Muziek / Toplijsten en favorieten / Johan en Luigi Talk About the Passion, de R.E.M. Top 200
zoeken in:
0
geplaatst: 30 augustus 2016, 22:11 uur
Ik hoorde dat ze bij de KNVB 2 Ajax-georiënteerde assistenten zochten

1
geplaatst: 30 augustus 2016, 22:13 uur
Met een voorliefde voor REM, daar is Gullit over gestruikeld.
1
geplaatst: 30 augustus 2016, 22:15 uur
1
geplaatst: 30 augustus 2016, 22:50 uur
Ah, gelukkig dat er hier ook mensen zijn die ook snappen waar het zwaartepunt van Automatic for the People ligt. In de staart. 

1
geplaatst: 30 augustus 2016, 22:56 uur
vigil schreef:
Het hoevem trouwens niet perse die 10 nummers te zijn hoor, de kans is wel groot maar 100% zekerheid geef ik niet
Het hoevem trouwens niet perse die 10 nummers te zijn hoor, de kans is wel groot maar 100% zekerheid geef ik niet
Ja zeg, dan moet ik 190 nummers checken! Op voorhand geloof ik ongezien dat jij gelijk hebt.
1
geplaatst: 31 augustus 2016, 00:03 uur
Van wat er nog over is, mijn top 10 
1. Fall on me
2. E-bow the letter
3. Talk about the Passion
4. Try not to breathe
5. World Leader Pretend
6. Find The river
7. Country Feedback
8. Orange Crush
9. Losing my religion
10. Nightswimming

1. Fall on me
2. E-bow the letter
3. Talk about the Passion
4. Try not to breathe
5. World Leader Pretend
6. Find The river
7. Country Feedback
8. Orange Crush
9. Losing my religion
10. Nightswimming
1
geplaatst: 31 augustus 2016, 07:52 uur
De selectie zal inderdaad wel zijn:
3x Automatic For The People: Try Not to Breathe, Find the River en Nightswimming
2x Green: Orange Crush en World Leader Pretend
2x Out Of Time: Losing My Religion en Country Feedback
1x Murmur: Talk About the Passion
1x Lifes Rich Pageant: Fall on Me
1x New Adventures in Hi-Fi: E-Bow the Letter
In volgorde wordt dan dan voor mij:
10. E-bow the letter
9. Try not to breathe
8. Find the river
7. Talk about the passion
6. Orange crush
5. Nightswimming
4bis Chance (dub)
4. Losing my religion
3. Country Feedback
2. Fall on me
1. World leader pretend
Maar het zal dus wel helemaal anders zijn, want ik ben een ramp in gokken

0
geplaatst: 31 augustus 2016, 08:24 uur
Vind Talk About the Passion niet echt in de top 10 horen. Niet ten faveure van Drive of Leave in ieder geval. Try Not to Breathe is ook geen nummer dat er uitspringt op Automatic voor mij.
Tenminste, natuurlijk is het een goed nummer, maarmaar een beetje te generiek. Vind Drive, Find the River en Nightswimming beter. Try not to Breathe heeft te weinig een eigen sound. Typisch een nummer dat beter werkt in de context van een album dan los.
Wordt dit nog een spotify lijst trouwens?
Tenminste, natuurlijk is het een goed nummer, maarmaar een beetje te generiek. Vind Drive, Find the River en Nightswimming beter. Try not to Breathe heeft te weinig een eigen sound. Typisch een nummer dat beter werkt in de context van een album dan los.
0
geplaatst: 31 augustus 2016, 08:51 uur
harm1985 schreef:
Vind Talk About the Passion niet echt in de top 10 horen. Niet ten faveure van Drive of Leave in ieder geval. Try Not to Breathe is ook geen nummer dat er uitspringt op Automatic voor mij.
Passion had ik op voorhand ook niet in de top-10 verwacht, dan eerder Radio Free Europe of Perfect Circle van dat album (of zeker Driver 8 of So Central Rain). Ik heb hem zelf ook niet in de top-10, maar het is wel een prachtsong wat mij betreft.
Misschien gaf de topictitel hem ook een zetje

