De Site / Gebruikers / Hoe berg jij je cd's/platen op? / Foto's van je collectie
zoeken in:
0
geplaatst: 27 juni 2013, 17:44 uur
Kost inderdaad wat ruimte. Maar in een kast van 190 hoog kan je er 11 plaatsen op (+) 15 cm van elkaar. Dat is hoog genoeg voor cd's. Met de bodem erbij heb je dan 12 vakken en dus plaats voor zo'n 4080 cd's. 
Waar ik over denk als idee voor de toekomst is wat ik ooit in een winkel zag. Daar was een wandrek met cd's en daar voor een verrijdbaar rek van half de breedte. Zo kun je toch 50% extra cd's voor elkaar plaatsen terwijl de achterste vlot toegankelijk blijven.

Waar ik over denk als idee voor de toekomst is wat ik ooit in een winkel zag. Daar was een wandrek met cd's en daar voor een verrijdbaar rek van half de breedte. Zo kun je toch 50% extra cd's voor elkaar plaatsen terwijl de achterste vlot toegankelijk blijven.
0
geplaatst: 3 augustus 2013, 11:13 uur
Onze collecties vallen allemaal in het niet bij die van Craig Kallman...

Craig, who I first met in the 90′s when I was an executive at Warner Bros. Records, has 750,000 records. That’s right, three quarters of a million albums.

0
geplaatst: 3 augustus 2013, 11:33 uur
, als hij met die collectie naar De Plaatboef gaat , vangt hij er toch makkelijk dik een ton (euro) voor 
0
geplaatst: 3 augustus 2013, 11:40 uur
Het is niet zo moeilijk om een dergelijke collectie te hebben als je een executive bij Warner was...
0
Sietse
geplaatst: 3 augustus 2013, 16:34 uur
Ja, als ie nu ook gewoon allemaal zelf had gekocht...
Heeft waarschijnlijk tot dat ie bij Warner ging werken 100 platen gekocht, daarna al de rest gekregen.
MIETJE!!!!
Heeft waarschijnlijk tot dat ie bij Warner ging werken 100 platen gekocht, daarna al de rest gekregen.
MIETJE!!!!
0
geplaatst: 3 augustus 2013, 18:30 uur
De eerste vraag die bij mij opkomt, is: waar zit ie naar te gluren, want het is geen luisterhouding.
0
geplaatst: 3 augustus 2013, 18:41 uur
Mjuman schreef:
De eerste vraag die bij mij opkomt, is: waar zit ie naar te gluren, want het is geen luisterhouding.
Spiegel?
0
geplaatst: 3 augustus 2013, 18:42 uur
Mjuman schreef:
Een televisie lijkt mij.......
0
geplaatst: 3 augustus 2013, 19:21 uur
Met zo'n platencollectie en dan laat je fotograferen terwijl je duidelijk met visuele input bezig bent, niet met auditieve - typisch.
Misschien is het een muziek-dvd, maar dan wel één waar je niet blij van wordt
Misschien is het een muziek-dvd, maar dan wel één waar je niet blij van wordt

0
Sietse
geplaatst: 3 augustus 2013, 19:57 uur
Pff. hij heeft gewoon zoveel platen puur uit beroepsoverweging, niet uit liefde. Dat zie je toch aan die porum.
0
Sietse
geplaatst: 3 augustus 2013, 20:15 uur
Nee, totaal niet. Wat de fuck moet ik nou in hemelsnaam met 750.000 platen (ik zeg niet dat ik al lang alles heb dat ik wil, maar ik ben wel van mening dat je kunt overdrijven)
0
geplaatst: 3 augustus 2013, 20:16 uur
Nouja, alsof je die ooit allemaal kan beluisteren. Hij zal het gros nooit beluisterd hebben of hoogstens één keer. Ik vraag me ook af of ie überhaupt wel weet wat ie allemaal heeft. Dus dan vraag ik me inderdaad ook af hoeveel het met muziekliefde te maken heeft.
0
geplaatst: 3 augustus 2013, 22:48 uur
God god wat een zuurpruimerij weer.
Sietse heeft hij soms jou platen afgepakt om aan dit aantal te komen?
0
geplaatst: 3 augustus 2013, 23:39 uur
Tja hoe zuur die man ook kijkt, het ziet er strak uit.
In de documentaire Rock The War presenteert Leo Blokhuis een en ander vanuit zijn eigen CD en LP zolder en dat ziet er ook zeer indrukwekkend uit. Leo krijgt natuurlijk ook bijna alles voor nop maar kan wel een enorm enthousiasme tonen voor mooie uitgaves. Fraaie collectie heeft hij staan.
In de documentaire Rock The War presenteert Leo Blokhuis een en ander vanuit zijn eigen CD en LP zolder en dat ziet er ook zeer indrukwekkend uit. Leo krijgt natuurlijk ook bijna alles voor nop maar kan wel een enorm enthousiasme tonen voor mooie uitgaves. Fraaie collectie heeft hij staan.
0
geplaatst: 3 augustus 2013, 23:55 uur
Het zijn altijd mainstreamerds die opnemen voor Leo Klokhuis, muziekpedagoog voor de (late) majority van de muziekadoptiecylus. Buitengewoon irritante betweter (says who
) en gidslicht voor o.a. mijn zwager die zweert bij Coldplay, Bloc Party, Sigur Ros en tegenwoordig ook Bonobo.
Doe mij dan maar Johan Derksen
) en gidslicht voor o.a. mijn zwager die zweert bij Coldplay, Bloc Party, Sigur Ros en tegenwoordig ook Bonobo.Doe mij dan maar Johan Derksen

