MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Hoe berg jij je cd's/platen op? / Foto's van je collectie

zoeken in:
Broem schreef:
Nee nee, asjeblief zeg. Spotify is aardig als achtergrond muziek of als orientatie jukebox. Streamen via een mediaplayer waarbij mijn muziek in FLAC files op een NAS staat.

OK, ik vat hem. Streaming is zo'n breed begrip. Op zich lijkt mij dat ook wel wat.

Nu nog een overweging, meer niet.

Ik overweeg al maanden - mijn overwegingscurve is een sinusoïde die momenteel weer in een dal zit, maar da's ook een pecuniair side-effect.

Ja vergelijkbaar bij mij. Ik vind eigenlijk dat ik de afgelopen tijd veel te veel Vinyl heb ingeslagen en weer even moet normaliseren voordat ik weer ga investeren in een nieuwe draaitafel, CD speler / Mediaspeler.

Reizen is ook leuk voor al dat geld

@ Broem: Geweldig, zoveel TDK bandjes nog in bezit.
Ik baal wel dat ik die van mij al jaren geleden heb weg gegooid, alleen maar omdat ik nu geen flauw idee meer heb, wat er allemaal op stond.
Via een collega van mijn vader wat minder bekend New Wave werk opgenomen, waarvan ik nu niet meer kan na gaan van welke bands.
Ook via via in bezit gekomen van zelf samen gestelde tapes van vrienden, ook daarbij weet ik niet meer wat er allemaal opstond.

Ik kan het niet over m'n hart verkrijgen ze weg te doen. Ik heb begin 90's een prachtig Nakamichi cassettedeck gekocht en vanaf dat moment met TDK Metal tapes gaan opnemen. Zo nu en dan sluit ik 'm wel eens aan op m'n set. Even de koppen schoonmaken en demagnetiseren. Klinkt nog steeds prachtig. Als ik ooit nog eens echt veel tijd heb ga ik de bijzondere bandjes digitaliseren (alhoewel ik niet veel heb wat nu niet op cd of download te verkrijgen is)

Running On Empty schreef:
(quote)

OK, ik vat hem. Streaming is zo'n breed begrip. Op zich lijkt mij dat ook wel wat.

Nu nog een overweging, meer niet.

Was het bij mij ooit ook. Werkt echter behoorlijk verslavend, zeker met vrienden en collega's die een fikse collectie cd's in bezit hebben. Rip, flac and stream on...gaaf. Daarnaast de mooie hi-res 24 bit uitgaves van albums. Nieuwe dimensie in muziekbeleving.

buizen
Broem schreef:
Ik kan het niet over m'n hart verkrijgen ze weg te doen. Ik heb begin 90's een prachtig Nakamichi cassettedeck gekocht en vanaf dat moment met TDK Metal tapes gaan opnemen. Zo nu en dan sluit ik 'm wel eens aan op m'n set. Even de koppen schoonmaken en demagnetiseren. Klinkt nog steeds prachtig.

Broem zelf had ik een BX100 (Nak) had jij soms een Dragon, dat was pas een deck.

Ik nam helaas regelmatig andere albums op, en daar gebruikte ik ook tapes voor, waar eerst andere albums op stonden, kwam de kwaliteit niet ten goede.
Zo ooit van mijn vader een tape gekregen, waarbij ik op den duur Robert Long mee hoorde zingen bij Yazoo.

Nee Rudi S jammer genoeg niet. Ik heb een Deck 1 van Nakamichi. destijds een betaalbare 3 kops variant van de topdecks van Nakamichi. Ik zie zo nu en dan op ebay nog wel eens een Dragon voorbij komen. Smullen. Bij mij net als met klassieke auto's of motoren...de huidige modellen zijn moderner, rijden beter en zijn comfortabeler maarrrrrr zo'n klassieker

deric raven schreef:
Ik nam helaas regelmatig andere albums op, en daar gebruikte ik ook tapes voor, waar eerst andere albums op stonden, kwam de kwaliteit niet ten goede.
Zo ooit van mijn vader een tape gekregen, waarbij ik op den duur Robert Long mee hoorde zingen bij Yazoo.

