MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Hoe berg jij je cd's/platen op? / Foto's van je collectie

zoeken in:
Onweerwolf schreef:
(quote)

Ik stel mij daar altijd iets ultiem verdrietigs bij voor. Volwassen mannen die van hun vrouw hun CD's, boeken of andere hobby's maar in het kleine slaapkamertje moeten houden of uitoefenen.

Platen en boeken collecties horen gewoon in je woonkamer.

In mijn woonkamer bevinden zich alleen meubelen, planten, mijn computer, een stereo, een TV, een antieke klok, enkele decoraties/aandenkens en bovengenoemde collecties.

Wat ik verdrietig vind, is dat HUMOR hier allengs dunner gezaaid is. Onwillekeurig lees ik bij het zgn "Grappentopic' ook steeds Just a Poke

Waarom denket ghijlie zou ik HEEREN geschreven hebben met dubbele "e" - IRONIE ooit gehoord en ooit gesnopen?

Welnu - dan nog wat feiten; betrokkene had net als mjuman een ALW-studie als achtergrond, al was zijn focus een andere dan de mijne - gothic novel vs interbellum (mm) - hij toonde me dan zijn nieuwste aankopen (boeken), we spraken erover en voor we het in de gaten hadden, was het een zittend gesprek waarbij we een borrel namen en ervaringen uitwisselden - ik attendeerde hem bijv op Bruce Chatwin en Paul Theroux, hij mij op Donleavy en Brendan Behan - voor de goede orde ik heb het over de 80s.

My home is my castle en dat richt ik in zoals mij dat aanstaat - dat zoiets gek lijkt voor een ander zal mij jeuken. Net zoals het mij jeukt waar een ander zijn spullen laat - mits binnen de grenzen der betamelijkheid.

En iemand die boeken en collectie los schrijft, heeft iig één boek te weinig - Het groene boekje.

Onweerwolf
Volgens mij heb jij weinig kaas gegeten van de begrippen ironie en humor, Mjuman.

Sietse
Ik wil graag mijn platen en cd's in de huiskamer om twee redenen:
1) ik vind het leuk, gezellig en mooi om te zien
2) als ik een plaat wil draaien wil ik niet eerst naar een andere kamer moeten lopen om deze te pakken. En aangezien het kijken van een film of serie de enige reden is om geen muziek te draaien is het zo dat er altijd muziek aan staat. En ik draai nogal vaak vinyl, gewoon omdat ik dat heel erg leuk vind....van de pc spelen kan ook maar mist zijn charme.

Wat andere mensen met hun collecties doen moeten ze zelf weten natuurlijk, maar in mijn ogen is het wat vreemd om de muziek niet direct bij de hand te hebben.

(tevens passen zowel mijn platen als cd's collecties helemaal niet elders in het huis...groot wonen in Amsterdam is een luxe die ik mij niet kan veroorloven).

Alles hoort gewoon in de woonkamer. Ik ga echt niet de cd's ergens op een kamertje boven of zo zetten. Ook de films niet, ook de games niet, ook de boeken niet...al kan dat voor een deel wel wat mij betreft. En die pc staat ook gewoon in de woonkamer en niet in zo'n achteraf hok.
Alleen de strips gaan niet in de woonkamer, op een eeuwig aangevuld "te lezen" bergje na....maar dat komt gewoon door de enorme omvang...dat gaat gewoon simpelweg niet.

Onweerwolf schreef:
Volgens mij heb jij weinig kaas gegeten van de begrippen ironie en humor, Mjuman.

Kaas eet ik bij voorkeur bij wijn en misschien kan het gewoon geen kwaad om meer posts van me te lezen of me even bij te praten dan wel te schrijven wat je bedoelt - je veelal directieve toon geeft nl anders te denken.

Overigens staan hier gewoon ca 200 lp's, 800 cd's, 200 boeken in de woonkamer; ze staan - voor het merendeel - alleen niet in het zicht. Kijken naar boeken en cd's/lp's vind ik niet gezellig, lezen en/of luisteren daarentegen is een andere zaak

Onweerwolf schreef:

Veel MuMe users hebben "lange tenen". Voor mij een onderdeel van de fun om actief te zijn op deze site. Er wordt nogal eens uit de heup geschoten wat weer hilarische reacties geeft. Gewoon amusant om te lezen. Als die knipoog verloren gaat wordt het een zuur forum. Asjeblief niet zeg. Geen interesse in posts of gebruikers...gewoon skippen die hap. Terug naar het topic, ik heb een pracht van een vinyl verzameling die op zolder staat. Ruim 35 jaar investeren. Ik kijk echt uit naar een mooie custom made kast waar ik zo'n 1200 lp's in kwijt kan. De toppers uit mijn collectie. Gaat zeker niet misstaan in MIJN woonkamer. Er passen zelfs nog een fiks aantal cd's in. Weg met die IKEA kastjes. Ik zet ze niet te koop, ze zijn hier straks gratis te krijgen, kleur zwart.

