Muziek / Toplijsten en favorieten / Prince: Forever in My Life… aERo’s Top 200
zoeken in:
0
geplaatst: 24 september 2016, 11:06 uur
Lolita had met gemak een hitsingle kunnen zijn. Een oorwurm is het
0
geplaatst: 24 september 2016, 11:15 uur
Ja, inmiddels heb ik 'm wel gehoord, maar dat is misschien omdat ik het nummer erg veel draaide toen ik 3121 net had. Erg catchy en misschien wat makkelijk maar leuk!
Dat geldt eigenlijk voor de hele plaat 3121. En ja, en staan wat R&B songs op, maar daar heb ik in dit geval geen moeite mee. Ik heb geen behoefte een nummer over te slaan.
Dinner with Delores is (net als Fixurlifeup) weer een zeldzame favoriet van een album waar ik verder minder mee heb.
Dat geldt eigenlijk voor de hele plaat 3121. En ja, en staan wat R&B songs op, maar daar heb ik in dit geval geen moeite mee. Ik heb geen behoefte een nummer over te slaan.
Dinner with Delores is (net als Fixurlifeup) weer een zeldzame favoriet van een album waar ik verder minder mee heb.
0
geplaatst: 24 september 2016, 11:59 uur
We zitten nog niet eens in de top 100. Bizar eigenlijk hoeveel leuks er al voorbij is gekomen en hoeveel niet eens in de lijst staat. En dan komt er nog zoveel moois.
0
geplaatst: 24 september 2016, 12:06 uur
3121, lekker plaatje inderdaad. Haalt bij mij met gemak de 4 sterren en doet het bij mij daarom het beste van al zijn platen van het nieuwe millennium. Lolita is inderdaad echt heerlijk, maar er staan twee nummers op dat album die ik nog liever hoor. Benieuwd of ze nog langs gaan komen en zo ja, waar!
0
geplaatst: 24 september 2016, 12:46 uur
aERodynamIC schreef:
We zitten nog niet eens in de top 100. Bizar eigenlijk hoeveel leuks er al voorbij is gekomen en hoeveel niet eens in de lijst staat. En dan komt er nog zoveel moois.
Zeker waar.

Veel keuzes waar ik me ook erg in kan vinden! Hoewel ik merk dat de één hier meer met de rock nummers en de ander meer met de soul/R&B nummers heeft (wel een beetje mijn stijl, hoewel ik bij Prince de verscheidenheid erg waardeer, en soms de "herrie" erg cool vind). Funk lijkt iedere Prince liefhebber te liggen. Moet ook wel.

0
geplaatst: 24 september 2016, 13:02 uur
aERodynamIC schreef:
Ik denk dat deze uitspraak wel de lading dekt inzake dit topic en het gehele oeuvre van de heer Prince.
Niet normaal toch, wat een kwantiteit maar zeker ook kwaliteit.
0
geplaatst: 24 september 2016, 13:09 uur
Bob George
Als er een nummer was wat we toen en masse speelden op het strand met vele klasgenoten in onze HAVO/MEAO tijd was het wel dit nummer. Wat een heisa rond het "niet" verschijnen van dit album. Iedereen had het op cassette getaped. Bob George vond ik toen meesterlijk qua melodie en dat is eigenlijk nooit veranderd.
Nog niet zo lang geleden gaf ik mijn ultieme Prince top 3 prijs, maar dat moet uiteraard een top 4 zijn, want BG hoort daar ook in thuis. Ben alleen bang dat hoe dichter we bij de #1 komen, hoe meer ik mijn ultieme Prince top zoveel zal moeten gaan uitbreiden
Als er een nummer was wat we toen en masse speelden op het strand met vele klasgenoten in onze HAVO/MEAO tijd was het wel dit nummer. Wat een heisa rond het "niet" verschijnen van dit album. Iedereen had het op cassette getaped. Bob George vond ik toen meesterlijk qua melodie en dat is eigenlijk nooit veranderd.
Nog niet zo lang geleden gaf ik mijn ultieme Prince top 3 prijs, maar dat moet uiteraard een top 4 zijn, want BG hoort daar ook in thuis. Ben alleen bang dat hoe dichter we bij de #1 komen, hoe meer ik mijn ultieme Prince top zoveel zal moeten gaan uitbreiden

0
geplaatst: 24 september 2016, 13:44 uur
Niet alleen dat..
