MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Prince: Forever in My Life… aERo’s Top 200

zoeken in:
43. Sexy MF

In a word or 2 - it's u I wanna do
No not cha body, yo mind u fool

PRINCE-Sexy M.F. (Long Version) - Video Dailymotion

In de video lijkt Prince op de Michael Jackson tour te gaan met een compleet filmpje eromheen. Ik zat er in die tijd ook helemaal klaar voor toen het uitgezonden zou worden.
Misschien wel de laatste keer dat er nog sprake was van enorme opwinding bij zo'n gebeurtenis.

Sexy MF is en blijft zo'n fantastische funky nummer, met dank aan de blazers. Daar kan ik maar geen genoeg van krijgen. Vandaar ook deze toch vrij hoge positie in mijn lijst.

Unreleased:

Nog een keer Cross the Line, maar wel even iets heel anders. Met Ingrid Chavez. Ingrid doet de lead vocals en Prince is goed hoorbaar op de achtergrond qua zang en qua muziek.... tja, dat blijft altijd overduidelijk.

In a Large Room with No Light uit 2009:

Maar... in a large room uit 2009 is wel officieel uitgebracht destijds ter ere van montreux (volgens mij?)

Sexy mf... mooi dat ie m tijdens de diamonds and pearls tour introduceerde terwijl het nieuwe album er nog niet was. Maar iedere fan wist er al van.

Wat een nummer was het toen.. en nog steeds niets ingeleverd aan kracht..

Het woord motherfucker zo in the open op een plaat, dat was in 92 echt nog een ding...

lennon schreef:
Maar... in a large room uit 2009 is wel officieel uitgebracht destijds ter ere van montreux (volgens mij?)

Alleen als stream, beetje smokkelwerk dus (denk dat de meesten het niet kennen)

lennon schreef:
Sexy mf... mooi dat ie m tijdens de diamonds and pearls tour introduceerde terwijl het nieuwe album er nog niet was. Maar iedere fan wist er al van.

Ik kan me dat gegeven niet eens meer herinneren, terwijl ik het bij die Brabanthallen show met onbekende nummers nog wel wist (ook The Question of U als nieuw nummer weet ik nog).
Uiteraard zal ik Sexy MF toen ook gekend hebben, maar ik ben helemaal vergeten dat het tijdens de tour werd geïntroduceerd.
Ik haal sowieso die periode makkelijk door elkaar (1991-1992).

lennon schreef:
Het woord motherfucker zo in the open op een plaat, dat was in 92 echt nog een ding...

Een dusdanig ding dat het in de VS werd gecensureerd met zijn eigen kreet

[1992]-PRINCE-Sexy M.F. (Censored Version) [WEBRIP] - Video Dailymotion

Ja verschrikkelijke verminking van het nummer.. uiteraard heb ik toen wel de gecensureerde cd ook aangeschaft
Ook my name is Prince is aangepakt.

Overigens werd damn u ook al tijdens de dop tournee gespeeld. Ook in Rotterdam.

lennon schreef:
JOverigens werd damn u ook al tijdens de dop tournee gespeeld. Ook in Rotterdam.

Is me ook niet bijgebleven (terwijl ik die show toch twee keer gezien heb). Ik denk ook dat ik weet hoe dat komt. D&P komt uit 1991, maar de tour was veel later in Nederland, niet lang daarna volgde het symbol album.
Waarschijnlijk de reden dat ik die periode alles nogal door elkaar gooi.

Mijn tweede D&P show dat jaar was waar de band Call the Law nog eens als extra toegift deed terwijl iedereen al naar huis ging en de lichten al aan waren. Zo, ik heb weer een reden om een clip te kunnen plaatsen

Dat was Maastricht he? Daar was ik ook.

Lekkere show was dat. Wel heel warm, maar ik stond daar ook echt tegen het podium gedrukt.

lennon schreef:
Dat was Maastricht he? Daar was ik ook.

Nee, ik was twee keer in Rotterdam.

In Maastricht deed ie Call the Law als eerste encore gevolgd door nog 3 nummers. In Rotterdam was Call the Law een onverwachte tweede encore (iedereen dacht dat de show klaar was en hij had dat nummer nog niet eerder in Rotterdam gespeeld (hij stond daar twee keer in mei en 3 keer in juli).

aERodynamIC schreef:
(quote)

Nee, ik was twee keer in Rotterdam.

Oh.. ik heb toen ook 2 keer Rotterdam gezien en ben later ook nog naar Maastricht geweest. Die call the law kwam daar ook als late toegift. Die heerlijke solos van Prince in dat nummer!!!

Maastricht: Prince Concert Setlist at MECC, Maastricht on July 4, 1992 | setlist.fm

Rotterdam: Prince Concert Setlist at Ahoy, Rotterdam on July 8, 1992 | setlist.fm (ik ben ook op 28 mei geweest en dat was volgens mij een verschoven datum).

