Muziek / Toplijsten en favorieten / De MuMe Top 40 (2014): 80s
zoeken in:
0
geplaatst: 25 mei 2014, 22:24 uur
3. The Cure - Disintegration (1989) | 170 punten | 28x genoemd
Nr. 1 van: dumb_helicopter, GrafGantz, Johnny Marr, nelis, Ward | Aantal keer Top 5: 16 | Aantal keer Bottom 10: 6
2013: 3 | 2012: 3 | 2011: 4
Positie na [X] lijstjes: [47]: 4 | [61]: 4 | [86]: 3

De gedoodverfde nummer 3. Disintegration was lang aan het strijden voor de overwinning, maar die moest het op een gegeven moment loslaten. 5 maal bovenaan en 5 maal brons konden daar niets aan veranderen. 16 maal top 5 is ook het beste van iedereen.
Vier maal bij de bovenste 40 en dan ook nog eens The Head On the Door op 146. Not bad!
Nr. 1 van: dumb_helicopter, GrafGantz, Johnny Marr, nelis, Ward | Aantal keer Top 5: 16 | Aantal keer Bottom 10: 6
2013: 3 | 2012: 3 | 2011: 4
Positie na [X] lijstjes: [47]: 4 | [61]: 4 | [86]: 3

De gedoodverfde nummer 3. Disintegration was lang aan het strijden voor de overwinning, maar die moest het op een gegeven moment loslaten. 5 maal bovenaan en 5 maal brons konden daar niets aan veranderen. 16 maal top 5 is ook het beste van iedereen.
Vier maal bij de bovenste 40 en dan ook nog eens The Head On the Door op 146. Not bad!
STaRS schreef:
Disintegration staat bij mij al lang in mijn top 10, en dat is zeker terecht. Ondanks dat het (net) niet het beste album is dat ik ken, vind ik het toch het mooiste. Ik beluister dit meestal met de live versies van entreat, aangevuld met Love Song van op Paris en Lullaby van op het album Show, enkel Plainsong en The Same Deep Water as You zijn dan de enige letterlijke versies van op dit album, ofwel luister ik naar de versie op Trilogy, want live is dit album nog veel beter en intenser.
Het begint meteen al uitstekend met het prachtige Plainsong. Dit nummer neemt je mee in de droom die Disintegration is. Daarna gaan we over naar Pictures of You. Een van de twee nummers op Disintegration waarbij ik mezelf wel in de lyrics herken, en dat maakt het nog mooier voor mij dan het zo al is.
[...]
Disintegration is dus voor mij overduidelijk een 5*-album en heeft verdiend een plek in mijn top-3 bemachtigd. Op dit album kan ik echt geen enkel slecht nummer aanwijzen. Het zijn alle 12 uitstekende nummers. De beste nummers zijn voor mij Plainsong, Pictures of You, Prayers for Rain en Disintegration, met als ultieme uitschieter het fenomenale The Same Deep Water As You.
Disintegration
Disintegration staat bij mij al lang in mijn top 10, en dat is zeker terecht. Ondanks dat het (net) niet het beste album is dat ik ken, vind ik het toch het mooiste. Ik beluister dit meestal met de live versies van entreat, aangevuld met Love Song van op Paris en Lullaby van op het album Show, enkel Plainsong en The Same Deep Water as You zijn dan de enige letterlijke versies van op dit album, ofwel luister ik naar de versie op Trilogy, want live is dit album nog veel beter en intenser.
Het begint meteen al uitstekend met het prachtige Plainsong. Dit nummer neemt je mee in de droom die Disintegration is. Daarna gaan we over naar Pictures of You. Een van de twee nummers op Disintegration waarbij ik mezelf wel in de lyrics herken, en dat maakt het nog mooier voor mij dan het zo al is.
[...]
Disintegration is dus voor mij overduidelijk een 5*-album en heeft verdiend een plek in mijn top-3 bemachtigd. Op dit album kan ik echt geen enkel slecht nummer aanwijzen. Het zijn alle 12 uitstekende nummers. De beste nummers zijn voor mij Plainsong, Pictures of You, Prayers for Rain en Disintegration, met als ultieme uitschieter het fenomenale The Same Deep Water As You.
Disintegration
0
geplaatst: 25 mei 2014, 22:25 uur
ArthurDZ schreef:
Met andere woorden, je bent nog steeds een beetje dronken
Ik ga voor de volgende prognostiek:
1. The Queen Is Dead
2. The Joshua Tree
3. Disintegration
Ik had natuurlijk de nummer vier en vijf weer snel weg kunnen halen voor de spanning, maar het zat er dik in dat een aantal die al gezien zouden hebben. De eerste heb je in ieder geval al goed! Met andere woorden, je bent nog steeds een beetje dronken

Ik ga voor de volgende prognostiek:
1. The Queen Is Dead
2. The Joshua Tree
3. Disintegration

Overigens niet vergeten dat de chipszakken bij de eerste editie nog negende werden!
0
geplaatst: 25 mei 2014, 22:39 uur
En het slot waar we twee weken lang naartoe gewerkt hebben. 
2. U2 - The Joshua Tree (1987) | 181 punten | 32x genoemd
Nr. 1 van: LucM, rkdev | Aantal keer Top 5: 10 | Aantal keer Bottom 10: 15
2013: 1 | 2012: 1 | 2011: 2
Positie na [X] lijstjes: [47]: 1 | [61]: 3 | [86]: 2

De winnaar van vorig jaar een het jaar daarvoor. The Joshua Tree stond direct bovenaan, maar was die plek vervolgens weer kwijt aan The Queen is Dead. Vervolgens werd het nog ingehaald door New Gold Dream, maar die schade repareerde onze Ierse vrienden weer snel. Uiteindelijk verloor The Joshua Tree steeds meer terrein en het uiteindelijk verschil met The Smiths is 22 punten.
Zeven albums van U2 zijn genoemd; TUF vonden we op plek 11. War (116) en Rattle and Hum (118) vinden we ook nog hoog. October (244), Boy (353) en Under a Blood Red Sky (744) deden het een stuk minder.
1. The Smiths - The Queen Is Dead (1986) | 203 punten | 33x genoemd
Nr. 1 van: BeatHoven, Cured, Edgar18, Rudi S | Aantal keer Top 5: 15 | Aantal keer Bottom 10: 9
2013: 2 | 2012: 4 | 2011: 9
Positie na [X] lijstjes: [47]: 2 | [61]: 1 | [86]: 1