Bob, ain't that a bitch?
What's he do for a living?
Manage rock stars?
Who?
Prince, ain't that a bitch?
That skinny motherfucker with the high voice?
(...)
You're fuckin' right, I gotta gun
You think I don't?
Then what's this?
Oh, you quiet now, uh-uh
Little?
Yeah, right
It might be little but it's loud
Ik besef steeds meer dat het niet alleen zijn geniale muzikaliteit (als veelzijdig muzikant en componist) en stage presence is. Ik moet daarnaast zo vaak lachen om zijn geniaal grappige teksten.
0
geplaatst: 24 september 2016, 14:41 uur
Juist de humor en zijn mimiek op het podium vind ik Prince net even anders maken dan vele andere artiesten. Juist dat maakte dat ik enorm voor de man viel.
0
geplaatst: 24 september 2016, 14:50 uur
Ik ben thuis half aan het werken en had The Black album maar eens afgestoft door de reminder hier (sluit net of met Rock hard in a funky place). Het hele album kan zo de top 100 in als je het mij vraagt.
0
geplaatst: 24 september 2016, 16:08 uur
116. The Everlasting Now
I knew this dude
He was very cool
He used 2 rule
Until he went 2 school
Track 13 van The Rainbow Children. Een funk feestje. Ook te vinden op het live album One Nite Alone...Live!
Zo vreemd dat Prince niet meer live albums uitbracht. Vooruit C-Note is live en bij het boek 21 Nights zat een geweldige live cd, maar dat was het dan. Juist de man die live zo sterk was heeft zo weinig live-albums uitgebracht.
Nu heb ik weinig met live-albums (je moet er gewoon bij zijn), maar Prince heeft live soms versies om je vingers bij af te likken.
I knew this dude
He was very cool
He used 2 rule
Until he went 2 school
Track 13 van The Rainbow Children. Een funk feestje. Ook te vinden op het live album One Nite Alone...Live!
Zo vreemd dat Prince niet meer live albums uitbracht. Vooruit C-Note is live en bij het boek 21 Nights zat een geweldige live cd, maar dat was het dan. Juist de man die live zo sterk was heeft zo weinig live-albums uitgebracht.
Nu heb ik weinig met live-albums (je moet er gewoon bij zijn), maar Prince heeft live soms versies om je vingers bij af te likken.
0
geplaatst: 24 september 2016, 16:12 uur
115. Get on the Boat
Look out side you're window
Tell me now what you see
Coming up the mountain
For a new philosophy
Every single color
Every race and every creed
Lookin' for the truth y'all
That's gonna set somebody free
Prince en Maceo Parker, wat een heerlijke combinatie is dat toch en wat swingt dit nummer de pan uit.
Het album 3121 was overigens wel een goede comeback voor Prince want het behaalde in de VS weer een eerste plaats en dat was sinds Batman niet meer voorgekomen.
Absoluut een hoogtepunt van dat album (en 3121 komt later nog wel voorbij dus we zijn er nog niet).
Look out side you're window
Tell me now what you see
Coming up the mountain
For a new philosophy
Every single color
Every race and every creed
Lookin' for the truth y'all
That's gonna set somebody free
Prince en Maceo Parker, wat een heerlijke combinatie is dat toch en wat swingt dit nummer de pan uit.
Het album 3121 was overigens wel een goede comeback voor Prince want het behaalde in de VS weer een eerste plaats en dat was sinds Batman niet meer voorgekomen.
Absoluut een hoogtepunt van dat album (en 3121 komt later nog wel voorbij dus we zijn er nog niet).
