MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Hoe berg jij je cd's/platen op? / Foto's van je collectie

zoeken in:
GrafGantz schreef:
Duco heeft de mazzel dattie tevens werkt aan de inkoopkant van het cd/lp-gebeuren

Die vult zijn belastingaangifte dan ook niet in in euro's, maar in cd's.

Bij teruggave de blauwe van de Bietels in de brievenbus.

Joshua68 schreef:
Inderdaad, elke dag 2 nieuwe albums.. hoeveel aandacht kun je dan een album geven?

De kwaliteit van aandacht hangt niet noodzakelijk af van kwantiteit. Je kan een album 10 keer draaien als achtergrondmuziek terwijl je druk bezig bent te zien hoeveel nieuwe likes je hebt gescoord op Facebook, of je kan er eens enkele keren echt goed voor gaan zitten.

Kronos schreef:
Je kan een album 10 keer draaien als achtergrondmuziek terwijl je druk bezig bent te zien hoeveel nieuwe likes je hebt gescoord op Facebook

Oh jee, je hebt me door

Ziegler
Kronos schreef:

De kwaliteit van aandacht hangt niet noodzakelijk af van kwantiteit. Je kan een album 10 keer draaien als achtergrondmuziek terwijl je druk bezig bent te zien hoeveel nieuwe likes je hebt gescoord op Facebook, of je kan er eens enkele keren echt goed voor gaan zitten.

10 x 3000 cd's = 30000 uur
30000 : 4 = 7500 uur per jaar
7500 : 365 = 20,5 uur per dag.

Voel je het probleem?

Onweerwolf
Ook een originele verzameling:

De gemiddelde speelduur van een cd is echt geen 1 uur. Ik snap dit het makkelijk rekenen is maar het zal echt eerder tussen de 45 en 50 minuten liggen denk ik.

Niet dat het dan niet lastig gaat worden maar toch. Overigens mag iedereen toch zijn hobby of verzameling hebben of mag dat ook al niet meer? De filatelisten onder ons hebben ook veel meer postzegels dan ze nog aan briefkaarten gaan versturen.

Ziegler schreef:
Voel je het probleem?

Dat het moeilijk is om 3000 cd's 10 keer te draaien in een periode van 4 jaar.

Lees nu nog eens goed wat ik schreef en vraag je dan eens af waarom je deze reactie daarop plaatst.

Ziegler
Ik begrijp je punt best, maar ik vraag me af waarom je de opmerking van josh 68 afdoet met zo'n dooddoener. Zelfs als je een album (wat zullen we doen?) 4 x serieus beluistert is 3000 in 4 jaar een uitdaging. En dan kan je je afvragen hoe serieus 4 x is . . . . .

Kwaliteit e kwantiteit gaan niet persé hand in hand, maar om serieus iets te kunnen zeggen van een album moet je hem toch een redelijk aantal malen hebben beluisterd. En 10 keer was dan best een goed voorstel van je.

Waarom die 4 jaar? En waarom moet je die 3000 cd's in 4 jaar 4 x draaien? Begon hij 4 jaar geleden zijn collectie met een aankoop van 3000 cd's? Nee dat lijkt me niet, sommige heeft hij misschien wel al 12 jaar in zijn bezit en in het begin al tig keer voorbij laten komen dat de noodzaak er nu niet is om deze meer dan 1 keer te draaien in de twee of drie jaar .

Ziegler
je hebt helemaal gelijk, maar hij kwam zelf met die 4 jaar.

Ziegler schreef:
Ik begrijp je punt best, maar ik vraag me af waarom je de opmerking van josh 68 afdoet met zo'n dooddoener.

Ik doe de opmerking niet af met een dooddoener maar maak er een kanttekening bij. Verder schrijf ik nergens iets over 3000 albums in 4 jaar tijd.

Maar om daar toch iets over te zeggen, het is natuurlijk onzin om zo'n berekening te maken. Net zoals voor jou geldt voor 1000 cd's, geldt dat ook voor 3000 cd's. Sommige draai je vaker en andere minder.

Op 4 jaar tijd kan dat er bijvoorbeeld zo uit zien:

10 x 50 cd's = 375 uur
6 x 100 cd's = 450 uur
4 x 350 cd's = 1050 uur
3 x 500 cd's = 1125 uur
2 x 2000 cd's = 3000 uur

Totaal = 6000 uur

6000 uur : 4 jaar : 365 dagen = 4 uur per dag.

En als je die 4 uur gebruikt om aandachtig naar de muziek te luisteren, dan kan je er serieuzer iets over zeggen dan iemand met 1000 cd's die evenveel uurtjes draait, maar intussen vooral ook met andere dingen bezig is.

Ziegler schreef:
je hebt helemaal gelijk, maar hij kwam zelf met die 4 jaar.

