De Site / Gebruikers / Hoe berg jij je cd's/platen op? / Foto's van je collectie
zoeken in:
0
Ponty Mython
geplaatst: 5 augustus 2013, 02:37 uur
Zo weet Blokhuis helemaal niets van de electronische muziekontwikkeling van de jaren '90, welke toch een bepalende rol heeft gespeeld in het grote geheel en bepaalde genres op de kaart heeft gezet.
Expert op het gebied van jaren '70 en vroege jaren '80 muziek is hij zeker, maar alles wat daarbuiten valt heeft Blokhuis geen kaas van gegeten. Dan ben je wat mij betreft inderdaad geen muziekkenner.
Expert op het gebied van jaren '70 en vroege jaren '80 muziek is hij zeker, maar alles wat daarbuiten valt heeft Blokhuis geen kaas van gegeten. Dan ben je wat mij betreft inderdaad geen muziekkenner.
0
zalwelnikszijn!
geplaatst: 5 augustus 2013, 07:33 uur
Los van die 750.000 lp's: PiL en Bad Company naast elkaar is toch wel een indicatie dat je er niet veel van snapt. Amirite?
0
geplaatst: 5 augustus 2013, 08:48 uur
zalwelnikszijn! schreef:
Los van die 750.000 lp's: PiL en Bad Company naast elkaar is toch wel een indicatie dat je er niet veel van snapt. Amirite?
Dat zijn ingelijste posters. En waarom zou dat niet naast elkaar kunnen staan?
Verder zou ik best 750.000 platen willen hebben. Zelfs dan zou ik gewoon doorgaan met verzamelen.
. Ik ben nu ook een verzamelaar en ik heb ook nog lang niet alles gedraaid wat ik heb.Die documentaire die Sietse aanhaalt heb ik deels gekeken en is best herkenbaar,
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 5 augustus 2013, 11:03 uur
Ik heb nu bijna 1300 platen. Al een maand of vier koop ik veel minder muziek. Deels omdat ik ontslag had genomen, maar ik sta ook vaak in de platenzaak met de intentie iets te kopen, maar het lukt dan gewoon niet. Heb dan echt geen idee wat ik moet kopen. En de albums uit de kast moeten ook beluisterd worden.
Vroeg of laat gaat het vast weer mis. Zeker als ik straks een vaste baan heb, maar dat zien we dan wel weer.
Ik ga die docu binnenkort checken. Ziet er boeiend uit.
Vroeg of laat gaat het vast weer mis. Zeker als ik straks een vaste baan heb, maar dat zien we dan wel weer.

Ik ga die docu binnenkort checken. Ziet er boeiend uit.
0
geplaatst: 5 augustus 2013, 12:47 uur
Volgens mij zit het ongeveer zo;
Er zijn 2 (eigenlijk 3) soorten verzamelaars
1 verzamelaars voor de muziek, deze verzamelaars hebben ook daad werkelijk de intentie om alles wat ze verzameld hebben te kennen.
2 verzamelaars voor het verzamelen (voor de heb zeg maar) het maakt deze verzamelaars niet uit of het naar hun inzicht goede of slechte muziek is als de verzamelaar het maar heeft.
3 is een combinatie van 1 en 2 waarbij het de verzamelaar in eerste instantie gaat om de muziek, maar hij is daar in doorgeslagen en heeft ondertussen zo veel dat de verzamelaar nooit van zijn leven zijn hele verzameling kan luisteren.
Let wel categorie 3 verzamelt dus alleen wat hij/zij zelf goede muziek vind en categorie 2 verzamelt alles wat los en vast zit.
Heb heel lang in categorie 1 vertoefd, maar begin er voor te vrezen dat ik langzaamerhand in 3 ingedeeld kan worden. Al kan ik nog steeds zeggen dat ik alle albums die ik heb minimaal 1x gehoord heb (for what it's worth).......
Er zijn 2 (eigenlijk 3) soorten verzamelaars
1 verzamelaars voor de muziek, deze verzamelaars hebben ook daad werkelijk de intentie om alles wat ze verzameld hebben te kennen.
2 verzamelaars voor het verzamelen (voor de heb zeg maar) het maakt deze verzamelaars niet uit of het naar hun inzicht goede of slechte muziek is als de verzamelaar het maar heeft.
3 is een combinatie van 1 en 2 waarbij het de verzamelaar in eerste instantie gaat om de muziek, maar hij is daar in doorgeslagen en heeft ondertussen zo veel dat de verzamelaar nooit van zijn leven zijn hele verzameling kan luisteren.
Let wel categorie 3 verzamelt dus alleen wat hij/zij zelf goede muziek vind en categorie 2 verzamelt alles wat los en vast zit.
Heb heel lang in categorie 1 vertoefd, maar begin er voor te vrezen dat ik langzaamerhand in 3 ingedeeld kan worden. Al kan ik nog steeds zeggen dat ik alle albums die ik heb minimaal 1x gehoord heb (for what it's worth).......
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 5 augustus 2013, 12:52 uur
Niet helemaal mee eens. Type 2 wil van zijn favoriete artiesten misschien alles hebben om compleet te zijn, maar de meesten gaan hun kast echt niet volzetten met BZN en André van Duijn om maar zoveel mogelijk te hebben.
0
geplaatst: 5 augustus 2013, 12:55 uur
Ik zit ook wel in drie vrees ik, alhoewel vrees ik... Ik moet er wel aan toevoegen dat ik enkel dingen koop welke ik ook goed vind en geen dingen koop om maar een cd van Neil Sedaka (om maar wat te noemen) in huis te hebben.
Ik kan er wel aan toevoegen dat alles wat ik heb ik minimaal 3 a 4 beluisterd heb. Dat is namelijk bij de eis voordat het de kast in gaat.
@ Stijn, het kan natuurlijk een type 2 partijen op koopt van andere mensen waardoor ze een hoop dingen krijgen die ze normaliter los niet zouden kopen maar nu bij de partij zit inbegrepen.
Ik kan er wel aan toevoegen dat alles wat ik heb ik minimaal 3 a 4 beluisterd heb. Dat is namelijk bij de eis voordat het de kast in gaat.
@ Stijn, het kan natuurlijk een type 2 partijen op koopt van andere mensen waardoor ze een hoop dingen krijgen die ze normaliter los niet zouden kopen maar nu bij de partij zit inbegrepen.
0
geplaatst: 5 augustus 2013, 12:58 uur
Stijn_Slayer schreef:
Niet helemaal mee eens. Type 2 wil van zijn favoriete artiesten misschien alles hebben om compleet te zijn, maar de meesten gaan hun kast echt niet volzetten met BZN en André van Duijn om maar zoveel mogelijk te hebben.
In extremisch zullen dat soort verzamelaars er zeker zijn.......
Type 2 zijn de verzamelaars voor het verzamelen de personen die naar rommelmarkten gaan en daar met een kofferbak vol van terug komen...... Degene die van zijn favo artiesten de volledige discografie wil hebben vallen in categorie 1 of 3 als je zeg maar 1000 favoriete artiesten hebt........
0
geplaatst: 9 augustus 2013, 07:34 uur
Vroeger was ik een echte verzamelaar. Wilde alles van Bowie hebben bv, maar beluisterde het wel.
Sinds 5 jaar zet ik mijn cd s op de harde schijf en die komen in een kartonnen doos op zolder te staan.
Mbv van mijn smartphone en mijn sonos muziekstreamingsysteem kan ik lekker lui op de bank van alles beluisteren. Maar hele albums zelden.
Daar is de tijd en ruimte niet voor.
Sinds 5 jaar zet ik mijn cd s op de harde schijf en die komen in een kartonnen doos op zolder te staan.
Mbv van mijn smartphone en mijn sonos muziekstreamingsysteem kan ik lekker lui op de bank van alles beluisteren. Maar hele albums zelden.
Daar is de tijd en ruimte niet voor.
0
Jav-
geplaatst: 20 augustus 2013, 02:46 uur
Mijn schamele cd-collectie ziet er vooralsnog zo uit... 

