MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Hoe berg jij je cd's/platen op? / Foto's van je collectie

zoeken in:
Wow, ik snap hier echt niks meer van

Sietse
just_me schreef:
Wow, ik snap hier echt niks meer van

Het klinkt misschien heel chaotisch enzo, maar als je het hebt gezien zul je denk ik wel snappen waarom...(mijn partities zijn te klein, ik had beter wat grotere kunnen maken)
En vergeet niet, het is ongeveer 200GB aan muziek, en das behoorlijk wat, in 1 map zetten zou totaal niet overzichtelijk zijn.

EDIT: misschien had ik niet al de extra informatie bij de folders neer moeten zetten...dat maakt het allemaal erg onoverzichtelijk.

Wow, dat is nog eens een collectie Sietse, prachtige namen! Heb je ook alles al eens geluisterd?

Sietse
ik ben bezig...

(zeg ik trouwens ook al ergens in het stukje...ik heb nog niet alles gehoord)

ik denk dat ik op ongeveer 1/3 zit, van wat ik nog niet kende voordat ik het downloade.
Ik heb trouwens ook niet al mijn platen gehoord, maar ik heb dan ook een aantal dingen gehad waar je niet lekker van wordt (Gert en Hermien bijv)

@ sietse. Ik kan natuurlijk een hele discusie aangaan over het downloaden van muziek maar daar heb je volgens mij ander topics voor. Maar even benieuwd: Als je zoveel muziek hebt of download, gaat de waarde er dan niet enorm van af? Ik bedoel toen ik vroeger nog geen 5 cd's had. Had dat veel waarde voor me. Nu dat ik veel gemakkelijker cd kan kopen wordt het al anders. Ik denk dan als je zo tering veel download, heeft het da nog wel enig waarde?

ps. ik twijfel niet aan je muziek liefde hoor

Het gaat toch om de muziek?

Sietse
Woody schreef:
@ sietse. Ik kan natuurlijk een hele discusie aangaan over het downloaden van muziek maar daar heb je volgens mij ander topics voor. Maar even benieuwd: Als je zoveel muziek hebt of download, gaat de waarde er dan niet enorm van af? Ik bedoel toen ik vroeger nog geen 5 cd's had. Had dat veel waarde voor me. Nu dat ik veel gemakkelijker cd kan kopen wordt het al anders. Ik denk dan als je zo tering veel download, heeft het da nog wel enig waarde?

ps. ik twijfel niet aan je muziek liefde hoor

Voor mij gaat de waarde niet achter uit, ik wil alleen zoveel mogelijk verschillende dingen horen. Muziek is voor mij een ontdekkingstocht naar nieuwe dingen. MP3's helpen mij heel erg mee met dingen te horen krijgen die ik anders waarschijnlijk nooit zou horen. Ik ervaar het hebben van zoveel mp3's dus helemaal niet als het minder worden van de muziek.
Ik ben tevens nog steeds heel erg blij en gelukkig met iedere aankoop die ik op plaat en cd doe. Ik ben en blijf ook nog steeds verzamelaar.

Dat snap ik wel. Ik moet tegeven dat het soms ook voor mij wel relaxed zou zijn. Ik zal iig ook minder miskopen doen
Maar ik kom daar een beetje bij omdat ik laatst een geweldige cd had ontdekt van herman dune. Een beetje van Yes! leuk weer wat te zoeken en te ontdekken. De volgende dag had een vriend, die het ook goed vond klinken, alle! albums al weer op zijn computer staan. En dan natuurlijk met: he, dit nummer moet je horen.. en deze... Leuk, die enthousiasme maar er gaat toch wat gevoel verloren bij mij. wel relaxed dat je als nog die albums koopt! genoeg gezever nu...

Sietse
Woody schreef:
wel relaxed dat je als nog die albums koopt! genoeg gezever nu...

Ik zal het zelfs anders zeggen. Ik vind dat mensen die downloaden ook zeker dingen moeten kopen. En hoe meer je download, hoe meer je ook moet kopen. Is wel zo netjes tegenover de artiesten. Vooral als je dingen download die niet bij de grote 7 uitkomt, maar bij indiependent labels. Deze mensen hebben het veel harder nodig en in mijn opinie verdienen zij het ook veel meer.

Ik heb drie van die Case Logic mappen. Kunnen 200 cd's per map in. Moet er hoognodig weer 2 bijkopen...

