MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Hoe berg jij je cd's/platen op? / Foto's van je collectie

zoeken in:
Stijn_Slayer
Pa is nogal koelbloedig. Ik heb het ook altijd ijskoud thuis. Als ik dan bij iemand anders kom waar de verwarming op 21 graden staat, lijkt het wel alsof ik een oven binnenstap.

's Ochtends voor ik naar school ga, doe ik tegenwoordig de winterjas maar vast aan.

We hebben wel overal dubbel glas en alles in huis is eigenlijk wel tiptop in orde. Er moet toch érgens bezuinigd worden, denk ik.

Onweerwolf
Als je koudbloedig bent is het toch juist handig om de verwarming hoog te zetten?

Mijn collectie anno nu

(afbeelding)

Misterfool

Dat begint er op te lijken.

Eerlijk is eerlijk, er zijn 7 hokjes bezet door de collectie van mijn vriendin. En natuurlijk ook een boel dvd's en games. Dan nog, ik denk dat het rond de 1200 cd's & LP's is.

Ik heb wel eens plaatjes van veel grotere collecties in dit topic laten zien aan mijn vriendin, dus ik weet , gezien haar reactie, dat dát hier nooit zal gaan gebeuren .

Of een collectie mooi is hoeft niets te maken te hebben met de grootte ervan. Een mooie kast, strak volgetast met cd's en lp's is altijd mooi, veel mooier dan een grote collectie die slordig wordt bijgehouden. Dit ziet er in ieder geval erg fraai uit!

Nakur schreef:
Ik heb wel eens plaatjes van veel grotere collecties in dit topic laten zien aan mijn vriendin, dus ik weet , gezien haar reactie, dat dát hier nooit zal gaan gebeuren .

Andere vriendin zoeken.

L_T_B schreef:
(quote)

Andere vriendin zoeken.

Welnee man, je ziet aan de reality soaps op tv hoeveel weken dat kost

Je kan nooit alles tegelijk draaien en je hebt verzameling toch voor genot/fun en niet om mee te pronken

User PJH1967 - zoek maar eens hier - heeft zijjn cds in die speciale sleeves (in een doos)

Hier staat slechts een klein deel (ca 800 cd's en 150 lp's) in de woonkamer - vers gekochte spullen, frequente draaierds, rest (meeste vinyl) staat boven en in mijn werkkamer veelal de OLM. DVD's zitten veelal ook in mappen.

Als iemand er specifiek naar vraagt, of als ik het toevallig draai, laat ik wel eens wat mooie ouwe vinillies zien (Factory, 4AD, ECM).

Of als niemand er naar vraagt pronk je er mee in dit topic.

s_k
Nou, zo:

(afbeelding)

En mijn CD's staan op het hobbyhok, die draai ik minder:

(afbeelding)
Stuk minder opgeruimd daar, maar dat hoort bij een hobbyhok!

Sir Spamalot (crew)
De kast waar mijn cd's in zitten begint tekenen van ouderdom te vertonen, ook al door het gewicht van wat er in zit. Ik heb me al suf gezocht op het www voor cd-kasten in België, in Nederland vond ik hier een interessante piste: klik. Ik zoek een cd-kast met afsluitdeuren, ik heb het niet voor open kasten want na een jaar ligt daar overal stof. Iemand nog tips of interessante adresjes?

Ik heb bij de Ikea een mooie grote white wash kast gekocht met glazen schuifdeuren er voor. Deze kat is natuurlijk niet gemaakt voor cd's (ook niet echt vreemd ) daardoor te diep maar wel weer zo diep dat er precies 2 rijen voor elkaar passen en per kast deel (2 schuifdeuren dus 2 delen) zes rijen breed. De kast is ca. 190 hoog en 170 breed. Helemaal passen er zo'n 4000 cd's in.

Mooi maar wel duur die ladenkasten, Sir.

Als je geen waanzinnig grote collectie hebt en je hebt de kastjes niet vlak in rechtstreeks zonlicht staan, lijken een paar Benno's me toch geen slechte keuze.
Wat stof betreft valt dat (bij mij in ieder geval) erg goed mee. Een keertje per jaar afstoffen is ook niet onoverkomelijk. Laden die regelmatig worden opengetrokken zijn zeker ook niet geheel stofvrij.

Behalve het nadeel dat je steeds laden moet opentrekken is het mogelijk dat de cd boekjes wat slijtagesporen gaan dragen aan de rechterkant, omdat de cd steeds op de zijkant wordt geplaatst (voorbeeld). Nog een mogelijk nadeel is dat je wat meer werk hebt als je cd's aan je collectie wil toevoegen. Gewone kastjes zijn sneller leeggemaakt dan die laden.

Verder heb je toch een minder goed overzicht. Ik merk dat verschil bij mij tussen de verschillende kasten. Uit de Benno's draai ik al eens een cd omdat mijn oog erop valt als ik voor de kast sta, bij de andere Ikea kasten met deurtjes (zie foto hieronder) pas als ik er uit mezelf aan denk. En hoewel ik ongeveer weet welke cd achter welk deurtje zit, moet ik toch vaak enkele deurtjes openen voor ik de cd heb.

(afbeelding)

vigil schreef:
Ik heb bij de Ikea een mooie grote white wash kast gekocht met glazen schuifdeuren er voor.

Kan daar geen foto bij?