0
geplaatst: 24 september 2016, 16:15 uur
Vandaag een vroegertje i.v.m een feestje. De afsluiters voor vandaag in de vorm van unreleased tracks:
Me Touch Myself uit 1989:
Ook uit 1989, Soulpsychodelicide:
En deze is gewoon leuk om te horen. Apollonia 6 en Prince die Manic Monday zingen (een nummer waar ik nog steeds verliefd op ben):
Het blijft me ook nu weer verbazen hoeveel moois er nooit is uitgegeven en het is nog maar het topje van de ijsberg in dit topic
Me Touch Myself uit 1989:
Ook uit 1989, Soulpsychodelicide:
En deze is gewoon leuk om te horen. Apollonia 6 en Prince die Manic Monday zingen (een nummer waar ik nog steeds verliefd op ben):
Het blijft me ook nu weer verbazen hoeveel moois er nooit is uitgegeven en het is nog maar het topje van de ijsberg in dit topic

0
geplaatst: 24 september 2016, 16:18 uur
I.v.m. Get on de boat en feestjes in het algemeen (ingezet met het geweldige Everlasting now optreden bij Leno die ik zelf ook graag afspeel):
verder 3 bekende niet uitgebrachte nummers deze keer (Manic Monday uiteraard).
Soulpsychodelicide lijkt mij haast een aanloop naar Thieves in the temple.
verder 3 bekende niet uitgebrachte nummers deze keer (Manic Monday uiteraard).
Soulpsychodelicide lijkt mij haast een aanloop naar Thieves in the temple.
1
geplaatst: 24 september 2016, 16:25 uur
Dat gitaarspel 
Door de intensiviteit van dit topic is mijn liefde voor Prince wel weer enorm gestegen. Ik ben zo blij met al die beelden op YouTube!

Door de intensiviteit van dit topic is mijn liefde voor Prince wel weer enorm gestegen. Ik ben zo blij met al die beelden op YouTube!
0
geplaatst: 24 september 2016, 19:31 uur
Zo zonde dat hij dat altijd heeft tegengehouden. Het had hem zoveel extra liefhebbers kunnen bezorgen. Maar ook nu nog worden er af en toe clips van hem verwijderd. Gelukkig de meesten niet en is het genieten geblazen zeker voor wat die unreleased tracks betreft.
0
geplaatst: 25 september 2016, 12:03 uur
He blijft inderdaad zonde dat Prince zoveel YT tegenhield.
Ik snap zijn principe en ik denk dat hij daarmee weer innovatief was (zie de ontwikkelingen rond Spotify), maar het blijft jammer.
Ik snap zijn principe en ik denk dat hij daarmee weer innovatief was (zie de ontwikkelingen rond Spotify), maar het blijft jammer.
0
geplaatst: 25 september 2016, 12:28 uur
114. Now
1 2, 1 2, '94
I'm on the set, freaks on the floor
Don't worry about my name, it's 2 long 2 remember
I could tell U now but we'd be here 'til next September
3, it be like that, see?
This ain't about the trippers trippin' like they know they be
This ain't about this, that, what, where, or how
This about the freaks doing everything they wanna do now!
Een geweldig nummer van The Gold Experience dat ik ook al kende voordat het op dat album terecht kwam.
Helaas geen clip van beschikbaar.
1 2, 1 2, '94
I'm on the set, freaks on the floor
Don't worry about my name, it's 2 long 2 remember
I could tell U now but we'd be here 'til next September
3, it be like that, see?
This ain't about the trippers trippin' like they know they be
This ain't about this, that, what, where, or how
This about the freaks doing everything they wanna do now!
Een geweldig nummer van The Gold Experience dat ik ook al kende voordat het op dat album terecht kwam.
Helaas geen clip van beschikbaar.
0
geplaatst: 25 september 2016, 12:32 uur
113. My Name Is Prince
My name is Prince and I am funky
My name is Prince the one and only
I did not come 2 funk around
'Tll I get your daughter I won't leave this town
Geweldig om deze clip Met Kirstie Alley weer eens te zien. Ik heb dit altijd een lekker rauw nummer gevonden waar de rap me eens niet stoorde. Prince en rap heb ik altijd een moeizame combinatie gevonden. Het was het niet niet. En Tony M. vond ik één van de slechtste toevoegingen aan zijn band.
My name is Prince and I am funky
My name is Prince the one and only
I did not come 2 funk around
'Tll I get your daughter I won't leave this town
Geweldig om deze clip Met Kirstie Alley weer eens te zien. Ik heb dit altijd een lekker rauw nummer gevonden waar de rap me eens niet stoorde. Prince en rap heb ik altijd een moeizame combinatie gevonden. Het was het niet niet. En Tony M. vond ik één van de slechtste toevoegingen aan zijn band.
