MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Hoe berg jij je cd's/platen op? / Foto's van je collectie

zoeken in:
Casartelli (moderator)
Zo heel veel cijfers heb ik niet in de kast, maar 4 Non Blondes staan onder de F. In het computerarchief dan wel weer op de Grafmanier...

Gekke tekens worden dan weer in beide genegeerd. a-ha staat dus niet voor Aardvark, maar 'gewoon' tussen Agua de Annique en Alamaailman Vasarat.

Casartelli schreef:
Gekke tekens worden dan weer in beide genegeerd. a-ha staat dus niet voor Aardvark, maar 'gewoon' tussen Agua de Annique en Alamaailman Vasarat.

Gekke jongen waar jij op doelt zijn de zgn "diacritische tekens" (accenten e.d.); ä sorteer je eigenlijk als "ae", "ö" idem als "oe"; Mc en Mac 'hoor' je identiek te sorteren - lastig wordt het met een zgn Zweedse sortering dan moet je å, ä en ö achteraan het alfabet plaatsen, na de z.

Overigens als ik in winkels zoek naar platen van A Certain Ratio, vind ik ze bijna altijd bij de A

Sietse
Dat laatste heb ik vaak niet. The F.U.s staat bij mij voor al het andere met de F, gewoon omdat er een . achter de F staat...Vind ik zelf eigenlijk onlogisch, maar zo weet ik het wel direct te vinden

Casartelli (moderator)
Mjuman schreef:
Overigens als ik in winkels zoek naar platen van A Certain Ratio, vind ik ze bijna altijd bij de A

Ik zie waar de Zweden vandaan komen, maar Änglagård heb ik toch maar op zijn Hollands onder de A staan. Certain Ratio, A zou ik onder de C zetten als ik er cd's van had gehad; dat heb ik bij Perfect Circle, A in elk geval wel gedaan. Al zou je kunnen verdedigen dat de A in ACR minder 'ruis' is dan de A in APC.

Ik heb ook wel eens horen verdedigen dat Alice Cooper onder de A moet, daar het een artiestennaam en geen eigennaam is. Dan is het eind wel een beetje zoek.

Sietse, daar ben ik net een tijdje terug van afgestapt (in de computeradministratie). R.E.M. is daarmee hetzelfde verhaal als a-ha. Een spatie negeerde ik tot voor kort ook nog, maar daar verwarde ik mezelf dan weer mee, dus dat heb ik ook maar omgedraaid (kan er zo gauw even geen praktisch voorbeeld bij bedenken, maar ze zijn er).

Casartelli schreef:
Ik heb ook wel eens horen verdedigen dat Alice Cooper onder de A moet, daar het een artiestennaam en geen eigennaam is. Dan is het eind wel een beetje zoek.

Alice Cooper inderdaad onder de A. Captain Beefheart onder de C en Lizzy Borden onder de L. Toch logisch.

Mjuman schreef:
Alfabetisering lijkt de juiste weg - lidwoorden ( A Fine Frenzy, The Cure) worden - semantisch gezien - net als voorzetsels vaak beschouwd als "ruis". Toch neem ik een voorzetsel wel mee: In the Nursery staat bij de "I" en 100% Isis staat bij de "O", The The staat gewoon bij de "T".

Ik laat ook enkel lidwoorden weg. Maar bandnamen die met een cijfer beginnen plaats ik toch vooraan. Mijn pop/rock verzameling begint met 4 Hero.

Alice Cooper zit overigens wel bij de C, want zovele artiesten hebben een artiestennaam. Lizzy Borden zit dan wel weer bij de L want hoewel de zanger zich Lizzy Borden noemt is dit ook de bandnaam. Voor Captain Beefheart dan toch weer een andere uitzonderingsregel. Die zit wel bij de C. Misschien omdat ik het zo overduidelijk een artiestennaam vind.

Sietse
Casartelli schreef:

Sietse, daar ben ik net een tijdje terug van afgestapt (in de computeradministratie). R.E.M. is daarmee hetzelfde verhaal als a-ha. Een spatie negeerde ik tot voor kort ook nog, maar daar verwarde ik mezelf dan weer mee, dus dat heb ik ook maar omgedraaid (kan er zo gauw even geen praktisch voorbeeld bij bedenken, maar ze zijn er).