Was het in Maastricht ook met alle lichten al aan en dat iedereen de zaal uitliep?

Vage herinnering,maar volgens mij wel ja..

28 mei was ik ook in Rotterdam. De andere datum is me even ontschoten.

Dus de shows in mei waren zonder call the law.. en latere shows met...

lennon schreef:
Dus de shows in mei waren zonder call the law.. en latere shows met...

Nee, de andere Rotterdam juli shows hadden Call the Law niet. Laat staan als zo'n aparte toegift.

42. Around the World in a Day

Open your heart, open your mind
A train is leaving all day
A wonderful trip through our time
And laughter is all U pay

Die magische opener van Around the World in a Day....... mijn mond viel open toen ik dat voor het eerst hoorde in 1985. Was dit de zanger van wie ik fan werd het jaar daarvoor n.a.v. Purple Rain?!
Dit was zo anders, maar ik was gelijk verliefd. Toch ging dat niet voor iedereen op. Niet iedereen trok deze drastische koerswijziging. Velen hoopten op een Purple Rain part 2. En dat is prince zoals we hem kennen: wars van regels en verwachtingen. Hij doet wat ie wil. Soms pakt het goed uit, maar vaak ook sloeg hij de plank ermee mis.
Zijn albumhoezen vind ik bijna allemaal vreselijk, maar die van Around the World in a Day vind ik dan weer wel mooi.
Het album zelf staat bij mij op een vierde plaats na SOTT, Purple Rain en Lovesexy.

Paisley Park heeft tegenwoordig inderdaad een diepere betekenis dan destijds, maar wat een heerlijk nummer. Sexy MF herinner ik me ook nog heel goed van de D&P tour. Een volle zaal die meezingt met een nummer dat nog uit moet komen. Dat had ik toen nog niet meegemaakt.
Call The Law in Ahoy. Zaallichten aan, mensen lopen weg en ineens zijn daar The Game Boyz. Gelukkig was ik blijven hangen. Sindsdien durf ik bijna niet meer weg te gaan na een concert.
Het titelnummer van ATWIAD was inderdaad een hele beleving. Na het toegankelijke PR kwam ineens dit nummer. Ik vond het fantastisch en begon langzaam te begrijpen hoe bijzonder deze man was.

Funky Bookie schreef:
en ineens zijn daar The Game Boyz.

Prince zelf was er ook bij

In Antwerpen een paar jaar terug flikte ie dat geintje ook. Hij bleef maar doorgaan. Maar toen was het minder bijzonder als in Ahoy.

41. Money Don’t Matter 2Night

One more card and it's twenty two
Unlucky for him again
He never had respect for money it's true
That's why he never wins
That's why he never ever has enough
To treat his lady right
He just pushes her away in a huff
And says 'Money don't matter to night'

Lange tijd mijn favoriete nummer van Diamonds and Pearls geweest. Het was de vijfde single van het album met op de b-kant het eerder genoemde Call the Law.
Een mooi, integer popliedje. Waar ik het album toen aanvankelijk toch een beetje vond tegenvallen, daar was ik gelijk verliefd op dit nummer.
Ook qua tekst is Prince hier goed bezig. Het is niet alleen maar Hallelujah of seks bij hem.

De unreleased tracks voor vandaag:

Uiteraard de demo-versie van Around the World in a Day.

Rich Friends uit vermoedelijk 2010 (is wel eens gestreamd).

En dan volgt morgen de top 40. We dringen steeds meer de hogere regionen binnen en hier staan de enorme favorieten van mij.

Al mensen die een beetje een idee hebben van wat nog gaat komen (en dan vooral waar ongeveer), maar ook wat ze gaan missen?

zaaf
Nou aan de hand van jouw favoriete platen kan ik een lichte inschatting maken, maar er komt vast nog e.e.a. van later datum voorbij en daar heb ik (qua voorkeuren van jou) niet zo'n kijk op.

40. Hot Thing

Hot thing!
Hot thing, barely 21
Hot thing, looking 4 big fun
Hot thing, what's your fantasy?
Do U wanna play with me?

Live in Utrecht ook zo'n hoogtepunt: geil, opwindend en sexy! Op de 12" van I Could Never Take the Place of Your Man stonden remixen van Hot Thing die de b-kant van die single vormde.
SOTT is vooral mijn favoriete album vanwege persoonlijke herinneringen. Het is niet eens zozeer dat het mijn allergrootste favoriet is. Maar aan de top is het voor mij dan ook niet echt meer te bepalen. Aan elk album kleven andere herinneringen en elk album heeft toch z'n eigen vibe. Iets wat ik de latere jaren enorm miste.

