Muziek / Toplijsten en favorieten / Prince: Forever in My Life… aERo’s Top 200
zoeken in:
0
geplaatst: 9 oktober 2016, 22:10 uur
55. She Gave Her Angels
And now I'd like 2 turn your heart 2 a tale of sheer delight
A song of adulation, love and fear
No one loved him better, no one better sacrificed
She gave her angels that summer night
De dood van Prince............ zijn dubieuze landing niet lang daarvoor baarde me zorgen. Ik was nog steeds wel bezig met de dood van Bowie, maar ik kon me niks voorstellen bij de dood van mijn grote muzikale held.
Gelukkig bleek het mee te vallen, zoveel maakte hij zelf ook wel duidelijk tijdens de concerten die hij deed daarna.
En toen zat ik bij de kapper en ging mijn mobiel als een bezetene af. Het ene berichtje na het andere. Prince is dood!
Ik weet nu dus hoe het voelt als je grootste idool, de man die muzikaal altijd in de buurt was vanaf mijn 14e, die me met zijn muziek heel veel vreugde heeft gegeven en me ook door moeilijke tijden heeft geloodst, komt te overlijden.
Het deed zeer. Het was ook een stukje afscheid van mijn eigen verleden. Mijn eigen jeugd en alles daarna. Ik heb het heel soms nog steeds moeilijk bij het zien van beelden. Dat had ik nooit verwacht van mezelf. Ik die altijd zo nuchter ben met dat soort zaken.
En dan zijn nummers. De eerste dagen kon ik er niet naar luisteren, maar daarna lukte het. Toch zijn er een paar nummers die me heel diep raakten. Nee, niet Sometimes It Snows in April, hoe mooi ook. Zeker niet Nothing Compares 2U. Purple Rain soms. Het zijn twee nummers, waarvan er eentje later nog volgt en misschien logisch klinkt. Ik weet niet wat het is met She Gave Her Angels. Het raakt me enorm en ik breng het in verband met zijn dood. Het heeft wellicht weinig raakpunten, maar toch is het zo. Een nummer dat zeer doet als ik er naar luister. Nog steeds.
Sentimenteel? Het zal. Iedereen mag denken wat ie wil. Voor mij heeft dit nummer net een wat andere lading gekregen sinds 21 april 2016.
Maar om dan toch ook weer een vrolijke kant te zien: dit nummer werd ook gespeeld in de Muppet Show. Ik vind het een prachtig nummer. Jammer dat het nooit een album heeft gehaald buiten Crystal Ball.
And now I'd like 2 turn your heart 2 a tale of sheer delight
A song of adulation, love and fear
No one loved him better, no one better sacrificed
She gave her angels that summer night
De dood van Prince............ zijn dubieuze landing niet lang daarvoor baarde me zorgen. Ik was nog steeds wel bezig met de dood van Bowie, maar ik kon me niks voorstellen bij de dood van mijn grote muzikale held.
Gelukkig bleek het mee te vallen, zoveel maakte hij zelf ook wel duidelijk tijdens de concerten die hij deed daarna.
En toen zat ik bij de kapper en ging mijn mobiel als een bezetene af. Het ene berichtje na het andere. Prince is dood!
Ik weet nu dus hoe het voelt als je grootste idool, de man die muzikaal altijd in de buurt was vanaf mijn 14e, die me met zijn muziek heel veel vreugde heeft gegeven en me ook door moeilijke tijden heeft geloodst, komt te overlijden.
Het deed zeer. Het was ook een stukje afscheid van mijn eigen verleden. Mijn eigen jeugd en alles daarna. Ik heb het heel soms nog steeds moeilijk bij het zien van beelden. Dat had ik nooit verwacht van mezelf. Ik die altijd zo nuchter ben met dat soort zaken.
En dan zijn nummers. De eerste dagen kon ik er niet naar luisteren, maar daarna lukte het. Toch zijn er een paar nummers die me heel diep raakten. Nee, niet Sometimes It Snows in April, hoe mooi ook. Zeker niet Nothing Compares 2U. Purple Rain soms. Het zijn twee nummers, waarvan er eentje later nog volgt en misschien logisch klinkt. Ik weet niet wat het is met She Gave Her Angels. Het raakt me enorm en ik breng het in verband met zijn dood. Het heeft wellicht weinig raakpunten, maar toch is het zo. Een nummer dat zeer doet als ik er naar luister. Nog steeds.