Van The Smiths zijn maar liefst 8 albums genoemd. Best knap voor een band die slechts vier reguliere albums uitbracht. Het debuut (78) begon dicht tegen de nummer 40 en verzamelaar Louder Than Bombs stond op een gegeven moment ook 48e. Uiteindelijk zakte die steeds verder weg, maar The Queen is Dead heeft steeds meer afstand genomen. Een gemiddelde van 6,15 is ook bijzonder hoog. Zeker als dat gemiddelde over 33(!) stemmers berekend is.
aERodynamIC; andré; arcade monkeys; Arno; ArthurDZ; Ataloona; bawimeko; BeatHoven; bikkel2; BoyOnHeavenHill; Brunniepoo; Casartelli; catchup; Chevy; Cured; davevr; dazzler; Dim; DjFrankie; Don Cappuccino; Droombolus; dumb_helicopter; Dwejkk_; Edgar18; Fathead; Fedde; forzautregivo; GrafGantz; Grafmat; heartofsoul; herman; HPR; introkwis; J.J. Wever; Jan Wessels; jan1966; jasper1991; jassn; jeroentjuhh; johannesA; Johnny Marr; Joostvdaa; Jorg; Jumpjet; kistenkuif; Korreltje Zout; Kronos; laxus11; likeahurricane; little lion man; LucM; Lura; Lying Mouth; Martial; Marty McFly; Mastroianni; Michael_1980; Minneapolis; Mjuman; nelis; nico1616; Noordpool; Norrage; numnumnum; orbit; Ozric Spacefolk; pet; Pinsnider; Premonition; Queen Bitch; RagnöroK; remcodulac; Riesdude; rkdev; Robbie34; Rogyros; royh; Rudi S; Salvadore; Sander14; sheep67; Slowgaze; spinout; spoelie90; stoepkrijt; Superbitch; Supersid; Telamon; TEQUILA SUNRISE; ThE_CrY; Tony; Toon1; trebremmit; vigil; vleertje; Ward; woordenaar; wowter; zaaf; Zephyr.

Nr. 1 van: LucM, rkdev | Aantal keer Top 5: 10 | Aantal keer Bottom 10: 15
2013: 1 | 2012: 1 | 2011: 2
Positie na [X] lijstjes: [47]: 1 | [61]: 3 | [86]: 2

De winnaar van vorig jaar een het jaar daarvoor. The Joshua Tree stond direct bovenaan, maar was die plek vervolgens weer kwijt aan The Queen is Dead. Vervolgens werd het nog ingehaald door New Gold Dream, maar die schade repareerde onze Ierse vrienden weer snel. Uiteindelijk verloor The Joshua Tree steeds meer terrein en het uiteindelijk verschil met The Smiths is 22 punten.
Zeven albums van U2 zijn genoemd; TUF vonden we op plek 11. War (116) en Rattle and Hum (118) vinden we ook nog hoog. October (244), Boy (353) en Under a Blood Red Sky (744) deden het een stuk minder.
deric raven schreef:
En dan zit je dan als Ier in het beloofde land Amerika.
Het onpersoonlijke werelddeel waar ze geen moeite meer doen om straten een naam te geven.
Je komt tot de conclusie dat je net als de wegen een nummer bent.
Dit is niet waar je naar op zoek bent gegaan.
Maar een vreemde aantrekkingskracht houdt je daar, terwijl je eigenlijk niet wilt.
Tot rust komend in de woestijn.
Bezinningsmoment.
Op de vlucht van Noord naar Zuid.
Daar zien dat de duistere kant van de USA erg dichtbij tot je komt.
Een minder mooie waarheid over de Verenigde Staten ontdekken in Argentinië.
Je wilt weer weg, maar er is geen weg terug.
Nachtmerries komen tot leven.
En ondertussen jezelf een beslagen spiegel voor houdend.
Wachtend tot hij zal barsten door de leugens.
The Joshua Tree begint vol overgave.
De frisheid is nog aanwezig in Where The Streets Have No Name.
Al snel zal het positivisme omslaan een negatieve realiteit.
Bono die op de albumhoes zijn gezicht afwend.
De rest van de band er verdwaasd achter.
David Bowie probeerde U2 een paar jaar eerder nog te waarschuwen.
This Is Not America.
Sha la la la la.
En dan zit je dan als Ier in het beloofde land Amerika.
Het onpersoonlijke werelddeel waar ze geen moeite meer doen om straten een naam te geven.
Je komt tot de conclusie dat je net als de wegen een nummer bent.
Dit is niet waar je naar op zoek bent gegaan.
Maar een vreemde aantrekkingskracht houdt je daar, terwijl je eigenlijk niet wilt.
Tot rust komend in de woestijn.
Bezinningsmoment.
Op de vlucht van Noord naar Zuid.
Daar zien dat de duistere kant van de USA erg dichtbij tot je komt.
Een minder mooie waarheid over de Verenigde Staten ontdekken in Argentinië.
Je wilt weer weg, maar er is geen weg terug.
Nachtmerries komen tot leven.
En ondertussen jezelf een beslagen spiegel voor houdend.
Wachtend tot hij zal barsten door de leugens.
The Joshua Tree begint vol overgave.
De frisheid is nog aanwezig in Where The Streets Have No Name.
Al snel zal het positivisme omslaan een negatieve realiteit.
Bono die op de albumhoes zijn gezicht afwend.
De rest van de band er verdwaasd achter.
This Is Not America.
Sha la la la la.
Nr. 1 van: BeatHoven, Cured, Edgar18, Rudi S | Aantal keer Top 5: 15 | Aantal keer Bottom 10: 9
2013: 2 | 2012: 4 | 2011: 9
Positie na [X] lijstjes: [47]: 2 | [61]: 1 | [86]: 1

