:21 uur
Inderdaad overtuigend wat chevy93 veronderstelt maar als dat werkelijk zo is, dan verklaart het deels waarom collectieve eindlijsten door de jaren heen zo weinig verandering laten zien qua samenstelling.
De term 'onzinnig album' is nieuw voor mij. Kun je uitleggen wat je daarmee bedoelt. Zijn het de obscure pareltjs die chevy noemde? Welke albums uit de lijst van vleertje vindt jij bijvoorbeeld 'onzinnig'?

0
geplaatst: 10 mei 2014, 22:17 uur
1. Bruce Springsteen - Born to Run (1975)
2. Pink Floyd - The Wall (1979)
3. Bob Dylan - Blood on the Tracks (1975)
4. Lou Reed - Berlin (1973)
5. Jethro Tull - Thick as a Brick (1972)
6. The Doors - L.A. Woman (1971)
7. Pink Floyd - The Dark Side of the Moon (1973)
8. Lou Reed - Transformer (1972)
9. Bruce Springsteen - Darkness on the Edge of Town (1978)
10. The Clash - London Calling (1979)
11. Fleetwood Mac - Rumours (1977)
12. The Police - Outlandos d'Amour (1978)
13. Creedence Clearwater Revival - Cosmo's Factory (1970)
14. Supertramp - Crime of the Century (1974)
15. Paul & Linda McCartney - Ram (1971)
16. Al Stewart - Year of the Cat (1976)
17. Pink Floyd - Animals (1977)
18. Bruce Springsteen - The Wild, the Innocent & the E Street Shuffle (1973)
19. The Beatles - Let It Be (1970)
20. Nick Lowe - Jesus of Cool (1978)
21. The Rolling Stones - Exile on Main St. (1972)
22. Meat Loaf - Bat Out of Hell (1977)
23. Ian Hunter - You're Never Alone with a Schizophrenic (1979)
24. Led Zeppelin - Led Zeppelin IV (1971)
25. The Cars - The Cars (1978)
26. The Velvet Underground - Loaded (1970)
27. Prince - Prince (1979)
28. The Alan Parsons Project - Pyramid (1978)
29. Warren Zevon - Excitable Boy (1978)
30. The Doors - Morrison Hotel (1970)
2. Pink Floyd - The Wall (1979)
3. Bob Dylan - Blood on the Tracks (1975)
4. Lou Reed - Berlin (1973)
5. Jethro Tull - Thick as a Brick (1972)
6. The Doors - L.A. Woman (1971)
7. Pink Floyd - The Dark Side of the Moon (1973)
8. Lou Reed - Transformer (1972)
9. Bruce Springsteen - Darkness on the Edge of Town (1978)
10. The Clash - London Calling (1979)
11. Fleetwood Mac - Rumours (1977)
12. The Police - Outlandos d'Amour (1978)
13. Creedence Clearwater Revival - Cosmo's Factory (1970)
14. Supertramp - Crime of the Century (1974)
15. Paul & Linda McCartney - Ram (1971)
16. Al Stewart - Year of the Cat (1976)
17. Pink Floyd - Animals (1977)
18. Bruce Springsteen - The Wild, the Innocent & the E Street Shuffle (1973)
19. The Beatles - Let It Be (1970)
20. Nick Lowe - Jesus of Cool (1978)
21. The Rolling Stones - Exile on Main St. (1972)
22. Meat Loaf - Bat Out of Hell (1977)
23. Ian Hunter - You're Never Alone with a Schizophrenic (1979)
24. Led Zeppelin - Led Zeppelin IV (1971)
25. The Cars - The Cars (1978)
26. The Velvet Underground - Loaded (1970)
27. Prince - Prince (1979)
28. The Alan Parsons Project - Pyramid (1978)
29. Warren Zevon - Excitable Boy (1978)
30. The Doors - Morrison Hotel (1970)
0
geplaatst: 10 mei 2014, 22:21 uur
Volgens mij hebben zaaf en de door hem geciteerde Cured allebei een knipogende smiley na hun bericht gezet.
0
geplaatst: 10 mei 2014, 23:30 uur
Lijstjes maken is een taakstraf waarover niet te licht moet worden gedacht. Een mensch die rekenschap wil afleggen van zijn muzikale bagage heeft constant de gedachte aan wat als "I am knocking on heavens door" gaat ie dan open of ...?
