De Site / Gebruikers / Hoe berg jij je cd's/platen op? / Foto's van je collectie
zoeken in:
0
Sietse
geplaatst: 18 januari 2015, 22:13 uur
Hmm, vreemd dat je dat juist studentenkamerachtig vindt. Op mijn studentenkamer had ik denk ik 5 planten, nu heb ik er ongeveer 100 (waarvan ongeveer 90 cacti).
En meeste studentenkamers en studentenhuizen waar ik ben geweest was de gemiddelde hoeveelheid planten onder de 2...
Anyhow, naast muziek heb ik een zeer grote passie voor cacti en planten in het algemeen (heb ook mijn balkon volstaan als of het een tuin is).
EDIT: zoiets dus
http://i.imgur.com/kHrFX75.jpg
En meeste studentenkamers en studentenhuizen waar ik ben geweest was de gemiddelde hoeveelheid planten onder de 2...

Anyhow, naast muziek heb ik een zeer grote passie voor cacti en planten in het algemeen (heb ook mijn balkon volstaan als of het een tuin is).
EDIT: zoiets dus
http://i.imgur.com/kHrFX75.jpg
0
tuktak
geplaatst: 21 januari 2015, 23:03 uur
Die plant op foto 2 rechtsonder kan wel wat extra liefde gebruiken volgens mij 

0
geplaatst: 21 januari 2015, 23:15 uur
Die platenspeler oogt toch een beetje studentikoos. Is ie wel high-end?
0
geplaatst: 21 januari 2015, 23:17 uur
Sietse schreef:
Op mijn studentenkamer had ik denk ik 5 planten, nu heb ik er ongeveer 100 (waarvan ongeveer 90 cacti).
(...)
Wel vreemde cacti, neem ik aan?Op mijn studentenkamer had ik denk ik 5 planten, nu heb ik er ongeveer 100 (waarvan ongeveer 90 cacti).
(...)
0
Sietse
geplaatst: 22 januari 2015, 18:00 uur
dix schreef:
ooit vast wel, maar nu gewoon 2e hands 10 euro op de rommelmarkt, maar met goed element en goede naald.
0
Sietse
geplaatst: 22 januari 2015, 18:01 uur
Vreemde cacti? Ik weet niet wat je bedoelt...voor mij zijn cacti toch vrij normaal, ook die ik heb die anderen wellicht vreemd vinden (cacti met bladere ipv stekels bijv).
0
Sietse
geplaatst: 22 januari 2015, 18:04 uur
Nee hoor (dat is een Epiphyllum Oxypetalum, ook wel bekend als Queen of the night, een soort blad cactus die niet per se er heel mooi en gezond uit ziet, maar dat hoort een beetje zo. Ik heb er daar meerdere van staan, sommige staan er heel goed bij, andere minder).
0
Sietse
geplaatst: 22 januari 2015, 18:05 uur
Cured schreef:
Ik weet het niet, ik weet het niet.....
Ik weet het niet, ik weet het niet.....
wat weet je niet?
0
geplaatst: 22 januari 2015, 18:12 uur
Sietse schreef:
Vreemde cacti? Ik weet niet wat je bedoelt...voor mij zijn cacti toch vrij normaal, ook die ik heb die anderen wellicht vreemd vinden (cacti met bladere ipv stekels bijv).
Ik dacht dat een fanbwoi als jij wel Angel Olsen-referenties zou herkennen (quote)

