De Site / Gebruikers / Hoe berg jij je cd's/platen op? / Foto's van je collectie
zoeken in:
0
geplaatst: 25 april 2016, 16:08 uur
Misschien zoekt Rudi S in een database op naam en album om zo het catalogusnummer te achterhalen.

0
geplaatst: 25 april 2016, 16:53 uur
Arrie schreef:
Volgens mij bedoelde Itchy niet letterlijk dat ie autisme heeft.
Ik ben overigens wel een autist maar dan weer vrij slecht in jaartallen. Het staat bij mij wel op chronologische volgorde binnen het oeuvre van een artiest, voelt voor mij ook het meest logisch. En de artiesten op alfabet, maar dan wel weer op voornaam (de MuMe-variant).
o.k.? Bij mij is dat op achternaam van de artiest, als de act geen meerhoofdige band is.Volgens mij bedoelde Itchy niet letterlijk dat ie autisme heeft.

Ik ben overigens wel een autist maar dan weer vrij slecht in jaartallen. Het staat bij mij wel op chronologische volgorde binnen het oeuvre van een artiest, voelt voor mij ook het meest logisch. En de artiesten op alfabet, maar dan wel weer op voornaam (de MuMe-variant).
0
buizen
geplaatst: 25 april 2016, 17:26 uur
Ooit wel eens de platenkast op kleur gehad. Is al wel heel lang geleden hoor.
"Is toch veel netter zo?" werd er dan ook nog doodleuk bij geïntroduceerd, ik was in shock bij thuiskomst.
Ik was een hele lange dag weg en m'n toenmalige vriendin had de kamer eens onderhanden genomen. Om lief te doen.
Het was ook wel een rommeltje met de elpees toen maar kon echt niks meer terug vinden en wie bedènkt het om iets heel netjes op een rij maar op kleur te zetten?! Het ging om muziek/bands/artiesten, niet om kleding!
"Is toch veel netter zo?" werd er dan ook nog doodleuk bij geïntroduceerd, ik was in shock bij thuiskomst.
Ik was een hele lange dag weg en m'n toenmalige vriendin had de kamer eens onderhanden genomen. Om lief te doen.
Het was ook wel een rommeltje met de elpees toen maar kon echt niks meer terug vinden en wie bedènkt het om iets heel netjes op een rij maar op kleur te zetten?! Het ging om muziek/bands/artiesten, niet om kleding!
0
buizen
geplaatst: 25 april 2016, 17:27 uur
Nu staan ze op alfabet naar artiest/band in de kast. Het is geen excelbestandkast met alles precies op chronologische volgorde laat staan platenmaatschappijcode maar Rainbow staat wel bij Rainbow en niet ergens een verdwaald album tussen Slayer bijv. (wat vroeger nog wel eens het geval was, maar dan nog, dat wist ik dan heus wel uit het hoofd). Het staat ook echt wel min of meer op chronologische volgorde maar niet exact volgens Discogs o.i.d.
En dan zijn er nog speciale 'hoekjes'. Die dicht bij de draaitafel, die worden steeds gedraaid.
En een plek met de recente aankopen die nog niet dicht bij de draaitafel staan. Die verdwijnen later in de gecategoriseerde collectie.
Alle kleuren albumhoezen door elkaar. Thankgod.
En dan zijn er nog speciale 'hoekjes'. Die dicht bij de draaitafel, die worden steeds gedraaid.
En een plek met de recente aankopen die nog niet dicht bij de draaitafel staan. Die verdwijnen later in de gecategoriseerde collectie.
Alle kleuren albumhoezen door elkaar. Thankgod.
0
geplaatst: 25 april 2016, 20:21 uur
Haha. Leuk verhaal buizen!! Gebeurt niet vaak, dus als het wel zo is zeg ik het ook eerlijk. Hoeveel LP's waren dat dan? En ging het van licht naar donker, of had ze de kleuren van de regenboog (ik weet natuurlijk niet hoe oud ze was...) als referentie aangehouden?
Mijn vriendin blijft met d'r tengels van mijn muziek (hard- en software) af, dat hebben we lang geleden al afgesproken. Nu mijn dochtertje nog proberen op te voeden. Die vindt de volumeknop af en toe bere interessant.
Mijn vriendin blijft met d'r tengels van mijn muziek (hard- en software) af, dat hebben we lang geleden al afgesproken. Nu mijn dochtertje nog proberen op te voeden. Die vindt de volumeknop af en toe bere interessant.
0
geplaatst: 25 april 2016, 20:35 uur
Buizen had denk ik alleen maar Rainbow albums, die staan altijd al op kleur. 