Erste is dan nog dat ik A-Ha wel gewoon ergens midden in de AAAAA's heb staan...

Oke, wat nerdy

Als de eerste letter losstaat, zoals bij a-ha en R.E.M., dan sorteer ik daarop: a-ha komt voor ABBA dus.

Leuke hobby, platen en cd's opbergen.

Onweerwolf
Casartelli schreef:
Zo heel veel cijfers heb ik niet in de kast, maar 4 Non Blondes staan onder de F.

Als ik in jouw platenkast zou kijken en bovenstaande zou zien staan dan zou ik spontaan overal jeuk krijgen.

Onweerwolf schreef:
Als ik in jouw platenkast zou kijken en bovenstaande zou zien staan dan zou ik spontaan overal jeuk krijgen.

Zie je ook de implicatie van het omgekeerde: 4 Non Blondes zien jou voor die kast staan en krijgen jeuk?

Ik krijg sowieso jeuk van de 4 Non Blondes, maakt niet uit waar ze gerangschikt staan.

Casartelli (moderator)
Onweerwolf schreef:

Je zult vast nog wel ergere dingen zien staan. Maar in elk geval geen 3 Doors Down als dat ter geruststelling dient.

Ik moet trouwens bekennen dat ik onlangs wel heb getwijfeld waar ik Sinéad O'Connor moest plaatsen, bij de O of bij de C.

Telamon
GrafGantz schreef:
Ik moet trouwens bekennen dat ik onlangs wel heb getwijfeld waar ik Sinéad O'Connor moest plaatsen, bij de O of bij de C.

Ik zou de C doen (haar voorouders kwamen wellicht van het bisdom Connor => 'Of' Connor, voorzetsel dus)

Casartelli (moderator)
Ze staat bij mij bij de O, tussen Oceansize en Odyssice.
Casartelli schreef:
Een spatie negeerde ik tot voor kort ook nog, maar daar verwarde ik mezelf dan weer mee, dus dat heb ik ook maar omgedraaid (kan er zo gauw even geen praktisch voorbeeld bij bedenken, maar ze zijn er).

Ah, daar heb ik mijn eigen voorbeeld. Oceansize komt nu na Oceans of Night, waar dat voorheen andersom was.

Over spaties gesproken, er zit er geen tussen O' en Conner dus bij mij staat hij toch bij de O.
Benieuwd trouwens of er nog mensen zijn die Van Morrison bij de M hebben staan omdat Van een voorzetsel is

Onweerwolf
Casartelli schreef:
(quote)

Je zult vast nog wel ergere dingen zien staan. Maar in elk geval geen 3 Doors Down als dat ter geruststelling dient.

Dat hangt er vanaf, als 3 Doors Down bij de T te vinden is...

Onweerwolf
GrafGantz schreef:

S.

Het is dat de papieren encyclopedie zo goed als dood is, anders had ik je als tip gegeven om er nooit eentje samen te stellen .

GrafGantz schreef:
Het is dat de papieren encyclopedie zo goed als dood is, anders had ik je als tip gegeven om er nooit eentje samen te stellen .

Ook een digitaal Nederlandisch alfabet begint bij de A en eindigt bij de Z en houdt een zekere volgorde aan.

O' zoals in O'Connor of in O'Flaherty is net als Mac en Mc en -son (of -dottir in het IJslands) of -sen een zgn patroniem - iets onder één lemma/ingang scharen is dan minder gek dan het lijkt.

Onweerwolf
GrafGantz schreef:

Als het om een encyclopedie gaat zou ik een andere regel hanteren. Maar een CD-kast is wat anders als een encyclopedie.

Wat mij betreft niet hoor

Hebbes. Voor de liefhebbers van "rangschikken".

http://www.artab.de/

Handig...ik heb nu nog zelfgezaagde houtjes....

Je weet neem ik aan dat die foto (ik neem aan dat het een foto is) niet zichtbaar is voor iedereen behalve de mensen in je vriendenlijst op facebook? Wel een manmoedige poging overigens, daar niet van...

Onzichtbaar inderdaad ...

Onweerwolf schreef:
(quote)

S.

Ik heb Sinéad ook bij de S staan inderdaad.

En Roberta Flack bij de R?

Ja, ik doe inderdaad alles op voornaam.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:49 uur

geplaatst: vandaag om 04:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.