MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Hoe berg jij je cd's/platen op? / Foto's van je collectie

zoeken in:
Sir Spamalot (crew)
Telamon schreef:
..., en dus mn twee linkerhanden maar aan het werk gezet....

Ik krijg weer hoop, mooi gedaan!

Telamon
Tis natuurlijk allemaal rechttoe rechtaan. Dus niet bang zijn om zelf iets te maken. Gewoon proberen. Dat op maat laten zagen haalde bij mij al een hoop 'angst' weg.

Telamon schreef:
Gewoon proberen. Dat op maat laten zagen haalde bij mij al een hoop 'angst' weg.

LP's op maat laten zagen
Kun je niet gewoon een kast kopen waar ze in passen.

Zo ziet het er uit na 5 uur nieuwe dingen in schuiven... geloof niet dat ik eerder fotos heb laten zien

http://i57.tinypic.com/2yo304k.jpg

http://i60.tinypic.com/a5dkep.jpg

http://i59.tinypic.com/259ecg8.jpg

http://i60.tinypic.com/2it0mt2.jpg

http://i61.tinypic.com/r2ojh3.jpg

http://i57.tinypic.com/2hn5kz6.jpg

Zijn nu net iets meer dan 4000 stuks..

Ben overigens nog niet helemaal klaar met opruimen

En je hebt ze ook allemaal weleens gedraaid?

Ik kwam er een paar tegen in seal, dus niet allemaal. 98% wel.

Indrukwekkend. Zeker gezien je leeftijd.

Dan ben ik de electronica afdeling nog vergeten trouwens, dat zijn er nog zo'n 60

Ducoz schreef:
Dan ben ik de electronica afdeling nog vergeten trouwens, dat zijn er nog zo'n 60

Dat is procentueel gezien wel heel weinig hoor. Mag wel wat meer worden.

Langzaam aan verken ik nieuwe muzikale gebieden

Ducoz schreef:
Ben overigens nog niet helemaal klaar met opruimen

Dat was wel duidelijk.

Ducoz schreef:
Langzaam aan verken ik nieuwe muzikale gebieden

Misschien heeft L_T_B nog wel wat opbergtips voor je
Anders is een verkenning op relatieplanet.nl misschien wel wat - vrouwen zijn handiger in opruimen en helpen je ook nog wel op een andere manier van je budget af

Mjuman schreef:
vrouwen zijn handiger in opruimen en helpen je ook nog wel op een andere manier van je budget af

Dat eerste weet ik nog zo net niet, maar dat tweede is zeker waar

GrafGantz schreef:
Dat eerste weet ik nog zo net niet, maar dat tweede is zeker waar

Iig rigoureuzer - als in eisen- voorwaardenpakket. PC in woonkamer is hier ook no go; vandaar dat ik savons regelmatig tableteer (kortere posts).

Tja, bij ons is het heel simpel, PC op de slaapkamer past niet eens, dus dan blijft alleen de woonkamer over

Ziegler
Ducoz schreef:
Ik kwam er een paar tegen in seal, dus niet allemaal. 98% wel.

4000 cd's is zo'n 4000 uur. Ik zie dat je 22 bent. Ik betwijfel of dit klopt. Ik vermoed dat er heel veel niet of nauwelijks beluisterd werk tussen zit.

Ik ben 22

Tijd om groter te gaan wonen Ducoz

Ik heb overigens het flauwe vermoeden dat Ducoz ook wel eens wat op z'n werk oppikt

Ziegler schreef:
(quote)

4000 cd's is zo'n 4000 uur. Ik zie dat je 22 bent. Ik betwijfel of dit klopt. Ik vermoed dat er heel veel niet of nauwelijks beluisterd werk tussen zit.

Dat leek mij dus ook... In ieder geval kan je je cd's dan nooit goed leren kennen en heeft ie het gros waarschijnlijk niet meer dan één keer gehoord. Mijn ding zou het niet zijn.

Als er veel spul tussen zit vanuit de jaren 60, 70 en 80 dan duren platen gemiddeld zo'n 40 minuten (18 a 20 minuten per plaatkant). Dus 1 op 1 zeggen dat 4000 albums 4000 minuten is hoeft ook niet te kloppen.