Van The Smiths zijn maar liefst 8 albums genoemd. Best knap voor een band die slechts vier reguliere albums uitbracht. Het debuut (78) begon dicht tegen de nummer 40 en verzamelaar Louder Than Bombs stond op een gegeven moment ook 48e. Uiteindelijk zakte die steeds verder weg, maar The Queen is Dead heeft steeds meer afstand genomen. Een gemiddelde van 6,15 is ook bijzonder hoog. Zeker als dat gemiddelde over 33(!) stemmers berekend is.
Fortunato schreef:
The Queen Is Dead. Ik wil er wat over schrijven, geen idee waarom. Helaas heb ik geen schrijftalent en ook geen verstand van muziek (voor zover dat bestaat), waardoor mijn stukje uiteindelijk uitgedraaid is op een onevenwichtige ophemeling van de plaat. Het zij zo. Incipiam:
Het eerste nummer zet meteen de toon voor het hele album. De boodschap is melancholisch en weinig hoopgevend, ook nostalgisch in zekere zin (naar a certain lost Englishness), maar tegelijkertijd weten de sprankelende instrumentatie en vooral de humor in de teksten van Morrissey een bepaalde luchtigheid te creëren, zodat bij mij toch een glimlach op mijn gezicht getoverd wordt.
We can go for a walk where it's quiet and dry
And talk about precious things
But the rain that flattens my hair ...
Oh, these are the things that kill me
De koningin is dood. Aan het keurslijf waarin de samenleving haar heeft geperst, is ze gestorven.
Morrissey is wel een beetje droevig, maar hij zal er niet om huilen. The Queen Is Dead is muzikaal gezien een prima opener; ook toen ik nog geen idee had waar het over ging, kon ik het zeer waarderen. Door vooral het drumwerk krijgt het nummer een prettige gejaagdheid over zich en er hangt een soort van galmende sfeer die wat mij betreft de leegheid van het koninklijk bestaan weerspiegelt. ’t Is een typisch Smiths-nummer – al is dat een non-opmerking, want the Smiths zijn dusdanig eigen, dat elk nummer van hen een typisch Smiths-nummer is.
Verder dank aan deze 101 deelnemers: adri1982The Queen Is Dead. Ik wil er wat over schrijven, geen idee waarom. Helaas heb ik geen schrijftalent en ook geen verstand van muziek (voor zover dat bestaat), waardoor mijn stukje uiteindelijk uitgedraaid is op een onevenwichtige ophemeling van de plaat. Het zij zo. Incipiam:
Het eerste nummer zet meteen de toon voor het hele album. De boodschap is melancholisch en weinig hoopgevend, ook nostalgisch in zekere zin (naar a certain lost Englishness), maar tegelijkertijd weten de sprankelende instrumentatie en vooral de humor in de teksten van Morrissey een bepaalde luchtigheid te creëren, zodat bij mij toch een glimlach op mijn gezicht getoverd wordt.
We can go for a walk where it's quiet and dry
And talk about precious things
But the rain that flattens my hair ...
Oh, these are the things that kill me
De koningin is dood. Aan het keurslijf waarin de samenleving haar heeft geperst, is ze gestorven.
Morrissey is wel een beetje droevig, maar hij zal er niet om huilen. The Queen Is Dead is muzikaal gezien een prima opener; ook toen ik nog geen idee had waar het over ging, kon ik het zeer waarderen. Door vooral het drumwerk krijgt het nummer een prettige gejaagdheid over zich en er hangt een soort van galmende sfeer die wat mij betreft de leegheid van het koninklijk bestaan weerspiegelt. ’t Is een typisch Smiths-nummer – al is dat een non-opmerking, want the Smiths zijn dusdanig eigen, dat elk nummer van hen een typisch Smiths-nummer is.
aERodynamIC; andré; arcade monkeys; Arno; ArthurDZ; Ataloona; bawimeko; BeatHoven; bikkel2; BoyOnHeavenHill; Brunniepoo; Casartelli; catchup; Chevy; Cured; davevr; dazzler; Dim; DjFrankie; Don Cappuccino; Droombolus; dumb_helicopter; Dwejkk_; Edgar18; Fathead; Fedde; forzautregivo; GrafGantz; Grafmat; heartofsoul; herman; HPR; introkwis; J.J. Wever; Jan Wessels; jan1966; jasper1991; jassn; jeroentjuhh; johannesA; Johnny Marr; Joostvdaa; Jorg; Jumpjet; kistenkuif; Korreltje Zout; Kronos; laxus11; likeahurricane; little lion man; LucM; Lura; Lying Mouth; Martial; Marty McFly; Mastroianni; Michael_1980; Minneapolis; Mjuman; nelis; nico1616; Noordpool; Norrage; numnumnum; orbit; Ozric Spacefolk; pet; Pinsnider; Premonition; Queen Bitch; RagnöroK; remcodulac; Riesdude; rkdev; Robbie34; Rogyros; royh; Rudi S; Salvadore; Sander14; sheep67; Slowgaze; spinout; spoelie90; stoepkrijt; Superbitch; Supersid; Telamon; TEQUILA SUNRISE; ThE_CrY; Tony; Toon1; trebremmit; vigil; vleertje; Ward; woordenaar; wowter; zaaf; Zephyr.
0
geplaatst: 25 mei 2014, 22:40 uur
Wie zich overigens afvraagt waar de hiphop gebleven is... (ooit stond Public Enemy nog bij de top 40):
99 Public Enemy It Takes a Nation of Millions to Hold Us Back 1988
111 De La Soul 3 Feet High and Rising 1989
Verdere statistieken en de volledige lijst komen morgen...
111 De La Soul 3 Feet High and Rising 1989
Verdere statistieken en de volledige lijst komen morgen...
0
geplaatst: 25 mei 2014, 22:50 uur
Net als gisterenavond heeft de beste gewonnen 
Bedankt chevy93 voor de goede organisatie en presentatie.
Volgend jaar weer, maar nu op naar de '90

Bedankt chevy93 voor de goede organisatie en presentatie.
Volgend jaar weer, maar nu op naar de '90
0
Telamon
geplaatst: 25 mei 2014, 22:52 uur
This Is Not America.
Sha la la la la.
This Is Not America.
Sha la la la la.
Mooi verwoord deric raven!
0
geplaatst: 25 mei 2014, 23:54 uur
Wederom een bijrol voor de heavy muziek in deze top40. En dat is onterecht. Waar de hel is Maiden in deze top40? Had toch minimaal 1 album van deze onbetwiste koploper in het Heavy metal genre moeten staan... Nu moeten we het doen met Master of Puppets en Operation:Mindcrime. Als je heel positief bent ingesteld tel je Rush ook nog mee... Beetje mager.
Grappige discussie trouwens hiervoor, gestart door iemand die zich Cured noemt, maar de genezing ver voorbij is, geloof ik...
Nou ja, hij zal wel blij zijn the Smiths. Maar dat vind ik dan weer een hopeloos overrated bandje. The Cutre vind ik dan weer wél ok, maar die staan er ook te vaak in.
Anyway: ontzettend leuke topics, dit. Ik zal met ontzettend veel plezier meedoen aan de radio-uitzending die we hierover gaan maken op Orinoco Radio. Thanks, chevy93!
Grappige discussie trouwens hiervoor, gestart door iemand die zich Cured noemt, maar de genezing ver voorbij is, geloof ik...
Nou ja, hij zal wel blij zijn the Smiths. Maar dat vind ik dan weer een hopeloos overrated bandje. The Cutre vind ik dan weer wél ok, maar die staan er ook te vaak in.
Anyway: ontzettend leuke topics, dit. Ik zal met ontzettend veel plezier meedoen aan de radio-uitzending die we hierover gaan maken op Orinoco Radio. Thanks, chevy93!