Longlist nu 75 titels
"Onzinnige albums" bestaan alleen als je geen echt muziekleven hebt. Immers leven is "Sinngebung des Sinnlosen".
Longlist nu 75 titels

"Onzinnige albums" bestaan alleen als je geen echt muziekleven hebt. Immers leven is "Sinngebung des Sinnlosen".
0
geplaatst: 10 mei 2014, 23:36 uur
Stephen Fry : "I like my lists. Compiling a list for me is like laying out a formal garden in the rubbishy wilderness of my mind." [hier volgt zo'n in aanbidding buigende smiley die in een vroeger MuMe-leven gangbaar was]
0
geplaatst: 11 mei 2014, 01:13 uur
1. The Modern Lovers - The Modern Lovers (1976)
2. Nick Drake - Bryter Layter (1970)
3. Big Star - 3rd (1978)
4. Can - Tago Mago (1971)
5. Television - Marquee Moon (1977)
6. Nick Drake - Pink Moon (1972)
7. Curtis Mayfield - Curtis (1970)
8. Comus - First Utterance (1971)
9. Neil Young - On the Beach (1974)
10. Gene Clark - No Other (1974)
11. Judee Sill - Judee Sill (1971)
12. Wire - Chairs Missing (1978)
13. Alice Coltrane - Journey in Satchidananda (1970)
14. Big Star - #1 Record (1972)
15. Bob Dylan - Blood on the Tracks (1975)
16. Kate Bush - The Kick Inside (1978)
17. The Damned - Machine Gun Etiquette (1979)
18. Joy Division - Unknown Pleasures (1979)
19. Roy Harper - Stormcock (1971)
20. Big Star - Radio City (1974)
21. Can - Future Days (1973)
22. Can - Ege Bamyasi (1972)
23. Vashti Bunyan - Just Another Diamond Day (1970)
24. The Clash - London Calling (1979)
25. Black Sabbath - Black Sabbath (1970)
26. Harmonium - Si on Avait Besoin D'une Cinquième Saison (1975)
27. Wire - 154 (1979)
28. King Crimson - Red (1974)
29. Shuggie Otis - Inspiration Information (1974)
30. Caetano Veloso - Transa (1972)
2. Nick Drake - Bryter Layter (1970)
3. Big Star - 3rd (1978)
4. Can - Tago Mago (1971)
5. Television - Marquee Moon (1977)
6. Nick Drake - Pink Moon (1972)
7. Curtis Mayfield - Curtis (1970)
8. Comus - First Utterance (1971)
9. Neil Young - On the Beach (1974)
10. Gene Clark - No Other (1974)
11. Judee Sill - Judee Sill (1971)
12. Wire - Chairs Missing (1978)
13. Alice Coltrane - Journey in Satchidananda (1970)
14. Big Star - #1 Record (1972)
15. Bob Dylan - Blood on the Tracks (1975)
16. Kate Bush - The Kick Inside (1978)
17. The Damned - Machine Gun Etiquette (1979)
18. Joy Division - Unknown Pleasures (1979)
19. Roy Harper - Stormcock (1971)
20. Big Star - Radio City (1974)
21. Can - Future Days (1973)
22. Can - Ege Bamyasi (1972)
23. Vashti Bunyan - Just Another Diamond Day (1970)
24. The Clash - London Calling (1979)
25. Black Sabbath - Black Sabbath (1970)
26. Harmonium - Si on Avait Besoin D'une Cinquième Saison (1975)
27. Wire - 154 (1979)
28. King Crimson - Red (1974)
29. Shuggie Otis - Inspiration Information (1974)
30. Caetano Veloso - Transa (1972)
0
zaaf
geplaatst: 11 mei 2014, 07:28 uur
haha, ja zo waar.
steeds als ik denk: nu heb ik t onder de knie - gevat en niet op iemands tenen, dan toch weer een enkel voetje geraakt.
steeds als ik denk: nu heb ik t onder de knie - gevat en niet op iemands tenen, dan toch weer een enkel voetje geraakt.
