Muziek / Toplijsten en favorieten / Prince: Forever in My Life… aERo’s Top 200
zoeken in:
0
geplaatst: 22 september 2016, 12:24 uur
TMBGITW is me ook een te zoete ballad. En zo heeft Prince er wel meer. Maar I hate u trek ik erg goed. Mede door de heerlijke solo aan het einde. Het begin lijkt een mierzoete ballad, maar de song is veel meer dan dat...
Ik schreef dit over het nummer, bij het album Prince - The Gold Experience (1995)
Ik schreef dit over het nummer, bij het album Prince - The Gold Experience (1995)
16.I Hate U (5:53)
Haat en liefde liggen zo dicht bij elkaar, en dat laat Prince in dit nummer goed horen. Hij is gekrenkt door een dame (vreemd gegaan), en ze moet boeten. Dat boeten, dat moet op een (uiteraard) sexuele manier. Prince zal haar eens leren...
Maar uiteindelijk kan hij er niet uitkomen, I hate you, Because I love you But I can't love u Because I hate u. Moeilijk dillema. Het levert wel een heerlijk nummer op met als climax een weergaloze solo op gitaar.
Haat en liefde liggen zo dicht bij elkaar, en dat laat Prince in dit nummer goed horen. Hij is gekrenkt door een dame (vreemd gegaan), en ze moet boeten. Dat boeten, dat moet op een (uiteraard) sexuele manier. Prince zal haar eens leren...
Maar uiteindelijk kan hij er niet uitkomen, I hate you, Because I love you But I can't love u Because I hate u. Moeilijk dillema. Het levert wel een heerlijk nummer op met als climax een weergaloze solo op gitaar.
0
geplaatst: 22 september 2016, 17:56 uur
126. Ol’ Skool Company
Every once in awhile
U need some ol' skool company
Somebody that appreciates a sexy groove
And a old school melody
When god his son and the love of family
Ruled in the community
The songs you sing
Lift you up 2 heaven
A heaven we can believe in
Van MPLSound is nog niet heel veel voorbij gekomen. Hoog tijd dus voor Ol' Skool Company. Inclusief rap met bijna alle titels van de nummers op dit album.
MPLSound is zo'n album dat altijd een beetje aan me voorbij gaat. Niet slecht, maar ook geen hoogtepunt in zijn discografie. Dit nummer daarentegen bevalt me meer dan goed.
Every once in awhile
U need some ol' skool company
Somebody that appreciates a sexy groove
And a old school melody
When god his son and the love of family
Ruled in the community
The songs you sing
Lift you up 2 heaven
A heaven we can believe in
Van MPLSound is nog niet heel veel voorbij gekomen. Hoog tijd dus voor Ol' Skool Company. Inclusief rap met bijna alle titels van de nummers op dit album.
MPLSound is zo'n album dat altijd een beetje aan me voorbij gaat. Niet slecht, maar ook geen hoogtepunt in zijn discografie. Dit nummer daarentegen bevalt me meer dan goed.
0
geplaatst: 22 september 2016, 18:02 uur
125. Letitgo
All my life I've kept my feelings deep inside
Never was a reason 2 let somebody know
Lover here, lover there - Who cried? Who cared? Foolish pride
Never was a good seat at any of this man's shows
Letitgo - Prince - SAPO Vídeos - videos.sapo.pt
Single Letitgo is te vinden op Come. Ik hou van het sleazy geluid. Helaas nooit een hit geweest maar dat had van mij best gemogen.
All my life I've kept my feelings deep inside
Never was a reason 2 let somebody know
Lover here, lover there - Who cried? Who cared? Foolish pride
Never was a good seat at any of this man's shows
Letitgo - Prince - SAPO Vídeos - videos.sapo.pt
Single Letitgo is te vinden op Come. Ik hou van het sleazy geluid. Helaas nooit een hit geweest maar dat had van mij best gemogen.