0
geplaatst: 23 augustus 2013, 00:36 uur
Mijn vrouw vind het minder stijlvol, beslaat de helft van de slaapkamer.
0
geplaatst: 23 augustus 2013, 00:48 uur
0
geplaatst: 23 augustus 2013, 09:07 uur
Dan is er natuurlijk nog een optie

Maar goed een cd inloopkast

0
geplaatst: 23 augustus 2013, 10:10 uur
Slaapkamer is hier 2 verdiepingen hoger dan de woonkamer met de stereo e.d., dus hier staat alles gewoon benee. Maar goed, de dvd-collectie van m'n vriendin is ondertussen ook al flink uit de kluiten gewassen, dus ik verwacht niet dat er klachten over m'n cd's komen 

0
Ponty Mython
geplaatst: 23 augustus 2013, 11:03 uur
Dat moet een kleurrijk geheel vormen in jullie woonkamer. 

0
geplaatst: 23 augustus 2013, 11:05 uur
Ik verwacht op korte termijn m'n nieuwe cd-kast te kunnen verwelkomen, daarna zal ik hier weer eens een fotootje plaatsen 

0
geplaatst: 24 september 2013, 12:45 uur
0
geplaatst: 24 september 2013, 13:45 uur
Ik hoop hem binnen 5 weken te hebben, het schijnt ze 2,5 maand te kosten om een vrij standaard kast te maken en bij me af te leveren
.
Al enig idee wat de planning voor die van jou is?
.Al enig idee wat de planning voor die van jou is?
0
Sietse
geplaatst: 24 september 2013, 15:24 uur
had je het wellicht toch zelf moeten maken...dan wordt het misschien ooit nog eens wat met jou en die 2 linker handen....
0
geplaatst: 24 september 2013, 15:30 uur
Sietse schreef:
jou en die 2 linker handen....
jou en die 2 linker handen....
Dat lijkt me nou net een hele goede reden om niet zelf een kast te maken.

0
geplaatst: 24 september 2013, 15:39 uur
Sietse schreef:
had je het wellicht toch zelf moeten maken...dan wordt het misschien ooit nog eens wat met jou en die 2 linker handen....
Dat moet hij zijn vriendin niet mee laten helpen met opbouwen.
0
geplaatst: 24 september 2013, 15:45 uur
Sietse schreef:
Mijn rechterhand is net zo waardeloos als de linkerhand van de meeste mensen, en m'n linkerhand is nog waardelozer. Per saldo heb ik dus nog minder dan twee linkerhanden.
0
geplaatst: 24 september 2013, 16:56 uur
Dat is wel een flinke wachttijd, hebben ze (wie?) zoveel werk of moet jij weer iets extreem speciaals 

* denotes required fields.