Dat geldt ook voor Try Not to Breathe, toch wel een van de hoogtepunten van Automatic, maar Drive of Man on the Moon lagen wellicht meer voor de hand.
Spotify-lijst, goeie!
0
geplaatst: 31 augustus 2016, 09:43 uur
1
geplaatst: 31 augustus 2016, 09:47 uur
10. Fall On Me (Johan 1, Luigi 34)
We kicken de top 10 af met mijn nummer 1. Er zijn natuurlijk meer songs die het predicaat 'ultiem R.E.M.-liedje' verdienen, maar dit is er zeker een van. Alle componenten die de band zo geliefd maakten bij me zijn hier aanwezig. De heerlijke jengelende gitaar waar het nummer mee begint. Michael die - het moet gezegd - vanaf dit moment luid en duidelijk en vol bevlogenheid begint te zingen om zijn boodschap over te brengen. Mike die hier - zoals zo vaak - de show steelt in de harmonieën in het refrein, maar nu ook de hele bridge voor zijn rekening neemt. En Bill's drumwerk maakt het af, als de drums erin komen krijgt het nummer letterlijk een lift. Bill is trouwens ook te horen in de harmonieën, en dan weet je dat het een bijzonder nummer is, als ze alle drie zingen. Later in de top-10 krijgen we er nog zo eentje.
De tekst zou gaan over luchtverontreiniging, maar de sky zou hier ook gezien kunnen worden als metafoor voor vrijheid en onbezorgdheid, een beetje zoals we in King of Birds zien. Het geeft mij in elk geval altijd een een zorgeloos en onbevangen gevoel. Fall On Me kon me een kleine 30 jaar geleden al doen zweven en daar slaagt het nu nog steeds in.
Wat een pracht, en dat in iets meer dan 2,5 minuut.
There's a problem feathers iron
Bargain buildings, weights and pulleys
Feathers hit the ground before the weight can leave the air
Buy the sky and sell the sky and tell the sky and tell the sky
Don't fall on me (what is it up in the air for?) (it's gonna fall)
Fall on me (if it's there for long) (it's gonna fall)
Fall on me (it's over, it's over me) (it's gonna fall)
There's the progress we have found (when the rain)
A way to talk around the problem (when the children reign)
Building towered foresight (keep your conscience in the dark)
Isn't anything at all (melt the statues in the park)
Buy the sky and sell the sky and bleed the sky and tell the sky
Don't fall on me
Well, I could keep it above
But then it wouldn't be sky anymore
So if I send it to you, you've got to promise to keep it whole
Buy the sky and sell the sky and lift your arms up to the sky
And ask the sky and ask the sky
Fall on me, don't fall on me (what is it up in the air for?) (it's gonna fall)
Fall on me, don't fall on me
We kicken de top 10 af met mijn nummer 1. Er zijn natuurlijk meer songs die het predicaat 'ultiem R.E.M.-liedje' verdienen, maar dit is er zeker een van. Alle componenten die de band zo geliefd maakten bij me zijn hier aanwezig. De heerlijke jengelende gitaar waar het nummer mee begint. Michael die - het moet gezegd - vanaf dit moment luid en duidelijk en vol bevlogenheid begint te zingen om zijn boodschap over te brengen. Mike die hier - zoals zo vaak - de show steelt in de harmonieën in het refrein, maar nu ook de hele bridge voor zijn rekening neemt. En Bill's drumwerk maakt het af, als de drums erin komen krijgt het nummer letterlijk een lift. Bill is trouwens ook te horen in de harmonieën, en dan weet je dat het een bijzonder nummer is, als ze alle drie zingen. Later in de top-10 krijgen we er nog zo eentje.