Sentimenteel? Het zal. Iedereen mag denken wat ie wil. Voor mij heeft dit nummer net een wat andere lading gekregen sinds 21 april 2016.
Maar om dan toch ook weer een vrolijke kant te zien: dit nummer werd ook gespeeld in de Muppet Show. Ik vind het een prachtig nummer. Jammer dat het nooit een album heeft gehaald buiten Crystal Ball.
0
geplaatst: 9 oktober 2016, 22:17 uur
De unreleased songs (voor zolang het nog kan, want diverse kanalen worden nu offline gezet):
Turn it Up uit 1982:
Your Love Is So Hard uit 1989:
Turn it Up uit 1982:
Your Love Is So Hard uit 1989:
0
geplaatst: 10 oktober 2016, 19:42 uur
54. The Question of U
So what is the answer 2 the question of u
What do I look 4, what shall I do?
Which way do I turn when I'm feeling lost?
If I sell my soul, now what will it cost?
Must I become naked? No image at all?
Shall I remain upright? Or get down and crawl?
Tijdens de Nude tour werd dit nummer gespeeld. Het was een nieuw nummer en extra bijzonder omdat die show in Rotterdam de eerste van de wereldtour was.
Adembenemend vond ik het en dat vind ik nog steeds. En als ik dan deze video zie dan weet ik nog steeds: adembenemend!
So what is the answer 2 the question of u
What do I look 4, what shall I do?
Which way do I turn when I'm feeling lost?
If I sell my soul, now what will it cost?
Must I become naked? No image at all?
Shall I remain upright? Or get down and crawl?
Tijdens de Nude tour werd dit nummer gespeeld. Het was een nieuw nummer en extra bijzonder omdat die show in Rotterdam de eerste van de wereldtour was.
Adembenemend vond ik het en dat vind ik nog steeds. En als ik dan deze video zie dan weet ik nog steeds: adembenemend!
0
geplaatst: 10 oktober 2016, 19:45 uur
53. It’s Gonna Be a Beautiful Night
Vraag me om het mooiste live moment ooit en ik zal antwoorden: It's Gonna Be a Beautiful Night in Utrecht 20 juni 1987. De energie die toen vrijkwam... dat heb ik nooit meer zo ervaren. Wat een feest was dat.
Nog steeds als ik de SOTT film zie voel ik het weer terug. Zoiets vergeet je je hele verdere leven niet meer.
Vraag me om het mooiste live moment ooit en ik zal antwoorden: It's Gonna Be a Beautiful Night in Utrecht 20 juni 1987. De energie die toen vrijkwam... dat heb ik nooit meer zo ervaren. Wat een feest was dat.
Nog steeds als ik de SOTT film zie voel ik het weer terug. Zoiets vergeet je je hele verdere leven niet meer.
0
geplaatst: 10 oktober 2016, 21:22 uur
The question of u... die solo.. geniaal.
Die eerste keer in de kuip... met de aanstekers op het ritme.. onvergetelijk....
Hij speelde het nummer nog regelmatig, maar nooit meer zoals in 1990.
Dit komt nooit meer terug:(
Die eerste keer in de kuip... met de aanstekers op het ritme.. onvergetelijk....
Hij speelde het nummer nog regelmatig, maar nooit meer zoals in 1990.
Dit komt nooit meer terug:(
0
geplaatst: 10 oktober 2016, 22:17 uur
52. U Got the Look
Here we are folks
The dream we all dream off
Boy versus girl in the World Series of love
Tell me, have U got the look?
U walked in, I woke up
I never seen a pretty girl
Look so tough, baby
U got that look
Color U peach and black
Color me takin' aback
Crucial, I think I wantcha
The Long Look, de extended version, is ook weer zo geweldig. Sheena Easton was nogal in the picture die jaren en ze mocht twee keer een duet met hem doen (op Batman keerde ze terug).
In de film vind ik de video een raar en storend element. Het werd live helemaal niet gespeeld die tour en de videoclip moest en zou er blijkbaar tussen gemoffeld worden.
Maar hoe dan ook wel een fijne clip en vooral een fijn nummer van gewoon een wereldplaat.
Here we are folks
The dream we all dream off
Boy versus girl in the World Series of love
Tell me, have U got the look?