0
HPR
geplaatst: 11 mei 2014, 07:50 uur
kistenkuif schreef:
De lijsten waarop ik de meeste door mij nog nooit beluisterde platen ontdek, maken me razend nieuwsgierig en bevallen me daarom het beste. Bij jouw lijst heb ik dat bijvoorbeeld minder dan bij die van Toon1. Dat is voor mij ook de lol van deze hele exercitie want de eindafrekening zal weer the usual suspects opleveren. Wat me trouwens opviel bij het scrollen was dat relatief jonge users tamelijk traditioneel stemmen op albums van grote acts. Of vergis ik me...?
De lijsten waarop ik de meeste door mij nog nooit beluisterde platen ontdek, maken me razend nieuwsgierig en bevallen me daarom het beste. Bij jouw lijst heb ik dat bijvoorbeeld minder dan bij die van Toon1. Dat is voor mij ook de lol van deze hele exercitie want de eindafrekening zal weer the usual suspects opleveren. Wat me trouwens opviel bij het scrollen was dat relatief jonge users tamelijk traditioneel stemmen op albums van grote acts. Of vergis ik me...?
Een meerderheid van de albums in mijn Top 20 steekt qua bekendheid boven het maaiveld uit, dat is waar. Anderzijds zal negentig procent van de users hier nog nooit Wishbone Ash, Budgie, Atomic Rooster, Captain Beyond, Lucifer's Friend, T2 of High Tide beluisterd hebben, daar ben ik van overtuigd.
Twee jaar geleden heb ik me naar aanleiding van de lijsten van de jaren '70 en '80 ingeluisterd in (post-) punk/new wave/alternative. Met wisselend resultaat. Artiesten als The Clash, The Cure en The Smiths draai ik sindsdien regelmatig; voor de rest zit er tussen de op MuMe populaire artiesten uit deze (sub)genres weinig wat me écht kan bekoren.
David Bowie en Roxy Music, regelmatig genoemd als inspiratoren van menig dergelijke band, vind ik overigens geweldig.
Bij het scrollen ben ik zo'n 15 lijsten tegengekomen die bovengemiddeld aansluiten bij mijn smaak. Als eerste ga ik die van trebremmit eens doorspitten op Spotify en You Tube. Te beginnen met Groundhogs, een mij onbekende volgens Wikpedia psychedelische bluesband.
Wat ik uit zijn inzending maar al te goed ken, en tot mijn vreugde zeker vijfmaal genomineerd is, is het titelloze debuutalbum van Captain Beyond, de formatie waarin de door Blackmore uit Deep Purple ontslagen Rod Evans na zijn vertrek uit de band de zang op zich nam...
0
kistenkuif
geplaatst: 11 mei 2014, 08:25 uur
zaaf schreef:
haha, ja zo waar.
haha, ja zo waar.
Valt wel mee hoor, zaaf. Zelfs als je commentaar niet ironisch was bedoeld.
Ik probeer alleen maar wat leven in de brouwerij te brengen als ik iets te melden heb wat mij opvalt en leg dat voor aan de gelovende goegemeente om op te schieten. Liefst met scherp en niet met losse flodders. Anders wordt het zo saai met al die lijsten achter elkaar. Over smaak valt te twisten. Dat laatste mis ik hier een beetje. Persoonlijk commentaar en lekkere clip van HPR hierboven vind ik weer waardevol omdat ik nog nooit van Captain Beyond had gehoord. Staat als een huis dus daar ga ik achteraan.
0
geplaatst: 11 mei 2014, 08:53 uur
BoyOnHeavenHill schreef:
Ik heb er ook nog wel eentje : zegt Robert Campbell je iets, Lura? (Vinyl only. . .)
Zegt me niets, BoyOnHeavenHill! Bedankt voor de tip, ga er direct achter aan! Je hoort binnenkort van me in een pm.
0
geplaatst: 11 mei 2014, 09:03 uur
Mjuman schreef:
Lijstjes maken is een taakstraf waarover niet te licht moet worden gedacht.
Lijstjes maken is een taakstraf waarover niet te licht moet worden gedacht.
Eigenlijk wel. Bij het samenstellen van zo'n lijst moet je eigenlijk gewoon de eerste 10 namen nemen die in je gedachten komen. Die namen schieten namelijk niet voor niets als eerste naar binnen.
0
geplaatst: 11 mei 2014, 09:11 uur
kistenkuif schreef:
Zo'n persoonlijk commentaar en lekkere clip van HPR hierboven vind ik bijvoorbeeld waardevol omdat ik nog nooit van Captain Beyond had gehoord. Staat als een huis dus daar ga ik achteraan.