0
geplaatst: 26 mei 2014, 01:20 uur
Tsjah, metal is hier niet zo populair.. ik ben het er wel mee eens dat de 80s ook het metaldecennium was, maar met zoveel andere sterke genres wordt het moeilijk. Ook hiphop is niet vertegenwoordigt, maargoed dat is al helemaal niet populair op MuMe. Toch stammen de klassiekers uit dat genre ook voor een groot deel uit de 80s.
0
geplaatst: 26 mei 2014, 01:30 uur
Grafmat schreef:
Waar de hel is Maiden in deze top40? Had toch minimaal 1 album van deze onbetwiste koploper in het Heavy metal genre moeten staan...
Waar de hel is Maiden in deze top40? Had toch minimaal 1 album van deze onbetwiste koploper in het Heavy metal genre moeten staan...
Iron Maiden is vaak genoeg genoemd, maar de stemmen zijn verdeeld over al hun albums uit de jaren tachtig (met uitzondering van Peace of Mind). Volgend jaar dus even afspreken zodat we allemaal voor hetzelfde album kunnen gaan.

0
HPR
geplaatst: 26 mei 2014, 07:53 uur
Potverdomme, geen Iron Maiden in de lijst. Ik had TNotB juist in het linkerrijtje verwacht. 
Hoe dan ook, chevy93 bedankt!

Hoe dan ook, chevy93 bedankt!
0
kistenkuif
geplaatst: 26 mei 2014, 08:45 uur
Tjongejonge, wat een somber brits tijdgebonden onderonsje, deze top vijf. Ik leg het hoofd in de schoot en ween.
0
geplaatst: 26 mei 2014, 09:17 uur
orbit schreef:
Tsjah, metal is hier niet zo populair.. [...] Ook hiphop is niet vertegenwoordigt, maargoed dat is al helemaal niet populair op MuMe.
Ervanuitgaande dat je hiermee de deelnemers van dit spel bedoelt en niet de volledige site, want kijkend naar de Top 250 scoren deze genres toch ook weer niet slechter, met name hiphop.Tsjah, metal is hier niet zo populair.. [...] Ook hiphop is niet vertegenwoordigt, maargoed dat is al helemaal niet populair op MuMe.
0
geplaatst: 26 mei 2014, 09:31 uur
Hip hop, is een zaak van meedoen, overigens de meer populaire hip hop albums hier op de site liken te komen uit de jaren '90 en daarna bv: Nas, Wu-Tang, Kanye West, Mobb Deep, B.I.G. en The Roots.
Misschien moet HPR (of evt. een andere user) de hip hop fanclubs maar eens taggen, zoals destijds is gebeurt bij Coup d' saxofoon.
Misschien moet HPR (of evt. een andere user) de hip hop fanclubs maar eens taggen, zoals destijds is gebeurt bij Coup d' saxofoon.

