MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Hoe berg jij je cd's/platen op? / Foto's van je collectie

zoeken in:
Nee, ik hoef niet eens een op maat gemaakt exemplaar, ze hebben er eentje uit de collectie met standaardkasten die precies past. Ik heb verder de meest eenvoudige variant, uitsparing voor plint is niet nodig en ik hoef ook geen sierlijst. Dus ik heb geen idee waar ze mee bezig zijn, wellicht sparen ze aantal kasten op voor levering in de Randstad (kastenbouwer zit in het "verre oosten") om zo de kosten te drukken, iets anders kan ik er ook niet van maken.

Hoe ik mijn cd's opberg heb ik al eens gepost. Mijn nieuwere lp's en grote favorieten staan in 4 lp wood boxen in de woonkamer (uiteraard bomvol).

LP Wood Box - Planète Disque - planetedisque.com

De rest staat in een zijkamer in een grote kast waar vakken op maat voor lp's zijn gemaakt.

(afbeelding)

GrafGantz schreef:
Al enig idee wat de planning voor die van jou is?

Op 20 augustus een aanbetaling gedaan. Op 17 september een email gestuurd met de vraag hoe het stond met de vorderingen. Een uur later een email gekregen dat ze - in verband met vakantie - er nog niet aan toe waren gekomen en dat ik die week reactie en een update kon verwachten. En toen werd het stil....

Handy!

prima site trouwens Planète Disque

Verhuizende dus momenteel even zo

(afbeelding)

Brrr, je cd's in verhuisdozen. Vreselijk.

Die van Honeymoon in Red mag wel in de doos blijven, niet echt een geweldig album van Lydia Lunch.
Ze kan beter.

Sietse
GrafGantz schreef:
(quote)

Mijn rechterhand is net zo waardeloos als de linkerhand van de meeste mensen, en m'n linkerhand is nog waardelozer. Per saldo heb ik dus nog minder dan twee linkerhanden.

oefening baart kunst

ain't nobody got time for that!

Sietse
want je hebt het zo druk met hier posten natuurlijk

dix
Kronos schreef:
Brrr, je cd's in verhuisdozen. Vreselijk.

al 15 jaar ....

dix
Jandek

Sietse
dix schreef:
Jandek

Een van mijn favorieten van hem, maar die Sonic Youth CD mag er ook wezen

Telamon
Iemand ervaring met dit soort kasten? Zomo opbergsysteem voor elpees Is eigenlijk precies wat ik zoek (misschien nog fijner met wieltjes eronder.

Telamon schreef:
Iemand ervaring met dit soort kasten? Zomo opbergsysteem voor elpees Is eigenlijk precies wat ik zoek (misschien nog fijner met wieltjes eronder.

Afgezien van het feit dat ik het een vrij duur systeem vind, kloppen de opgaven gewoon niet: een kast met een breedte van 33,5 cm kan nooit meer dan ca 65 lp's bevatten en dan staan ze al vrij strak.

De Expedit van Ikea is er in een veeltal maten/kleuren/uitvoeringen; de kleinste kost 19,95 (ca 80 * 80 en 40 diep) en kan ca 250 lp's bevatten. Check:

EXPEDIT Open kast - wit - IKEA

Telamon
Dank. Had nog niet op die manier zitten rekenen. Expedit kasten heb ik, staan mn platen ook al in, maar die staan in de schuur. Ik zoek iets voor een selectie platen voor in de woonkamer (en waar mn vrouw ook mee kan leven..) en wil graag kunnen bladeren zoals in een platenwinkel.

Aero bracht me hierboven ergens op een site. Denk dat ik deze ga bestellen: houten kist voor elpees

Mjuman schreef:
Afgezien van het feit dat ik het een vrij duur systeem vind, kloppen de opgaven gewoon niet: een kast met een breedte van 33,5 cm kan nooit meer dan ca 65 lp's bevatten en dan staan ze al vrij strak.

"Dimensions: 370 x 1270 x 335 mm"

Je kan toch wel raden dat die 335 mm de diepte is.

De breedte is dus 37 cm. Dat volstaat voor krap 100 lp's. Vermenigvuldigen met 4 en dan zouden er 400 lp's in kunnen. Maar bovenin zal het moeilijker worden om 100 lp's in te proppen. Voor een gemakkelijk gebruikt schat ik een totaal van 350 á 360 lp's die de kast wel kan bevatten.

Tot 480 lp's zoals de website vermeldt is dus overdreven, tenzij je de hoezen tegen de muur hangt of zo.