0
geplaatst: 4 augustus 2013, 00:13 uur
Nou inderdaad, die overigens vast niet veel vrolijker zal kijken op de foto 

0
geplaatst: 4 augustus 2013, 10:53 uur
Mjuman schreef:
Het zijn altijd mainstreamerds die opnemen voor Leo Klokhuis, muziekpedagoog voor de (late) majority van de muziekadoptiecylus. Buitengewoon irritante betweter (says who
) en gidslicht voor o.a. mijn zwager die zweert bij Coldplay, Bloc Party, Sigur Ros en tegenwoordig ook Bonobo. Doe mij dan maar Johan Derksen
) en gidslicht voor o.a. mijn zwager die zweert bij Coldplay, Bloc Party, Sigur Ros en tegenwoordig ook Bonobo. Doe mij dan maar Johan Derksen
Tja Leo is vaak erg betweterig dat klopt wel, soms heeft hij ook best wel leuke dingen te vertellen maar hij moet oppassen dat Nederland niet 'Leo Blokhuis moe' wordt. Enkele keren per jaar bij de Top 2000 is voldoende.
0
Misterfool
geplaatst: 4 augustus 2013, 11:16 uur
Ik heb soms bij Leo Blokhuis het gevoel dat hij meer muziek leuk vind, dan hij mag laten zien. Ik herinner me ook een top 2000 item waar hij enthousiast over Krautrock wilde vertellen, maar cynisch werd afkapt .
0
geplaatst: 4 augustus 2013, 11:31 uur
Ik erger mij vooral aan zgn. semi-bekende Nederlanders die Blokhuis na gaan lullen. Op een gegeven moment vertelde Blokhuis dat God Only Knows van de Beach Boys zijn favoriete nummer was en een jaar later hoorde je dat dan ineens van alle kanten herhaald worden, zelfs door de meest irritante wanna-be bekende Nederlanders, van die types die je tegenwoordig ziet in programma's als Wie Is De Mol, Expeditie Robinson etc etc
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 4 augustus 2013, 11:41 uur
Ik erger me vooral aan het hoge fictiegehalte van verhalen van hem. Hij verzint er een hoop bij om het Story-gehalte op te krikken. Lekker goedkoop scoren over de rug van artiesten van dertig jaar terug die toch niet in de studio zitten.
0
geplaatst: 4 augustus 2013, 11:42 uur
Blokhuis is gewoon een echte muziekliefhebber, als hij begint te vertellen, dan begint hij helemaal te stralen met een twinkel in zijn ogen.
Dit is gewoon niet gespeeld, verder is hij vooral een liefhebber van de jaren 70.
Maar zo heeft ieder zijn favoriete periode, lijkt mij.
Dit is gewoon niet gespeeld, verder is hij vooral een liefhebber van de jaren 70.
0
Sietse
geplaatst: 5 augustus 2013, 01:04 uur
vigil schreef:
Gelukkig niet.
En vind het persoonlijk niet heel erg zuurpruimerij, ik ben gewoon heel eerlijk. Ik wil niet zoveel platen. En mocht ik ze ooit wel hebben dan wil ik graag er even op gewezen worden dat het totaal nergens op slaat en je in je hele leven nooit zoveel albums kunt luisteren.
En daarvoor quote ik graag uit de film "Vinyl" van Alan Zweig (tevens een zeer goede aanrader om te checken, briljante documentaire).
0
Sietse
geplaatst: 5 augustus 2013, 01:08 uur
deric raven schreef:
Blokhuis is gewoon een echte muziekliefhebber, als hij begint te vertellen, dan begint hij helemaal te stralen met een twinkel in zijn ogen.
Maar dat vind ik juist het probleem bij Blokhuis, hij is zo gefixeerd op die jaren 70 dat de rest echt zwaar achter blijft. Dan vind ik niet dat je jezelf als "de muziekkenner" moet laten portretteren, maar gewoon keihard eerlijk moet zijn "dit weet ik en over de rest weet ik eigenlijk niets". Juist door dat vrijwel alleen hij op TV en dergelijk wordt aangedragen als DE KENNER blijft het publiek ook maar beperkte informatie krijgen.
Wat mij betreft moeten ze een aantal mensen samen zetten (waaronder Blokhuis) die met z'n allen een veel beter beeld geven van de werkelijkheid en niet alleen de beperkte visie van een jaren 70 freak.
* denotes required fields.