De Site / Gebruikers / Hoe berg jij je cd's/platen op? / Foto's van je collectie
zoeken in:
0
geplaatst: 4 maart 2015, 11:48 uur
Ziegler schreef:
Kek hè. Jullie zijn allemaal jaloers. Ik merk het al. Met al mijn cd's heb ik een jongedame via marktplaats erg blij gemaakt en een stuk of 200 lp's heb ik bewaard in de hoop dat het serieuze collector's items worden. Voorlopig weinig geluk.
Kek hè. Jullie zijn allemaal jaloers. Ik merk het al. Met al mijn cd's heb ik een jongedame via marktplaats erg blij gemaakt en een stuk of 200 lp's heb ik bewaard in de hoop dat het serieuze collector's items worden. Voorlopig weinig geluk.
Ach heruitgaven van oude albums (zoals die van Talk Talk) zorgen ervoor dat de prijs iig even inzakt. Verder is gewoon geduld oefenen - maar vinyl als investering voor den ouden dag lijkt me niet zonder risico. Onroerend goed was (hoe lang nog?) de zekerder investering.
Zelf zou ik - als ik ga streamen (en daar komt GEEN Apple aan te pas) lang niet alles wegdoen; cd's brengen bij bulkverkoop max 1 euro/stuk op. Bovendien heb je dan geen backup meer