Die Expidit van Ikea is zijn geld niet meteen meer waard. Om te beginnen is die niet gemaakt van echt hout maar beplakte vezelplaat en er zit geen rug in. Je platen staan dan aan de open kant van de hoes niet stofvrij.

Telamon
Telamon schreef:
Dank. Had nog niet op die manier zitten rekenen. Expedit kasten heb ik, staan mn platen ook al in, maar die staan in de schuur. Ik zoek iets voor een selectie platen voor in de woonkamer (en waar mn vrouw ook mee kan leven..) en wil graag kunnen bladeren zoals in een platenwinkel.

Aero bracht me hierboven ergens op een site. Denk dat ik deze ga bestellen: houten kist voor elpees

Kist ontvangen, helaas met gescheurd triplex. Kan dus weer retour naar België.

GrafGantz schreef:
Ik hoop hem binnen 5 weken te hebben

ziet het er nog naar uit of dat ook gaat lukken?

Nee, ik heb sinds een paar dagen eindelijk vernomen dat hij op 7 november bezorgd gaat worden, op een week na 3 maanden na m'n bestelling. En dat voor een kast uit hun "standaard assortiment" (wel handgemaakt, maar geen maatwerk), geen sierlijst bovenop en zonder uitsparing voor een plint. Kortom, het valt me eigenlijk een beetje tegen die wachttijd

GrafGantz schreef:
Nee, ik heb sinds een paar dagen eindelijk vernomen dat hij op 7 november bezorgd gaat worden, op een week na 3 maanden na m'n bestelling. En dat voor een kast uit hun "standaard assortiment" (wel handgemaakt, maar geen maatwerk), geen sierlijst bovenop en zonder uitsparing voor een plint. Kortom, het valt me eigenlijk een beetje tegen die wachttijd

Hey Graf, over welke leverancier spreken we dan? Sta op het punt een kast te bestellen via www.

Castor Interieur: CD-kasten op maat gemaakt - castorinterieur.nl

Verder nog geen kritiek of lof over de kwaliteit, afwerking etc. aangezien het mijn eerste kast is die ik daar bestel, ik ben alleen wat teleurgesteld over de tijd die er tussen bestellen en leveren zit.

L_T_B heeft een nieuwe bestelling uitstaan om een oude kast van Castor te vervangen, die kan wellicht meer vertellen over de kasten an sich. Maar ik neem aan dat hij over de kwaliteit tevreden is, anders bestel je er niet nogmaals natuurlijk.

GrafGantz schreef:
. Kortom, het valt me eigenlijk een beetje tegen die wachttijd

Dat lijkt mij niet meer dan logisch

ok, dan spreken we over dezelfde leverancier. Op het net zijn de kritieken goed. Wel helemaal in Oldenzaal (vanuit het Zuiden) Wil het materiaal toch wel eerst zien voordat ik de bestelling doe. Heb deze op het oog LP-CD-DVD-kast 8432.

GrafGantz schreef:
Verder nog geen kritiek of lof over de kwaliteit, afwerking etc. aangezien het mijn eerste kast is die ik daar bestel, ik ben alleen wat teleurgesteld over de tijd die er tussen bestellen en leveren zit.

Die levertijd staat toch op hun website?

Voor een handgemaakte kast vind ik het wel logisch dat die niet de volgende week in huis staat.

Op de website staat 8-10 weken.

Gemiddeld.

GrafGantz schreef:
Kortom, het valt me eigenlijk een beetje tegen die wachttijd

Het eindresultaat maakt (hopelijk) veel goed.

Broem schreef:
Wil het materiaal toch wel eerst zien voordat ik de bestelling doe.

Hier staat een gedemonteerde 4804-1300. Je mag komen kijken.

Broem schreef:
Heb deze op het oog LP-CD-DVD-kast 8432.

Die 8432 is overigens de grote broer van de 8422 die hier staat (die "volle" kast is van mij).

Gisteren een ritje naar Oldenzaal. De 8432 besteld maar op maat en aangepast. Extra rij voor vinyl en 2 rijen voor cd's laten vervallen. Prima indruk van deze zaak gekregen. Mooie werkplaats en showroom. Kleur en materiaal uitgekozen. Minpuntje is de levertijd. Gat in de markt blijkbaar. Nog nooit zoveel opdrachten (uitzonderlijk veel vinylkasten volgens de eigenaar) Vermoedelijk pas ergens in maart te leveren. Zijn er timmerlui op MuMe die een job zoeken? Bij Castor kun je zo aan de bak.

Alweer een klant aangebracht. Ik moet maar eens provisie gaan vragen.

Mijn - op maat gemaakte - kast (met led-verlichting) wordt op 14 november geleverd.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:42 uur

geplaatst: vandaag om 01:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.