Wellicht geschikt om uit te brengen als remix Dat had vooral te maken met de instelling en stand van de kop(pen) Ik kocht de bandjes altijd nieuw en nam bijna nooit iets opnieuw op. De sport om de hoesjes netjes te maken enz. Heerlijk. Ik heb dat gevoel met cd's kopieren nooit gehad. Ambacht vs gemakzucht of zoiets. Cd's kopieren heeft dan ook niet echt lang geduurd bij mij. In de kast alleen origineel spul is mijn stelling (nu)

Helemaal mee eens.
Ik kan ook met trots zeggen dat al mijn albums origineel zijn.
Ik vond het ook leuker om voor iemand anders een tape samen te stellen, dan een cd te branden.
Bij tapen ook nooit het gevoel gehad, dat dit illegaal was; iets wat ik met cd's branden wel had.

Vrienden verzamelaars,
Ik verzamel mijn cds in laden (42 laden van 7 rijen en 6 kolommen). Ben beginnen verzamelen vanaf 1987 en zit nu aan 19500 stuks. Alle cd's zijn gekocht en niet gedownload! Alles is alfabetisch gerangschikt.
http://i57.tinypic.com/t54qh4.jpg
http://i58.tinypic.com/6s9elg.jpg

Onweerwolf
Wow! 19500.

Ik heb mijn cd's graag in het zicht maar dat gaat met zulke aantallen ook niet meer lukken. Mooi hoor!

Ziet er heel mooi uit.

Shit, je zou er maar een paar moeten invoegen.. dan kan je een paar duuzend CDs op gaan schuiven.. dat vind ik met mijn (net geen) 4000 Cds al een karwei,,

DjFrankie (moderator)
dorus1 schreef:
Vrienden verzamelaars,
Ik verzamel mijn cds in laden (42 laden van 7 rijen en 6 kolommen). Ben beginnen verzamelen vanaf 1987 en zit nu aan 19500 stuks. Alle cd's zijn gekocht en niet gedownload! Alles is alfabetisch gerangschikt.
(afbeelding)
(afbeelding)

Mooi hoor, ben benieuwd naar de favorieten

Wow wat een verzameling. Past er in 1 lade dus 4000 cd's?

Heb NOG eens plaats voor zo veel cd's .

rik88 schreef:
Wow wat een verzameling. Past er in 1 lade dus 4000 cd's?

Nee dat lijkt me niet. Als 19500 deel door 42 kom ik uit op ca. 460 cd's in een lade

dorus1 schreef:
Vrienden verzamelaars,
(afbeelding)
(afbeelding)

Niks gedownload Mss dat uploaden een optie is

Ducoz schreef:
Shit, je zou er maar een paar moeten invoegen.. dan kan je een paar duuzend CDs op gaan schuiven.. dat vind ik met mijn (net geen) 4000 Cds al een karwei,,

Dat vroeg ik me dus ook al af

aERodynamIC schreef:
(quote)

Dat vroeg ik me dus ook al af

Ja beste muziekvriendjes - eens te meer blijkt maar weer dat de wijzen uit het oosten kwamen en R'dam en de periferie daarvan is echt west.

Met beduidend minder cd's is het toch echt niet moeilijk om permanent schuiven te voorkomen, Hoe dan wel? Nou doodeenvoudig door een goede sorteerslag in excel: dan blijkt hoeveel albums je per letter hebt, en vervolgens ga je op basis daarvan vrije ruimte in je kast alloceren. Hier zijn bijv "C", "M" en "N" heel goed gevuld, veel beter dan bijv I, J of O nou dan geef je die gewoon meer ruimte voor nieuwe aankopen.

Indrukwekkende collectie! Ik vind de kasten wel vrij lelijk, dat verschil in kleur en die handvatten
Misschien ben ik wel gewoon jaloers, bijna 20.000 cd's! Meer dan de nr. 1 hier op de site beoordeeld heeft (17418). Hoop ooit zo'n collectie te hebben, ben in '87 geboren, toen ben jij begonnen, dus ik heb nog even.