0
geplaatst: 26 mei 2014, 09:31 uur
De volledige top 100:
4. Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84) (1982) | 165 punten | 27x genoemd
5. Joy Division - Closer (1980) | 163 punten | 28x genoemd
6. Talking Heads - Remain in Light (1980) | 152 punten | 26x genoemd
7. Prince - Sign 'O' the Times (1987) | 150 punten | 27x genoemd
8. Marillion - Misplaced childhood (1985) | 149 punten | 27x genoemd
9. Talk Talk - The Colour Of Spring (1986) | 142 punten | 28x genoemd
10. Michael Jackson - Thriller (1982) | 138 punten | 26x genoemd
11. U2 - The Unforgettable Fire (1984) | 136 punten | 27x genoemd
12. Pixies - Doolittle (1989) | 135 punten | 24x genoemd
13. The Stone Roses - The Stone Roses (1989) | 134 punten | 25x genoemd
14. Dire Straits - Love over Gold (1982) | 117 punten | 21x genoemd
15. Prince and the Revolution - Purple rain (1984) | 109 punten | 19x genoemd
16. Talk Talk - Spirit of Eden (1988) | 101 punten | 20x genoemd
17. Sonic Youth - Daydream Nation (1988) | 100 punten | 18x genoemd
18. Tom Waits - Rain Dogs (1985) | 100 punten | 17x genoemd
19. Dead Can Dance - Within the Realm of a Dying Sun (1987) | 88 punten | 16x genoemd
20. The Cure - Seventeen Seconds (1980) | 86 punten | 17x genoemd
21. Kate Bush - Hounds of Love (1985) | 86 punten | 16x genoemd
22. Marillion - Clutching at Straws (1987) | 85 punten | 15x genoemd
23. Paul Simon - Graceland (1986) | 82 punten | 16x genoemd
24. Bruce Springsteen - Born in the U.S.A. (1984) | 82 punten | 15x genoemd
25. The Cure - Pornography (1982) | 82 punten | 14x genoemd
26. Pixies - Surfer Rosa (1988) | 80 punten | 15x genoemd
27. The Smiths - Meat Is Murder (1985) | 79 punten | 17x genoemd
28. The Waterboys - This Is The Sea (1985) | 77 punten | 17x genoemd
29. Joe Jackson - Night and Day (1982) | 75 punten | 17x genoemd
30. The Sound - From the Lions Mouth (1981) | 75 punten | 14x genoemd
31. Duran Duran - Rio (1982) | 72 punten | 16x genoemd
32. The Cure - Faith (1981) | 71 punten | 14x genoemd
33. Guns N' Roses - Appetite for Destruction (1987) | 70 punten | 14x genoemd
34. Tom Waits - Swordfishtrombones (1983) | 69 punten | 15x genoemd
35. Marillion - Script for a Jester's Tear (1983) | 69 punten | 14x genoemd
36. Queensrÿche - Operation: Mindcrime (1988) | 69 punten | 12x genoemd
37. Dire Straits - Brothers in Arms (1985) | 69 punten | 12x genoemd
38. Echo & The Bunnymen - Ocean Rain (1984) | 68 punten | 15x genoemd
39. Metallica - Master of Puppets (1986) | 67 punten | 13x genoemd
40. Rush - Moving pictures (1981) | 66 punten | 12x genoemd
41. Bruce Springsteen - Nebraska (1982) | 66 punten | 12x genoemd
42. R.E.M. - Green (1988) | 66 punten | 12x genoemd
43. The Smiths - Strangeways, Here We Come (1987) | 65 punten | 13x genoemd
44. Bruce Springsteen - The River (1980) | 62 punten | 12x genoemd
45. The Alan Parsons Project - The Turn of a Friendly Card (1980) | 62 punten | 11x genoemd
46. Talking Heads - Stop Making Sense (1984) | 62 punten | 11x genoemd
47. Cocteau Twins - Treasure (1984) | 60 punten | 12x genoemd
48. David Sylvian - Secrets of the Beehive (1987) | 60 punten | 11x genoemd
49. New Order - Power, Corruption & Lies (1983) | 59 punten | 12x genoemd
50. Metallica - Ride the Lightning (1984) | 59 punten | 11x genoemd
51. Peter Gabriel - So (1986) | 59 punten | 11x genoemd
52. Iron Maiden - The Number of the Beast (1982) | 57 punten | 11x genoemd
53. The The - Soul Mining (1983) | 54 punten | 11x genoemd
54. Tears For Fears - The Hurting (1983) | 54 punten | 11x genoemd
55. Big Country - The Crossing (1983) | 53 punten | 12x genoemd
56. Prefab Sprout - Steve McQueen (1985) | 52 punten | 10x genoemd
57. Orchestral Manoeuvres in the Dark - Architecture & Morality (1981) | 51 punten | 10x genoemd
58. R.E.M. - Lifes Rich Pageant (1986) | 48 punten | 11x genoemd
59. Depeche Mode - Music For The Masses (1987) | 48 punten | 10x genoemd
60. Metallica - ...And Justice for All (1988) | 48 punten | 9x genoemd
61. ABC - The Lexicon Of Love (1982) | 47 punten | 11x genoemd
62. Talk Talk - It's My Life (1984) | 47 punten | 10x genoemd
63. Iron Maiden - Powerslave (1984) | 46 punten | 9x genoemd
64. The Waterboys - Fisherman's Blues (1988) | 45 punten | 9x genoemd
65. The Chameleons - Script of the Bridge (1983) | 45 punten | 8x genoemd
66. Dire Straits - Making Movies (1980) | 44 punten | 10x genoemd
67. Prince - Lovesexy (1988) | 44 punten | 9x genoemd
68. Brian Eno & David Byrne - My Life in the Bush of Ghosts (1981) | 43 punten | 8x genoemd
69. Lloyd Cole & The Commotions - Rattlesnakes (1984) | 42 punten | 9x genoemd
70. XTC - English Settlement (1982) | 42 punten | 7x genoemd
71. The Alan Parsons Project - Eye in the Sky (1982) | 41 punten | 9x genoemd
72. Roxy Music - Avalon (1982) | 41 punten | 9x genoemd
73. The Blue Nile - Hats (1989) | 41 punten | 7x genoemd
74. King Crimson - Discipline (1981) | 40 punten | 8x genoemd
75. Japan - Gentlemen Take Polaroids (1980) | 40 punten | 7x genoemd
76. Tracy Chapman - Tracy Chapman (1988) | 39 punten | 9x genoemd
77. Propaganda - A Secret Wish (1985) | 39 punten | 8x genoemd
78. The Smiths - The Smiths (1984) | 38 punten | 8x genoemd
79. Tears for Fears - Songs from the Big Chair (1985) | 38 punten | 7x genoemd
80. The Jesus and Mary Chain - Psychocandy (1985) | 38 punten | 7x genoemd
81. Terence Trent D'Arby - Introducing the Hardline According To (1987) | 37 punten | 8x genoemd
82. Michael Jackson - Bad (1987) | 37 punten | 7x genoemd
83. Depeche Mode - Black Celebration (1986) | 37 punten | 7x genoemd
84. The Human League - Dare (1981) | 36 punten | 7x genoemd
85. Slayer - Reign in Blood (1986) | 35 punten | 7x genoemd
86. The Police - Synchronicity (1983) | 34 punten | 8x genoemd
87. Echo & The Bunnymen - Heaven Up Here (1981) | 34 punten | 7x genoemd
88. Lou Reed - New York (1989) | 33 punten | 7x genoemd
89. AC/DC - Back in Black (1980) | 33 punten | 6x genoemd
90. The Church - Starfish (1988) | 32 punten | 6x genoemd
91. Siouxsie & The Banshees - Juju (1981) | 32 punten | 6x genoemd
92. Kraftwerk - Computer World (1981) | 32 punten | 6x genoemd
93. Fleetwood Mac - Tango in the night (1987) | 31 punten | 8x genoemd
94. The Traveling Wilburys - Traveling Wilburys, Vol. 1 (1988) | 31 punten | 6x genoemd
95. Prince and the Revolution - Around the World in a Day (1985) | 31 punten | 6x genoemd
96. Camel - Nude (1981) | 30 punten | 7x genoemd
97. Cocteau Twins - Head over Heels (1983) | 30 punten | 6x genoemd
98. Violent Femmes - Violent Femmes (1983) | 30 punten | 6x genoemd
99. Public Enemy - It Takes a Nation of Millions to Hold Us Back (1988) | 30 punten | 6x genoemd
100. The Feelies - Crazy Rhythms (1980) | 30 punten | 6x genoemd
Klik hier voor de volledige lijst!
4. Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84) (1982) | 165 punten | 27x genoemd
5. Joy Division - Closer (1980) | 163 punten | 28x genoemd
6. Talking Heads - Remain in Light (1980) | 152 punten | 26x genoemd
7. Prince - Sign 'O' the Times (1987) | 150 punten | 27x genoemd
8. Marillion - Misplaced childhood (1985) | 149 punten | 27x genoemd
9. Talk Talk - The Colour Of Spring (1986) | 142 punten | 28x genoemd