0
geplaatst: 22 september 2016, 19:33 uur
Ol' Skool Company & Letitgo zijn goed. Letitgo vind ik zelfs een heel goed popnummer. Vreemd dat het niet zo gescoord heeft.
De unreleased tracks vind ik ditmaal niet veel soeps.
De unreleased tracks vind ik ditmaal niet veel soeps.
0
geplaatst: 22 september 2016, 19:54 uur
124. Thunder
Thunder, all through the night
Promise to see Jesus in the morning light
Take my hand, it'll be alright
C'mon save your soul tonight
Thunder is een geweldige opener van Diamonds and Pearls en was zeker ook een geweldige opener van de shows in Ahoy 1992. Ik ben dat jaar twee keer naar Ahoy gegaan en beide keren was ik toch wel weer overdonderd. Beslist geen slechte tour (de tweede keer zelfs een extra Call the Law met alle zaallichten aan en al aardig wat volk op weg naar de uitgang).
Van Thunder als nummer krijg ik nog steeds geen genoeg.
Thunder, all through the night
Promise to see Jesus in the morning light
Take my hand, it'll be alright
C'mon save your soul tonight
Thunder is een geweldige opener van Diamonds and Pearls en was zeker ook een geweldige opener van de shows in Ahoy 1992. Ik ben dat jaar twee keer naar Ahoy gegaan en beide keren was ik toch wel weer overdonderd. Beslist geen slechte tour (de tweede keer zelfs een extra Call the Law met alle zaallichten aan en al aardig wat volk op weg naar de uitgang).
Van Thunder als nummer krijg ik nog steeds geen genoeg.
0
geplaatst: 22 september 2016, 20:18 uur
Dat weet je zeker? 
Dat van dat geweldige, dat klopt zeker.

Dat van dat geweldige, dat klopt zeker.
0
geplaatst: 22 september 2016, 20:28 uur
Met Ol’ Skool Company (te makkelijk) en Thunder heb ik minder. Sowieso is Diamonds and pearls geen favoriet album van me. Voor het eerst teleurstellend zelfs. Cream en Gett off waren uitstekend om je op te vermaken op de dansvloer, maar thuis draaide ik het niet. Voor het eerst klonk Prince te commercieel voor me. Daddy pop zelfde verhaal. En de niet up tempo titelsong eigenlijk ook.
Juist de relaxte midtempo nummers Strolin', Willing and Able, Walk Don't Walk en Money Don't Matter 2 Night vond ik in dit geval de leuke nummers of te draaien. Ja, en afsluiter Live 4 Love!
Letitgo vind ik wel weer leuk. Ik kon me niet eens meer herinneren dat het een single was. Niet zo sterk als Papa, Pheromone, Space en Come, maar zeker leuk om weer te horen.
Juist de relaxte midtempo nummers Strolin', Willing and Able, Walk Don't Walk en Money Don't Matter 2 Night vond ik in dit geval de leuke nummers of te draaien. Ja, en afsluiter Live 4 Love!
Letitgo vind ik wel weer leuk. Ik kon me niet eens meer herinneren dat het een single was. Niet zo sterk als Papa, Pheromone, Space en Come, maar zeker leuk om weer te horen.
0
geplaatst: 22 september 2016, 20:32 uur
en ik heb het ook over de D&P tour.Aangepast. Die Batman opener is natuurlijk nog maar de vraag of die voorbij gaat komen

0
geplaatst: 22 september 2016, 20:33 uur
aERodynamIC schreef:
Die Batman opener is natuurlijk nog maar de vraag of die voorbij gaat komen
Dat zal the future uitwijzen. (quote)
Die Batman opener is natuurlijk nog maar de vraag of die voorbij gaat komen

Wat zijn er trouwens ineens enorm veel remixen te vinden zeg.
0
geplaatst: 22 september 2016, 21:47 uur
123. Laydown
From the heart of Minnesota
Here come the purple Yoda
Guaranteed to bring the dirty new sound
Come on, now
20Ten is absoluut één van de minste Prince albums. Daarna bleef het ook lang stil op het gebied van nieuwe releases.