0
buizen
geplaatst: 25 april 2016, 20:42 uur
Weet ik niet meer precies, Tony, gewoon kleuren bij elkaar. Maar Queen - the Game en Kiss - Double Platinum stonden bij elkaar. "Veel netter zo". zucht.
Het ging om nog geen honderd elpees.
Het ging om nog geen honderd elpees.
0
geplaatst: 29 april 2016, 13:32 uur
Bij mij is het simpel: Bandnaam / Achternaam zonder voorvoegsel / Voornaam / Jaar van release / Titel
Voorbeeld: De discografie van Bon Jovi komt voor de soloplaat van Jon Bon Jovi. Maar soms is het moeilijk maar ik hou me wel strikt aan het protocol. Al heb ik een paar keer toch een uitzondering gemaakt. Real to Reel staat dan weer voor Sonic Highways bij de Foo Fighters. Eigenlijk geen plaat van hun maar om hem bij de stapel Soundtracks te leggen is hij weer iets te speciaal.
Voorbeeld: De discografie van Bon Jovi komt voor de soloplaat van Jon Bon Jovi. Maar soms is het moeilijk maar ik hou me wel strikt aan het protocol. Al heb ik een paar keer toch een uitzondering gemaakt. Real to Reel staat dan weer voor Sonic Highways bij de Foo Fighters. Eigenlijk geen plaat van hun maar om hem bij de stapel Soundtracks te leggen is hij weer iets te speciaal.
0
geplaatst: 2 mei 2016, 22:46 uur
Elk systeem kent wel uitzonderingen. The Band staat bij de B, Das Pop staat bij de D. 10.000 Maniacs, 24-7 spyz en 10cc staan voor de A. Het oeuvre van Jason Molina staat bij elkaar, niet verspreid. Het doel is dat ik (en mijn wederhelft) snel iets kan terugvinden, niet om coute que coute vast te houden aan een systeem.
0
buizen
geplaatst: 2 mei 2016, 23:24 uur
Ik heb ook 'hoekjes'. Van bepaalde genres die ik vaak draai of albums die zeg maar bij elkaar horen, qua thema. In één zo'n hoekje staan bijv. albums van ABBA, Boney M, Duran Duran en Bow Wow Wow maar ook Snap bij elkaar dus dan weet je het wel: altijd goed voor bij een barbeque, of tuinfeest anderszins.
In de meest gedraaide hardrockhoek staan nog altijd Iron Maiden, Van Halen en Ted Nugent. Met een paar klassieke albums kom je al een heel eind. Queen doet het ook altijd goed.
Als je zelf de weg maar in je eigen bloemrijke collectie weet.
Het hoeft niet precies op alfabet.
In de meest gedraaide hardrockhoek staan nog altijd Iron Maiden, Van Halen en Ted Nugent. Met een paar klassieke albums kom je al een heel eind. Queen doet het ook altijd goed.
Als je zelf de weg maar in je eigen bloemrijke collectie weet.
Het hoeft niet precies op alfabet.
0
geplaatst: 3 mei 2016, 12:27 uur
Holden schreef:
10.000 Maniacs, 24-7 spyz en 10cc staan voor de A.
10.000 Maniacs, 24-7 spyz en 10cc staan voor de A.
En zelfs dat kan weer lastig zijn. Bij drie van de vier studioalbums van 16 Horsepower (zoals ze hier op MuMe staan) staat er "Sixteen Horsepower" op de hoes, en niet 16. Heb ze zelf allemaal bij de S staan want eentje apart is natuurlijk achterlijk, maar hier op MuMe vind ik ze in m'n stemmenlijst dus niet bij de S.
0
geplaatst: 3 mei 2016, 13:14 uur
GrafGantz schreef:
En zelfs dat kan weer lastig zijn. Bij drie van de vier studioalbums van 16 Horsepower (zoals ze hier op MuMe staan) staat er "16 Horsepower" op de hoes, en niet Sixteen. Heb ze zelf allemaal bij de S staan want eentje apart is natuurlijk achterlijk, maar hier op MuMe vind ik ze in m'n stemmenlijst dus niet bij de S.
Ook een goed voorbeeld. Niks mis met een systeem om een verzameling te organiseren, maar de realiteit is veelal weerbarstiger.En zelfs dat kan weer lastig zijn. Bij drie van de vier studioalbums van 16 Horsepower (zoals ze hier op MuMe staan) staat er "16 Horsepower" op de hoes, en niet Sixteen. Heb ze zelf allemaal bij de S staan want eentje apart is natuurlijk achterlijk, maar hier op MuMe vind ik ze in m'n stemmenlijst dus niet bij de S.
0
geplaatst: 3 mei 2016, 15:52 uur
Sixteen Horsepower staat bij de S. Als de band beide schrijfwijzen gebruikt maak ik een keuze.
10cc staat natuurlijk vooraan, bij de getallen. Tussen 4hero en 15.60.75 zoals het hoort.
10cc staat natuurlijk vooraan, bij de getallen. Tussen 4hero en 15.60.75 zoals het hoort.
0
geplaatst: 3 mei 2016, 16:53 uur
Nope. Aan de stemgemiddelden hier op MusicMeter te zien mis ik daarmee ook niet veel.
0
geplaatst: 3 mei 2016, 21:32 uur
Kronos schreef:
Sixteen Horsepower staat bij de S. Als de band beide schrijfwijzen gebruikt maak ik een keuze.
Als je het mij vraagt zou de logische volgorde 10cc - 15.60.75 - 4hero moeten zijn. Je sorteert met letters toch ook eerst op de eerste letter, daarna op de tweede letter, enz.? Zo zie je maar, er is niet één heilig systeem.
0
geplaatst: 3 mei 2016, 22:49 uur
Kronos schreef:
Natuurlijk zoals het hoort...

