De Site / Gebruikers / Hoe berg jij je cd's/platen op? / Foto's van je collectie
zoeken in:
0
Onweerwolf
geplaatst: 12 januari 2014, 18:54 uur
De eerste 100 liter CD's is inmiddels ook al verhuisd terwijl ik zelf nog lang niet over ben.
0
geplaatst: 12 januari 2014, 21:42 uur
Iemand enig idee hoeveel lp's er ongeveer in 1 strekkende meter gaan? M'n nieuwe lp/cd kast wordt binnenkort geleverd. Uiteraard makkelijk zelf te meten maar kan me herinneren dat er in dit topic al eens over is gesproken. Krijg de post echter niet gevonden. Iemand?
0
geplaatst: 12 januari 2014, 21:52 uur
Een beetje afhankelijk van wel of geen (zachte - PE; dan wel harde = PVC) buitenhoezen zou ik zeggen 2 a 3 lp's per cm. In een Ikea Expedit vak van 35 cm (dichtgemaakt aan de achterkant) gaan er ca 80 - 85. Kronos heeft daar ook wel eens wat over geschreven. Tussenschotjes (zoals bij Lundia) nemen natuurlijk ook ruimte in 

0
geplaatst: 12 januari 2014, 22:00 uur
Thanx Mjuman. Zat zelf te rekenen in de richting van zo'n 250 lp's per meter (gemiddeld) Kast bestaat uit 3 lagen voor lp's van 1.60 mtr (totaal 4.80 mtr dus) Kan ik er tussen de 1200 en 1400 kwijt schat ik zo in. Zal m'n lief blijf mee zijn. Blijft de zolder nog vol staan
Meest dierbare zwarte goud komt echter downstairs.
Meest dierbare zwarte goud komt echter downstairs.
0
Ponty Mython
geplaatst: 13 januari 2014, 00:50 uur
Is dat nog wel te tillen, als je de hele verhuisdoos volstouwd met cd's? Ik weet nog bij mijn eigen verhuizing dat een halve doos al redelijk zwaar was, vooral als je nog een paar trappen op moet.
0
geplaatst: 13 januari 2014, 10:22 uur
Als ik me mijn verhuizing goed herinner, is een verhuisdoos met cd's nog wel te verslepen (in tegenstelling tot een vol met boeken...).
0
geplaatst: 13 januari 2014, 10:32 uur
wizard schreef:
Als ik me mijn verhuizing goed herinner, is een verhuisdoos met cd's nog wel te verslepen (in tegenstelling tot een vol met boeken...).
Tenzij je ze net zoals ik in bananendozen stampt in plaats van de Gamma verhuisdoosjes.
http://i259.photobucket.com/albums/hh317/edwyynn/1175541_590692484320101_1822134191_n.jpg
Een bananendoos vol met boeken is inderdaad een nog steverigere oefening voor Schwarzeneggerwannabees.
Uiteindelijk komt het allemaal wel goed, is ook mijn ervaring.
0
geplaatst: 13 januari 2014, 10:38 uur
Goed bezig Sven echter heb je een probleem want je kast is vol 

0
sxesven
geplaatst: 13 januari 2014, 11:36 uur
Idd
kunnen nog wat plankjes bij maar heb eigenlijk al een nieuwe kast nodig 
kunnen nog wat plankjes bij maar heb eigenlijk al een nieuwe kast nodig 
0
Onweerwolf
geplaatst: 4 februari 2014, 20:49 uur
Ponty Mython schreef:
Is dat nog wel te tillen, als je de hele verhuisdoos volstouwd met cd's? Ik weet nog bij mijn eigen verhuizing dat een halve doos al redelijk zwaar was, vooral als je nog een paar trappen op moet.
Nou, de trap af in mijn oude woning ging prima maar de trappen op in mijn nieuwe woning waren wel wat minder ja.

Ze staan nu in de berging eenzaam te wachten tot het baasje klaar is met schilderen en inrichten en een kast voor ze heeft gekocht.

