MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Hoe berg jij je cd's/platen op? / Foto's van je collectie

zoeken in:
Ik hou het graag netjes. Er staan 5 cd-kasten bij ons in de woonkamer. Ik heb er 2, mijn moeder heeft er een en mijn vader ook. De laatste is voor CD´s die we eigenlijk allemaal goed vinden: Pink Floyd enzovoort.

Doordat mijn collectie verspreid staat over de hele woonkamer krijg ik het onmogelijk op een foto. Om het zo eens bij elkaar te zien heb ik een collage gemaakt. Hier en daar is er wel wat overlap maar het geeft toch een idee. Met Paint heb ik nog wat zitten prutsen om het logo van ShapeCollage.com weg te halen.

(afbeelding)

Misterfool
Sjezus Kronos, wat een collectie.

Foto van een paar jaar geleden, ziet er nu iets minder rommelig uit...

(afbeelding)

rhythmfreak schreef:
Foto van een paar jaar geleden, ziet er nu iets minder rommelig uit...

(afbeelding)

Hoe dan?

Die ouwe TV op de voorgrond ging naar het grof vuil, er hangen geen elektriciteitssnoeren meer voor de kast, alle boeken staan inmiddels in een andere kast en zijn vervangen door CD's.

Indrukwekkend:)

Dat is nog eens een 1ste post Kindred Wasp

Enig idee hoeveel cd's het zijn? Dit om zelf even een inschatting te kunnen maken als ik het op zo'n manier zou uitstallen. Ik zou trouwens opvallend veel verzamel cd's, toeval of...

Waarschijnlijk het "vakje" voor verzamel. Jeetje wat een kast, ongelooflijk...

Proper met die alfabetplaatjes!

vigil schreef:
Enig idee hoeveel cd's het zijn?

Gokje. Tussen de 2500 en 3000?

Prachtige letterbordjes! ( )

Wat een prachtige kast!!!

Prachtig gedaan!

Mooie verzameling!

Wauw, mooi! Heb je de kasten zelf gemaakt of zijn ze ergens te koop?

(afbeelding)

(afbeelding)

Anti-kraak.

...beetje lastig zoeken zo Paul , maar wel stofvrij....

Stijn_Slayer
Het is weer tijd voor de verwarming en de nog vrije plekken voor cd's zijn pal naast de verwarming. Ik kan ze met geen mogelijkheid ergens anders zetten, dus nu is mijn vraag hoeveel kwaad het kan aangezien de kasten van metaal zijn en de verwarming nooit boven de 18 graden uitkomt (en hooguit een paar uur achter elkaar aanstaat).

Eén kast is zelfs van vrij fors/dik metaal. Er zit ongeveer 6 cm tussen de verwarming en de kasten.

Rizz
@Kindred Wasp Stoeltje erbij en je mag mij er een uur van laten genieten

Stijn_Slayer schreef:
Het is weer tijd voor de verwarming en de nog vrije plekken voor cd's zijn pal naast de verwarming. Ik kan ze met geen mogelijkheid ergens anders zetten, dus nu is mijn vraag hoeveel kwaad het kan aangezien de kasten van metaal zijn en de verwarming nooit boven de 18 graden uitkomt (en hooguit een paar uur achter elkaar aanstaat).

Eén kast is zelfs van vrij fors/dik metaal. Er zit ongeveer 6 cm tussen de verwarming en de kasten.

Wat denk je er zelf van?

Als je radiatoren niet boven de 18 graden uitkomen, zou ik eerst maar een monteur bellen voor je je zorgen gaat maken over je cd's.
Metaal geleidt warmte goed, maar ik kan me niet voorstellen dat je cd's iets ernstigs overkomt. Een warme dag in de zomer overleven ze toch ook?

kiriyama
Volgens mij kan dat ook niet zoveel kwaad. Je zou ervoor kunnen zorgen dat de cd's de randen van de kast niet aanraken, in elk geval de rand die tegen de verwarming aanstaat. Maar 18 graden kan echt geen kwaad, bij cd's zelf staat dat je ze tussen ongeveer 0 en 35 graden moet bewaren.

Ik zou er vooral voor zorgen dat de radiators goed ontlucht zijn, want anders kunnen die veel heter worden, ook al staat de thermostaat niet zo hoog.

2MY
laagje isoleerschuim rond elke cd?

wizard schreef:
Als je radiatoren niet boven de 18 graden uitkomen, zou ik eerst maar een monteur bellen voor je je zorgen gaat maken over je cd's.

Ah gelukkig, ik was niet de enige die zich hier over verbaasde.

Dat verbaasde mij ook al ja ... denk dat je radiator zelf toch wel een graadje of 25-30 wordt, maar ook dat moeten cds prima overleven.

Metalen kast maakt dan weer weinig uit, een houten kast zou beter zijn als je niet wilt dat je cds opwarmen.... mocht je je er nog steeds druk om maken dan is 2MY's suggestie wel iets, of misschien koelleidingen?

Als de zijwand van de kast naast de radiator niet warm wordt is er volgens mij niets aan de hand. Kwestie van even voelen nadat je de verwarming enige tijd aan hebt gehad.

Stijn_Slayer
Oh sorry, MuMe wilde een aantal keren niet meewerken en zodoende heb ik dit nooit meer in de updates gezien.

Just to be sure: Ik had het over de temperatuur die het in huis is volgens de thermostaat. Ik heb wel wat beters te doen dan de daadwerkelijke temperatuur van de radiator op te meten.

Heb het even in de gaten gehouden, de zijkant van de kasten worden heel ietsjes warm (meer lauw eigenlijk). Ik heb niet de indruk dat de eerste/voorste cd aan de binnenkant daar iets van merkt. Mocht het in de winter nodig zijn, is het inderdaad wel een idee om er even een cd tussenuit te halen om ruimte te maken zodat de voorste cd's niet te dicht tegen de verwarming staan.

Bedankt voor de reacties in ieder geval.

Stijn_Slayer schreef:
Just to be sure: Ik had het over de temperatuur die het in huis is volgens de thermostaat.

Dat lijkt me nog altijd erg fris. Zelfs zonder dat verwarming aan is is het bij mij thuis momenteel nog 18,5 graden, en dat is in een niet zo heel goed geïsoleerde jaren '30 woning. Ik mag toch aannemen dat de temperatuur bij jullie binnen hoger dan 18 uitvalt als de verwarming aan staat.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:10 uur

geplaatst: vandaag om 17:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.