Laydown (de hidden track) vind ik dan wel een hoogtepuntje van 20Ten. Het is de afsluiter van een album dat gratis werd weggegeven bij een krant.
De live versie die ik hierbij plaats toont wederom zijn live reputatie.
Gek genoeg werd Nederland (toch wel een land dat op de liefde van Prince kon rekenen in het verleden) een beetje genegeerd. België kreeg een concert (dat ik helaas weer moest missen wegens vakantie) en Belgische kranten gaven het album weg. In Nederland gebeurde helemaal niks.
From the heart of Minnesota
Here come the purple Yoda
Guaranteed to bring the dirty new sound
Come on, now
20Ten is absoluut één van de minste Prince albums. Daarna bleef het ook lang stil op het gebied van nieuwe releases.
Laydown (de hidden track) vind ik dan wel een hoogtepuntje van 20Ten. Het is de afsluiter van een album dat gratis werd weggegeven bij een krant.
De live versie die ik hierbij plaats toont wederom zijn live reputatie.
Gek genoeg werd Nederland (toch wel een land dat op de liefde van Prince kon rekenen in het verleden) een beetje genegeerd. België kreeg een concert (dat ik helaas weer moest missen wegens vakantie) en Belgische kranten gaven het album weg. In Nederland gebeurde helemaal niks.
0
geplaatst: 22 september 2016, 21:57 uur
En de inmiddels standaard unreleased tracks van vandaag:
Neon Telephone uit 1985:
Come Elektra Tuesday uit 1985:
Neon Telephone uit 1985:
Come Elektra Tuesday uit 1985:
0
geplaatst: 22 september 2016, 22:17 uur
Ik ben het eens met wat je zegt over 20Ten. Ik heb het album dan ook niet, en ken alleen het catchy Act of God. Daarom leuk dat je Laydown onder de aandacht brengt. Er zitten weer een paar fijne gitaar rifs in het optreden.
Come Elektra Tuesday is ook weer een mooie ontdekking. Ik hoop steeds meer op een sterke Crystal ball/ The Vault deel II.
Come Elektra Tuesday is ook weer een mooie ontdekking. Ik hoop steeds meer op een sterke Crystal ball/ The Vault deel II.
0
geplaatst: 22 september 2016, 23:44 uur
Nou ik hoop dat het puntige en funky Lavaux van dat album toch nog voorbijkomt. Nog wel een hoogtepuntje van 20Ten.
0
geplaatst: 23 september 2016, 08:21 uur
Van Laydown verscheen later een langere versie. Die is zo enorm lekker!
En ook nog een heerlijke aftershow in the Viage
(dat was een mooie dag)
aERodynamIC schreef:
En ook nog een heerlijke aftershow in the Viage
(dat was een mooie dag)
0
geplaatst: 23 september 2016, 17:20 uur
122. Shockadelica
The bed's on fire
Your fate is sealed
And you're so tired
And the reason is Camille-mille, Shockadelica
The girl must be a witch
De b-kant van single If I was Your Girlfriend. Nog steeds een fijn 'Camille-nummer'. Ook te vinden op The Hits/The B-sides. Helaas geen geluidsfragment van beschikbaar.
Uit de tijd dat ook de b-kanten van prince nog zeer de moeite waard waren.
The bed's on fire
Your fate is sealed
And you're so tired
And the reason is Camille-mille, Shockadelica
The girl must be a witch
De b-kant van single If I was Your Girlfriend. Nog steeds een fijn 'Camille-nummer'. Ook te vinden op The Hits/The B-sides. Helaas geen geluidsfragment van beschikbaar.
Uit de tijd dat ook de b-kanten van prince nog zeer de moeite waard waren.
0
geplaatst: 23 september 2016, 17:27 uur
121. Scandalous
Come. Closer.
Feel what U've been dyin' 4
Don't be afraid, baby
Touch it and explode
Understand, understand that I love U
But more than that - I want U
Zo'n heerlijke zwijmelballade waar ik dan wel weer wat mee kan! Ook de maxi had ik in bezit met ik weet niet hoeveel versies en het nummer Sex.