De tekst zou gaan over luchtverontreiniging, maar de sky zou hier ook gezien kunnen worden als metafoor voor vrijheid en onbezorgdheid, een beetje zoals we in King of Birds zien. Het geeft mij in elk geval altijd een een zorgeloos en onbevangen gevoel. Fall On Me kon me een kleine 30 jaar geleden al doen zweven en daar slaagt het nu nog steeds in.
Wat een pracht, en dat in iets meer dan 2,5 minuut.
There's a problem feathers iron
Bargain buildings, weights and pulleys
Feathers hit the ground before the weight can leave the air
Buy the sky and sell the sky and tell the sky and tell the sky
There's the progress we have found (when the rain)
A way to talk around the problem (when the children reign)
Building towered foresight (keep your conscience in the dark)
Isn't anything at all (melt the statues in the park)
Buy the sky and sell the sky and bleed the sky and tell the sky
Don't fall on me
Well, I could keep it above
But then it wouldn't be sky anymore
So if I send it to you, you've got to promise to keep it whole
Buy the sky and sell the sky and lift your arms up to the sky
And ask the sky and ask the sky
Fall on me, don't fall on me (what is it up in the air for?) (it's gonna fall)
Fall on me, don't fall on me
3
geplaatst: 31 augustus 2016, 09:49 uur
Nu gaat de volgende discussie plaatsvinden
:
Fal on Me, echt prachtig maar jemig wat laag bij Luigi
Dan komt Luigi
Inderdaad prachtig, had misschien wel hoger gemoeten maar ze hebben zo veel moois gemaakt
:Fal on Me, echt prachtig maar jemig wat laag bij Luigi
Dan komt Luigi
Inderdaad prachtig, had misschien wel hoger gemoeten maar ze hebben zo veel moois gemaakt
1
geplaatst: 31 augustus 2016, 09:54 uur
ik vind het eigenlijk wel mooi, die mix van IRS-fan Johan en non-IRS boy Luigi, het zorgt toch voor een verfrissende lijst met heel wat verrassingen.
Dankzij deze lijst al heel wat R.E.M. terug laten passeren, Be Mine herontdekt (heel mooi inderdaad, die flard tekst 'i wanna be your easter bunny' was altijd al blijven hangen maar ik dacht dat dat uit een Up-nummer kwam), ook wat leuke weetjes opgepikt, en toen we bij wat covers zaten ook die mooie cover van Walk unafraid van First Aid Kit ontdekt, en zelfs een cover van Femme Fatale door Propaganda gevonden...
Heel wat moois dus, dan vergeef je al eens hier en daar een song die te hoog of te laag staat, of er helemaal niet in...
Dankzij deze lijst al heel wat R.E.M. terug laten passeren, Be Mine herontdekt (heel mooi inderdaad, die flard tekst 'i wanna be your easter bunny' was altijd al blijven hangen maar ik dacht dat dat uit een Up-nummer kwam), ook wat leuke weetjes opgepikt, en toen we bij wat covers zaten ook die mooie cover van Walk unafraid van First Aid Kit ontdekt, en zelfs een cover van Femme Fatale door Propaganda gevonden...
Heel wat moois dus, dan vergeef je al eens hier en daar een song die te hoog of te laag staat, of er helemaal niet in...

0
geplaatst: 31 augustus 2016, 09:56 uur
vigil schreef:
:
Fall on Me, echt prachtig maar jemig wat laag bij Luigi
Dan komt Luigi
:Fall on Me, echt prachtig maar jemig wat laag bij Luigi
Dan komt Luigi
Maar er komt nog een IRS'er, en die heeft Luigi dan weer hoger dan ik 
1
geplaatst: 31 augustus 2016, 10:09 uur
Nou, er komen nog meer Warner's-songs die ik hoger heb staan dan jij, waaronder de eerstvolgende. Gelukkig is het dus niet zo zwart-wit allemaal 
0
geplaatst: 31 augustus 2016, 10:18 uur
Dat was de hint van de eeuw gisteren 
Nog even en je weet het

Nog even en je weet het

* denotes required fields.