De Site / Gebruikers / Hoe berg jij je cd's/platen op? / Foto's van je collectie
zoeken in:
0
geplaatst: 26 mei 2012, 13:01 uur
Leuke verzameling Gloeilamp! Een beetje chaotisch opgeborgen allemaal, maar zolang je verzameling nog niet te groot is heeft dat wel zijn charme 

0
geplaatst: 26 mei 2012, 13:44 uur
Het is trouwens wel aan te raden je platen niet liggend te bewaren, dan trekken ze krom namelijk. Of er nou wel of geen Keith Richard op ligt. 

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 26 mei 2012, 14:14 uur
herman schreef:
Het is trouwens wel aan te raden je platen niet liggend te bewaren, dan trekken ze krom namelijk. Of er nou wel of geen Keith Richard op ligt.
Klopt. Nooit meer dan vijf op elkaar stapelen.
0
geplaatst: 26 mei 2012, 14:35 uur
Ze liggen ook niet meer maar staan nu tegen elkaar, dat lijkt me toch geen probleem? 

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 26 mei 2012, 15:01 uur
Nee, zolang ze maar recht genoeg staan (anders komt er te veel druk op de eerste platen in de rij).
0
geplaatst: 3 juni 2012, 20:58 uur
Ik gebruik sinds kort de cd softcovers vanhttp://www.softcovers.nl. Handig systeem en bespaart veel ruimte!
0
geplaatst: 3 juni 2012, 22:36 uur
Grappig dat er bij staat dat het flexibele hoesjes zijn en je dus nooit meer kapotte doosjes hebt. Maar wat er niet bij te lezen staat is dat je cd-boekjes nu kunnen kreuken.
Verder lijkt het mij niet zo handig om een bepaade cd terug te vinden, aangezien je de tekst op de zijkant niet meer kan lezen.
Best duur ook, een euro per stuk. 70% ruimte besparen is wel de moeite, maar wat doe je als die ook weer is volgeraakt?
Ik hou het maar bij de oorspronkelijke doosjes. Doordat ik mijn kasten niet vol laad met servies en dergelijke is er nog wel wat ruimte over.

Verder lijkt het mij niet zo handig om een bepaade cd terug te vinden, aangezien je de tekst op de zijkant niet meer kan lezen.
Best duur ook, een euro per stuk. 70% ruimte besparen is wel de moeite, maar wat doe je als die ook weer is volgeraakt?
Ik hou het maar bij de oorspronkelijke doosjes. Doordat ik mijn kasten niet vol laad met servies en dergelijke is er nog wel wat ruimte over.