10. Michael Jackson - Thriller (1982) | 138 punten | 26x genoemd
11. U2 - The Unforgettable Fire (1984) | 136 punten | 27x genoemd
12. Pixies - Doolittle (1989) | 135 punten | 24x genoemd
13. The Stone Roses - The Stone Roses (1989) | 134 punten | 25x genoemd
14. Dire Straits - Love over Gold (1982) | 117 punten | 21x genoemd
15. Prince and the Revolution - Purple rain (1984) | 109 punten | 19x genoemd
16. Talk Talk - Spirit of Eden (1988) | 101 punten | 20x genoemd
17. Sonic Youth - Daydream Nation (1988) | 100 punten | 18x genoemd
18. Tom Waits - Rain Dogs (1985) | 100 punten | 17x genoemd
19. Dead Can Dance - Within the Realm of a Dying Sun (1987) | 88 punten | 16x genoemd
20. The Cure - Seventeen Seconds (1980) | 86 punten | 17x genoemd
21. Kate Bush - Hounds of Love (1985) | 86 punten | 16x genoemd
22. Marillion - Clutching at Straws (1987) | 85 punten | 15x genoemd
23. Paul Simon - Graceland (1986) | 82 punten | 16x genoemd
24. Bruce Springsteen - Born in the U.S.A. (1984) | 82 punten | 15x genoemd
25. The Cure - Pornography (1982) | 82 punten | 14x genoemd
26. Pixies - Surfer Rosa (1988) | 80 punten | 15x genoemd
27. The Smiths - Meat Is Murder (1985) | 79 punten | 17x genoemd
28. The Waterboys - This Is The Sea (1985) | 77 punten | 17x genoemd
29. Joe Jackson - Night and Day (1982) | 75 punten | 17x genoemd
30. The Sound - From the Lions Mouth (1981) | 75 punten | 14x genoemd
31. Duran Duran - Rio (1982) | 72 punten | 16x genoemd
32. The Cure - Faith (1981) | 71 punten | 14x genoemd
33. Guns N' Roses - Appetite for Destruction (1987) | 70 punten | 14x genoemd
34. Tom Waits - Swordfishtrombones (1983) | 69 punten | 15x genoemd
35. Marillion - Script for a Jester's Tear (1983) | 69 punten | 14x genoemd
36. Queensrÿche - Operation: Mindcrime (1988) | 69 punten | 12x genoemd
37. Dire Straits - Brothers in Arms (1985) | 69 punten | 12x genoemd
38. Echo & The Bunnymen - Ocean Rain (1984) | 68 punten | 15x genoemd
39. Metallica - Master of Puppets (1986) | 67 punten | 13x genoemd
40. Rush - Moving pictures (1981) | 66 punten | 12x genoemd
41. Bruce Springsteen - Nebraska (1982) | 66 punten | 12x genoemd
42. R.E.M. - Green (1988) | 66 punten | 12x genoemd
43. The Smiths - Strangeways, Here We Come (1987) | 65 punten | 13x genoemd
44. Bruce Springsteen - The River (1980) | 62 punten | 12x genoemd
45. The Alan Parsons Project - The Turn of a Friendly Card (1980) | 62 punten | 11x genoemd
46. Talking Heads - Stop Making Sense (1984) | 62 punten | 11x genoemd
47. Cocteau Twins - Treasure (1984) | 60 punten | 12x genoemd
48. David Sylvian - Secrets of the Beehive (1987) | 60 punten | 11x genoemd
49. New Order - Power, Corruption & Lies (1983) | 59 punten | 12x genoemd
50. Metallica - Ride the Lightning (1984) | 59 punten | 11x genoemd
51. Peter Gabriel - So (1986) | 59 punten | 11x genoemd
52. Iron Maiden - The Number of the Beast (1982) | 57 punten | 11x genoemd
53. The The - Soul Mining (1983) | 54 punten | 11x genoemd
54. Tears For Fears - The Hurting (1983) | 54 punten | 11x genoemd
55. Big Country - The Crossing (1983) | 53 punten | 12x genoemd
56. Prefab Sprout - Steve McQueen (1985) | 52 punten | 10x genoemd
57. Orchestral Manoeuvres in the Dark - Architecture & Morality (1981) | 51 punten | 10x genoemd
58. R.E.M. - Lifes Rich Pageant (1986) | 48 punten | 11x genoemd
59. Depeche Mode - Music For The Masses (1987) | 48 punten | 10x genoemd
60. Metallica - ...And Justice for All (1988) | 48 punten | 9x genoemd
61. ABC - The Lexicon Of Love (1982) | 47 punten | 11x genoemd
62. Talk Talk - It's My Life (1984) | 47 punten | 10x genoemd
63. Iron Maiden - Powerslave (1984) | 46 punten | 9x genoemd
64. The Waterboys - Fisherman's Blues (1988) | 45 punten | 9x genoemd
65. The Chameleons - Script of the Bridge (1983) | 45 punten | 8x genoemd
66. Dire Straits - Making Movies (1980) | 44 punten | 10x genoemd
67. Prince - Lovesexy (1988) | 44 punten | 9x genoemd
68. Brian Eno & David Byrne - My Life in the Bush of Ghosts (1981) | 43 punten | 8x genoemd
69. Lloyd Cole & The Commotions - Rattlesnakes (1984) | 42 punten | 9x genoemd
70. XTC - English Settlement (1982) | 42 punten | 7x genoemd
71. The Alan Parsons Project - Eye in the Sky (1982) | 41 punten | 9x genoemd
72. Roxy Music - Avalon (1982) | 41 punten | 9x genoemd
73. The Blue Nile - Hats (1989) | 41 punten | 7x genoemd
74. King Crimson - Discipline (1981) | 40 punten | 8x genoemd
75. Japan - Gentlemen Take Polaroids (1980) | 40 punten | 7x genoemd
76. Tracy Chapman - Tracy Chapman (1988) | 39 punten | 9x genoemd
77. Propaganda - A Secret Wish (1985) | 39 punten | 8x genoemd
78. The Smiths - The Smiths (1984) | 38 punten | 8x genoemd
79. Tears for Fears - Songs from the Big Chair (1985) | 38 punten | 7x genoemd
80. The Jesus and Mary Chain - Psychocandy (1985) | 38 punten | 7x genoemd
81. Terence Trent D'Arby - Introducing the Hardline According To (1987) | 37 punten | 8x genoemd
82. Michael Jackson - Bad (1987) | 37 punten | 7x genoemd
83. Depeche Mode - Black Celebration (1986) | 37 punten | 7x genoemd
84. The Human League - Dare (1981) | 36 punten | 7x genoemd
85. Slayer - Reign in Blood (1986) | 35 punten | 7x genoemd
86. The Police - Synchronicity (1983) | 34 punten | 8x genoemd
87. Echo & The Bunnymen - Heaven Up Here (1981) | 34 punten | 7x genoemd
88. Lou Reed - New York (1989) | 33 punten | 7x genoemd
89. AC/DC - Back in Black (1980) | 33 punten | 6x genoemd
90. The Church - Starfish (1988) | 32 punten | 6x genoemd
91. Siouxsie & The Banshees - Juju (1981) | 32 punten | 6x genoemd
92. Kraftwerk - Computer World (1981) | 32 punten | 6x genoemd
93. Fleetwood Mac - Tango in the night (1987) | 31 punten | 8x genoemd
94. The Traveling Wilburys - Traveling Wilburys, Vol. 1 (1988) | 31 punten | 6x genoemd
95. Prince and the Revolution - Around the World in a Day (1985) | 31 punten | 6x genoemd
96. Camel - Nude (1981) | 30 punten | 7x genoemd
97. Cocteau Twins - Head over Heels (1983) | 30 punten | 6x genoemd
98. Violent Femmes - Violent Femmes (1983) | 30 punten | 6x genoemd
99. Public Enemy - It Takes a Nation of Millions to Hold Us Back (1988) | 30 punten | 6x genoemd
100. The Feelies - Crazy Rhythms (1980) | 30 punten | 6x genoemd
Klik hier voor de volledige lijst!
0
geplaatst: 26 mei 2014, 09:45 uur
Shit, te laat voor mn lijstje. Ik doe de volgende keer weer mee. Promise!
0
geplaatst: 26 mei 2014, 09:55 uur
Was weer fijn, was weer leuk, tot volgend jaar, maar nu eerst de 90's editie, bedankt Chevy voor al het werk, ect, ect.
0
geplaatst: 26 mei 2014, 10:00 uur
The Queen Is Still Dead!!
Nee serieus, dat titelnummer moet toch wel het allerbeste nummer van de jaren '80 zijn voor mij, heerlijk hoe Marr zijn gitaar laat huilen en janken en hoe Mozzer constant zijn anti-royaal zieltje uitspuwt, wat ik als koningshuishater alleen maar kan toejuichen!
Life is very lone when you're lonely...
Nee serieus, dat titelnummer moet toch wel het allerbeste nummer van de jaren '80 zijn voor mij, heerlijk hoe Marr zijn gitaar laat huilen en janken en hoe Mozzer constant zijn anti-royaal zieltje uitspuwt, wat ik als koningshuishater alleen maar kan toejuichen!