U walked in, I woke up
I never seen a pretty girl
Look so tough, baby
U got that look
Color U peach and black
Color me takin' aback
Crucial, I think I wantcha
The Long Look, de extended version, is ook weer zo geweldig. Sheena Easton was nogal in the picture die jaren en ze mocht twee keer een duet met hem doen (op Batman keerde ze terug).
In de film vind ik de video een raar en storend element. Het werd live helemaal niet gespeeld die tour en de videoclip moest en zou er blijkbaar tussen gemoffeld worden.
Maar hoe dan ook wel een fijne clip en vooral een fijn nummer van gewoon een wereldplaat.
0
geplaatst: 10 oktober 2016, 22:19 uur
51. Delirious
I get delirious whenever you're near
Lose all self-control, baby just can't steer
Wheels get locked in place
Stupid look on my face
Afkomstig van 1999. Prince had wel vaker van dit soort nummers (Jack U Off bijvoorbeeld). Speels, uptempo en vooral live komen ze goed tot hun recht (zoals tijdens de Purple Rain shows).
Ik word hier altijd zo vrolijk van en ook nu bij het bekijken van deze live opnames kan ik een flinke glimlach niet onderdrukken. Oh wat had ik graag bij deze tour willen zijn!
I get delirious whenever you're near
Lose all self-control, baby just can't steer
Wheels get locked in place
Stupid look on my face
Afkomstig van 1999. Prince had wel vaker van dit soort nummers (Jack U Off bijvoorbeeld). Speels, uptempo en vooral live komen ze goed tot hun recht (zoals tijdens de Purple Rain shows).
Ik word hier altijd zo vrolijk van en ook nu bij het bekijken van deze live opnames kan ik een flinke glimlach niet onderdrukken. Oh wat had ik graag bij deze tour willen zijn!
0
geplaatst: 10 oktober 2016, 22:22 uur
De unreleased tracks voor vandaag:
It's a Wonderful Day uit 1986:
Uit 1990, Schoolyard
It's a Wonderful Day uit 1986:
Uit 1990, Schoolyard
0
geplaatst: 10 oktober 2016, 22:23 uur
Vanaf morgen ga ik twee tracks per dag plaatsen, want we gaan dan de top 50 in!
Een update van 51 t/m 100:
51. Delirious
52. U Got the Look
54. The Question of U
55. She Gave Her Angels
56. Adore
57. The Ballad of Dorothy Parker
58. Lovesexy
59. Starfish and Coffee
60. 17 Days
61. 7
62. Funknroll
63. Under the Cherry Moon
64. America
65. With You
66. The Future
67. I Wish U Heaven
68. Thieves in the Temple
69. Strange Relationship
70. Pop Life
71. Slow Love
72. Eye No
73. Peach
74. Partyman
75. Superfunkycalifragisexy
76. Batdance
77. P Control
78. La, La, La, He, He, Hee
79. 3121
80. Positivity
81. The Morning Papers
82. Come
83. Endorphin Machine
84. F.U.N.K.
85. Black Sweat
86. Cindy C
87. Housequake
88. 4 the Tears in Your Eyes
89. Musicology
90. I Wanna be Your Lover
91. It’s Gonna Be Lonely
92. Damn U
93. Condition of the Heart
94. 1+1+1 is 3
95. It
96. Rainbow Children
97. Get Wild
98. I Feel for You
99. Christopher Tracey’s Parade
100. Uptown
Een update van 51 t/m 100:
51. Delirious
52. U Got the Look
54. The Question of U
55. She Gave Her Angels
56. Adore
57. The Ballad of Dorothy Parker
58. Lovesexy
59. Starfish and Coffee
60. 17 Days
61. 7
62. Funknroll
63. Under the Cherry Moon
64. America
65. With You
66. The Future
67. I Wish U Heaven
68. Thieves in the Temple
69. Strange Relationship
70. Pop Life
71. Slow Love
72. Eye No
73. Peach
74. Partyman
75. Superfunkycalifragisexy
76. Batdance
77. P Control
78. La, La, La, He, He, Hee
79. 3121
80. Positivity
81. The Morning Papers
82. Come
83. Endorphin Machine
84. F.U.N.K.
85. Black Sweat
86. Cindy C
87. Housequake
88. 4 the Tears in Your Eyes
89. Musicology
90. I Wanna be Your Lover
91. It’s Gonna Be Lonely
92. Damn U
93. Condition of the Heart
94. 1+1+1 is 3
95. It
96. Rainbow Children
97. Get Wild
98. I Feel for You
99. Christopher Tracey’s Parade
100. Uptown
0
geplaatst: 11 oktober 2016, 08:28 uur
Adore, The Question of U......WOW!!!
