MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Hoe berg jij je cd's/platen op? / Foto's van je collectie

zoeken in:
http://members.ziggo.nl/brunniepoo/files/IMG_1465.JPG

Bij mij is inmiddels alles vol dus ik moet waarschijnlijk maar eens gaan uitwijken naar de boekenkast, daar moet toch nog wel ruimte zijn voor een cd'tje of 4000.

Ik kom overigens niet bij de bovenste rij, maar ja, je kunt niet alles hebben...

Nice, hopelijk nog ruimte voor een cdtje of 22 volgend weekend

en het lege gedeelte volbouwen? of daar in ieder geval de audioset tussen zetten?

Ook nog een boekenkast met ruimte voor 4.000 cd's.
Ik heb hier 16 volle Benno's staan met in totaal 3.200 cd's, en die nemen al aardig wat ruimte in beslag.

buizen
Ok Kronos. Op de foto heb je soms geen beeld van een hoogte, die kasten leken erg hoog.

deric raven schreef:

Ook nog een boekenkast met ruimte voor 4.000 cd's.
Ik heb hier 16 volle Benno's staan met in totaal 3.200 cd's, en die nemen al aardig wat ruimte in beslag.

Die boekenkast is 410 x 270 cm dus daar past wel het nodige in. Moet dan wel eerst gefaseerd omgebouwd worden want boeken hebben natuurlijk andere plankhoogtes dan cd's. Plus: waar laat ik dan al mijn boeken?

Flinke kast, maar om die om te bouwen?

Nou ja, die 4000 cd's heb ik nog lang niet bij elkaar gekocht dus het kan gefaseerd. Constructief heb ik
de kast
niet al te ingewikkeld gemaakt dus aanpassen is nog wel te doen.

Ziet er mooi uit Brunniepoo. Dat lege gedeelte in het midden volbouwen is ook mijn eerste gedacht.

Boekenkasten zijn meestal te diep voor cd's. Voor lp's kan het dan wel helemaal ideaal zijn.

Ik zie inmiddels ook de foto van je boekenkast. Daar kan wel wat in, maar zoals je zelf al zegt, waar blijf je dan met de boeken.

Dat lege gedeelte mag ik niet volbouwen

Zoals uit de foto al blijkt is de bovenbouw van mijn boekenkast niet diep (20 cm meen ik) dus dat is geen probleem. Sterker nog, mijn cd-kasten zijn dieper dan dat.

Ik weet hoe diep je passie voor suske en wiske zit maar ik zou als eerste daar mee beginnen met ombouwen

deric raven schreef:

Dat is dus het grootste nadeel van veel benno's tegen elkaar aanzetten. Ze nemen voor een bepaald aantal cd's net wat meer ruimte in dan eigenlijk noodzakelijk is, met die dubbele wanden telkens. Maar visueel ben ik het eigenlijk aantrekkelijker gaan vinden, omdat de rijen van plastic ruggetjes dan goed onderbroken worden. De benno's hadden ook makkelijk nog een rijtje hoger gekund. Maar ook daarmee wordt het er niet mooier op. Al bij al vind ik de benno's als ze goed geplaatst worden er best mooi uitzien. Ze zijn ook ontzettend handig en dan voor die prijs.

ah, diep dus...

Overigens zie ik al cd's in het onderste gedeelte bij de dvd's. Soundtracks wellicht?

Kronos schreef:
(quote)
Dat is dus het grootste nadeel van veel benno's tegen elkaar aanzetten. Ze nemen voor een bepaald aantal cd's net wat meer ruimte in dan eigenlijk noodzakelijk is, met die dubbele wanden telkens.
Dat klopt idd, op een hele wand van boven naar onder kan dat echt heel veel cd's schelen.

Hhmmm gelijk weer zin om mijn kasten in te duiken om te rangschikken, te schuiven, te verplaatsen e.d.

Brunniepoo schreef:
Zoals uit de foto al blijkt is de bovenbouw van mijn boekenkast niet diep (20 cm meen ik) dus dat is geen probleem. Sterker nog, mijn cd-kasten zijn dieper dan dat.

Ik zie het nu. Ik behoud die ruimte in de diepte liever zoveel mogelijk als woonruimte.

vigil schreef:
Dat klopt idd, op een hele wand van boven naar onder kan dat echt heel veel cd's schelen.

In mijn muur zwarte benno's (rechts op de foto) kunnen nu 1800 cd's. Zonder het teveel aan tussenwanden zouden er 300 meer in kunnen. Met een kast die een rij hoger is, nog steeds bereikbaar zonder trapje voor mij, zou het totaal op 2275 komen. 475 cd's meer tegen dezelfde muur dus. Ik heb dan ook serieus overwogen om een kast op maat te laten maken door Castor interieur. Maar dat zou me ruim 1000 euro meer gekost hebben. En ik zou er nog niet al mijn cd's in kwijt raken. Geen lange wachttijd voor mij dus. Hup, de auto in en naar Ikea. Hetzelfde voor die twee lage kastjes naast de stereo. Dat is ook weer ruimte voor 400 cd's.

vigil schreef:
Hhmmm gelijk weer zin om mijn kasten in te duiken om te rangschikken, te schuiven, te verplaatsen e.d.

