MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Hoe berg jij je cd's/platen op? / Foto's van je collectie

zoeken in:
titan (crew)
Ongeveer zo'n 90% van mijn collectie:

(afbeelding)

Ik zeg het nog maar eens: heerlijk dat er nog meer gekken rondlopen met zo'n grote verzameling

Yak
*overwhelmed!*

(Ik durf ze al niet eens meer te tellen).

Lin
nou, om hieraan te komen moet ik toch mn vakantiegeld maar opofferen...heb nog een lange weg te gaan zie ik

fastpulseboy
zo, heb me ook maar eens uitgeleefd met het fototoestel..

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

sq
Lebowski vroeg het me ooit eens een foto erover te sturen. Het heeft even geduurd want ik had nog geen digitale camera. Welnu, zo ziet het bij mij uit:

(afbeelding)

Speciaal voor neo nog even mijn DVD-box er bovenop gezet (van mijn vrouw gekregen voor mijn verjaardag)

18 identieke kastjes, die ik dus zowel voor LP's als voor CD's gebruik. Af en toe verbouw ik weer eens wat aan de opstelling. Soms gaat er wat naar zolder.

Close up:

(afbeelding)

Prachtig, zo'n hele stelling vol met vinyl!

Jadoh
Niet.

Foto van een jaar oud, zitten nu nog eens dik 70 platen bij en mijn vinyl ligt in een ander huis

(afbeelding)

Electro_
Voorlopig kan het nog op deze manier:

(afbeelding)

Hoop dat daar gauw verandering in komt

Omayyad
Ik heb een voorraadkast van ongeveer vier bij anderhalve meter, waarbij de levensmiddelen hebben moeten plaatsmaken voor mijn cd's en dvd's.

Overigens heb ik mijn woonkamer nog van die Ikearekken staan met daar mijn aankopen van het lopende jaar. In deze kasten staat nu zo'n 180 cd's, die ik in 2006 gekocht of gekregen heb. Dus niet enkel en alleen cd's uit 2006...

ide kasten heb ik ook heer F. Er kunnen 220 cd's in één zo'n kast! tja er staan er al een stuk of 10 maar die zijn wel vol

De bovenste foto van fatpulseboy: zo doe ik het ook!

(afbeelding)

Het grootste gedeelte van mijn "muziekcollectie". Het zit m vooral allemaal in dat kastje met dat blauwe lampje .

Nakur schreef:
Foto van een jaar oud, zitten nu nog eens dik 70 platen bij en mijn vinyl ligt in een ander huis

(afbeelding)

hierboven zie ik wel wat leuke opberg ideetjes, bij mij thuis liggen ze dus overal op de grond, in kasten onder de pc, in de auto in de keuken, op te trap. Ik ben er schandalig slordig mee en zoek me soms rot. Ik vind dat idee van Nakur wel handig.

Mwoascha schreef:
bij mij thuis liggen ze dus overal op de grond, in kasten onder de pc, in de auto in de keuken, op te trap. Ik ben er schandalig slordig mee en zoek me soms rot.

Heiligschennis!

En een kleine update van mijn kant. De achterkant van de kast begint ook al aardig vol te raken.

(afbeelding)

L_T_B schreef:
(quote)

Heiligschennis!

En een kleine update van mijn kant. De achterkant van de kast begint ook al aardig vol te raken.

(afbeelding)

Jep het is bijna Heiligschennis haha anyway ik vind die kast van jou ook superhandig, ik geloof dat ik wat te doen heb dit weekend :-p

Ik vond het een beetje nutteloos om hier een topic voor te openen dus vraag ik het hier maar.

Ik wil al mijn cd's die ik heb of op mijn verlanglijstje staan, in een overzichtelijke lijst zetten. Ik wil ze op deze manier sorteren.

Artiest----------Titel-------Jaar--------Cijfer

In welk programma en op welke manier zou je dit kunnen doen zodat je ze op elk criterium kan laten sorteren?

Bijvoorbeeld, dat je ze op cijfer kan laten sorteren, en dat de gelijke dan weer op artiest geordend staan enzo. Kan dit bijvoorbeeld in Excel?

sq
Via de exportfunctie kan je inderdaad MuMe-bestanden in Excel krijgen. Als ze daar in staan, in nette kolommen, kan je om de te sorteren data een hok slepen. Kies vervolgens 'data' ' sorteren' en je kan tot op 3 items binnen elkaar sorteren

sxesven
Heb maar eens een fotootje geschoten:

(afbeelding)

Middelste kasten zijn CD's, behalve de onderste planken met DVD's en games. Pas een kleine 300, maar ben dan ook nog jong natuurlijk. Heb nog een stapel 7"-s en 12"-s, maar die passen niet meer in de kast. En heb nog een stapel CD's die niet in de kast mogen, want bijster slecht (Nicotine - Bonobo Politics en wat death metal).

sq schreef:
Via de exportfunctie kan je inderdaad MuMe-bestanden in Excel krijgen. Als ze daar in staan, in nette kolommen, kan je om de te sorteren data een hok slepen. Kies vervolgens 'data' ' sorteren' en je kan tot op 3 items binnen elkaar sorteren

dankjewel, Ik zal het eens proberen

sq schreef:

En het is gelukt

(afbeelding)

deel 1 van de voorlopige cd kast

(afbeelding)

deel 2 van de kast

Slechts 1/4 van de totale collectie. Al de rest zit nog in dozen en wacht op een nieuwe kast.

Electro_
Electro_ schreef:
Voorlopig kan het nog op deze manier:

(afbeelding)

Hoop dat daar gauw verandering in komt

... Zo'n beetje wel:

(afbeelding)

En op m'n computer is het zo geordend (op klikken):

(afbeelding)

OOIOO als voorbeeld genomen, verder heb ik ook nog een map met A t/m I (vanwege gebrek aan schijfruimte).

HedKandi

(afbeelding)

Ja bevalt goed deze kast

Ziet er netjes uit ja. Ik wil ook nog zo'n kast, maar dan zet ik hem wel tegen het raam aan, zodat ik naar buiten kan kijken tijdens het draaien.

HedKandi
Ik gok dat mijn vriendin dan gaat pruttelen, vind het al heel wat dat hij in de woonkamer staat

neo
titan schreef:
Ongeveer zo'n 90% van mijn collectie:
(afbeelding)

En nu nog die enorme dvd kast

Heb mijn cd's gewoon op een stapel op mijn bureau liggen. Ooit koop ik een cd-kast.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:00 uur

geplaatst: vandaag om 12:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.