Toen ik nog veilig thuis woonde zat ik altijd op mijn kamer muziek te luisteren. Dan gaat het hard met de draaiminuten. Elke dag wel een uur of 4 a 5. Doe dit jaarrond en je zit aan de 1200 uur per jaar. Nu met vrouw en kind kom ik daar niet meer aan. Tenminste wel aan de uren maar die muziek is niet altijd door mij gekozen

vigil schreef:
Als er veel spul tussen zit vanuit de jaren 60, 70 en 80 dan duren platen gemiddeld zo'n 40 minuten (18 a 20 minuten per plaatkant). Dus 1 op 1 zeggen dat 4000 albums 4000 minuten is hoeft ook niet te kloppen.

Daartegenover kunnen er ook weer langere albums tussenzitten. Maar goed, of het nou 4000 uur of iets minder is, dat verandert m.i. niet veel aan het punt dat ie maakt. Maakt verder niet uit hoor, ieder z'n muziekbeleving.

Arrie schreef:
Dat leek mij dus ook... In ieder geval kan je je cd's dan nooit goed leren kennen en heeft ie het gros waarschijnlijk niet meer dan één keer gehoord. Mijn ding zou het niet zijn.

Hier raak je een essentieel verschil tussen verzamelaar en luisteraar. Een verzamelaar wil zoveel mogelijk dingen 'compleet' hebben - en dan heb je soms 70 items van één band (sommige tracks zelfs in tienvoud) - op een gegeven moment zie je daar de betrekkelijkheid van in

Ziegler
vigil schreef:

Toen ik nog veilig thuis woonde zat ik altijd op mijn kamer muziek te luisteren. Dan gaat het hard met de draaiminuten. Elke dag wel een uur of 4 a 5. Doe dit jaarrond en je zit aan de 1200 uur per jaar. Nu met vrouw en kind kom ik daar niet meer aan. Tenminste wel aan de uren maar die muziek is niet altijd door mij gekozen

Het gaat hard met de draaiminuten, maar wat gebeurt er als je een aantal albums heel erg vaak draait? En dat is vaak de praktijk. Ik heb een behoorlijke collectie (kleine 1000 albums) maar last.fm bewijst vrij onverbiddelijk dat ik daar een aantal vrij veel van draai (50 tot 100 albums) en heel veel albums niet of nauwlijks.

vigil, die 4000 uur is als je elk album één keer zou draaien. Ik vermoed echter dat hij zijn favorieten wel vaker draait.

Ik heb ruim 3.000 cd's, deed er bijna 4 jaar over om alles te draaien, dus is gemakkelijk haalbaar.

Mjuman schreef:
Hier raak je een essentieel verschil tussen verzamelaar en luisteraar.

Waarbij je niet helemaal het ene of het andere moet zijn. Ik ben in de eerste plaats een luisteraar en pas in de tweede plaats een verzamelaar. Die twee komen prima overeen want vullen elkaar perfect aan. Voor zover het budget en de opslagruimte het toelaten is meer altijd beter zeg ik. Je kan natuurlijk maar één album tegelijk beluisteren, maar na dat album kan je weer een volgende kiezen. En hoe meer keuze, hoe leuker. Ik herinner me mijn te kleine verzameling nog al te goed, dat je maar weer dan ene album draait, gewoonweg omdat je alle andere nog recenter hebt gedraaid. Een verzameling kan (naast onvoldoende budget en ruimte) enkel te groot worden als 'meer' een obsessie is geworden of als je obsessief ook alles heel vaak wil draaien, heel goed wil kennen. Maar zo leuk is dat niet, je hele verzameling heel goed kennen. Veel leuker voor de luisteraar is een verzameling die nog vol verrassingen zit. Vind ik dan toch.

Ziegler
deric raven schreef:
Ik heb ruim 3.000 cd's, deed er bijna 4 jaar over om alles te draaien, dus is gemakkelijk haalbaar.

Als het een doel op zich is, is dat niet ingewikkeld, maar in de normale draaipraktijk is het heel erg veel.
Elke dag zo'n twee nieuwe cd's. En dan de volgende dag weer twee nieuwe en dat 3 jaar lang. Tuurlijk kan dit, die CD speler vindt het prima.

Inderdaad, elke dag 2 nieuwe albums.. hoeveel aandacht kun je dan een album geven?
En dan de kosten.. had het als student niet slecht, maar 4000 cd's op m'n 22e?

Duco heeft de mazzel dattie tevens werkt aan de inkoopkant van het cd/lp-gebeuren

Gast
geplaatst: vandaag om 23:36 uur

geplaatst: vandaag om 23:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.