10 jaar geleden draaide ik in een discotheek en toen waren die mappen verdomde handig. Verzamelde de leukste muziek daarin en je neemt het zo mee. Ook leuk dat de bezoekers even snel konden ''bladeren''.

Nadeel is dat ze vrij prijzig zijn, maar je hebt wel wat!

Bob Cremers
Via het volgorde van het alfabet.

Bob Cremers schreef:
Via het volgorde van het alfabet.

Hahaha, ja inderdaad! Dat heb je helemaal goed, Bob.

musicfriek schreef:
Ik heb drie van die Case Logic mappen. Kunnen 200 cd's per map in. Moet er hoognodig weer 2 bijkopen...

En de hoesjes dan?

bubbachups schreef:
En de hoesjes dan?

Die kun je erin schuiven. Ik gebruik zelf altijd de hoesjes die voorin de cd zitten. De rest gooi ik weg. Behalve bij verzamelaars, dan gebruik ik liever het papiertje van de achterkant, want ik wil wel in 1 oogopslag kunnen zien wat er op zo'n cd staat.

musicfriek schreef:
(quote)

Die kun je erin schuiven. Ik gebruik zelf altijd de hoesjes die voorin de cd zitten. De rest gooi ik weg.

Das wel zonde eigenlijk.

musicfriek schreef:
[De rest gooi ik weg

musicfriek schreef:

Daar heb ik er ook een paar van. Verdraaid handig inderdaad, maar ik maak meestal toch vooral zelf verzamelaars of directe kopietjes.

10 jaar geleden draaide ik in een discotheek

Hee, leuk. Waar was dat?

en toen waren die mappen verdomde handig. Verzamelde de leukste muziek daarin en je neemt het zo mee. Ook leuk dat de bezoekers even snel konden ''bladeren''.

Erg herkenbaar. Moet je bedenken dat er ook nog mensen zijn die met zo'n boodschappenkarretje voor oude van dagen hun vinyl van feestje naar feestje verslepen....

Ik gebruik 2 van die mappen. Een voor de commerciele muziek, een voor de electro/dance, etc. Per map komen eerst de verzamelaars, daarna de losse cd's, gesorteerd op snelheid. Ook handig zijn de uitneembare bladen, waardoor je geen lege bladen er in hoeft te laten. Is lekker overzichtelijk.

Nadeel is dat ze vrij prijzig zijn, maar je hebt wel wat!

Ik geloof rond de 10, 15 euro bij de V&D... Vind dat wel een prima prijs hoor.

Mijn originele CD's hou ik in jewel cases, maar onlangs heb ik mijn verzameling CD-R's overgezet in fleecepack classics. De jewel cases, zo'n 450 stuks, zijn zo de container in gegaan Wat scheelt dat een ruimte zeg!!! Ik hoef de rest van mijn leven geen nieuw CD-meubel meer te kopen. Ik kan nu alles kwijt.

De website is even online op dit moment, maar check this out op een later moment.

www.fleecepack.nl

Bij deze krijg je ook een goed beeld
http://www.highfidelitydiscs.nl/customer/product.php?productid=19982&cat=325&XCARTSESSID=8867e6d82ee7b2977f03e5a3b6680465

edit: opbergmappen hebben ze er ook voor

sxesven
musicfriek schreef:
Ik gebruik zelf altijd de hoesjes die voorin de cd zitten. De rest gooi ik weg.

musicfriek schreef:
(quote)

Die kun je erin schuiven. Ik gebruik zelf altijd de hoesjes die voorin de cd zitten. De rest gooi ik weg. Behalve bij verzamelaars, dan gebruik ik liever het papiertje van de achterkant, want ik wil wel in 1 oogopslag kunnen zien wat er op zo'n cd staat.

Maar in die fleecepacks kun je toch naast de voorkant ook de achterkant van het cd hoesje stoppen? Vind je het dan niet zonde om die weg te gooien?

Ik zou zelf nooit overstappen op een dergelijk systeem. Sterker nog, ik gruwel ervan! Maar ik kan me wel voorstellen dat het voor mensen die geen of weinig waarde hechten aan de artwork, maar aan de ruimte in hun kamer des te meer, wel heel handig is. Volgens mij is het namelijk best een gebruiksvriendelijk systeem. Al vraag ik me wel af hoe het dan precies moet met digipacks. Deze zie je toch steeds meer de standaard jewel case vervangen en lijkt mij niet handig onder te brengen in een fleecepack. Hoe ga jij met zulke albums om?