Dat was deric raven, omdat hij al zijn cd's nog eens wilde draaien en er 4 jaar over gedaan heeft. Dat geeft een indicatie dat het niet ondoenbaar is om op je 22ste zo'n groot aantal albums te beluisteren / beluisterd te hebben.

Inderdaad.
Lijkt mij ook haalbaar voor een 22 jarige.
Ik luisterde als puber ook gemiddeld 5 albums per dag.
2 onderweg naar school of naar huis.
Tijdens het huiswerk maken ongeveer 2, en dan nog 1 voor het slapen gaan.
Hield ik nog genoeg tijd over voor andere zaken.
Oh ja, in de avond bracht ik het NRC rond, deed ik ook een uurtje over, met muziek op de discman.

Ziegler
Kronos schreef:

Ik doe de opmerking niet af met een dooddoener maar maak er een kanttekening bij. Verder schrijf ik nergens iets over 3000 albums in 4 jaar tijd

En als je die 4 uur gebruikt om aandachtig naar de muziek te luisteren, dan kan je er serieuzer iets over zeggen dan iemand met 1000 cd's die evenveel uurtjes draait, maar intussen vooral ook met andere dingen bezig is.

Nee, HIJ was niet jij. Dat heb ik ook niet beweerd. Ik maakte mijn opmerking over deric. Hij was HIJ.

En over die 4 uur. De 2000 cd's die je maar twee uur draait kan je in mijn optiek vrij weinig over melden.

Ik verzamel sinds mn 15e actief. Doe er nu dus bijna 8 jaar over. Bijna 500 per jaar.Het is te overzien al wil ik niet weten hoeveel centen het heeft gekost...

Ziegler schreef:
En over die 4 uur. De 2000 cd's die je maar twee uur draait kan je in mijn optiek vrij weinig over melden.

Elke luisterervaring is een beleving. Als die met onverdeelde aandacht tot stand komt kan daar heel veel over te zeggen vallen. Ik heb al vaak genoeg meegemaakt dat ik bij een eerste luisterbeurt helemaal meegesleept wordt. Dat ik net als bij een goeie film de wereld om me heen vergeet. Ik heb dan niet altijd de behoefte om dat album heel veel te gaan draaien. Andere albums / artiesten kunnen dan juist weer een tijdlang als dagelijks brood zijn. Vrijheid, blijheid. Met een soort van dogma dat elk album minstens die hoeveelheid aandacht, uitgedrukt in draaibeurten, moet krijgen, daar kan ik niks mee.

Ducoz schreef:
Ik verzamel sinds mn 15e actief. Doe er nu dus bijna 8 jaar over. Bijna 500 per jaar.Het is te overzien al wil ik niet weten hoeveel centen het heeft gekost...

Dan moet je gemiddeld elke dag dus op z'n minst één album kopen, en om de dag zelfs twee, ongeveer. Ik vind dat een vrij bizar aantal eigenlijk. Zeker op die leeftijd. En ik gok dat je op je 15e gemiddeld wat minder kocht dus lag het gemiddelde later zelfs nog hoger.

Al die veroordelingen hier

Hallo, zijn we hier eigenlijk op een site voor muziekliefhebbers/verzamelaars?

Arrie schreef:
Dan moet je gemiddeld elke dag dus op z'n minst één album kopen, en om de dag zelfs twee, ongeveer.

Doe ik al jaren, gemiddeld 1 cd per dag kopen. Zo veel is dat niet hoor. Als je eens naar een beurs gaat heb je bijna in een keer voor een hele maand bij. In het weekend koop je dan nog eens wat bij, in de week valt die ene bestelling nog in de bus en hopla, dat gemiddelde is weer behaald.

Ducoz schreef:
Zo ziet het er uit na 5 uur nieuwe dingen in schuiven... geloof niet dat ik eerder fotos heb laten zien

Zie ik daar dat boek liggen dat ik vorig weekend kocht. 1001 Songs.

Dat klopt

Je verzameling ziet er wat rommelig uit, maar dat heeft juist wel zijn charme. Er zit op die manier veel meer een geschiedenis in dan wanneer je later (als je groot bent) zo'n gigantische kast koopt waarin je alles kwijt kunt.

Ducoz schreef:
Al die veroordelingen hier

en terecht, dus alles weg doen en volgende week een mooi fototje plaatsen van een lege kamer

vigil schreef:
dus alles weg doen

Ik weet nog een adres waar je alles kwijt kunt, Ducoz.

Ziegler

Goh, het was even wachten maar daar is tie dan hoor...

Wat een kek warmhoudplaatje voor je theepod

Ziegler
Kek hè. Jullie zijn allemaal jaloers. Ik merk het al. Met al mijn cd's heb ik een jongedame via marktplaats erg blij gemaakt en een stuk of 200 lp's heb ik bewaard in e hoop dat het serieuze collector's items worden. Voorlopig weinig geluk.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:53 uur

geplaatst: vandaag om 02:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.