Mooi verhaal bij She Gave Her Angels.
Muziek kan onverwacht heftig binnenkomen.
Mooi verhaal bij She Gave Her Angels.
Muziek kan onverwacht heftig binnenkomen.
0
geplaatst: 11 oktober 2016, 10:48 uur
Ben benieuwd op welke plek we "Wedding Feast" gaan terugzien! 

0
geplaatst: 11 oktober 2016, 18:36 uur
50. Still Would Stand All Time
It's just around the corner, it's just around the block
Vthis love that I've been waiting for, a Love solid as rock
A Love that reaffirms that we R not alone
A Love so bright inside U it glows
And night and day would run together, and all things would b fine
Still would stand all hate around us
Still would stand all time
De Purple Rain van Grafitti Bridge, alleen niet met dezelfde impact. Dat neemt niet weg dat dit een ongelooflijk mooi nummer is in mijn beleving. Ik hoorde het voor het eerst op de Paard van Troje bootleg en vond het toen al schitterend.
Oorspronkelijk bedoeld voor het Rave Unto the Joy Fantastic album dat nooit uitgekomen is, daarna voor Batman (maar dat werd Scandalous) en ook Grafitti Bridge had bijna zonder het nummer gezeten omdat aanvankelijk The Grand Progression op de planning stond.
De versie zoals gezongen in Paard van Troje (de bekende aftershow uit 1988):
It's just around the corner, it's just around the block
Vthis love that I've been waiting for, a Love solid as rock
A Love that reaffirms that we R not alone
A Love so bright inside U it glows
And night and day would run together, and all things would b fine
Still would stand all hate around us
De Purple Rain van Grafitti Bridge, alleen niet met dezelfde impact. Dat neemt niet weg dat dit een ongelooflijk mooi nummer is in mijn beleving. Ik hoorde het voor het eerst op de Paard van Troje bootleg en vond het toen al schitterend.
Oorspronkelijk bedoeld voor het Rave Unto the Joy Fantastic album dat nooit uitgekomen is, daarna voor Batman (maar dat werd Scandalous) en ook Grafitti Bridge had bijna zonder het nummer gezeten omdat aanvankelijk The Grand Progression op de planning stond.
De versie zoals gezongen in Paard van Troje (de bekende aftershow uit 1988):
0
geplaatst: 11 oktober 2016, 19:13 uur
Anna Stesia zal zo ook wel voorbij komen, vind ik een van zijn beste nummers.
0
geplaatst: 11 oktober 2016, 19:31 uur
49. If I Was Your Girlfriend
If I was your girlfriend
Would U remember 2 tell me all the things U forgot
When I was your man?
Hey, when I was your man
If I was your best friend
Would U let me take care of U and do all the things
That only a best friend can
Only best friends can
De tweede single van SOTT. Ik denk dat velen dit nummer wel in hun top 10 zouden zetten. Een zeer hoog gewaardeerd nummer in elk geval. Door mij ook, maar top 10 is het niet geworden.
Toegeschreven aan alter ego Camille en oorspronkelijk ook bedoeld voor het Camille album wat er nooit kwam. De videoclip was een deel uit de concertfilm, dus een live versie.
Ik ben wel benieuwd waar jullie dit nummer zelf zouden plaatsen.
If I was your girlfriend
Would U remember 2 tell me all the things U forgot
When I was your man?
Hey, when I was your man
If I was your best friend
Would U let me take care of U and do all the things
That only a best friend can
Only best friends can
De tweede single van SOTT. Ik denk dat velen dit nummer wel in hun top 10 zouden zetten. Een zeer hoog gewaardeerd nummer in elk geval. Door mij ook, maar top 10 is het niet geworden.
Toegeschreven aan alter ego Camille en oorspronkelijk ook bedoeld voor het Camille album wat er nooit kwam. De videoclip was een deel uit de concertfilm, dus een live versie.
Ik ben wel benieuwd waar jullie dit nummer zelf zouden plaatsen.
0
geplaatst: 11 oktober 2016, 20:14 uur
Ik heb eigenlijk nog nooit een uitgebreide Prince top xxx gemaakt, maar voor m'n gevoel hoort het zeker in m'n top 15/20 thuis. Als dit topic is afgerond, ga ik wel werk maken van een persoonlijke lijst. Fantastisch om alles nog eens voorbij te horen komen.