50 liter CD's is inderdaad wel net iets beter te doen dan 50 liter boeken of 50 liter tijdsschriften.
0
geplaatst: 1 mei 2014, 23:17 uur
Zag deze te koop staan, best tof: ? KASTEN ETC. VOOR VERHUUR/VERKOOP CD's, DVD's en GAMES - Kasten | Overige - Marktplaats.nl
0
geplaatst: 1 mei 2014, 23:20 uur
-SprayIt- schreef:
Zag deze te koop staan, best tof: ? KASTEN ETC. VOOR VERHUUR/VERKOOP CD's, DVD's en GAMES - Kasten | Overige - Marktplaats.nl
Ik zou gaan voor de snoepkast en daar dan al mijn lekkers (ook de XXXL-condooms met geur en smaak) in bewaren

0
geplaatst: 1 mei 2014, 23:27 uur
Ik vind condooms niet zo fijn eigenlijk. Zeker niet met geur en smaak. Maar doe gerust je ding. Ik heb wel zin in snoep nu.
0
geplaatst: 1 mei 2014, 23:35 uur
-SprayIt- schreef:
Ik vind condooms niet zo fijn eigenlijk. Zeker niet met geur en smaak. Maar doe gerust je ding. Ik heb wel zin in snoep nu.
Nee, maar ze zijn wel handig - en de allereerste keer dat ik - uit Zweden - een stel zwarte meenam met een witte smiley erop, als cadeau voor een maat, heeft dat wel gezorgd voor een bijzondere avond vol humor

Qua snoep was ik een groot fan van de zachte gom-achtige snoep en alle "zelfscheppen"-winkels vormden een ernstige verleiding. Inmiddels kan ik ook de Haribo-zakken bij de Lidl ongemoeid laten (vroeger wilde ik nog wel eens trillen als ik in de rij stond en zo'n zak lag in mijn mandje).
0
geplaatst: 2 mei 2014, 07:06 uur
Onweerwolf schreef:
50 liter CD's is inderdaad wel net iets beter te doen dan 50 liter boeken of 50 liter tijdschriften.
50 liter CD's is inderdaad wel net iets beter te doen dan 50 liter boeken of 50 liter tijdschriften.
Met name een verhuisdoos vol met tijdschriften zoals Uncut, Mojo en Classic Rock etc is echt bijna niet te tillen. Ik heb wat afgevloekt tijdens mijn laatste verhuizing en nu overweeg ik ze allemaal weg te doen.

0
buizen
geplaatst: 16 juli 2014, 23:55 uur
Ligt daar niet stof bovenop die kasten?
Mooi collectie-opbergmeubel
Mooi collectie-opbergmeubel

0
geplaatst: 17 juli 2014, 00:30 uur
Die kasten staan er pas sinds kort, ik had eerst een ander opbergsysteem, maar kwam ruimte te kort.
Deze Benno's de afgelopen maand via Marktplaats gekocht.
0
buizen
geplaatst: 17 juli 2014, 01:04 uur
deric raven schreef:
Die kasten staan er pas sinds kort, ik had eerst een ander opbergsysteem, maar kwam ruimte te kort.
Via Marktplaats of veilingen heb ik ook veel (alle) dingetjes uit mijn inrichting gekocht, voor 10% van de nieuwprijs, en als nieuw. Van antiek houd ik ook heel erg. Alleen apparatuur koop ik nieuw.
Maar dit terzijde. Ik zou de CD-kasten wel wat naar rechts opschuiven, niet zo direct aan die grenen kast of wat is het. Meer verdelen over die witte muur. Maar dat is een kwestie van smaak.
0
geplaatst: 17 juli 2014, 01:09 uur
Die ruimte daarnast, daar staat normaal en kist met kinderspeelgoed, maar voor de foto heb ik deze even aan de kant gezet.
0
geplaatst: 17 juli 2014, 09:34 uur
Neem aan alfabetisch, maar de vraag is horizontaal, van links naar rechts of verticaal, per Benno - het ene geval betekent lopen, het andere buigen.
0
Cured
geplaatst: 17 juli 2014, 10:11 uur
Mjuman schreef:
Neem aan alfabetisch, maar de vraag is horizontaal, van links naar rechts of verticaal, per Benno - het ene geval betekent lopen, het andere buigen.
Dat bedoel ik inderdaad. Hoe loopt het alfabetisch?Neem aan alfabetisch, maar de vraag is horizontaal, van links naar rechts of verticaal, per Benno - het ene geval betekent lopen, het andere buigen.
* denotes required fields.