Zal wel mooi zijn maar de cd's op twee rijen achter elkaar vind ik eigenlijk maar niks.

vigil schreef:
Ik heb bij de Ikea een mooie grote white wash kast gekocht met glazen schuifdeuren er voor. Deze kat is natuurlijk niet gemaakt voor cd's (ook niet echt vreemd ) daardoor te diep maar wel weer zo diep dat er precies 2 rijen voor elkaar passen en per kast deel (2 schuifdeuren dus 2 delen) zes rijen breed. De kast is ca. 190 hoog en 170 breed. Helemaal passen er zo'n 4000 cd's in.

Ben ook wel benieuwd om welke kast het gaat; heb wel interesse, moet ook zo'n 3000 cd's kwijt kunnen.

Ik op internet een beetje lopen zoeken maar ik kon er geen foto van vinden, en hoe deze kast heet weet ik echt niet. Ik gok iets met een Zweedse naam Ik zal nog eens kijken in onze doos met gebruiksaanwijzingen e.d. misschien heb ik er iets van bewaard.

@ Kronos. 2 rijen is niet extreem praktisch (wel voor de ruimte in de breedte) maar op een gegeven moment is de collectie iets te groot voor het praktische

vigil schreef:
Ik op internet een beetje lopen zoeken maar ik kon er geen foto van vinden, en hoe deze kast heet weet ik echt niet.

Je kan toch gewoon een foto maken van jouw kast. Dan zien we tenminste hoe jij je cd's opbergt, een foto van je collectie. Zie titel van het topic.

Ik ben er achter, ik geef toe niet echt een heel mooie foto (hij is nu wel erg wit, maar het is White Wash), in het echt is de kast mooier

(afbeelding)

De kast heet Granemo

Onweerwolf
vigil schreef:
Ik ben er achter, ik geef toe niet echt een heel mooie foto (hij is nu wel erg wit, maar het is White Wash), in het echt is de kast mooier

(afbeelding)

De kast heet Granemo

Mooie kast!

Wat kost deze unit?

349,- maar dat was december 2009. Aangezien ik dit ook gemeld heb via pm naar Deric Raven lijkt het of Ikea er maar eens reclame voor moet gaan maken.

De 2 deuren zijn dus schuifdeuren en schuiven voor elkaar langs (of achter elkaar, het is maar hoe je het bekijkt )

Overigens kan je er blijkbaar ook andere dingen in stoppen dan cd's

(afbeelding)

edit: ik kan de kast niet meer vinden op de Ikea site

Onweerwolf
Ah, dat is wel iets boven het budget wat ik in gedachten had. Maar ik moet sowieso eerst nog verhuizen (en ik heb überhaupt nog geen nieuwe woning gevonden) voordat ik een nieuwe cd-kast ga kopen. Ik hou deze iig even in het achterhoofd want hij ziet er chique uit.

Ik had eerst van die benno achtige kasten (ook Ikea, in t geel en blauw)), daar konden ca. 225 cd's in. Die kosten veel minder per stuk maar als je er dan een stuk 12 heb staan in je woonkamer ben je al ver over die 349 euro heen bovendien is dit qua ruimte een stuk beter door de dubbele rijen. Plus de glazen wanden zijn perfect tegen de stof. Aangezien wij hier 3 katten en een hond hebben lopen is een beetje stofvrij opslaan geen overbodige luxe

Onweerwolf
Ik heb dan zelf niet zoveel CD's. Een stuk of 1000 slechts. Maar ik zie iets met glazen wanden ook zeker wel zitten. En wellicht kan ik de kast gebruiken voor zowel boeken als CD's. Maar goed dan moet ik hem eerst eens opzoeken bij de IKEA.

Best een mooie kast, vigil. Om er 4000 cd's in te krijgen zal je er toch nog heel wat planken bij in moeten plaatsen.

In totaal moet je er 12 hebben volgens mij. 1 cd is ongeveer 1 cm breed. Dus iets van een 170 cd's op een rij. Dubbel is dat 340. Vermenigvuldigd met 12 = 4080 cd's.

Kronos schreef:
Best een mooie kast, vigil. Om er 4000 cd's in te krijgen zal je er toch nog heel wat planken bij in moeten plaatsen.

Nou mij is het gelukt hoor. Je hoeft namelijk niet alles perse in de breedte neer te zetten. Je kan ook gewoon alles alfabetisch op stapel (dus omhoog) zetten

Twee rijen achter elkaar vind ik al geen goed idee en dan ook nog op elkaar gestapeld lijkt me helemaal een rommeltje. Vind en neem dan maar eens de cd die daar ergens vanonder achteraan zit...

Het staat op alfabet dus niks aan de hand, je haalt de eerste stapel weg en je ziet de stapel er achter. lijkt me niet een extreem probleem. Maar goed de kast staat ook bij mij, ik ben blij dat jij je ongerust maakt maar dat is nergens voor nodig...

Je hoeft je niet ongerust te maken dat ik me ongerust maak hoor. Ik probeer het me wel voor te stellen. Gewoon wat opeengestapelde cd's weghalen om daarachter een cd ergens vanonder uit te halen is zeker geen extreem probleem. Maar toch allesbehalve handig. Enkele extra schappen in de kast maken ligt dan toch voor de hand. Wat mij betreft dus.

Kost wel weer ruimte en die is al zo schaars

Gast
geplaatst: vandaag om 21:47 uur

geplaatst: vandaag om 21:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.