0
geplaatst: 11 oktober 2016, 21:32 uur
I Guess I'm Crazy uit ongeveer 1988 (dat later opgenomen werd door Mavis Staples):
Data Bank dat op Pandemonium van The Time terecht kwam:
I Guess I'm Crazy uit ongeveer 1988 (dat later opgenomen werd door Mavis Staples):
Data Bank dat op Pandemonium van The Time terecht kwam:
0
geplaatst: 12 oktober 2016, 16:33 uur
48. She’s Always in My Hair
Whenever I feel like givin' up
Whenever my sunshine turns to rain
Whenever my hopes and dreams
Are aimed in the wrong direction
She's always there
Tellin' me how much she cares
She's always in my hair
De b-kant van Raspberry Beret. Op de 12" wederom een heerlijke, langere versie van dit nummer dat wel gerekend kan worden tot een fan-favourite.
Ook live speelde Prince dit regelmatig tot recente tours aan toe.
Niet zo raar ook: dit is gewoon één van zijn betere nummers uit één van zijn meest bijzondere, creatieve periodes.
Whenever I feel like givin' up
Whenever my sunshine turns to rain
Whenever my hopes and dreams
Are aimed in the wrong direction
She's always there
Tellin' me how much she cares
She's always in my hair
De b-kant van Raspberry Beret. Op de 12" wederom een heerlijke, langere versie van dit nummer dat wel gerekend kan worden tot een fan-favourite.
Ook live speelde Prince dit regelmatig tot recente tours aan toe.
Niet zo raar ook: dit is gewoon één van zijn betere nummers uit één van zijn meest bijzondere, creatieve periodes.
0
geplaatst: 12 oktober 2016, 20:59 uur
47. Computer Blue
Wendy?
Yes Lisa
Is the water warm enough?
Yes Lisa
Shall we begin?
Yes Lisa
Purple Rain, het album waar het allemaal mee begon voor mij. Dit is het eerste nummer dat we tegenkomen. Dus het minste nummer van het album voor mij? Je zou het zeggen als je de lijst heel strict neemt. Toch wisselt het en een minder nummer? Welnee.
In dat opzicht is Purple Rain misschien nog wel consistenter dan SOTT voor mij. Misschien is Purple Rain nog steeds wel mijn favoriete Prince album. Maar aan SOTT kleven heel veel persoonlijke herinneringen die niet te evenaren zijn.
Computer Blue is zo'n geweldig nummer. Ik zag het altijd als een perfecte radiotune. Ik hoopte dat Frits Spits dat ooit eens zou gaan inzien: zijn programma elke dag eindigen met een deel van dit nummer.
Er bestaat ook een lange versie en die is nog sterker. Ongelooflijk wat een pracht horen we daar toch.
De lange versie van 14 minuten (en wat voor eentje: zeker luisteren als je het nog niet eerder gehoord hebt!):
Wendy?
Yes Lisa
Is the water warm enough?
Yes Lisa
Shall we begin?
Yes Lisa
Purple Rain, het album waar het allemaal mee begon voor mij. Dit is het eerste nummer dat we tegenkomen. Dus het minste nummer van het album voor mij? Je zou het zeggen als je de lijst heel strict neemt. Toch wisselt het en een minder nummer? Welnee.
In dat opzicht is Purple Rain misschien nog wel consistenter dan SOTT voor mij. Misschien is Purple Rain nog steeds wel mijn favoriete Prince album. Maar aan SOTT kleven heel veel persoonlijke herinneringen die niet te evenaren zijn.
Computer Blue is zo'n geweldig nummer. Ik zag het altijd als een perfecte radiotune. Ik hoopte dat Frits Spits dat ooit eens zou gaan inzien: zijn programma elke dag eindigen met een deel van dit nummer.
Er bestaat ook een lange versie en die is nog sterker. Ongelooflijk wat een pracht horen we daar toch.
De lange versie van 14 minuten (en wat voor eentje: zeker luisteren als je het nog niet eerder gehoord hebt!):
0
zaaf
geplaatst: 12 oktober 2016, 21:06 uur
De lange versie hoort voor mij bij de sterkste nummers van de plaat. Fantastisch stuk muziek,
0
geplaatst: 12 oktober 2016, 21:36 uur
Wet Dream Cousin, een instrumentaal nummer van Prince en Bobby Z ergens uit 1983
En nog een instrumentaal nummer uit Under the Cherry Moon. An Honest Man.
