De Site / Gebruikers / Hoe berg jij je cd's/platen op? / Foto's van je collectie
zoeken in:
0
geplaatst: 30 maart 2016, 12:17 uur
Ik ben in het algemeen geen fan van meer betalen voor mindere kwaliteit. Dat beperkt zich niet alleen tot vinyl.
0
Onweerwolf
geplaatst: 30 maart 2016, 13:52 uur
GrafGantz schreef:
Ik ben in het algemeen geen fan van meer betalen voor mindere kwaliteit. Dat beperkt zich niet alleen tot vinyl.
Pas maar op, er zijn hier een heleboel mensen met kapotte oren die denken dat vinyl beter is dan CD's.
0
geplaatst: 30 maart 2016, 13:55 uur
Onweerwolf schreef:
Pas maar op, er zijn hier een heleboel mensen met kapotte oren die denken dat vinyl beter is dan CD's.
(quote)
Knoop dat maar in je oren
misschien ga je dan wel anders horen

0
geplaatst: 31 maart 2016, 13:05 uur
GrafGantz schreef:

0
geplaatst: 23 april 2016, 23:54 uur
Op artiesten in alfabetische volgorde.
Bij meerdere albums van dezelfde artiest/band worden de albums in chronologische volgorde geplaatst; Bijv: ......COLDPLAY 'Parachutes' (2000), COLDPLAY 'A Rush of blood to the head (2002), COLDPLAY'Live 2003' (2003), COLDPLAY 'X&Y' (2005)........
Bij meerdere albums van dezelfde artiest/band worden de albums in chronologische volgorde geplaatst; Bijv: ......COLDPLAY 'Parachutes' (2000), COLDPLAY 'A Rush of blood to the head (2002), COLDPLAY'Live 2003' (2003), COLDPLAY 'X&Y' (2005)........
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 24 april 2016, 13:04 uur
adri1982 schreef:
Bij mij ook zo
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 24 april 2016, 13:07 uur
Dubbel aantal dan mijne, ik kan er niet meer bij. Rest staat boven. Bij Vinyl
0
geplaatst: 24 april 2016, 17:31 uur
deric raven schreef:
Bij mij op titel van de albums, niet op jaartal.
Daar zal je bijna de enige in zijn denk ik. Het jaar waarin een album verschijnt heeft toch meer betekenis dan met welke letter de titel begint.
0
geplaatst: 24 april 2016, 17:34 uur
Ik kijk meestal in de winkel naar de titel van het album, niet naar het jaartal.
Bij Prince is dat trouwens wel verwarrend; 1999 komt uit 1982.
Bij Prince is dat trouwens wel verwarrend; 1999 komt uit 1982.
0
geplaatst: 24 april 2016, 18:02 uur
En Prince, zijn debuut uit 1979 dus, komt dan volgens jouw rangschikking weer na 1999 uit 1982. Inderdaad verwarrend. Beginnen met het debuut, van oud naar nieuw, vind ik logischer. Zo zie je de albums trouwens ook in de discografie van een artiest staan. En als je een artiest volgt, koop je de albums ook in die volgorde.
0
geplaatst: 24 april 2016, 18:22 uur
Ik zie dat ook zo. Ik ben zo'n autist die dat allemaal uit zijn hoofd weet. Vind dat echt raar, alfabetische volgorde.
0
geplaatst: 24 april 2016, 18:30 uur
Kronos schreef:
En Prince, zijn debuut uit 1979 dus, komt dan volgens jouw rangschikking weer na 1999 uit 1982. Inderdaad verwarrend. Beginnen met het debuut, van oud naar nieuw, vind ik logischer. Zo zie je de albums trouwens ook in de discografie van een artiest staan. En als je een artiest volgt, koop je de albums ook in die volgorde.
Even mierenneuken hoor, maar zijn self-titled album is niet zijn debuut. Hij bracht het jaar ervoor al For You uit.
0
geplaatst: 24 april 2016, 18:31 uur
itchy schreef:
Ik zie dat ook zo. Ik ben zo'n autist die dat allemaal uit zijn hoofd weet. Vind dat echt raar, alfabetische volgorde.
Dat komt waarschijnlijk omdat het gewoon raar is