Je blijft ermee bezig. Dat is het leuke van de hobby natuurlijk.

Kronos schreef:
(quote)

Ik zie het nu. Ik behoud die ruimte in de diepte liever zoveel mogelijk als woonruimte.

Ik snap wel wat je bedoelt maar door die diepte kan ik de cd-kast nu ook gebruiken voor de cd-speler en het middengedeelte als extra blad. Bij de boekenkast eigenlijk hetzelfde, nu passen er ook nog andere dingen in dan boeken.

Kronos schreef:
(quote)

In mijn muur zwarte benno's (rechts op de foto) kunnen nu 1800 cd's. Zonder het teveel aan tussenwanden zouden er 300 meer in kunnen. Met een kast die een rij hoger is, nog steeds bereikbaar zonder trapje voor mij, zou het totaal op 2275 komen. 475 cd's meer tegen dezelfde muur dus.

Een rij op de kast zetten kost je natuurlijk niets. Cd's zullen daar niet zo mooi staan maar dvd's moet bijvoorbeeld prima kunnen.

Nadeel van die kleine vakjes lijkt me overigens ook dat het doorschuiven veel meer tijd kost.

Brunniepoo schreef:
Een rij op de kast zetten kost je natuurlijk niets. Cd's zullen daar niet zo mooi staan maar dvd's moet bijvoorbeeld prima kunnen.

Dvd's bovenop die cd kast? Brrr, alleen al van het gedacht aan zo'n rommelig uitzicht word ik onwel.

Nadeel van die kleine vakjes lijkt me overigens ook dat het doorschuiven veel meer tijd kost.

Dat valt best mee. Bovendien is het geen nadeel maar een voordeel, want je kan er dan meer fijne hobbytijd in steken.

Op de kast plaats ik liever boxsets ( zoals bij jou genesis), speciale uitgave en meer van dat soort zaken

buizen
Het lijkt hier bij vlagen wel MTV's Cribbs..

vigil schreef:
Op de kast plaats ik liever boxsets ( zoals bij jou genesis), speciale uitgave en meer van dat soort zaken

In de goede oude tijd deed ik dat ook, maar dat principe ging als eerste overboord toen de kasten vol zaten...

(en rommelig voorkom je best goed door de boel goed uit te lijnen)

Ik vind cd's bovenop de kast er altijd uitzien als de verzameling die letterlijk uit zijn voegen barst en daar hou ik niet van.

Kronos, echt een geweldig mooi hoekje heb je daar: ben ik jaloers op! Zou ik hier ook kunnen & willen doen, maar voorlopig stuit ik op het veto van vrouwlief en de 4 kinderen... Zal nog niet snel veranderen, vrees ik!

Voorlopg ben ik opgezadeld met een collectie die uit zijn voegen barst

buizen schreef:
Het lijkt hier bij vlagen wel MTV's Cribbs..

Wellicht een tourtje houden langs alle huizen van en met alle mega verzamelaars

Als ik dit allemaal zie heb ik nog een lange weg te gaan. Ben zelf pas 2 jaar actief aan het verzamelen en heb er nu bijna 350. Geweldig om te zien dit.

buizen
Misschien wat off-the-record maar mij valt op dat mensen op foto's nogal eens de luidsprekerboxen nogal dicht bij elkaar hebben geplaatst.
Dat heb ik hier thuis heel anders.

Zo hoort het ook, naar mijn mening. Bij mij staan ze ook dicht bij elkaar, maar da's uit noodzaak (plaatsgebrek).

Ik ben niet zo handig in het plaatsen van foto's in fora maar deze had ik vorig jaar in een ander topic geplaatst (nog bedankt sxesven, ik heb er nog erg veel plezier van ) .

http://postimg.org/image/x3di8oi45/

Dit is een kast voor mijn marillion/fish verzameling plus andere artiesten waar ik wel het een en ander van heb. Daarnaast staat een flinke bank met daaronder een stuk of wat mappen met daarin cd's (bv verzamel cd's) en tegenover de band staan een hele grote whitewash kast met glazen schuifdeuren met daarin een kleine 4000 cd's. Naast die kast staat mijn stereoset op een kastje met daarin boxsets e.d. boven de set hangen nog 3 kastjes waarin plaats is voor circa 100/150 cd's elk. Totaal zal ik de 8000 cd's aantikken "vrees" ik.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:42 uur

geplaatst: vandaag om 23:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.