Wet Dream Cousin, een instrumentaal nummer van Prince en Bobby Z ergens uit 1983
En nog een instrumentaal nummer uit Under the Cherry Moon. An Honest Man.
0
geplaatst: 13 oktober 2016, 15:24 uur
She's always in my hair. Een nummer wat over Jill Jones gaat.
Voor mij zou dit top 3 materiaal zijn. En zeker de lange versie.
Ik hoorde dit nummer in 1993 voor 't eerst live tijdens de Act2 tournee. Wat was ik een blije Prince fan. Er zat ook een mooie solo in toen!
In 2013 Paradiso deed ie weer zo'n super versie... altijd van dit nummer gehouden, een van zijn topstukken!
Voor mij zou dit top 3 materiaal zijn. En zeker de lange versie.
Ik hoorde dit nummer in 1993 voor 't eerst live tijdens de Act2 tournee. Wat was ik een blije Prince fan. Er zat ook een mooie solo in toen!
In 2013 Paradiso deed ie weer zo'n super versie... altijd van dit nummer gehouden, een van zijn topstukken!
0
geplaatst: 13 oktober 2016, 18:27 uur
46. Automatic
U ask me if I love U, it's automatic
'Cuz every time U leave me, I die, that's automatic 2
U ask me 2 forgive U, when U know, I'm just an addict
So stop the music baby, U know, You're all I wanna do
Een heerlijk, en lekker lang nummer van 1999. Een sound die ik heel erg Prince vind, of die ik simpelweg heel erg bij hem vind horen. Komt ook uit de jaren dat ik er vol in ging natuurlijk.
Misschien is die sound wat gedateerd maar daar heb ik zelf juist helemaal geen last van.
U ask me if I love U, it's automatic
'Cuz every time U leave me, I die, that's automatic 2
U ask me 2 forgive U, when U know, I'm just an addict
So stop the music baby, U know, You're all I wanna do
Een heerlijk, en lekker lang nummer van 1999. Een sound die ik heel erg Prince vind, of die ik simpelweg heel erg bij hem vind horen. Komt ook uit de jaren dat ik er vol in ging natuurlijk.
Misschien is die sound wat gedateerd maar daar heb ik zelf juist helemaal geen last van.
0
geplaatst: 13 oktober 2016, 18:27 uur
Wat een geweldige single release. Nooit meer overtroffen.
Raspberry Beret (mijn #1 van Prince) met als B-kant She's Always in My Hair (mijn #3 van Prince).
Raspberry Beret (mijn #1 van Prince) met als B-kant She's Always in My Hair (mijn #3 van Prince).
0
geplaatst: 13 oktober 2016, 18:32 uur
45. Forever in My Life
There comes a time, in every man's life
When he get's tired of foolin' around
Juggling hearts in a three ring circus
Someday will drive a body down 2 the ground
I never imagined that love would rain on me
And make me want 2 settle down
Bij deze clip geen beelden uit de film, maar hier wel: Forever In My Life of Prince in video on Jukebox
Wat een hoogtepunt was dit toch live. Die aanstekers in de lucht! Niks mobiele telefoontjes. En dan het owee oh owoo.
Ik vond deze titel toepasselijk voor dit topic en ik denk dat velen hier dit net zo ervaren. Verder niks aan toe te voegen. Gewoon lekker genieten (en die live versie is nog mooier dan op het album).
There comes a time, in every man's life
When he get's tired of foolin' around
Juggling hearts in a three ring circus
Someday will drive a body down 2 the ground
I never imagined that love would rain on me
And make me want 2 settle down
Bij deze clip geen beelden uit de film, maar hier wel: Forever In My Life of Prince in video on Jukebox
Wat een hoogtepunt was dit toch live. Die aanstekers in de lucht! Niks mobiele telefoontjes. En dan het owee oh owoo.
Ik vond deze titel toepasselijk voor dit topic en ik denk dat velen hier dit net zo ervaren. Verder niks aan toe te voegen. Gewoon lekker genieten (en die live versie is nog mooier dan op het album).
0
geplaatst: 13 oktober 2016, 21:34 uur
Nog zo'n topnummer.
Forever in my life is te horen op de dvd die is gemaakt van mijn huwelijksdag. Natuurlijk bewust gekozen vanwege te tekst maar ook een van de favorieten in huize lennon.