0
geplaatst: 4 juni 2012, 09:23 uur
Tis een beetje jammer dat er geen goede foto's op die site staan, ik krijg nu nog niet echt een idee hoe een en ander er uitziet. Het is nu vooral een hoop promopraat.
Minder ruimte voor dezelfde hoeveelheid cd's is mooi, maar het moet inderdaad niet ten koste gaan van de terugvindbaarheid en het idee dat er cd's in de kast staan, want dan kan ik net zo goed alles in opbergmappen stoppen (of nog erger: alleen maar digitaal).
Minder ruimte voor dezelfde hoeveelheid cd's is mooi, maar het moet inderdaad niet ten koste gaan van de terugvindbaarheid en het idee dat er cd's in de kast staan, want dan kan ik net zo goed alles in opbergmappen stoppen (of nog erger: alleen maar digitaal).
0
geplaatst: 4 juni 2012, 09:51 uur
Dacht dat user pjh1967 - als ik me niet vergis - hier al eens foto's had gepost van hoe het eruit ziet. Je kunt dan eea bewaren in een grote doos.
Plaatboef in Utrecht verkoopt die dingen, kosten ca 1 euro /stuk. stopt de cd in een hoesje en de inlay erachter. Mijn ding is het niet, al neemt het minder ruimte in beslag. Wat doe je dan met digipaks? Bovendien, wil je ooit iets verkopen, wegggeven, moet je weer doosjes terugkopen. Heb zelf gemerkt hoe onhandig dat is toen ik - bij uitdunnen van de collectie - dvd's ging verkopen - die bewaarde ik in een Vivanco-insteekmap en de inlays in een andere map.
Die vindbaarheid in een doos is echt niet beter dan de vindbaarheid op een plank - gewoon o.b.v. alfabet.
Plaatboef in Utrecht verkoopt die dingen, kosten ca 1 euro /stuk. stopt de cd in een hoesje en de inlay erachter. Mijn ding is het niet, al neemt het minder ruimte in beslag. Wat doe je dan met digipaks? Bovendien, wil je ooit iets verkopen, wegggeven, moet je weer doosjes terugkopen. Heb zelf gemerkt hoe onhandig dat is toen ik - bij uitdunnen van de collectie - dvd's ging verkopen - die bewaarde ik in een Vivanco-insteekmap en de inlays in een andere map.
Die vindbaarheid in een doos is echt niet beter dan de vindbaarheid op een plank - gewoon o.b.v. alfabet.
0
geplaatst: 4 juni 2012, 09:56 uur
Sterrezaat schreef:
Ik gebruik sinds kort de cd softcovers vanhttp://www.softcovers.nl. Handig systeem en bespaart veel ruimte!
Heeft u ze eindelijk netjes opgeborgen, vind dan die ene CD maar eens terug om deze te beluisteren.
Nu zit mijn collectie nog onder de 1000 cd's dus wellicht zeg ik nu iets heel raars, maar bij mij staat alles gewoon netjes alfabetisch in de kast. Ik kan bij wijze van spreke geblinddoekt nog de juiste cd tevoorschijn toveren.
0
geplaatst: 4 juni 2012, 10:39 uur
Op zich wel handig die Softcovers maar een aluminiumbakje voor de prijs van meer dan 40 a 60 euro vind ik toch wel heel erg duur.
Wat betreft de vindbaarheid kan je er wel voor kiezen om bv. niet voor de artiesten te gaan waar je slechts 1 a 2 cd's van hebt maar bv. voor een artiest waar je een grote collcetie van in huis hebt. \
Verder zit je natuurlijk wel met de digipacks, ltd uitgaves e.d.
Wat betreft de vindbaarheid kan je er wel voor kiezen om bv. niet voor de artiesten te gaan waar je slechts 1 a 2 cd's van hebt maar bv. voor een artiest waar je een grote collcetie van in huis hebt. \
0
geplaatst: 4 juni 2012, 10:51 uur
vigil schreef:
Op zich wel handig die Softcovers maar een aluminiumbakje voor de prijs van meer dan 40 a 60 euro vind ik toch wel heel erg duur.
Wat betreft de vindbaarheid kan je er wel voor kiezen om bv. niet voor de artiesten te gaan waar je slechts 1 a 2 cd's van hebt maar bv. voor een artiest waar je een grote collcetie van in huis hebt.
Wat betreft de vindbaarheid kan je er wel voor kiezen om bv. niet voor de artiesten te gaan waar je slechts 1 a 2 cd's van hebt maar bv. voor een artiest waar je een grote collcetie van in huis hebt.
Wat dacht je wat de financiële impact hier zou zijn als ik alles in die zgn softpacks zou willen stoppen? Kan ik een heel jaar niets nieuws meer kopen, vrees ik. Die Benno's - voor ca 180 cd's - zijn zo schappelijk geprijsd (30 euro voor een witte).
Ik heb vrienden die hebben van die zgn 'containersystemen', waarin alleen losse cd's staan - zit je naar 3 van die nep-roetsvrijstalen containers te gluren, met nummertjes eronder en een multomap met albumhoezen en nummertjes; erg deprimerend
.
0
geplaatst: 4 juni 2012, 10:59 uur
Mjuman schreef:
Wat dacht je wat de financiële impact hier zou zijn als ik alles in die zgn softpacks zou willen stoppen? Kan ik een heel jaar niets nieuws meer kopen, vrees ik. Die Benno's - voor ca 180 cd's - zijn zo schappelijk geprijsd (30 euro voor een witte).
Mevrouw Brunniepoo heeft bezwaren tegen het ongelimiteerd bijplaatsen van kasten maar op zich heeft dat ook mijn voorkeur

0
geplaatst: 4 juni 2012, 11:11 uur
Brunniepoo schreef:
Mevrouw Brunniepoo heeft bezwaren tegen het ongelimiteerd bijplaatsen van kasten maar op zich heeft dat ook mijn voorkeur
(quote)
Dat heeft hier al gezorgd voor de aanschaf van een Fibre-kast (Pastoe), cd's achter een semi-transparante schuif, zoals deze - met meer planken, en op draaivoet (tweezijdig te gebruiken):