39. Girls & Boys

He only knew her 4 a little while,
but he had grown accustomed 2 her style
She had the cutest ass he'd ever seen
He did 2, they were meant 2 be
They loved 2 kiss on the steps of Versailles
It looked like rain, mama, birds do fly
I love u baby, I love u so much,
maybe we can stay in touch
Meet me in another world, space and joy,
vous etes tres belle, mama, girls and boys

Ik begin op dit punt in mijn lijst steeds meer 'in de problemen te komen'. Dit soort nummers horen eigenlijk allemaal in een top 10 te staan, maar het zijn er zoveel!
Die knorrende sax in Girls & Boys uit de film Under the Cherry Moon en het geweldige album Parade..... dit behoort gewoon tot zijn allerbeste werkjes. Zeker in 1986 klonk dit sensationeel, fris en uitermate cool. Dat lukte Prince de laatste jaren helaas niet meer, hoe vermakelijk of goed de nummers soms ook waren. Het miste de urgentie en dat hadden nummers als Girls & Boys, zeker toen, absoluut wel.

Marie France is hier verantwoordelijk voor de 'French seduction'. Lange tijd dacht ik dat deze artiest daar verantwoordelijk voor was, maar dat blijkt toch iemand anders te zijn.

Unreleased:

Taja Sevelle nam het nummer Wouldn't You Love to Love Me uiteindelijk voor haar album uit 1987 op. Grappig genoeg schijnt het al heel oud te zijn (1976).

Baby Go-Go uit 1986, een nummer voor Nona Hendryx

Je hebt 2x Wouldn't you love geplaatst.

Hierbij Baby Go-Go.
(inmiddels verwijderd wegens aanpassing Aero)

Overigens mis ik nog een hoop van mijn favoriete unreleased songs, maar we zijn nog lang niet klaar.

Aangepast

Noem er eens een paar... kan ik ze de volgende keren plaatsen (ik weet soms ook niet meer wat ik hier wel en niet geplaatst heb en vele linkjes werken helaas al niet meer).

aERodynamIC schreef:
Aangepast

Noem er eens een paar... kan ik ze de volgende keren plaatsen (ik weet soms ook niet meer wat ik hier wel en niet geplaatst heb en vele linkjes werken helaas al niet meer).

Oké, het was even wat speuren in Itunes..
Wellicht zit er wat bij dat wel op e.o.a. wijze is gepubliceerd. Zo'n kenner ben ik niet.

Favorieten:
-If you see me (aka Do Yourself A Favor)
-The Undertaker
-The Voice
-Da Bourgeoisie (ik ben zo vrij deze zelf al te plaatsen)

(minstens) Leuk:
-Glasscutter
-Madrid 2 chicago
-Outta Space (instrumentaal)
-U Gotta Shake Something
-When Will We B Paid

aardig:
-Don't Say U Love Me (niet het Martika nummer maar meer New Jack Swing)
-I miss u (oudje uit 1978)
-I'll Do Anything
-If I Love U Tonite
-Peace

oude & nieuwe favorieten al genoemd in dit mooie topic:
Bliss, Come elektra tuesday, I Guess Im Crazy, I wonder, Make Believe, Me Touch Myself, Moonbeam Levels, Open book, Purple music, Rebirth Of The Flesh, Roadhouse garden, Witness 4 The Prosecution, S.S.T. (digital release)

edit: na controle heb ik er nog een aantal uitgehaald die wel bleken te zijn uitgegeven. Waaronder Supercute, Daisy Chain en My Summertime Thang (The Time).

Terug naar de lijst (ik ben wat druk geweest afgelopen week):
Girls & boys, Hot thing en Forever in my life zijn echte top songs van Prince!

Laatstgenoemde is na Dorothy parker mijn favoriete SOTT nummer (al staan er geen missers op natuurlijk). Vooral dat hypnotiserende ritme bij die live uitvoering. Mooi nummer dat (zoals wel meer werk van Prince) zowel als lovesong maar ook als gospel kan worden gezien. En natuurlijk een schreeuwende Prince die de microfoon laat vallen. Een hoogtepunt van de film samen met Hot thing Housequake en het eind feestje van Beautiful night.

Ik heb minder met nummers als Hot Thing, Forever In My Life en Dorothy Parker (en Housequake en It). Dat zijn voor mij de mindere tracks op SOTT.

Minneapolis schreef:
edit: na controle heb ik er nog een aantal uitgehaald die wel bleken te zijn uitgegeven. Waaronder Supercute, Daisy Chain en My Summertime Thang (The Time).

Zijn er meer wel degelijk uitgegeven

Tsja, we gaan geen slechte nummers meer tegenkomen, lijkt me. Wat een indrukwekkend staaltje "Kill your babies"! Ik ben erg benieuwd hoe Chrystal Ball het bij jou doet.

Funky Bookie schreef:
Ik ben erg benieuwd hoe Chrystal Ball het bij jou doet.

Of niet, ik zeg nog niks Het begint in elk geval heel krap te worden qua ruimte.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:51 uur

geplaatst: vandaag om 10:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.