0
geplaatst: 26 mei 2014, 11:08 uur
Wat ontzettend leuk en goed georganiseerd dit! Top! Dank Chevy! Leuk ook om alle reacties te lezen!!
0
Cured
geplaatst: 26 mei 2014, 11:14 uur
....en ook nog zelfspot, wanneer de ik-figuur inbreekt in het paleis en de queen zegt... I Know You And You Cannot Sing, waarop Morrissey cynisch antwoord..... I Say That's Nothing, You Should Me Hear Play Pi-ano... 
Bedankt Chevy voor de weer geweldige presentatie: Top !

Bedankt Chevy voor de weer geweldige presentatie: Top !
0
Fedde
geplaatst: 26 mei 2014, 11:39 uur
Mooi werk Chevy, bedankt!. Leuk om te zien dat ieder zo zijn eigen idee heeft van de jaren '80, ook de users die toen nog niet of net geboren waren. Knap om dat tijdvak in te halen. De hele Top 10 spreekt me niet aan, om eerlijk te zijn. Blij ben ik wel met noteringen in de bovenste honderd van:
29. Joe Jackson - Night and Day
45. The Alan Parsons Project - The Turn of a Friendly Card (1980)
56. Prefab Sprout - Steve McQueen (1985)
57. Orchestral Manoeuvres in the Dark - Architecture & Morality (1981)
71. The Alan Parsons Project - Eye in the Sky (1982)
76. Tracy Chapman - Tracy Chapman (1988)
94. The Traveling Wilburys - Traveling Wilburys, Vol. 1 (1988)
Weinig van het betere soort elektropop, geen Buggles, geen New Musik. En al helemaal bedroevend weinig nederpop. Waar zijn The Nits????
Trouwens, chevy93, ik ontdek net een foutje. Travelling Willbury's - Travelling Willbury's vol. 1 staat (zonder lidwoord) dubbel vermeld, ook nog eens op 837. Zo schiet het niet op met het beste album van de jaren '80.
29. Joe Jackson - Night and Day
45. The Alan Parsons Project - The Turn of a Friendly Card (1980)
56. Prefab Sprout - Steve McQueen (1985)
57. Orchestral Manoeuvres in the Dark - Architecture & Morality (1981)
71. The Alan Parsons Project - Eye in the Sky (1982)
76. Tracy Chapman - Tracy Chapman (1988)
94. The Traveling Wilburys - Traveling Wilburys, Vol. 1 (1988)
Weinig van het betere soort elektropop, geen Buggles, geen New Musik. En al helemaal bedroevend weinig nederpop. Waar zijn The Nits????

Trouwens, chevy93, ik ontdek net een foutje. Travelling Willbury's - Travelling Willbury's vol. 1 staat (zonder lidwoord) dubbel vermeld, ook nog eens op 837. Zo schiet het niet op met het beste album van de jaren '80.
0
geplaatst: 26 mei 2014, 11:50 uur
Johnny Marr schreef:

In dat liedje zit hij toch met THe Queen gezellig te kletsen op de rand vh bed.