0
geplaatst: 3 mei 2016, 22:50 uur
Teunnis schreef:
Als je het mij vraagt zou de logische volgorde 10cc - 15.60.75 - 4hero moeten zijn. Je sorteert met letters toch ook eerst op de eerste letter, daarna op de tweede letter, enz.?
Als je het mij vraagt zou de logische volgorde 10cc - 15.60.75 - 4hero moeten zijn. Je sorteert met letters toch ook eerst op de eerste letter, daarna op de tweede letter, enz.?
Bij letters kijk je dan ook naar de volgorde in het alfabet. Als het begint met een cijfer sorteer je eerst op dat cijfer, van klein naar groot. In dit geval dus eerst 4, dan 10 en dan 15.
0
geplaatst: 3 mei 2016, 22:55 uur
in eerste instantie dus naar de eerste letter en Teunnis in zijn voorbeeld op precies dezelfde manier naar het eerste cijfer. Dus de 1 (van 10 of 15), de 4 komt daar dus na.
0
geplaatst: 3 mei 2016, 23:01 uur
Ja, is goed hoor.
Eigenlijk is het dus niet 'Ten cc', maar 'One Zero cc'. Jij moet het dus bij de O steken.
Eigenlijk is het dus niet 'Ten cc', maar 'One Zero cc'. Jij moet het dus bij de O steken.
0
geplaatst: 3 mei 2016, 23:03 uur
Kronos scoort niet zo heel hoog op de MuMe-autismeschaal geloof ik 

0
geplaatst: 4 mei 2016, 09:44 uur
Voor mij een reden om nooit iets van 10CC, 13th Floor Elevators, 16 Horsepower, 808 State of 10.000 Maniacs fysiek aan te schaffen. Gelukkig is het Nine Inch Nails en niet 9 Inch Nails, anders had ik die ook links moeten laten liggen.
0
O-d-B
geplaatst: 4 mei 2016, 20:50 uur
10 cc gewoon vooraan 
http://s32.postimg.org/hcscdd2lh/IMG_1901.jpg
Een andere kast en er kan nu gebladerd worden

http://s32.postimg.org/hcscdd2lh/IMG_1901.jpg
Een andere kast en er kan nu gebladerd worden

* denotes required fields.