Zo'n persoonlijk commentaar en lekkere clip van HPR hierboven vind ik bijvoorbeeld waardevol omdat ik nog nooit van Captain Beyond had gehoord. Staat als een huis dus daar ga ik achteraan.
O, je houdt van clips, Kistenkuif?! Bijgaand een clip, helaas zonder bewegend beeld, van de hier totaal onbekende David Forman.
0
geplaatst: 11 mei 2014, 09:15 uur
Mjuman schreef:
Lijstjes maken is een taakstraf waarover niet te licht moet worden gedacht. Een mensch die rekenschap wil afleggen van zijn muzikale bagage heeft constant de gedachte aan wat als "I am knocking on heavens door" gaat ie dan open of ...?
Longlist nu 75 titels
Longlist nu 75 titels
Je lijkt zo'n lijstje wel erg serieus te nemen. Voor mij was het een kwestie van even de 4.5* en 5* stemmen door te nemen. In principe zou ieder album verschoven kunnen worden. Veel artiesten staan er niet eens in. HPR noemde de Groundhogs, wel die hadden er zomaar ingekund. En een lijst zonder Pink Floyd, neem ik dat zelf wel serieus? Ik moet zeggen dat ik, vooral in de onderste regionen waar het bikkelen is om een plek, dan toch eerder geneigd ben om een plaats geven aan een wat minder bekende plaat die ik graag in het daglicht plaats dan dat ik die plek zou geven aan pakweg 'Exile on Main St' - wat overigens een fantastische plaat is.
Ik was vroeger verslingerd aan lijstjes. Nu maak ik al lang geen lijstjes meer. Er was een tijd waarin ik vond dat mijn persoonlijke top-10 de "belangrijkste werken uit de muziekgeschiedenis" bevatte, iets dat ik nu al lang niet mee pretendeer. Het is eerder "10 platen die op dit moment tot mijn all-time favorites behoren hoewel het ook zomaar 10 andere kunnen zijn". Zelfs mijn stemmen zie ik soms als interessante artifacten die niet meer volledig overeenkomen met mijn huidige smaak. In 2005 gaf ik 'Closer' van Joy Divison 5*, maar die plaat moet ik al een jaar of zes niet meer hebben geluisterd. En ik vrees dat dat in de nabije toekomst ook niet snel gaat gebeuren, hoewel het een sterk album blijft. Toch laat ik de stem staan, omdat ik te lui ben. Want anders zou ik vele andere stemmen ook moeten aanpassen. Dan blijf ik bezig, iets waar ik weinig zin in heb. Maar dat maakt dat een lijstje van mij nooit precies overeen zal komen mijn stemmenn.
Ik zie mijn lijstje als een momentopname, hoewel in mijn jaren '70 top-10 platen staan die er pakweg vijf jaar geleden ook in hadden gestaan (denk aan 'Rock Bottom' of 'The Basement Tapes'), platen die ik een zeer warm hart toedraag. Na het compileren van zo'n lijst kom je er altijd weer achter de je platen mist - ik luisterde gisteren 'Who's Next' van The Who en toen bedacht ik me dat dat eigenlijk top-20 materiaal is, en bovendien een plaat die kans zou maken om in de eindlijst te komen. Ach ja, uiteindelijk moet je het toch niet allemaal te serieus nemen. Uiteindelijk zal de eindlijst toch bestaan uit platen als 'The Wall' of 'Born to Run'
.
0
HPR
geplaatst: 11 mei 2014, 09:17 uur
kistenkuif schreef:
Maar ook zo'n persoonlijk commentaar en lekkere clip van HPR hierboven vind ik waardevol omdat ik nog nooit van Captain Beyond had gehoord. Staat als een huis dus daar ga ik achteraan.
Maar ook zo'n persoonlijk commentaar en lekkere clip van HPR hierboven vind ik waardevol omdat ik nog nooit van Captain Beyond had gehoord. Staat als een huis dus daar ga ik achteraan.
Heavy psychedelische en progressieve rock in optima forma dat destijds volledig aan de aandacht van het publiek ontgaan is. Ten onrechte, zo valt te beluisteren...
Wie dit goed vindt zou zich ook eens aan het werk van Atomic Rooster en Lucifer's Friend moeten wagen!
