MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / MM Memorabele Quotes

zoeken in:
panjoe (moderator)
Stijn_Slayer schreef:
Ik vind de ernstige toon terwijl er zo'n bak onzin verteld wordt ook wel komisch.

ik kan het ergens wel volgen hoor, en het blijft natuurlijk een indiciduele perceptie. eigenlijk vind ik het gewoon een sterk verhaal alhoewel ik het er niet helemaal mee eens ben

Het is gewoon gigantische bullshit.

jasper1991 schreef:
ik kan het ergens wel volgen hoor

Leg uit...
Het slaat gewoon helemaal nergens op om albums na een paar jaar gedateerd te noemen. Er zijn genoeg albums die misschien wel tien jaar geleden zijn gemaakt en waarvan je niet hoort dat ze zo oud zijn. Andersom heb je dat ook, albums die niet eens een jaar oud zijn en klinken alsof ze 10 jaar oud zijn.
Kijk, ik had het ook nog wel enigszins kunnen begrijpen, als het bij een of ander jaren 80 album (met duidelijke jaren 80-sound) stond ofzo. Maar bij een album uit 2007? En stellen dat High Violet over twee jaar ook gedateerd klinkt? Nee, daar kan ik helemaal niks mee.

Uiteindelijk is alles gedateerd. Het gaat erom hoe lang de houdbaarheidsperiode is.

Arrie schreef:
(quote)

Leg uit...
Het slaat gewoon helemaal nergens op om albums na een paar jaar gedateerd te noemen. Er zijn genoeg albums die misschien wel tien jaar geleden zijn gemaakt en waarvan je niet hoort dat ze zo oud zijn. Andersom heb je dat ook, albums die niet eens een jaar oud zijn en klinken alsof ze 10 jaar oud zijn.
Kijk, ik had het ook nog wel enigszins kunnen begrijpen, als het bij een of ander jaren 80 album (met duidelijke jaren 80-sound) stond ofzo. Maar bij een album uit 2007? En stellen dat High Violet over twee jaar ook gedateerd klinkt? Nee, daar kan ik helemaal niks mee.
ja, twee jaar vind ik misschien ook wel wat overdreven maar in wat zij in essentie zegt kan ik wel enige consistentie ontdekken. een muzikant van nu is meer bevooroordeeld in zijn creaties dan een muzikant van vroeger.

Ik kan ook best volgen, en ik vind het zelfs een mooie redenatie. Neem nu Beck's Sea Change: prachtige plaat die Beck schreef over een op de klippen gelopen relatie, maar ondertussen al gedateerd: Beck zal er ondertussen wel over heen zijn (mbv tientallen groupies) dus kan hij de nummers live niet meer brengen met eenzelfde gemeende passie, want die oorspronkelijke gevoelens zijn door de tands des tijds nu eenmaal afgebot. Andere voorbeeld zou Bruce Springsteen - The Rising (over 9/11) zijn.

Op eenzelfde manier kan een plaat luisteren die je twee jaar geleden helemaal van je sokken blies nu nogal mat aanvoelen - toen kon je je er helemaal in inleven door omstandigheden of weet-ik-wat; terwijl het je nu gewoon doet terugdenken aan de gebeurtenissen van toen, waar je ondertussen al lang over bent. Alsof je op de radio een random zomerhit hoort van enkele jaren terug en je moet terugdenken aan dat ene meisje op die ene locatie, even glimlacht, en dan bij jezelf denkt: kutnummer.

Misschien is gedateerd niet echt het juiste woord wel, maar dat terzijde.

Stijn_Slayer schreef:
Ik vind de ernstige toon terwijl er zo'n bak onzin verteld wordt ook wel komisch.

and the shows goes on

Improvision
Ben het enigszins wel eens met Diana. Als ik een album stuk speel, en het na een tijd niet meer op zet omdat ik er geen plezier meer aan beleef, dan gaat het dalen in quotering.