0
Ziegler
geplaatst: 4 maart 2015, 17:36 uur
Ik weet niet meer precies over welk album van talk talk het ook weer ging, maar ik had niet de juiste uitgave.
Ik heb wel een puike conversie naar AAC van alle albums van Talk Talk. Iemand interesse? Near mint condition.
Ik heb wel een puike conversie naar AAC van alle albums van Talk Talk. Iemand interesse? Near mint condition.
0
geplaatst: 6 maart 2015, 22:14 uur
Een puike conversie naar AAC! Besef wel dat AAC format de Apple equivalent van mp3 is en bij lange niet de kwaliteit heeft van de originele cd. Dat zijn Flac en Wac (zgn lossless bestanden) wel. Bezint eer gij al u cd's dumpt.
0
geplaatst: 7 maart 2015, 07:09 uur
Kronos schreef:
Doe ik al jaren, gemiddeld 1 cd per dag kopen. Zo veel is dat niet hoor. Als je eens naar een beurs gaat heb je bijna in een keer voor een hele maand bij. In het weekend koop je dan nog eens wat bij, in de week valt die ene bestelling nog in de bus en hopla, dat gemiddelde is weer behaald.
Doe ik al jaren, gemiddeld 1 cd per dag kopen. Zo veel is dat niet hoor. Als je eens naar een beurs gaat heb je bijna in een keer voor een hele maand bij. In het weekend koop je dan nog eens wat bij, in de week valt die ene bestelling nog in de bus en hopla, dat gemiddelde is weer behaald.
Eens, mijn gemiddelde zit ook ongeveer op 1 per dag de laatste jaren, en er zijn jaren geweest dat het op ruim 2 per dag zat.
0
geplaatst: 7 maart 2015, 07:27 uur
Kronos schreef:
Waarbij je niet helemaal het ene of het andere moet zijn. Ik ben in de eerste plaats een luisteraar en pas in de tweede plaats een verzamelaar. Die twee komen prima overeen want vullen elkaar perfect aan. Voor zover het budget en de opslagruimte het toelaten is meer altijd beter zeg ik. Je kan natuurlijk maar één album tegelijk beluisteren, maar na dat album kan je weer een volgende kiezen. En hoe meer keuze, hoe leuker. Ik herinner me mijn te kleine verzameling nog al te goed, dat je maar weer dan ene album draait, gewoonweg omdat je alle andere nog recenter hebt gedraaid. Een verzameling kan (naast onvoldoende budget en ruimte) enkel te groot worden als 'meer' een obsessie is geworden of als je obsessief ook alles heel vaak wil draaien, heel goed wil kennen. Maar zo leuk is dat niet, je hele verzameling heel goed kennen. Veel leuker voor de luisteraar is een verzameling die nog vol verrassingen zit. Vind ik dan toch.
Waarbij je niet helemaal het ene of het andere moet zijn. Ik ben in de eerste plaats een luisteraar en pas in de tweede plaats een verzamelaar. Die twee komen prima overeen want vullen elkaar perfect aan. Voor zover het budget en de opslagruimte het toelaten is meer altijd beter zeg ik. Je kan natuurlijk maar één album tegelijk beluisteren, maar na dat album kan je weer een volgende kiezen. En hoe meer keuze, hoe leuker. Ik herinner me mijn te kleine verzameling nog al te goed, dat je maar weer dan ene album draait, gewoonweg omdat je alle andere nog recenter hebt gedraaid. Een verzameling kan (naast onvoldoende budget en ruimte) enkel te groot worden als 'meer' een obsessie is geworden of als je obsessief ook alles heel vaak wil draaien, heel goed wil kennen. Maar zo leuk is dat niet, je hele verzameling heel goed kennen. Veel leuker voor de luisteraar is een verzameling die nog vol verrassingen zit. Vind ik dan toch.
Ook volledig mee eens.
Ik verzamel tegenwoordig naar de nog beschikbare ruimte in mijn muziek kamer en dat houd in een max van 40 per maand. Dat is niet echt een probleem want er is altijd nog Spotify en door dat komende ruimte gebrek ben ik selectiever gaan verzamelen.
Wat betreft hoe groter de verzameling hoe meer keus ook daar kan in goed inkomen en als je verzameling maar groot genoeg is kom je soms in je eigen verzameling nog verborgen parels tegen, zo kwam ik een paar weken geleden Eric Benét - A Day in the Life (1999) tegen ik wist dat ik het album had en voor het topic Muziek >> Muziekgames >> De MuMe "Zwarte" Album lijst weer eens opgezet en blijkt het toch een verdomd goed album te zijn.
0
Ziegler
geplaatst: 7 maart 2015, 07:30 uur
Broem schreef:
Een puike conversie naar AAC! Besef wel dat AAC format de Apple equivalent van mp3 is en bij lange niet de kwaliteit heeft van de originele cd. Dat zijn Flac en Wac (zgn lossless bestanden) wel. Bezint eer gij al u cd's dumpt.
Oh, maar als mensen 'als jij' langskomen vertel ik braaf dat ze naar high resulution kwaliteit muziek luisteren. Ze knikken dan goedkeurend en vinden dat je dat goed kan horen!
0
geplaatst: 7 maart 2015, 09:01 uur
Ziegler schreef:
Oh, maar als mensen 'als jij' langskomen vertel ik braaf dat ze naar high resulution kwaliteit muziek luisteren. Ze knikken dan goedkeurend en vinden dat je dat goed kan horen!
(quote)
Natuurlijk helemaal afhankelijk met welke 'hardware' je dat laat horen. Op een modale set zal dat verschil niet of nauwelijks hoorbaar zijn.
0
Ziegler
geplaatst: 7 maart 2015, 10:30 uur
De mensen die langskomen betwisten dat. Ze horen duidelijk verschil tussen een AAC en een AAC waarbij ik vertel dat het een lossless bestand is. Op dezelfde modale apparatuur.
0
geplaatst: 7 maart 2015, 12:52 uur
thelion schreef:
Ik verzamel tegenwoordig naar de nog beschikbare ruimte in mijn muziek kamer en dat houd in een max van 40 per maand.
Ik verzamel tegenwoordig naar de nog beschikbare ruimte in mijn muziek kamer en dat houd in een max van 40 per maand.
En voor hoeveel jaar heb je dan nog ruimte?
Ik heb nu nog plaats voor zo'n 700 cd's. Maar aan een gemiddelde van 1 cd per dag zit dat over 2 jaar alweer vol.

thelion schreef:
ik wist dat ik het album had
ik wist dat ik het album had
Ja leuk is dat, als je verzameling een soort van muziekbibliotheek is waarin wat je zoekt al aanwezig is.
0
geplaatst: 7 maart 2015, 13:12 uur
thelion schreef:
Met een paar kunstgrepen een jaar of 10 a 12........
Met een paar kunstgrepen een jaar of 10 a 12........
En dan stop je met cd's kopen?