0
geplaatst: 25 september 2016, 13:45 uur
Heerlijk die rauwe stem van Prince. De mooie sneer aan het adres van Michael Jackoson over de zelfbenoemde titel King of pop vind ik fantastisch.
Tony m.. tja live was het een enorm drama, op studio materiaal kon het er nog mee door, maar van mij had zijn aanwezigheid ook niet gehoeven. Hij mag samen met andy allo en shelby j in het illustere rijtje van meest zinloze bandleden van Prince wat mij betreft.
Tony m.. tja live was het een enorm drama, op studio materiaal kon het er nog mee door, maar van mij had zijn aanwezigheid ook niet gehoeven. Hij mag samen met andy allo en shelby j in het illustere rijtje van meest zinloze bandleden van Prince wat mij betreft.
0
geplaatst: 25 september 2016, 16:32 uur
112. $
Here she come, the most popular girl
In the whole wide world 2day
U don't know if she would but what's good if she'd some & look ur
Way
U're standing over there tryin' 2 b gangsta coppin' ur favorite lean
U give her the head nod
O my god you're the craziest thing
She's ever seen but ur
Te vinden op Lotusflow3r. Een heerlijke vrolijkmakend nummer waar helaas geen clip van te vinden is.
Here she come, the most popular girl
In the whole wide world 2day
U don't know if she would but what's good if she'd some & look ur
Way
U're standing over there tryin' 2 b gangsta coppin' ur favorite lean
U give her the head nod
O my god you're the craziest thing
She's ever seen but ur
Te vinden op Lotusflow3r. Een heerlijke vrolijkmakend nummer waar helaas geen clip van te vinden is.
0
geplaatst: 25 september 2016, 21:06 uur
111. Why You Wanna Treat Me So Bad?
There's some talk going 'round town
That you really don't give a damn
They say you really put me down
When I'm doing the best I can
I gave you all of my love
I even gave you my body
Tell me, baby, ain't that enough?
What more do you want me to do?
I play the fool when we're together
But I cry when we're apart, yeah
I couldn't do you no better
Don't break what left of my broken heart, baby
Rock maar dan nog op de softe manier. Begin 1980 werd dit nummer als single in de VS en Nieuw-Zeeland uitgebracht. Vooral de gitaarsolo (geschreven door André Cymone) aan het einde is lekker.
Sowieso heeft het tweede Prince album nog steeds een bijzonder plekje in mijn hart.
There's some talk going 'round town
That you really don't give a damn
They say you really put me down
When I'm doing the best I can
I gave you all of my love
I even gave you my body
Tell me, baby, ain't that enough?
What more do you want me to do?
I play the fool when we're together
But I cry when we're apart, yeah
I couldn't do you no better
Don't break what left of my broken heart, baby
Rock maar dan nog op de softe manier. Begin 1980 werd dit nummer als single in de VS en Nieuw-Zeeland uitgebracht. Vooral de gitaarsolo (geschreven door André Cymone) aan het einde is lekker.
Sowieso heeft het tweede Prince album nog steeds een bijzonder plekje in mijn hart.
0
geplaatst: 25 september 2016, 21:08 uur
En dan komen we weer bij wat nooit uitgebracht materiaal:
Possessed uit 1983:
En wie kent de hit van Kid Creole & the Coconuts nog? Hier het nummer door Prince zelf gezongen en gespeeld (1987):
De versie van Kid Creole:
Possessed uit 1983:
En wie kent de hit van Kid Creole & the Coconuts nog? Hier het nummer door Prince zelf gezongen en gespeeld (1987):
De versie van Kid Creole:
0
geplaatst: 25 september 2016, 21:30 uur
Zijn podium act was nog niet helemaal uit ontwikkeld bij dat clipje van Why you wanna treat me so bad.
De dansjes lijken wat op Steven Tyler of welke rocker dan ook.
Gelukkig is dat flink veranderd later. Wel lekkere song natuurlijk met inderdaad een fijne solo. Nog altijd.