0
geplaatst: 26 mei 2014, 11:56 uur
Fedde schreef:
Dan moet je niet bij Chevy klagen maar bij Robbie34, die heeft hem verkeerd in z'n lijst staan. En ook nog eens met Traveling verkeerd geschreven

Het blijft toch een heel complexe regel:
chevy93 schreef:
De titel dient geschreven te worden zoals die op MusicMeter aangegeven is (Dus incl. de woorden zoals The). Het beste is dus gewoon om het rechtstreeks van MusicMeter te kopiëren.
De titel dient geschreven te worden zoals die op MusicMeter aangegeven is (Dus incl. de woorden zoals The). Het beste is dus gewoon om het rechtstreeks van MusicMeter te kopiëren.
0
geplaatst: 26 mei 2014, 12:08 uur
chevy93 schreef:
Wie zich overigens afvraagt waar de hiphop gebleven is... (ooit stond Public Enemy nog bij de top 40):
Voor het eerst in 4 jaar heb ik deze plaat uit mijn lijst gelaten. Dat komt omdat er een ander genre mijn muzieksmaak kwam overnemen, en waarvoor ik nog een lans wil breken, nl. de electronic van acts zoals Cabaret Voltaire en de industrial van Laibach.
Een nieuwe winnaar valt altijd toe te juichen (zet hier de smiley met de pompons die nu verdwenen lijkt). Dat het mijn eigen nr. 1 is, doet er minder toe.
Wat nog opvalt is dat Dead Can Dance zo goed scoort (en terecht), maar populairdere acts zoals OMD, Depeche Mode en Tears For Fears het met veel minder moeten doen. Terwijl die laatste toch "meer" 80's zijn.
Krijgen we ook weer een volledige lijst met alle genoemde albums, chevy93?
Bedankt alweer voor het vele werk!
0
geplaatst: 26 mei 2014, 12:10 uur
6 van mijn 30 bij de eerste 40, en nog eens 2 in de top-100, dat houdt niet over. Geen IRS-albums van R.E.M. bij de eerste 40, geen Dinosaur Jr en geen Hüsker Dü bij de eerste 100, waar is iedereen? En geen Love van de Cult, die had ik er toch ook wel bij verwacht. Alles onverwacht, en daarom ook wel leuk.
0
geplaatst: 26 mei 2014, 12:11 uur
BeatHoven schreef:
Krijgen we ook weer een volledige lijst met alle genoemde albums, chevy93?
Even iets naar boven kijken. Krijgen we ook weer een volledige lijst met alle genoemde albums, chevy93?

0
geplaatst: 26 mei 2014, 12:18 uur
Fedde schreef:
Sterker nog, het album staat er drie keer in. Trouwens, chevy93, ik ontdek net een foutje. Travelling Willbury's - Travelling Willbury's vol. 1 staat (zonder lidwoord) dubbel vermeld, ook nog eens op 837. Zo schiet het niet op met het beste album van de jaren '80.
Uiteindelijk is dit de goede positie:
64. The Traveling Wilburys - Traveling Wilburys, Vol. 1 (1988) | 45 punten | 9x genoemd
Het onderstreept inderdaad maar weer eens dat het nog altijd een combinatie van mensen- en Excelwerk is en dat er bij het exact kopiëren weinig mis kan gaan..
0
geplaatst: 26 mei 2014, 12:27 uur
Punten per artiest
450 The Smiths
439 The Cure
395 U2
366 Marillion
290 Talk Talk
255 Simple Minds
250 Dire Straits
235 Bruce Springsteen
233 Prince
215 Pixies
214 Talking Heads
197 Metallica
188 R.E.M.
180 Iron Maiden
175 Michael Jackson
174 Joy Division
170 Prince and the Revolution
169 Tom Waits
Meeste unieke albums
8 The Smiths
8 Simple Minds
7 U2
7 Various Artists*
7 Iron Maiden
6 R.E.M.
6 The Cure
6 Rush
6 Marillion
*) Verzamelaars of iemand heeft een dusdanig ongestructureerd lijstje ingeleverd dat Excel geen artiest en album kan onderscheiden (c.q. een gebrek aan een streepje).
450 The Smiths
439 The Cure
395 U2
366 Marillion
290 Talk Talk
255 Simple Minds
250 Dire Straits
235 Bruce Springsteen
233 Prince
215 Pixies
214 Talking Heads
197 Metallica
188 R.E.M.
180 Iron Maiden
175 Michael Jackson
174 Joy Division
170 Prince and the Revolution
169 Tom Waits
Meeste unieke albums
8 The Smiths
8 Simple Minds
7 U2
7 Various Artists*
7 Iron Maiden
6 R.E.M.
6 The Cure
6 Rush
6 Marillion
*) Verzamelaars of iemand heeft een dusdanig ongestructureerd lijstje ingeleverd dat Excel geen artiest en album kan onderscheiden (c.q. een gebrek aan een streepje).
0
geplaatst: 26 mei 2014, 12:39 uur
Mijn lijstje ook vergeten helaas. Hier is ie:
1. The Smiths - The Queen Is Dead (1986)
2. The Cure - Disintegration (1989)
3. AC/DC - Back in Black (1980)
4. Joy Division - Closer (1980)
5. Pixies - Doolittle (1989)
6. Kate Bush - Hounds of Love (1985)
7. Red Hot Chili Peppers - The Uplift Mofo Party Plan (1987)
8. The Jesus and Mary Chain - Psychocandy (1985)
9. Tom Waits - Rain Dogs (1985)
10. The Smiths - Meat Is Murder (1985)
11. Wipers - Youth of America (1981)
12. Pixies - Surfer Rosa (1988)
13. Public Enemy - It Takes a Nation of Millions to Hold Us Back (1988)
14. Prince - Sign 'O' the Times (1987)
15. The Sound - From the Lions Mouth (1981)
16. The Waterboys - This Is the Sea (1985)
17. The Cure - Pornography
18. The Smiths - The Smiths (1984)
19. The Cure - Seventeen Seconds (1980)
20. Talk Talk - Spirit of Eden (1988)
1. The Smiths - The Queen Is Dead (1986)
2. The Cure - Disintegration (1989)
3. AC/DC - Back in Black (1980)
4. Joy Division - Closer (1980)
5. Pixies - Doolittle (1989)
6. Kate Bush - Hounds of Love (1985)
7. Red Hot Chili Peppers - The Uplift Mofo Party Plan (1987)
8. The Jesus and Mary Chain - Psychocandy (1985)
9. Tom Waits - Rain Dogs (1985)
10. The Smiths - Meat Is Murder (1985)
11. Wipers - Youth of America (1981)
12. Pixies - Surfer Rosa (1988)
13. Public Enemy - It Takes a Nation of Millions to Hold Us Back (1988)
14. Prince - Sign 'O' the Times (1987)
15. The Sound - From the Lions Mouth (1981)
16. The Waterboys - This Is the Sea (1985)
17. The Cure - Pornography
18. The Smiths - The Smiths (1984)
19. The Cure - Seventeen Seconds (1980)
20. Talk Talk - Spirit of Eden (1988)
* denotes required fields.