0
kistenkuif
geplaatst: 11 mei 2014, 09:33 uur
Lura schreef:
Bijgaand een clip, helaas zonder bewegend beeld, van de hier totaal onbekende David Forman.
Bijgaand een clip, helaas zonder bewegend beeld, van de hier totaal onbekende David Forman.
Goeiemorgen Lura...Prachtig nummer om een druilerige zondag mee te beginnen. Merci voor de tip.
0
geplaatst: 11 mei 2014, 09:51 uur
Toon1 schreef:
Je lijkt zo'n lijstje wel erg serieus te nemen. Voor mij was het een kwestie van even de 4.5* en 5* stemmen door te nemen. In principe zou ieder album verschoven kunnen worden. Veel artiesten staan er niet eens in. (....)
Ik was vroeger verslingerd aan lijstjes. Nu maak ik al lang geen lijstjes meer. Er was een tijd waarin ik vond dat mijn persoonlijke top-10 de "belangrijkste werken uit de muziekgeschiedenis" bevatte, iets dat ik nu al lang niet mee pretendeer. Het is eerder "10 platen die op dit moment tot mijn all-time favorites behoren hoewel het ook zomaar 10 andere kunnen zijn".
Je lijkt zo'n lijstje wel erg serieus te nemen. Voor mij was het een kwestie van even de 4.5* en 5* stemmen door te nemen. In principe zou ieder album verschoven kunnen worden. Veel artiesten staan er niet eens in. (....)
Ik was vroeger verslingerd aan lijstjes. Nu maak ik al lang geen lijstjes meer. Er was een tijd waarin ik vond dat mijn persoonlijke top-10 de "belangrijkste werken uit de muziekgeschiedenis" bevatte, iets dat ik nu al lang niet mee pretendeer. Het is eerder "10 platen die op dit moment tot mijn all-time favorites behoren hoewel het ook zomaar 10 andere kunnen zijn".
Het aardige aan het maken van lijstjes op musicmeter is, dat je met enige regelmaat door anderen op goede muzikale ideeën wordt gebracht.
Het is geen "taakstraf" wat Mjuman schreef, maar is haast te omschrijven als doelgerichte research. Je kunt niet meer muziek ontdekken dan dat je zelf hebt gedaan. Daarna is het interessant om met andere muziekliefhebbers door te nemen wat zij hebben ontdekt, en gezamenlijk door te spitten wat er nog is blijven liggen. Dat kan over heden en verleden gaan.
Aangezien het alleen over muziek gaat, kan het toch moeilijk als straf worden gezien.
Het uitsluitend maken van jaarlijstjes is een aardige poging weer eens alles door te lopen maar is uiteindelijk vrij beperkt en vaak een herhaling van zetten. Er zijn ook topics waar wat uitvoeriger wordt gezocht:
1970 - Tipparade-, singles- en eigen lijsten/besprekingen

0
geplaatst: 11 mei 2014, 10:22 uur
01. Marvin Gaye - What's Going On (1971)
02. The Jam - All Mod Cons (1978)
03. Stevie Wonder - Innervisions (1973)
04. The Clash - London Calling (1979)
05. The Undertones - The Undertones (1979)
06. Lee Dorsey - Yes We Can (1970)
07. The Beat - The Beat (1979)
08. The Isley Brothers - 3+3 (1973)
09. Todd Rundgren - Something/Anything? (1972)
10. Curtis Mayfield - Superfly (1972)
11. Big Star - Radio City (1974)
12. Milton Nascimento & Lô Borges - Clube da Esquina (1972)
13. Carole King - Tapestry (1971)
14. Jimmy Cliff - The Harder They Come (1972)
15. Shoes - Present Tense (1979)
16. Augustus Pablo - King Tubby Meets Rockers Uptown (1976)
17. Dan Penn - Nobody's Fool (1973)
18. Gang of Four - Entertainment! (1979)
19. Culture - Two Sevens Clash (1977)
20. The Police - Regatta de Blanc (1979)
21. Emitt Rhodes - Emitt Rhodes (1970)
22. Aretha Franklin - Spirit in the Dark (1970)
23. Jorge Ben - África Brasil (1976)