Zeker ook top 10 materiaal wat mij betreft.
De live versie van de sott is waanzinnig. Hoe hij "it" er in verweeft en zijn stembanden bijna kapot zingt... prachtig.
Forever in my life is te horen op de dvd die is gemaakt van mijn huwelijksdag. Natuurlijk bewust gekozen vanwege te tekst maar ook een van de favorieten in huize lennon.
Zeker ook top 10 materiaal wat mij betreft.
De live versie van de sott is waanzinnig. Hoe hij "it" er in verweeft en zijn stembanden bijna kapot zingt... prachtig.
0
geplaatst: 13 oktober 2016, 22:01 uur
De unreleased tracks:
Allegiance uit 1991:
En kennen we Cross the Line uit de Lovesexy tour nog?
Allegiance uit 1991:
En kennen we Cross the Line uit de Lovesexy tour nog?
0
geplaatst: 14 oktober 2016, 16:02 uur
She's Always In My Hair (bij voorkeur 12") en Still Would Stand All Time zijn bij mij top 10 nummers.
Mede door de live uitvoering is Forever In My Life misschien wel mijn favoriete track van SOTT.
Wat heel gek is, is dat SOTT mijn beste album is, maar ik geen losse tracks in mijn top 10 heb.
Wederom een bewijs hoe goed de man kon was / kon zijn.
Mede door de live uitvoering is Forever In My Life misschien wel mijn favoriete track van SOTT.
Wat heel gek is, is dat SOTT mijn beste album is, maar ik geen losse tracks in mijn top 10 heb.
Wederom een bewijs hoe goed de man kon was / kon zijn.
0
geplaatst: 14 oktober 2016, 18:21 uur
44. Paisley Park
There is a park that is known
4 the face it attracts
Colorful people whose hair
On 1 side is swept back
The smile on their faces
It speaks of profound inner peace
Ask where they're going
They'll tell U nowhere
They've taken a lifetime lease
On Paisley Park
Lang geleden dat ik deze psychedelische videoclip gezien heb. Dat gaat uiteraard niet op voor het nummer. Paisley Park is inmiddels veel meer dan slechts een single van Around the World in a Day.
Het was de naam van zijn label en zijn studio is ernaar vernoemd. Dezelfde studio die nu open is gesteld voor bezoekers.
Ooit zou ik er wel naartoe willen, maar nu vind ik dat veel te snel en vroeg.
Het nummer zelf vind ik echt horen op dit album. Nog steeds een bijzonder album voor mij omdat het de eerste keer was dat ik kon uitkijken naar nieuw werk van de man sinds ik er fan van was.
Ook hier bestaat weer een te gekke lange versie van. Uit de tijd dat ik zijn 12 inches dan ook allemaal kocht. Geweldig!
There is a park that is known
4 the face it attracts
Colorful people whose hair
On 1 side is swept back
The smile on their faces
It speaks of profound inner peace
Ask where they're going
They'll tell U nowhere
They've taken a lifetime lease
On Paisley Park
Lang geleden dat ik deze psychedelische videoclip gezien heb. Dat gaat uiteraard niet op voor het nummer. Paisley Park is inmiddels veel meer dan slechts een single van Around the World in a Day.
Het was de naam van zijn label en zijn studio is ernaar vernoemd. Dezelfde studio die nu open is gesteld voor bezoekers.
Ooit zou ik er wel naartoe willen, maar nu vind ik dat veel te snel en vroeg.
Het nummer zelf vind ik echt horen op dit album. Nog steeds een bijzonder album voor mij omdat het de eerste keer was dat ik kon uitkijken naar nieuw werk van de man sinds ik er fan van was.
Ook hier bestaat weer een te gekke lange versie van. Uit de tijd dat ik zijn 12 inches dan ook allemaal kocht. Geweldig!
0
geplaatst: 14 oktober 2016, 18:21 uur
Opvallend dat zoveel mensen She's Always in My Hair zo hoog hebben staan in hun top 10. Zou ik dan toch erg gaan afwijken?
Ik kan alvast verklappen dat ik nu een tijdje een soort 'nieuwe nummer 1 heb'. Een nummer dat ik eigenlijk nooit als grote favoriet genoemd heb
Ik kan alvast verklappen dat ik nu een tijdje een soort 'nieuwe nummer 1 heb'. Een nummer dat ik eigenlijk nooit als grote favoriet genoemd heb

* denotes required fields.