Lp's staan deels achter deurtjes (Expedit). NB: slechts 30 - 40% staat in de woonkamer.
0
geplaatst: 4 juni 2012, 12:58 uur
Mjuman schreef:
Dacht dat user pjh1967 - als ik me niet vergis - hier al eens foto's had gepost van hoe het eruit ziet. Je kunt dan eea bewaren in een grote doos.
Je hebt je niet vergist, maar het betrof hier de Fleecepack. Deze zijn zeker geen euro per stuk (Ik geloof iets van € 0,39/stuk in een doos van 100 stuks incl. verzending).
0
geplaatst: 4 juni 2012, 14:56 uur
Mjuman schreef:
Lp's staan deels achter deurtjes (Expedit). NB: slechts 30 - 40% staat in de woonkamer.
Ik stel momenteel drie voorwaarden bij de uitbreiding van mijn collectie. Een daarvan is dat ik alles in de woonkamer wil kunnen opbergen. Een tweede dat mijn woonkamer bewoonbaar moet blijven en een derde dat alles binnen een redelijk budget blijft.
0
geplaatst: 5 juni 2012, 10:53 uur
Het blijft ook altijd moeilijk om een goed systeem te vinden dat en niet te veel ruimte kost, niet ten koste gaat van de vindbaarheid, etc. ik denk dat voor elk systeem wel voor en nadelen zijn op te noemen. Ik ben niet zo'n voorstander van de benno kasten (of andere ikeakasten), opzich zijn het handige systemen maar ik heb er de ruimte niet voor (helaas).
Ik heb gewoon een tijdlang gezocht naar een systeem dat mij niet te veel ruimte in beslag neemt. Met Cd Softcovers bestellen? Bespaar 70% ruimte | Softcovers.nl ben ik nu tevreden. Voor in de opbergbox heb ik indexkaarten gemaakt om ook de vindbaarheid van de cd's eenvoudig te houden. Niet de indexkaarten van die site want dat vond ik ook te duur. Ben ook niet van plan om mijn collectie te gaan verkopen dus ga er even vanuit dat ik ook in de toekomst geen doosjes voor terug te kopen.
Al met al ben ik er tevreden mee maar het is idd niet goedkoop! Maar goed iedereen heeft weer zo zijn eigen voorkeur. Maar goed ook
Ik heb gewoon een tijdlang gezocht naar een systeem dat mij niet te veel ruimte in beslag neemt. Met Cd Softcovers bestellen? Bespaar 70% ruimte | Softcovers.nl ben ik nu tevreden. Voor in de opbergbox heb ik indexkaarten gemaakt om ook de vindbaarheid van de cd's eenvoudig te houden. Niet de indexkaarten van die site want dat vond ik ook te duur. Ben ook niet van plan om mijn collectie te gaan verkopen dus ga er even vanuit dat ik ook in de toekomst geen doosjes voor terug te kopen.
Al met al ben ik er tevreden mee maar het is idd niet goedkoop! Maar goed iedereen heeft weer zo zijn eigen voorkeur. Maar goed ook

0
sxesven
geplaatst: 14 juli 2012, 09:12 uur
Kleine update; opstelling blijft gelijk, ruimte wordt schaarser. Hier en daar wat geschoven.
(En excuus voor de slechte kwaliteit foto's - telefoon!)
Overzicht:

Rechts de CD-kast met erbovenop nog wat tapes, twee rijen vinyl en wat overige dingen (MiniDiscs, diskettes, een magazine en een DVD). Links de reguliere vakkenkast die echter steeds meer ruimte moet bieden aan allerhande muziek. Bovenop gaat de CD-verzameling verder en deze eindigt in de twee vakken bijna linksonderin. Op de eerste drie rijen boven 7"-es en 10"-es, boxen, muziekDVD's, afwijkend formaat CD's en uiterest rechts een vak tapes (dat uit noodzaak vier rijen dik achter elkaar is gestapeld - ruimtegebrek dus!), met daaronder nog ee stapeltje tapes. Tussen de twee kasten op de grond (achter het drumstelletje) de overige platen.
Vooraanzicht van de eigenlijke CD-kast:

Detail van wat uitgestalde releases bovenop:

Detail van de linkerkast:

Rechtsboven dus het vak tapes. Achter de CD's staan overigens TV-series op DVD.
(En excuus voor de slechte kwaliteit foto's - telefoon!)Overzicht:

Rechts de CD-kast met erbovenop nog wat tapes, twee rijen vinyl en wat overige dingen (MiniDiscs, diskettes, een magazine en een DVD). Links de reguliere vakkenkast die echter steeds meer ruimte moet bieden aan allerhande muziek. Bovenop gaat de CD-verzameling verder en deze eindigt in de twee vakken bijna linksonderin. Op de eerste drie rijen boven 7"-es en 10"-es, boxen, muziekDVD's, afwijkend formaat CD's en uiterest rechts een vak tapes (dat uit noodzaak vier rijen dik achter elkaar is gestapeld - ruimtegebrek dus!), met daaronder nog ee stapeltje tapes. Tussen de twee kasten op de grond (achter het drumstelletje) de overige platen.
Vooraanzicht van de eigenlijke CD-kast:

Detail van wat uitgestalde releases bovenop:

Detail van de linkerkast:

Rechtsboven dus het vak tapes. Achter de CD's staan overigens TV-series op DVD.
0
geplaatst: 14 juli 2012, 12:38 uur
Altijd leuk om te proberen om cd's te herkennen aan de ruggen, maar met deze kwaliteit kom ik niet verder dan een rijtje U2 albums
.
.
0
tip_of.yourstar
geplaatst: 14 juli 2012, 12:43 uur
sxesven schreef:
Kleine update; opstelling blijft gelijk, ruimte wordt schaarser. Hier en daar wat geschoven.
(En excuus voor de slechte kwaliteit foto's - telefoon!)
(En excuus voor de slechte kwaliteit foto's - telefoon!)Die VHS-boxen van Björk zijn zo cool!
0
sxesven
geplaatst: 15 juli 2012, 12:16 uur
essence schreef:
Cool drumstelletje daar!
Cool drumstelletje daar!
Kunnen ze niet vroeg genoeg mee beginnen

Altijd leuk om te proberen om cd's te herkennen aan de ruggen, maar met deze kwaliteit kom ik niet verder dan een rijtje U2 albums
.
. Benieuwd of er uberhaupt veel herkenbaars tussen zit
maar ik zal nog eens een degelijke foto maken. Leuke sport inderdaad 
Die VHS-boxen van Björk zijn zo cool!
Eensch
Helaas niet de ruimte om ze mooi neer te zetten zodat je de voorkant ziet, maar dat komt nog wel eens 
Zie ik daar nu een DVD box van Fringe ?
Stimmt! Seizoenen 1 en 2. Op het rijtje ernaast (net niet op de foto) ligt seizoen 3.

The Branches op Vinyl, zie ik.

0
geplaatst: 15 juli 2012, 14:52 uur
Heb onlangs een Billy/Benno combi gekocht met 3 Benno's. Heb ze pas voor de helft vol dus er zijn wat vakjes opgeofferd aan accessoires (dat heb je als je getrouwd bent), maar ik ga mijn best doen dat ding helemaal te vullen met CD's.
0
geplaatst: 15 juli 2012, 15:01 uur
harm1985 schreef:
Heb onlangs een Billy/Benno combi gekocht met 3 Benno's. Heb ze pas voor de helft vol dus er zijn wat vakjes opgeofferd aan accessoires (dat heb je als je getrouwd bent), maar ik ga mijn best doen dat ding helemaal te vullen met CD's.
Ja, de Benno heeft een hele goede PPR - prijs plaats ratio
Nieuw Benno-vriendjes maak je snel en goedkoop.
0
geplaatst: 15 juli 2012, 15:29 uur
Als ik die collectie van sxesven zie is die van mij echt klein. Vandaag een opruiming gehouden, dit is mijn collectie, 2 cd-kasten:

Die kast helemaal in de hoek die niet helemaal te zien is is van mijn moeder.

Die kast helemaal in de hoek die niet helemaal te zien is is van mijn moeder.
0
sxesven
geplaatst: 15 juli 2012, 16:30 uur
Op jouw leeftijd had ik ook zoiets hoor, don
Ziet er netjes uit!
Ziet er netjes uit!* denotes required fields.