MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Hoe berg jij je cd's/platen op? / Foto's van je collectie

zoeken in:
Cured
Trouwens , wat een enorme verzameling, Deric. Hoeveel zijn het er en hoe bepaal je welke je in Godsnaam luisteren wil?

Als je alles achter elkaar beluisteren zou en we nemen gemakshalve een gemiddelde duur van 45 minuten per CD aan; hoe lang zit je daar dan?

Ze staan op alfabetische volgorde.
Ruim 3100 stuks.
Van boven naar beneden per Benno.
Twee jaar geleden ben ik begonnen om alles te luisteren, en op dit moment ben ik bij de O beland.

deric raven schreef:
Ze staan op alfabetische volgorde.
Ruim 3100 stuks.
Van boven naar beneden per Benno.
Twee jaar geleden ben ik begonnen om alles te luisteren, en op dit moment ben ik bij de O beland.

Wat doe je met recente aankopen? Zet je die apart - zo ja hoelang? Of zet je die meteen op de goede plek in het alfabet met een marker erbij? Anders vergeet je ze volgens mij te draaien.

Nee, die draai ik voordat ik ze op de juiste plek zet.

Cured
deric raven schreef:
O(k).

deric raven schreef:
Nee, die draai ik voordat ik ze op de juiste plek zet.

Dan draai je ze eenmaal? Ik heb een plankje waar ik nieuwe (net gereleaste) albums heb staan en ernaast een ruimte voor cd's die ik net heb gekocht (maar die ouder zijn en die ik soms niet meer zo goed ken). Dat kan soms aardig uitdijen - en er zijn albums die je toch wilt kennen voordat je er iets over zegt

Is ook weer een practisch probleem - hoe geef je een cd de juiste aandacht voordat je 'em opbergt. Ik ben nl niet zo van een cd 4* achtereen draaien.

Ik heb ook zo'n plankje met nieuwe cd's in de praktijk komt het er op neer dat die een keer of 4 a 5 draai voordat ze kast in gaan. Inderdaad niet 4 keer achter elkaar. Het komt overigens sowieso enkel in de auto voor dat ik een cd wel eens meerdere keren achter elkaar draai.

Mjuman schreef:
Is ook weer een practisch probleem - hoe geef je een cd de juiste aandacht voordat je 'em opbergt. Ik ben nl niet zo van een cd 4* achtereen draaien.

Ik heb twee a drie stapels nieuwe cd's in de buurt van de cd-speler, zo af en toe ruim ik die op en zet ik wat voldoende is beluisterd en niet meer nieuw aanvoelt in de kast. Bij sommige cd's (back catalogue bv.) is dat al na 1 luisterbeurt, anderen liggen misschien al wel een jaar in de buurt van de speler. Een apart plankje is ook wel een idee, maar daarvoor is mijn kast te vol.

Onlangs ben ik begonnen om - vanuit mijn Amazon-sheet - per maand bij te houden wat er gekocht is. Dat sheet hield ik bij voor Amazon om te verifieren wat ik had gekocht en dat het idd binnenkwam - per aankoop krijg je van Amazon soms wel 3-4 berichten - dus dat wordt snel onoverzichtelijk.

Daar heb ik dan Discogs- en winkelaankopen, mijn Fabric-abo bijgevoegd - alles alfabetisch per maand en wanneer ik dat print heb ik een overzicht van de aankopen van het lopende jaar. Is redelijk onthutsend, maar wel handig.

IK heb ook een plank voor nieuwe aankopen (en vaak nog een stapel naast de kast). 2014-releases blijven daar dan heel 2014 staan, ook met het oog op allerlei te produceren lijsten, overige cd's net zo lang tot ik ze goed genoeg heb gehoord om er een oordeel over te kunnen vormen.

Onweerwolf
Ik heb ook zo'n apart plankje. Al rip ik inmiddels al jaren al nieuwe aankopen naar een digitaal bestand voor gebruiksgemak en is het plankje dus een playlist genaamd 'Heavy Rotation' die eigenlijk elke zondag wel aanstaat.

Het fysieke plankje bestaat echter ook nog steeds (al is het meer een rekje) gewoon omdat dat mooi is. Erg toffe aankopen krijgen ook nog wel eens een tijdelijk ereplekje in de boekenkast.

Mooie collectie Deric. Ik ben zelf geen groot fan van de benno's, maar het heeft toch wel wat in jouw opstelling.

Al mijn CD's staan nog steeds in het donker in mijn provisiekast. In mijn oude huis had ik een mooie vaste kast in de woonkamer waar ze in stonden maar in mijn nieuwe niet. Ik had al bijna een mooie deal via Marktplaats voor een handgemaakte CD kast van iemand, die ik erg tof vond, maar die bleek enkele centimeters te breed en te hoog te zijn voor de plek waar ik hem wilde hebben.

Zo'n handgemaakte unit nieuw kopen vind ik eigenlijk iets te prijzig dus het plan is nu om er zelf een te maken met hulp van mijn zwager.

buizen
De kasten van deric raven maken de tongen goed los. Wat ook een giga-collectie: 3100 CD's (!).
En je hoort hier nog eens wat, over diverse 'speciale plankjes'

Jaja, zonder speciaal plankje hoor je er gewoon niet meer bij

Ik heb ook een Turn Up The Bass-plankje. Wie nog meer?