0
geplaatst: 22 januari 2015, 19:32 uur
Voor die paar honderd cd's die je hebt kan dat toch niet zo moeilijk zijn?
Edit: Oh ja, jij wil ze horizontaal plaatsen. Is dit misschien wat?
klik
klik
0
geplaatst: 22 januari 2015, 19:40 uur
Nu lijkt net dat Sietse zijn cd's allemaal over het balkon gegooid heeft.
0
Cured
geplaatst: 22 januari 2015, 19:50 uur
Kronos schreef:
Voor die paar honderd cd's die je hebt kan dat toch niet zo moeilijk zijn?
klik
Bedankt voor de tip ; ik zal eens even zien of dat wat voor me is, Kronos.Voor die paar honderd cd's die je hebt kan dat toch niet zo moeilijk zijn?
klik
0
geplaatst: 22 januari 2015, 19:59 uur
Ik stond er zojuist voor mijn cd kast nog eens over na te denken, Cured. Eigenlijk hoef ik mijn hoofd niet schuin te houden om de titels te lezen. Als de lettertjes niet te klein zijn is het makkelijk leesbaar verticaal.
En als je dan ook geen te grote verzameling hebt zoals jij, dan zijn de ruggen met elk hun kleurtje en lettertype toch snel herkend?
En als je dan ook geen te grote verzameling hebt zoals jij, dan zijn de ruggen met elk hun kleurtje en lettertype toch snel herkend?
0
Sietse
geplaatst: 22 januari 2015, 20:28 uur
hmm...heb haar wel eens een foto van een cactus gestuurd, maar dat is lang geleden.
Sta daar niet zo heel vaak bij stil eigenlijk...
0
Sietse
geplaatst: 22 januari 2015, 20:32 uur
Hmm, liggend lijkt mij echt helemaal niks. voor mijn gevoel kan ik dan gewoon minder kwijt, en ook is het nog eens waste of space als je veel dunne hoezen hebt.
0
geplaatst: 22 januari 2015, 20:51 uur
Toen de cd's pas populair werden zag je veel van dit soort ondingen. Echte stofverzamelaars. Nu zie je ze vooral nog in kringloopwinkels.
0
geplaatst: 22 januari 2015, 21:26 uur
In een heel grijs verleden was dat mijn eerste opberg systeem, wat Sietse zegt is waar op die manier kan je minder per 1m² kwijt dan als je ze verticaal weg zet. dus na 25 van die "horizontale boxen overgetapt naar benno's en tegen wordig is het een combie van laden kasten 6 lades met daarboven "normale" veritcale opberg (nog meer opbergruimte per 1m³) en nog een paar benno's.
Hoe groter de collectie hoe inventiever je word met het opbergen er van in de beschikbare ruimte.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 23 januari 2015, 17:52 uur
Ik heb ook zes van die horizontale bakken in een kast staan, maar ik kom al lang plaats tekort. Bij Ikea heb je de Gnedby (ex-Benno) en de Billy, haast ideaal zou een combinatie van de twee zijn met deurtjes. Ik heb al een collega hier geraadpleegd en meer uitleg gekregen, waarvan mijn dank. Volgende week spring ik binnen bij een plaatselijk handel in kantoormeubilair, Buric, met afmetingen en wensen om eens offerte te maken. Ik heb vijftien jaren geleden mijn huidige bureautafel thuis gekocht en bij de oprichting van het nieuw bedrijfsgebouw waar ik werk, hebben zij alle maatwerk gedaan. De kwaliteit is er zeker, de prijs kan me misschien verrassen, ik zie wel. Tachtig centimeter breed, twee meter hoog, twintig centimeter diep, dat ongeveer. Ik had zelfs al een archiefkast met roldeuren in gedachten. Het is voorlopig nog hinken op meerdere gedachten.
Huidige opstelling is nog altijd deze: klik
Huidige opstelling is nog altijd deze: klik
0
Telamon
geplaatst: 28 januari 2015, 15:10 uur
Ik wilde graag een 'blader'kast voor mn elpees, niet te vinden in de markt, en dus mn twee linkerhanden maar aan het werk gezet. Drie meubelpanelen laten zagen bij de Praxis (volgende keer beter opletten dat ze aan de goede kant zagen) en thuis met deuvels, boortjes, schroeven en verzinkboor onderstaande kast in elkaar gezet. Passen er ong 300 in.
https://pbs.twimg.com/media/B8cGvxOIEAEJi7I.jpg
https://pbs.twimg.com/media/B8cGvxOIEAEJi7I.jpg
0
geplaatst: 28 januari 2015, 15:14 uur
Telamon schreef:
Ik wilde graag een 'blader'kast voor mn elpees, niet te vinden in de markt, en dus mn twee linkerhanden maar aan het werk gezet.
Ik wilde graag een 'blader'kast voor mn elpees, niet te vinden in de markt, en dus mn twee linkerhanden maar aan het werk gezet.
Leuk idee. Daar krijg ik toch een beetje een platenzaak gevoel bij. Chapeau !!!
0
geplaatst: 28 januari 2015, 15:31 uur
Ethisch verantwoord ook: Depeche Mode, Durutti Column en Sound 

0
Telamon
geplaatst: 28 januari 2015, 15:39 uur
speciaal voor jou gedaan

Platen staan nog niet op alfabet. Toeval had ook de Smurfen met vader Abraham vooraan kunnen zetten. Of Bilitis, die met die blote borsten.
* denotes required fields.