Mjuman schreef:
Kijken naar boeken en cd's/lp's vind ik niet gezellig, lezen en/of luisteren daarentegen is een andere zaak

Of gezellig het goede woord is weet ik niet maar het heeft toch wel wat om een beetje te grasduinen in je eigen collectie, bepaalde albums er uit te pakken, boekje te bekijken enz.. Dat is toch veel leuker dan een beetje scrollen of ben ik nu weer hopeloos ouderwets?

ik heb om praktische redenen ook van die mappen onder de bank liggen met daarin cd's en het boekje. Dat vind ik eigenlijk al niet leuk maar helaas ontkom ik daar niet aan gezien de omvang van de collectie.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Ik stel mij daar altijd iets ultiem verdrietigs bij voor. Volwassen mannen die van hun vrouw hun CD's, boeken of andere hobby's maar in het kleine slaapkamertje moeten houden of uitoefenen.

Het komt vaker voor dan je denkt, ik vind het ook treurig maar ik heb helaas genoeg voorbeelden dat het zo gegaan is. Zeker als er ook nog kindjes het gezin komen versterken. Ik heb gelukkig een vrouw die daar helemaal niet moelijk over doet. Daar moet ik mezelf dan ook wel eens aan herinneren als ze weer eens thuis komt een plantje, kaarsenstandaard of iets dergelijks en ik daar over begin te klagen

Tja ik herken de geluiden. Het hoort eigenlijk wel in de woonkamer vind ik.

Heb hier een fraaie werkkamer/kantoor van ruim 30 vierkante meter en daar staat zo ongeveer alles. Voor mij een soort 2e woonkamer met alle CD's / DVD's / Vinyl / Gitaren etc. en mijn installatie met een flinke flatscreen erbij en een riante lekkere hangbank uiteraard.

De oplossing is dus eigenlijk 2 woonkamers.

Voor mij hoeven al die lp's en cd's niet in de woonkamer. Een woonkamer is eigenlijk overbodig. Ik heb dus gewoon een muziekkamer van mijn woonkamer gemaakt.

Fedde
Kronos schreef:
Voor mij hoeven al die lp's en cd's niet in de woonkamer. Een woonkamer is eigenlijk overbodig. Ik heb dus gewoon een muziekkamer van mijn woonkamer gemaakt.
De meeste woonkamers zijn TV-kamers. Bankstel richting de flatscreen. Heb ik ook, maar daarnaast staat nog een lekkere stoel bij de CD-installatie met de 'premium-collectie' in een Benno-kastje. Op de slaapkamer bovenin de kast de 'restcollectie' waarvoor ik een stoel bij de kast moet zetten om erbij te kunnen en op zolder is er nog een koffertje met elpees en randverschijnselen. Topstukken hierin zijn de Biotex-plaatjes met Loeki, Rieki en Wieki.

http://i.imgur.com/VRcR35K.jpg

En dat was stap 2. Stap 3 - de afwerking - volgt donderdag.

Dit is overigens op zolder. Van inkie mocht er geen cd-kast van ruim 4 meter in de woonkamer.

Krijg ik weer de schuld…
Maar misschien ben ik wel zo'n vrouw die het liefst in een kasteel woont met bibliotheek, muziekkamer, torenkamer en prins in witte slee. Dus L_T_B, ook een whitewash auto?

En nog een correctie op het bericht van Paul. Een zolder hebben we niet, dit is de tweede verdieping. Een muziekkamer in de maak, met CD-collectie, goede stereo, lekkere bank en balkon.

panjoe (moderator)

L_T_B schreef:
Van inkie mocht er geen cd-kast van ruim 4 meter in de woonkamer.

Een vrouw naar mijn hart - dat overigens vergeven is

Gisteren is mijn nieuwe cd-kast afgewerkt. Vandaag (met hulp van inkie) al druk doende geweest om deze in te ruimen. Hierbij alvast de "work in progress" foto's.

http://i.imgur.com/R7C7ZR2.jpg

http://i.imgur.com/C9XYETM.jpg

L_T_B schreef:
Gisteren is mijn nieuwe cd-kast afgewerkt. Vandaag (met hulp van inkie) al druk doende geweest om deze in te ruimen. Hierbij alvast de "work in progress" foto's.

(afbeelding)

(afbeelding)

Onweerwolf

Ik zou dat wel in mijn woonkamer willen hebben hoor.

Mooi hoor L_T_B

En ik me maar afvragen wat er achter die schotten/lades onderin zit en waar de luisterstoel en speakers staan?

Leuk begin voor een audioroom iig.

Supergaaf. Kan niet wachten tot mijn kassie komt. Wel wat bescheidener overigens.

Jav-
Prachtig, dat wit. Erg stijlvol!

Mooie kast. Wel de moeite om een paar weekjes op te wachten.

Prachtig!

Sietse
nice nice L_T_B en inkie

Nou, daar zit ik dan met m'n lullige kleine kast

Onweerwolf
GrafGantz schreef:
Nou, daar zit ik dan met m'n lullige kleine kast

Maar die van jou staat tenminste in de woonkamer.

L_T_B schreef:

Prachtig hoor. Wat zit er in de lades onder de CD's? Vinyl?

Mooie verlichting ook. Die letterbordjes probeer ik zelf ook te bemachtigen maar dat valt nog niet mee.

Tja, die letterbordjes zijn maar moeilijk verkrijgbaar. Krijg ze tot op heden op het www niet gevonden. Wellicht dat LTB ons verder kan helpen? Het geeft wel wat 'cachet'.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:41 uur

geplaatst: vandaag om 23:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.