Zonet nog eens bekeken, als ik afstap van het uitgangspunt alles in de woonkamer te plaatsen en de aangrenzende hal ook gebruikt, dan kan ik met wat kasten bijplaatsen toch nog 7 jaar verder.
0
geplaatst: 7 maart 2015, 13:14 uur
Nee voor die tijd moeten we een ander huis hebben of ingrijpen gaan verbouwen waardoor we maar 1 logeerkamer meer hebben..........
0
geplaatst: 8 maart 2015, 13:59 uur
Blijft een mooi topic om te zien. Zelf heb ik een bescheiden collectie van ongeveer 2000 albums. Ik had 9 Ikea Benno's om mijn albums te kunnen opslaan. Maar snel bleek ik problemen te krijgen met opbergen: a) te weinig plaats (alweer nieuwe Benno's kopen terwijl het al zo druk oogt) b) het ordenen van de cd's duurde eeuwen omdat je steeds vakje per vakje moest opschuiven. Ik kon nergens een ideale oplossing vinden voor het probleem, wat ook in mijn budget zat. Ik had veel geluk toen een collega cd verzamelaar zijn kasten ging vernieuwen. Daardoor kon ik voor weinig een mooie uitgangsbasis krijgen. En wat bleek, de Ikea kasten matchten precies met deze kasten qua vakken hoogte. Door een beetje combineren heb ik nu een prachtige cd hoek gecreëerd.
Qua aankoopgemiddelde zit ik op 2 cd's in de week. Maar ik zoek niet naar speciale uitgaven. Ik struikel over bepaalde albums en dan doe ik ze aankopen. Dat kan een plaat op de radio zijn (Even Shazammen en thuis opzoeken), aanbeveling van vrienden of nieuwe releases van favorieten.
Qua aankoopgemiddelde zit ik op 2 cd's in de week. Maar ik zoek niet naar speciale uitgaven. Ik struikel over bepaalde albums en dan doe ik ze aankopen. Dat kan een plaat op de radio zijn (Even Shazammen en thuis opzoeken), aanbeveling van vrienden of nieuwe releases van favorieten.
0
Telamon
geplaatst: 17 maart 2015, 10:36 uur
5 miljoen platen... waar ben je dan mee bezig...
'Braziliaan bouwt aan werelds grootste vinyl collectie: de door muziek geobsedeerde Zero Freitas verzamelde tot dusver al meer dan 5 miljoen platen!'
Vinyl50 - Braziliaan wil zijn grootste platencollectie van de wereld toegankelijk maken voor het publiek!
'Braziliaan bouwt aan werelds grootste vinyl collectie: de door muziek geobsedeerde Zero Freitas verzamelde tot dusver al meer dan 5 miljoen platen!'
Vinyl50 - Braziliaan wil zijn grootste platencollectie van de wereld toegankelijk maken voor het publiek!
1
Soledad
geplaatst: 3 april 2015, 17:22 uur
Jeetje wat een gigantische collectie hebben sommigen hier al! Dan is die van mij wel heel bescheiden. Ik kocht vroeger altijd veel meer cd's maar met een vriendinnetje blijft er nog maar weinig geld over aan het eind van de maand. Ik heb ook ooit een stuk of 50 cd's verkocht die ik nooit luisterde. Wat er nu in de kasten staat wordt tenminste wel zeer regelmatig gedraaid. 
Tegenwoordig is dit het:
http://i62.tinypic.com/24l1r3o.jpg
Dan nog wat LP's:
http://i61.tinypic.com/x2w4zo.jpg
Boxsets:
http://i60.tinypic.com/243hhy1.jpg
En een fotootje van de Trane collectie uiteraard:
http://i61.tinypic.com/vwtmr8.jpg
Ach ik ben nog jong en kan nog zat mooi spul verzamelen natuurlijk. Ik merk wel dat ik mijn aankopen meer afweeg tegenwoordig en niet meer blind van alles meeneem, dat vervolgens ligt te verstoffen in de kast.