De kleding die Prince in deze clip droeg vond ik indertijd erg gaaf en dan met name op één foto die misschien wel mijn favoriet is:
http://postimg.org/image/bdplsnqn1/
Come. Closer.
Feel what U've been dyin' 4
Don't be afraid, baby
Touch it and explode
Understand, understand that I love U
But more than that - I want U
Zo'n heerlijke zwijmelballade waar ik dan wel weer wat mee kan! Ook de maxi had ik in bezit met ik weet niet hoeveel versies en het nummer Sex.
De kleding die Prince in deze clip droeg vond ik indertijd erg gaaf en dan met name op één foto die misschien wel mijn favoriet is:
http://postimg.org/image/bdplsnqn1/
0
geplaatst: 23 september 2016, 17:59 uur
Ik ook, en ik zit te denken waar het 'm in zit.. Het begint met die eerste tonen en daarna die diepe, lome (haast vertraagd klinkende) sexy R&B beat, die strijker achtige synthesizer, en niet in de laatste plaats hoe hij het zingt. Dat steeds lagere "baby baby" en het wat aparte vrouwelijke haast snikkende gekreun (laat ik het daar om houden) maakt het af.
Spannend, warm en tegelijk (maar misschien mijn perceptie) wat donker nummer. Misschien vind ik het dan ook geen typisch zwijmelnummer.
0
geplaatst: 23 september 2016, 20:02 uur
Ol' Skool Company en Laydown. Prince funk op zijn allerbest!!!!
Scandalous vind ik de zeer uitgebreide versie (met live materiaal.....) wel OK, maar verder valt dat voor mij weer teveel richting zoet. Het is wel prachtig gezongen.
Scandalous vind ik de zeer uitgebreide versie (met live materiaal.....) wel OK, maar verder valt dat voor mij weer teveel richting zoet. Het is wel prachtig gezongen.
0
geplaatst: 23 september 2016, 20:04 uur
Het kopen van 20Ten op weg naar België was een leuke ervaring. Met 4 man een supermarkt leegkopen om later onder andere Prince fans te kunnen verdelen. Inderdaad daarna Viage, WOW!
0
geplaatst: 23 september 2016, 20:05 uur
Oh ja.. en Shockadelica is geweldig! Jammer dat het nergens te vinden is. Heerlijk funky, en de tekst weer zo typisch Prince. Die had ik te lang niet gehoord.
She got you tied with a golden rope
She won't let you play your guitar
And when you've cried enough
Maybe she'll let you up
For a nasty ride in her shockadeli-car
She'll make you beg (please) girl
Shockadelica, got you in a trance
'Cause when this woman say dance you dance
Laydown heb ik al een aantal keer gedraaid sinds die hier een opnieuw onder mijn aandacht werd gebracht.
She got you tied with a golden rope
She won't let you play your guitar
And when you've cried enough
Maybe she'll let you up
For a nasty ride in her shockadeli-car
She'll make you beg (please) girl
Shockadelica, got you in a trance
'Cause when this woman say dance you dance
Laydown heb ik al een aantal keer gedraaid sinds die hier een opnieuw onder mijn aandacht werd gebracht.

0
geplaatst: 23 september 2016, 23:55 uur
120. Fixurlifeup
Tell me how some people walk in the sun
While others just walk in the dark
Lookin' at the world through the barrel of a gun
Hands behind their back and a parked car
America you might fair better
London your sure to be toast
You'll always get the dream that you deserve
From what you value the most
Te vinden op het album met 3rdEyeGirl 'Plectrumelectrum', een album dat ik wat leuker vond dan het andere album 'Art Official Age'.
Niet dat ik 3rdEyeGirl nu zijn beste begeleidingsband vind, maar ik hou van zijn rock-kant en Paradiso is om nooit te vergeten.
Het nummer was al eerder uitgegeven voordat het op dit album terecht kwam.