Hierbij wat antwoorden:
- wat betreft rangschikken van de cd's. Er kunnen ongeveer 500 cd's in een lade wat een stockeermogelijkheid biedt van 21000 stuks. Dus heb ik na iedere letter wat vrije plaats opengelaten om aan te vullen (inderdaad bij bvb de letter C, S meer dan bij Q, X.
- die kasten ogen inderdaad niet zo mooi maar ze zijn wel zeer stevig en handig. Ik heb ervoor gekozen om mijn cd's wat stofvrij te bewaren. Dat verschil in kleur van die kasten komt omdat ik oorspronkelijk ben begonnen met de 1e 2 kolommen (de iets donkere kleur) en daarna bij een ander bedrijf die 4 andere kasten heb laten bijmaken.
Verder wordt alles ook nog eens bijgehouden via een excelbestand (makkelijk te consulteren in de winkel als je staat te twijfelen of je de bewuste cd al dan niet hebt).

dorus1 schreef:
Verder wordt alles ook nog eens bijgehouden via een excelbestand (makkelijk te consulteren in de winkel als je staat te twijfelen of je de bewuste cd al dan niet hebt).

Bij zo'n aantal loont het de moeite om eea in een database te zetten, omdat excel beperkte sorteermogelijkheden heeft. Ik raad je aan om zoveel mogelijk details toe te voegen bij die cd's - ook zaken als: "gesigneerd door de artiest na het concert". Niet alleen geeft je dat brede zoekmogelijkheden, ook kun je dan selecties maken als "geef een overzicht van cd's die ik het jaar (evt incl. maand) van release heb gekocht" of sorteer m'n cd's op waarderingscijfer hier op MuMe (en dan vervolgens op alfabet van artiest). Toen ik iemand op bezoek heb gehad die zich zonder m'n toestemming over al m'n cd's ontfermde (lees een inbreker) konden m.b.v. die lijst de cd's worden geïdentificeerd bij een heler - tevens heb je dan een mooi document voor de verzekering - hou overigens wel rekening dat je met een dergelijk aantal cd's je inboedelverzekering zult moeten aanpassen (verhogen).

De vraag is wel hoe populair anno 2014 cd's nog zijn bij het inbrekersgilde. Goede kans dat ze zich een kriek lachen bij het zien van kasten vol cd's en vervolgens op zoek gaan naar iets van waarde .

Ik ben vooral benieuwd naar je smaak en favorieten, Doris. En heb je alles ook geluisterd?

GrafGantz schreef:
en vervolgens op zoek gaan naar iets van waarde .

Goede downloads bijvoorbeeld, soms met een Iphone er bij.

GrafGantz schreef:
De vraag is wel hoe populair anno 2014 cd's nog zijn bij het inbrekersgilde. Goede kans dat ze zich een kriek lachen bij het zien van kasten vol cd's en vervolgens op zoek gaan naar iets van waarde .

Blijf het jezelf afvragen tot je 'ns aan de beurt bent geweest

Bedenk: men zal altijd in eerste instantie gaan cash, sieraden, kleine waardevolle zaken (iPad, laptop etc), maar als men binnen is en er een fiets in de gang staat (yep), AH plastic tasjes in de keuken - dan stel je ahw een piggyback beschikbaar. Zeg niet dat men snel 20.000 cd's mee zal kunnen nemen, maar - zeg - 1000 moet kunnen, met een beetje moeite; en ook dat zal een (klein) bedrag opbrengen. Misschien ben jij beter op de hoogte dan ik, maar imo maken vele kleintjes 1 grote. Bedenk: je bent beter uit als ze (desnoods) 1000 cd's meenemen dan dat ze uit pure frustatie de boel kort en klein slaan - of onbruikbaar maken.

Blijf gerust vragen, misschien ook 'ns bij het gilde zelf

Gast
geplaatst: vandaag om 08:27 uur

geplaatst: vandaag om 08:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.