Tegenwoordig is dit het:
http://i62.tinypic.com/24l1r3o.jpg
Dan nog wat LP's:
http://i61.tinypic.com/x2w4zo.jpg
Boxsets:
http://i60.tinypic.com/243hhy1.jpg
En een fotootje van de Trane collectie uiteraard:
http://i61.tinypic.com/vwtmr8.jpg
Ach ik ben nog jong en kan nog zat mooi spul verzamelen natuurlijk. Ik merk wel dat ik mijn aankopen meer afweeg tegenwoordig en niet meer blind van alles meeneem, dat vervolgens ligt te verstoffen in de kast.
0
geplaatst: 3 april 2015, 17:37 uur
0
Soledad
geplaatst: 3 april 2015, 18:05 uur
Haha nogal inderdaad!
Inderdaad, naast al dat werk van Coltrane, ook nog veel van Shepp en Sanders bijvoorbeeld. De halve collectie kleurt oranje.
Ik moet hier even een kast voor gaan kopen binnenkort. Iemand vertelde mij laatst al dat je liggend pitten in je platen krijgt. Bedankt voor de tip

0
Misterfool
geplaatst: 3 april 2015, 18:13 uur
Ik ben slechts 2 jaar jonger, maar ik ben zeer zeker jaloers op uw platen collectie, Soledad Die LP's lijken allemaal nieuw gekocht. De tweedehands Lps die ik van mijn studentenbudget kan kopen hebben vaak van die afgebladerde zijkanten
.
Oh ja, en Coltrane
.Oh ja, en Coltrane

0
Soledad
geplaatst: 3 april 2015, 19:00 uur
Nee hoor het meeste is tweedehands misterfool. Stuk of 10 echt nieuwe. Dat is inderdaad zo jammer van tweedehands platen en... ze blijven vaak hartstikke duur.
0
Soledad
geplaatst: 3 april 2015, 20:57 uur
Thanks! Ben toevallig z'n discografie weer een beetje aan het uitpluizen de laatste tijd.
0
Soledad
geplaatst: 7 april 2015, 20:50 uur
0
geplaatst: 16 april 2015, 10:37 uur
Ik heb mijn vriendin zo gek gekregen, dat ik mijn cd-verzameling toch bij haar in de woonkamer mag zetten (we gaan samenwonen). Gelijk maar even wat kasten erbij gekocht, zodat er nog ruimte is voor nieuwe cd's.
Dit is het resultaat:
http://i58.tinypic.com/2i6f28n.jpg
Dit is het resultaat:
http://i58.tinypic.com/2i6f28n.jpg
0
geplaatst: 16 april 2015, 10:48 uur
Goed bezig!
Twee uiterst fraaie boxen (Dusty en Stevie) uitgestald
Helemaal door eerst te vragen of het in de woonkomer mocht en met de ja gelijk een paar extra kasten te gaan kopen
Twee uiterst fraaie boxen (Dusty en Stevie) uitgestald
Helemaal door eerst te vragen of het in de woonkomer mocht en met de ja gelijk een paar extra kasten te gaan kopen

0
FRIPI
geplaatst: 16 april 2015, 11:23 uur
jeroentjuhh schreef:
Ik heb mijn vriendin zo gek gekregen, dat ik mijn cd-verzameling toch bij haar in de woonkamer mag zetten (we gaan samenwonen). Gelijk maar even wat kasten erbij gekocht, zodat er nog ruimte is voor nieuwe cd's.
Dit is het resultaat:
(afbeelding)
Dit is het resultaat:
(afbeelding)
Waar heb je dat soort kasten vandaan? En zijn ze stevig genoeg?
0
geplaatst: 16 april 2015, 11:32 uur
Wel heel mooi dat het hart van de collectie wordt gevormd door een foto van het happy loving couple en de Complete Stax/Volt Soul Singles Vol.1 (1959 - 1968) 

0
geplaatst: 16 april 2015, 11:41 uur
Die dubbele kasten heb ik lang geleden bij de Kwantum gekocht, maar worden volgens mij niet meer gemaakt. Die enkele komen van de IKEA en heten tegenwoordig gnedby, vroeger waren dat benno's geloof ik: klik. De kleur die ik heb (beuken), wordt niet meer gemaakt helaas, dus ben ik op marktplaats aangewezen. Bij mij is er nog nooit eentje omgevallen, dus voor mij stevig genoeg.
Mjuman schreef:
Wel heel mooi dat het hart van de collectie wordt gevormd door een foto van het happy loving couple en de Complete Stax/Volt Soul Singles Vol.1 (1959 - 1968)

* denotes required fields.