Gelukkig is dat flink veranderd later. Wel lekkere song natuurlijk met inderdaad een fijne solo. Nog altijd.
0
geplaatst: 26 september 2016, 11:27 uur
Now en My Name Is Prince hebben allebei die agressieve Prince die echt heel goed is. Zoals lennon zegt, is er met Tony M. in de studio weinig mis.
Op de SOTT rehearsal bootleg is de band uitgebreid The Sex of It aan het oefenen: briljant!!!!
Op de SOTT rehearsal bootleg is de band uitgebreid The Sex of It aan het oefenen: briljant!!!!
0
geplaatst: 26 september 2016, 12:35 uur
Minneapolis schreef:
Zijn podium act was nog niet helemaal uit ontwikkeld bij dat clipje van Why you wanna treat me so bad.

Ik zie Mick Jagger heel erg terug in de bewegingen die hij in die periode liet zien
0
geplaatst: 26 september 2016, 18:04 uur
110. How Come U Don’t Call Me Anymore?
I keep your picture beside my bed
And i still remember everything u said
I always thought our love was so right
I guess i was wrong
I always thought u'd be by my side
Mama, now u're gone
Een b-kant van 1999 en Alicia Keys scoorde er een hit mee. Wat een ongelooflijk sterke b-kant ook. Voor velen een favoriet nummer. Heel erg r&b maar van de fijne soort.
Prince op piano... hij bewees wel vaker dat er soms niet meer nodig is en dat uitgerekend zijn laatste optredens bestonden uit piano optredens!
I keep your picture beside my bed
And i still remember everything u said
I always thought our love was so right
I guess i was wrong
I always thought u'd be by my side
Mama, now u're gone
Een b-kant van 1999 en Alicia Keys scoorde er een hit mee. Wat een ongelooflijk sterke b-kant ook. Voor velen een favoriet nummer. Heel erg r&b maar van de fijne soort.
Prince op piano... hij bewees wel vaker dat er soms niet meer nodig is en dat uitgerekend zijn laatste optredens bestonden uit piano optredens!
0
geplaatst: 26 september 2016, 18:08 uur
109. The Ride
If U got the time, baby
I got the ride
If U got the time, baby
I got the ride
Where I wanna go
Keep U satisfied
Te vinden op Crystal Ball en hier hoor je dat Prince veel stijlen beheerst. The Ride is blues volgens het Prince-boekje. Ik ging er altijd vanuit dat Prince oud zou worden en dan optredens verzorgde in kleinere clubs waar hij vooral jazz en blues zou gaan spelen.
Het heeft niet zou mogen zijn, het had goed bij hem gepast. Tijdens de Lovesexy Tour speelde hij ook een blues nummer 'If I Had a Harem':
Blues In C (If I Had A Harem) Prince - YouTube
If U got the time, baby
I got the ride
If U got the time, baby
I got the ride
Where I wanna go
Keep U satisfied
Te vinden op Crystal Ball en hier hoor je dat Prince veel stijlen beheerst. The Ride is blues volgens het Prince-boekje. Ik ging er altijd vanuit dat Prince oud zou worden en dan optredens verzorgde in kleinere clubs waar hij vooral jazz en blues zou gaan spelen.
Het heeft niet zou mogen zijn, het had goed bij hem gepast. Tijdens de Lovesexy Tour speelde hij ook een blues nummer 'If I Had a Harem':
Blues In C (If I Had A Harem) Prince - YouTube
0
geplaatst: 26 september 2016, 18:49 uur
Minneapolis schreef:
The P: Grappig Prince met een onvervalste New Jack Swing (Teddy Riley, Wrecks 'n effect, Bell Biv Devoe etc.) beat? Dat is wel hartstikke 1992 inderdaad.
Nice..
The P: Grappig Prince met een onvervalste New Jack Swing (Teddy Riley, Wrecks 'n effect, Bell Biv Devoe etc.) beat? Dat is wel hartstikke 1992 inderdaad.

Nice..
Ik moest ook aan early nineties hip-hop denken. Lekkere uptempo beat. Leuk nummer en vooral anders dan we gewend zijn (ook iets wat hij kon).
* denotes required fields.