24. The Congos - Heart of the Congo (1977)
25. The Undisputed Truth - Face to Face with the Truth (1972)
26. Sly & The Family Stone - There's a Riot Goin' On (1971)
27. Dr. Feelgood - Down By the Jetty (1975)
28. James Brown - There It Is (1972)
29. Bobby Bland - Dreamer (1974)
30. Tom Petty & The Heartbreakers - Damn the Torpedoes (1979)
02. The Jam - All Mod Cons (1978)
03. Stevie Wonder - Innervisions (1973)
04. The Clash - London Calling (1979)
05. The Undertones - The Undertones (1979)
06. Lee Dorsey - Yes We Can (1970)
07. The Beat - The Beat (1979)
08. The Isley Brothers - 3+3 (1973)
09. Todd Rundgren - Something/Anything? (1972)
10. Curtis Mayfield - Superfly (1972)
11. Big Star - Radio City (1974)
12. Milton Nascimento & Lô Borges - Clube da Esquina (1972)
13. Carole King - Tapestry (1971)
14. Jimmy Cliff - The Harder They Come (1972)
15. Shoes - Present Tense (1979)
16. Augustus Pablo - King Tubby Meets Rockers Uptown (1976)
17. Dan Penn - Nobody's Fool (1973)
18. Gang of Four - Entertainment! (1979)
19. Culture - Two Sevens Clash (1977)
20. The Police - Regatta de Blanc (1979)
21. Emitt Rhodes - Emitt Rhodes (1970)
22. Aretha Franklin - Spirit in the Dark (1970)
23. Jorge Ben - África Brasil (1976)
24. The Congos - Heart of the Congo (1977)
25. The Undisputed Truth - Face to Face with the Truth (1972)
26. Sly & The Family Stone - There's a Riot Goin' On (1971)
27. Dr. Feelgood - Down By the Jetty (1975)
28. James Brown - There It Is (1972)
29. Bobby Bland - Dreamer (1974)
30. Tom Petty & The Heartbreakers - Damn the Torpedoes (1979)
0
geplaatst: 11 mei 2014, 11:24 uur
musician schreef:
Het aardige aan het maken van lijstjes op musicmeter is, dat je met enige regelmaat door anderen op goede muzikale ideeën wordt gebracht.
Precies ! Dat is wat mij betreft zelfs de kern van Musicmeter. Ik lees ook de andere lijstjes of commentaren en haal daar vaak het een en ander uit.
0
Lukk0
geplaatst: 11 mei 2014, 12:27 uur
01. Keith Jarrett - The Survivors' Suite (1977)
02. Joy Division - Unknown Pleasures (1979)
03. Charles Mingus - Changes Two (1975)
04. Can - Tago Mago (1971)
05. Steve Reich - Music for 18 Musicians (1978)
06. Wire - Pink Flag (1977)
07. David Bowie - Low (1977)
08. David Bowie - Station to Station (1976)
09. Stevie Wonder - Innervisions (1973)
10. Kraftwerk - The Man-Machine (1978)
11. Iggy Pop - The Idiot (1977)
12. Keith Jarrett - Solo Concerts: Bremen Lausanne (1973)
13. Iggy & The Stooges - Raw Power (1973)
14. Wipers - Is This Real? (1979)
15. Leonard Cohen - Songs of Love and Hate (1971)
16. Fela Ransome-Kuti & The Africa '70 - Afrodisiac (1972)
17. Nick Drake - Pink Moon (1972)
18. Wire - 154 (1979)
19. David Bowie - "Heroes" (1977)
20. Ahmad Jamal Trio - The Awakening (1970)
21. Tom Waits - Closing Time (1973)
22. Tim Buckley - Starsailor (1970)
23. Talking Heads - Fear of Music (1979)
24. Robert Wyatt - Rock Bottom (1974)
25. Marvin Gaye - What's Going On (1971)
26. Kraftwerk - Radio-Activity (1975)
27. Gil-Scott Heron - Pieces of a Man (1971)
28. Carla Bley - Escalator over the Hill (1971)
29. Can - Ege Bamyasi (1972)
30. Neil Young - Tonight's the Night (1975)
02. Joy Division - Unknown Pleasures (1979)
03. Charles Mingus - Changes Two (1975)
04. Can - Tago Mago (1971)
05. Steve Reich - Music for 18 Musicians (1978)
06. Wire - Pink Flag (1977)
07. David Bowie - Low (1977)
08. David Bowie - Station to Station (1976)