Ik heb de meeste cd`s ook in case logic mappen zitten. En ook ik heb de achterkantjes weggegooid. Daar heb ik overigens best wel spiijt van, maar ze pasten er niet lekker in. Te breed. De reden van de mappen is ruimtegebrek. 9 mappen nemen één plank van mijn bureau in. De doosjes in opbergboxen was op een gegeven moment een complete wand en dat werd me teveel. De laatste tijd hou ik ze weer gewoon in de doosjes. En die liggen her en der verspreid in de woonkameren bij mijn bureau. Wil ik nog een keer een kast voor maken.

Sietse
*ontzettend hard huilend*

HOE KUN JE DAT NU DOEN

*huilt nog ff door*

Als je toch al halve CD's weggooit, kun je net zo goed je hele collectie op mp3 zetten en dan echt alles weggooien, dat neemt helemaal geen ruimte in.
Overigens wil ik je nog wel even compleet voor gek verklaren.

tja, af en toe ben ik een enorme eikel als het om muziek en waarde van het product gaat.

De hobby was in de loop der jaren enorm uit de hand gelopen. Ik had bijna een extra huis nodig om alles neer te zetten.
Daarna even zonder woning gezeten en woon nu betrekkelijk klein. Gevolg: Vinyl collectie de deur uit,. (was echt heel veel). Ik had nog zo`n 1200 kunnen redden, maar die zijn deze zomer ook de deur uit gegaan. m`n dochter wou ook ergens slapen.
En cd`s in mappen. Maar ga nu weer op gewone doosjes verzamel basis verder. (alleen het nog (weer) aan te schaffen lijstje is een boek

herman schreef:
Hee, leuk. Waar was dat?

In de Golden Arm, Groningen. Die discotheek heeft 3 verdiepingen (inmiddels 4 geloof ik) en elke verdieping draaide weer wat anders.

Ik heb er gewerkt van 1995 tot 2000. In de kelder hoorde je psychedelische muziek, begane grond dance/trance en boven, waar ik dus altijd stond, de commerciele hap. Dus veel jaren 70, 80 en 90. Vandaar dat ik ook echt alles ken qua muziek uit de top 40 van die tijd.

Ik kocht ook vaak de cd's in voor het bedrijf, ik was geen vinyl-dj, maar een een "cd-dj", we hadden van die cd-mixers staan. Eigenlijk heel simpel... Maar waar ik dus stond, was het altijd gigantisch druk. 's Avonds om 11 uur beginnen (en Groningen kent geen sluitingswet zoals de rest van het land dat wel heeft) en klaar om 8 uur 's morgens. Kwam ik om 9 uur zondagochtend thuis.

En dat dus 5 jaar lang, 3 dagen in de week. Maar heb er echt ontzettend van genoten al die jaren! Niks mooiers om te zien dat mensen uit hun dak gaan op JOUW muziek. Kreeg er altijd een adrenalinekick van!

Enfin, ik dwaal af, ik herken ook veel in het verhaal van platedraaier. Heb soms wel spijt van die mappen, maar ook voor mij geldt: ruimtegebrek. Daarom wel handig, die mappen. Maar wat ik het laatste jaar gekocht heb, zit nog in de originele hoes en ik denk dat ik dat ook maar zo laat.

Die speciale verpakkingen zijn inderdaad een probleem, die krijg je gewoonweg niet in de map.

Dat klinkt allemaal wel goed. 3 dagen in de week draaien, dat moet heerlijk zijn. Maar ook wel slopend als je dan ook 3 keer per week zo laat thuis komt...

Joy
Roestige spijker dwars door de plaat

(op een of andere manier heb ik nu de neiging om ieder topic met slap gezever te beantwoorden, maar doe het nie, ben braaf:)

joy

Joy schreef:
Roestige spijker dwars door de plaat

(op een of andere manier heb ik nu de neiging om ieder topic met slap gezever te beantwoorden, maar doe het nie, ben braaf:)

joy

Nou, dit is anders wel slap gezever zeg......

Joy
en dan houd ik me nog in

Gast
geplaatst: vandaag om 08:36 uur

geplaatst: vandaag om 08:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.