Tell me how some people walk in the sun
While others just walk in the dark
Lookin' at the world through the barrel of a gun
Hands behind their back and a parked car
America you might fair better
London your sure to be toast
You'll always get the dream that you deserve
From what you value the most
Te vinden op het album met 3rdEyeGirl 'Plectrumelectrum', een album dat ik wat leuker vond dan het andere album 'Art Official Age'.
Niet dat ik 3rdEyeGirl nu zijn beste begeleidingsband vind, maar ik hou van zijn rock-kant en Paradiso is om nooit te vergeten.
Het nummer was al eerder uitgegeven voordat het op dit album terecht kwam.
0
geplaatst: 24 september 2016, 00:01 uur
119. Bob George
New coat, huh?
That's nice
Did u buy it?
Yeah, right
U seeing that rich motherfucker again
U know who I'm talking about
That slicked back paddy with all the gold in his mouth
Don't try to play me 4 yesterday's fool
Cuz I'll slap your ass into the middle of next week
I'm sorry baby, that's the rules
The Black Album..... ja dat was wat toen. Sign o' the Times lag nog niet eens zo lang in de winkels of er werd al een nieuw album aangekondigd: een zwarte hoes met geen enkele info. Ze noemden het maar The Black Album.
Elke week vol spanning naar de platenzaak en zien dat er al een vakje was aangemaakt voor The Black Album. Alleen kwam het er nooit. En dan, in slechte kwaliteit, in bezit komen van een tape met daarop het album. Dat was net zoiets als de heilige graal in huis halen.
De echte reden waarom het nooit verschenen was zullen we nooit weten, maar Prince zelf verklaarde dat het album was opgenomen in een donkere periode van zijn leven en dat hij bang was dat wanneer hij onverwachts zou overlijden, men hem het meest zou herinneren aan dit album.
Toch werden tijdens de Lovesexy Tour nummers gespeeld, waaronder dit freaky Bob George. Behoorlijk gewelddadig en zo werd het live ook opgevoerd.
New coat, huh?
That's nice
Did u buy it?
Yeah, right
U seeing that rich motherfucker again
U know who I'm talking about
That slicked back paddy with all the gold in his mouth
Don't try to play me 4 yesterday's fool
Cuz I'll slap your ass into the middle of next week
I'm sorry baby, that's the rules
The Black Album..... ja dat was wat toen. Sign o' the Times lag nog niet eens zo lang in de winkels of er werd al een nieuw album aangekondigd: een zwarte hoes met geen enkele info. Ze noemden het maar The Black Album.
Elke week vol spanning naar de platenzaak en zien dat er al een vakje was aangemaakt voor The Black Album. Alleen kwam het er nooit. En dan, in slechte kwaliteit, in bezit komen van een tape met daarop het album. Dat was net zoiets als de heilige graal in huis halen.
De echte reden waarom het nooit verschenen was zullen we nooit weten, maar Prince zelf verklaarde dat het album was opgenomen in een donkere periode van zijn leven en dat hij bang was dat wanneer hij onverwachts zou overlijden, men hem het meest zou herinneren aan dit album.
Toch werden tijdens de Lovesexy Tour nummers gespeeld, waaronder dit freaky Bob George. Behoorlijk gewelddadig en zo werd het live ook opgevoerd.
0
geplaatst: 24 september 2016, 00:07 uur
De unreleased tracks voor vandaag:
The P (eigenlijk bedoeld voor Tevin Campbell) in 1992:
Wendy's Parade (later Christopher Tracey's Parade en hier nog zonder orkest)
The P (eigenlijk bedoeld voor Tevin Campbell) in 1992:
Wendy's Parade (later Christopher Tracey's Parade en hier nog zonder orkest)
0
geplaatst: 24 september 2016, 00:18 uur
1
geplaatst: 24 september 2016, 08:24 uur
The p.. wow die heb ik lang niet gehoord.
Eigenlijk zo enorm fout, dat ie leuk is.