09. Stevie Wonder - Innervisions (1973)
10. Kraftwerk - The Man-Machine (1978)
11. Iggy Pop - The Idiot (1977)
12. Keith Jarrett - Solo Concerts: Bremen Lausanne (1973)
13. Iggy & The Stooges - Raw Power (1973)
14. Wipers - Is This Real? (1979)
15. Leonard Cohen - Songs of Love and Hate (1971)
16. Fela Ransome-Kuti & The Africa '70 - Afrodisiac (1972)
17. Nick Drake - Pink Moon (1972)
18. Wire - 154 (1979)
19. David Bowie - "Heroes" (1977)
20. Ahmad Jamal Trio - The Awakening (1970)
21. Tom Waits - Closing Time (1973)
22. Tim Buckley - Starsailor (1970)
23. Talking Heads - Fear of Music (1979)
24. Robert Wyatt - Rock Bottom (1974)
25. Marvin Gaye - What's Going On (1971)
26. Kraftwerk - Radio-Activity (1975)
27. Gil-Scott Heron - Pieces of a Man (1971)
28. Carla Bley - Escalator over the Hill (1971)
29. Can - Ege Bamyasi (1972)
30. Neil Young - Tonight's the Night (1975)
0
geplaatst: 11 mei 2014, 13:31 uur
Eens te meer blijkt dat ironie en gebruik van hyperbolen hier niet altijd gesnopen wordt. De enige reden waarom ik NIET afga op de eerste 10 albums die me te binnen schieten - dixit Toon1 - is dat ik gewoon dan voorzie bepaalde - langere tijd niet gedraaide - platen te vergeten; en nee ik heb lang niet alles bestemd - omdat ik dat ook een relatief zinloze activiteit vind (zie mijn eerdere post daarover).
Dan zijn er nog de (vele) platen die ik heb gehad (en inmiddels verkocht of gestolen) en daarvoor ga ik langs andere lijsten hier. Ik heb er een hekel aan om artiesten/albums te vergeten - dat is me ook al gebeurd met de 60s.
Dan zijn er nog de (vele) platen die ik heb gehad (en inmiddels verkocht of gestolen) en daarvoor ga ik langs andere lijsten hier. Ik heb er een hekel aan om artiesten/albums te vergeten - dat is me ook al gebeurd met de 60s.
0
geplaatst: 11 mei 2014, 13:48 uur
Mjuman schreef:
Eens te meer blijkt dat ironie en gebruik van hyperbolen hier niet altijd gesnopen wordt. De enige reden waarom ik NIET afga op de eerste 10 albums die me te binnen schieten - dixit Toon1 - is dat ik gewoon dan voorzie bepaalde - langere tijd niet gedraaide - platen te vergeten; en nee ik heb lang niet alles bestemd - omdat ik dat ook een relatief zinloze activiteit vind (zie mijn eerdere post daarover).
Ik snap dat je uitdrukking m.b.t. "taakstraf" ironisch is. Was niet zozeer daar waar ik op reageerde. Wel maakte je daarna melding van "Longlist nu 75 titels". Ik neem aan dat dat wel serieus bedoeld was? Lijkt mij dat je het maken van lijstjes dan best wel serieus neemt. Niet mis mee trouwens! Wilde gewoon even aangeven dat dat bij mij anders is.
Verder ben ik lange tijd niet actief geweest op het forum, ongeveer sinds jouw aanmelding (er is overigens geen verband tussen twee). Ik kwam jou pas voor het eerst tegen in dit topic, dus sta me toe dat ik jouw constante taalgegoochel bij de eerste kennismaking fout begrijp. En ja, ik heb al die tijd onder een steen geleefd.

Ik ga niet af op de eerste platen die me te binnen schieten, omdat mijn stemmenlijst wel zo goed als volledig is. Het is voor mij daarom voldoende om naar de hoogste stemmen te kijken. Als ik daar bij enkele platen vergeet, is er geen man overboord.
0
Cured
geplaatst: 11 mei 2014, 13:52 uur
Ach, maak ons niet zo druk...i'ts just a game.....oftewel, Nevermind.
0
geplaatst: 11 mei 2014, 13:54 uur
Cured schreef:
De Jaren '90 top-40 komt later aan de beurt...
* denotes required fields.