Baas boven baas

Onweerwolf
Ik heb wel een ESC hoekje.

Voordeel van Benno's is dat je er gemakkelijk aan komt, en vrij hoog zijn.
Hierdoor kun je aardig wat kwijt.
De Pengiuns probeer ik nu via Marktplaats te verkopen.

herman schreef:
Ik heb ook een Turn Up The Bass-plankje. Wie nog meer?

Ik heb drie Fabric/FabricLive-plankjes, één DJ Kicks en ik voorzie groei (At the Controls?).

Compilatie-plank (Hitsville USA, Pop & Wave, Nuggets, Atlantic Rhythm & Blues) is daarentegen weer het alfabet in geduwd.

buizen
Ik heb hier een inbouwkast in de woonkamer met liefst 16 planken (oud huis) maar van een akelige diepte. Elpees passen er niet in en voor om er CD's in te zetten is het weer te diep en geen gezicht, ook al ivm de hoogtes ten opzichte van elkaar. Dus ja, dan maar boeken en art-deco-beeldjes erin. Staat ook leuk.

Cured
Ik zoek eigelijk een systeem waarbij ik de CD-titels gewoon kan lezen zonder mijn hoofd schuin te houden, een verticale lijn dus waarbij de CD's niet op elkaar liggen maar met een 'schotje' ertussen. Ik heb ooit eens bij de V & D 5 van dat soort kastjes gekocht voor elk 30 enkele CD's . Zoiets wil ik wel weer, maar dan uit één stuk of zo (en geen hard-plastic ) met wat meer 'design'. Iemand ? (geen Benno dus, ook geen Björn of Agnetha uit die Zweedse winkel )

k gebruik nu overigens één zo'n CD -kastje voor de 30 CD's die ik het vaakst in de player doe in de woonkamer, de rest zit achter deurtjes 'verstopt' en is dus niet in de huiskamer zichtbaar.

buizen
Ik kan elke kast maken die je wilt in RVS (volledig) of RVS gecombineerd met bijv. (en dat is echt een hele mooie combi) - massief - notenhout. Of RVS met marmer of met ebbehout, noem het maar op. In elke gewenste afmeting(en), op maat gemaakt dus. Je weet niet wat je ziet.
Topkwaliteit, kost wat maar dan heb je ook wat.
Maar dit terzijde.

Ik moet er om eerlijk te zijn toch niet aan denken om een grote rvs-kast in mijn woonkamer te zetten. En mijn vriendin al helemaal niet, vermoed ik.

Onweerwolf
RVS = roestvast staal?

buizen
Brunniepoo schreef:
Ik moet er om eerlijk te zijn toch niet aan denken om een grote rvs-kast in mijn woonkamer te zetten. En mijn vriendin al helemaal niet, vermoed ik.

Het kan ook een klein RVS-meubel zijn, met slanke belijningen en dunne massief notenhouten plankjes. Precies op maat gemaakt voor CD-formaat. Denk dat veel bestaande systemen (Ikea) forser uitvallen. Maar dit zijdelings opgemerkt.

buizen
Onweerwolf schreef:
RVS = roestvast staal?

RVS is inderdaad roestvast staal, de juiste benaming. 304 of het luxere 316.

Onweerwolf
Even een foto'tje van google.images:

http://puu.sh/afgXB/9e11144248.png

Op deze manier vind ik het eigenlijk best wel mooi. Wel modern, dus het moet wel in je interieur passen.

buizen
Onweerwolf schreef:
Even een foto'tje van google.images:

(afbeelding)

Op deze manier vind ik het eigenlijk best wel mooi. Wel modern, dus het moet wel in je interieur passen.

Ten eerste lijkt mij dat geen rvs, maar gewoon staal in 'rvs-look' (gelakt) en ten tweede vind ik het ook geen mooi ontwerp, dat kan echt beter. Maar ja, met glas kan ik de meubels ook maken. Echter in combinatie met massief hout is gewoon prachtig, zou echt niet voor glazen plankjes kiezen. Maar goed, smaken verschillen.

Klopt: je moet er wel het interieur voor hebben.
Bepaalde bekende DJ's hebben veel rvs in het interieur, en raadt eens..

Onweerwolf
Ik vind hout en staal gecombineerd in ieder geval niet mooi, denk ik. Dan wil ik of het een of het ander.

Of dit echt RVS is, geen idee. Wat ik mooi vind aan dit design is het feit dat er geen zijwanden zijn maar beugels. En ik heb wel een zwak voor glasplaatjes.

Ik heb een gigakast met glas (schuifdeuren) en daar ben ik wel erg blij mee gezien het stof wat anders door je cd-kasten heen gaat.

buizen
Tjonge, Onweerwolf, smaken verschillen inderdaad. Ik vind het ontbreken van zijwanden juist zo storend/lelijk. Maar goed, alles kan gemaakt..

Gast
geplaatst: vandaag om 20:25 uur

geplaatst: vandaag om 20:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.