Eigenlijk zo enorm fout, dat ie leuk is.
0
geplaatst: 24 september 2016, 09:59 uur
Fixurlifeup is zonder meer mijn favoriete track van PlectrumElectrum, ene album dat naar mijn smaak iets te veel rock is als ik het me goed herinner.
The Black album is hele andere koek. Herkenbaar die mysterieuze spanning rond het album. Het begon met een tape (inderdaad in brakke kwaliteit) en later volgden upgrades. Bob George (het meest donkere, maar tegelijk ook weer grappige nummer) was ook een favoriet, maar in zijn geheel geldt: wat een heerlijke maf funky album.
Toen de 2 onbekende tracks.
The P: Grappig Prince met een onvervalste New Jack Swing (Teddy Riley, Wrecks 'n effect, Bell Biv Devoe etc.) beat? Dat is wel hartstikke 1992 inderdaad.
Nice..
Ook grappig om om een oerversie van Christopher Tracey's Parade te horen.
The Black album is hele andere koek. Herkenbaar die mysterieuze spanning rond het album. Het begon met een tape (inderdaad in brakke kwaliteit) en later volgden upgrades. Bob George (het meest donkere, maar tegelijk ook weer grappige nummer) was ook een favoriet, maar in zijn geheel geldt: wat een heerlijke maf funky album.
Toen de 2 onbekende tracks.
The P: Grappig Prince met een onvervalste New Jack Swing (Teddy Riley, Wrecks 'n effect, Bell Biv Devoe etc.) beat? Dat is wel hartstikke 1992 inderdaad.

Nice..
Ook grappig om om een oerversie van Christopher Tracey's Parade te horen.
0
geplaatst: 24 september 2016, 10:52 uur
118. Dinner with Delores
Dinner with Delores
Must be some kind of sin
Like a Brontosaurus
She was packin' it in
The first night we dined
And by the next time
This girl was eatin' all but the tip
De enige single van Chaos and Disorder. Ik heb dat altijd een mooi popliedje gevonden, want ook daar was Prince soms erg sterk in: het schrijven van prachtige popliedjes (er volgen er nog wel wat).
Ondanks dat Chaos and Disorder een wat apart kliekjes album is wellicht, blijft het een ondergewaardeerde plaat in mijn ogen.
Dinner with Delores
Must be some kind of sin
Like a Brontosaurus
She was packin' it in
The first night we dined
And by the next time
This girl was eatin' all but the tip
De enige single van Chaos and Disorder. Ik heb dat altijd een mooi popliedje gevonden, want ook daar was Prince soms erg sterk in: het schrijven van prachtige popliedjes (er volgen er nog wel wat).
Ondanks dat Chaos and Disorder een wat apart kliekjes album is wellicht, blijft het een ondergewaardeerde plaat in mijn ogen.
0
geplaatst: 24 september 2016, 10:58 uur
117. Lolita
u’re a vip, at least 2 me
come here and show me some id
i know u’re fine from head 2 pumps
if u were mine we’d b*mp, b*mp, b*mp
Lolita komt van 3121, een album dat ik altijd wel heb kunnen waarderen, maar er staan ook nummers op waar ik echt heel erg weinig mee heb. Nu draai ik het zelden nog. Nummers als Lolita draai ik nog wel regelmatig en die blijven ook hangen.
Ongetwijfeld een nummer dat bij sommigen hier ook aanslaat en bij anderen totaal niet.
u’re a vip, at least 2 me
come here and show me some id
i know u’re fine from head 2 pumps
if u were mine we’d b*mp, b*mp, b*mp
Lolita komt van 3121, een album dat ik altijd wel heb kunnen waarderen, maar er staan ook nummers op waar ik echt heel erg weinig mee heb. Nu draai ik het zelden nog. Nummers als Lolita draai ik nog wel regelmatig en die blijven ook hangen.
Ongetwijfeld een nummer dat bij sommigen hier ook aanslaat en bij anderen totaal niet.
* denotes required fields.