Van dit soort zinnen houd ik nou:
The Scientist schreef:
Ik zou mezelf niet zijn als ik niet heel benieuwd zou zijn naar deze

(bij Murcof - The Versailles Sessions)

Mooie zin ja.

Ik vond de post van Diana ook onzinnig. Het proces wat Improvision en Gajarigon beschrijven is toch heel wat anders, denk ik. Diana's benadering doet me meer denken aan mensen die alleen naar de top 40 luisteren: zodra het eruit is, is het per definitie niet meer leuk. Voor mij is muziek emotie en die kan ik net zo goed terugvinden in een album uit de jaren '60 als de jaren '00.

Bij Night at the opera:

Ozric Spacefolk schreef:
hahaha, ik vraag me af wat een kansloze rukker is?!?

kaztor schreef:
A loser in the end.

rodneyVL schreef:
Erg knap album als je je bedenkt dat kane de bezettingswisseling heeft van een gemiddeld openbaar toilet.

Doc
Zo klinken ze trouwens ook.

Als je 'm doortrekt?

Stijn_Slayer
Nee, alsof er iemand bovenhangt. Of beter nog, Dinand klinkt alsof hij een boodschap moet doen.

Ik vond dit wel een aparte foute uitdrukking:

FightForMore schreef:
Dat is waar, om naar Flying Lotus te luisteren, moet je al abstracte hersenen hebben.

Niet per se grappig ofzo, maar ik zit me nu al een dag af te vragen wat abstracte hersenen zijn.

De ultieme abstracte hersenen zijn helemaal geen hersenen meer, denk ik dan.

Je denkt niet goed herman. Abstracte hersenen hebben gewoon diverse chaotische kleurtjes en veranderen continu van plek.

hij bedoelt te zeggen dat je veel verbeelding en imaginatie nodig hebt om dat te kunnen luisteren volgens mij.

jasper1991 schreef:
verbeelding en imaginatie

bedoel je dat het een tautologie is? dit was nodig om het wat duidelijker te maken

Inderdaad, plus dat ik 'imaginatie' wel heel lelijk vind. Klinkt me in de oren als een fout anglicisme, volgens mij bestaat het woord niet eens.

imaginatie bestaat gewoon hoor, volgens vandale.nl.
ik hanteer overigens waar of het kan latijns-afkomstige woorden, die swingen meer dan die houterige germaanse woorden. nu gebruik ik ze beiden omdat ik niet zeker wist of iedereen het woord imaginatie zou kennen.

jasper1991 schreef:
hij bedoelt te zeggen dat je veel verbeelding en imaginatie nodig hebt om dat te kunnen luisteren volgens mij.

Dat lijkt me duidelijk, maar ik vond de manier waarop hij het zei nogal ongelukkig.

panjoe (moderator)
Ik vind het wel een mooie verwoording eigenlijk .

Stijn_Slayer schreef:
Of beter nog, Dinand klinkt alsof hij een boodschap moet doen.

Die vind ik pas memorabel

ipv een boodschap brengen.. Wel leuk .

Je weet toch wel waar een boodschap doen voor staat he? Met een boodschap brengen heeft het niet veel te maken.

Ik zal wel nooit meer naar Dinand kunnen luisteren zonder aan de stoelgang te kunnen denken. Doet me denken aan een meisje dat vroeger in de buurt woonde. Haar ouders hadden haar en haar broer expres namen met twee lettergrepen gegeven omdat dat zo heerlijk uitroept tijdens het poepens. Ik hoop niet dat Carrr! Men! nu mee leest.

Casartelli (moderator)
herman schreef:
Haar ouders hadden haar en haar broer expres namen met twee lettergrepen gegeven omdat dat zo heerlijk uitroept tijdens het poepens.

Herrr-Mannn!

Stijn_Slayer

Gast
geplaatst: vandaag om 10:03 uur

geplaatst: vandaag om 10:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.