0
geplaatst: 24 april 2016, 18:43 uur
Arrie schreef:
Hij bracht het jaar ervoor al For You uit.
Hij bracht het jaar ervoor al For You uit.
Ach ja, natuurlijk.
0
geplaatst: 24 april 2016, 23:55 uur
deric raven schreef:
Dat is ook een manier om een album makkelijk terug te vinden. Maar ik heb meer iets met jaartallen, en ga op de geschiedenis van de artiesten/ bands af. Gebruik jij ook de lidwoorden als The, A/ De, Het, Een/ Die, Eine/ Le, Une in de titels?Bij mij op titel van de albums, niet op jaartal.
0
geplaatst: 24 april 2016, 23:56 uur
itchy schreef:
Ik heb ook autisme.Ik zie dat ook zo. Ik ben zo'n autist die dat allemaal uit zijn hoofd weet. Vind dat echt raar, alfabetische volgorde.
0
geplaatst: 25 april 2016, 00:05 uur
Volgens mij bedoelde Itchy niet letterlijk dat ie autisme heeft. 
Ik ben overigens wel een autist maar dan weer vrij slecht in jaartallen. Het staat bij mij wel op chronologische volgorde binnen het oeuvre van een artiest, voelt voor mij ook het meest logisch. En de artiesten op alfabet, maar dan wel weer op voornaam (de MuMe-variant).

Ik ben overigens wel een autist maar dan weer vrij slecht in jaartallen. Het staat bij mij wel op chronologische volgorde binnen het oeuvre van een artiest, voelt voor mij ook het meest logisch. En de artiesten op alfabet, maar dan wel weer op voornaam (de MuMe-variant).
0
geplaatst: 25 april 2016, 01:03 uur
Volgens mij is de regel om alfabetisch te sorteren op achternaam, wat ik dan ook doe. Maar soms is dat wel lastig.
Bij Captain Beefheart bijvoorbeeld kan ik moeilijk Beefheart als achternaam beschouwen. Die zit dus bij de letter C. Net zoals Mr. Bungle niet bij de B zit maar bij de M. Bij Lizzy Borden gaat het ook om een bandnaam en dus komt die bij de L te zitten.
Woorden als The, A, Van... negeer ik in principe maar niet helemaal consequent, want Sinéad O'Connor zit bij de O, niet bij de C. Misschien moet ik dat eens veranderen.
Kortom, gewoon op de eerste letter sorteren en dus op voornaam scheelt wel wat kopzorgen. Maar ik vind het niet 'juist' en dus ook niet staan.
Bij Captain Beefheart bijvoorbeeld kan ik moeilijk Beefheart als achternaam beschouwen. Die zit dus bij de letter C. Net zoals Mr. Bungle niet bij de B zit maar bij de M. Bij Lizzy Borden gaat het ook om een bandnaam en dus komt die bij de L te zitten.
Woorden als The, A, Van... negeer ik in principe maar niet helemaal consequent, want Sinéad O'Connor zit bij de O, niet bij de C. Misschien moet ik dat eens veranderen.
Kortom, gewoon op de eerste letter sorteren en dus op voornaam scheelt wel wat kopzorgen. Maar ik vind het niet 'juist' en dus ook niet staan.
0
geplaatst: 25 april 2016, 08:05 uur
primair is het hele ordenen bedoeld voor de terugvindbaarheid. Als de cd's van één artiest maar bij elkaar staan, dan kan ik ze terugvinden, de verdere volgorde boeit me dan niet echt. Er is verder geen NEN-norm waar ik me aan moet conformeren o.i.d.
0
geplaatst: 25 april 2016, 09:43 uur
0
geplaatst: 25 april 2016, 09:49 uur
Gewoon je collectie rangschikken op catalogusnummer (staat meestal op de zijkant vd CD) , dan heb je nooit gedoe met namen etc. 

0
geplaatst: 25 april 2016, 14:45 uur
Rudi S schreef:
Gewoon je collectie rangschikken op catalogusnummer (staat meestal op de zijkant vd CD) , dan heb je nooit gedoe met namen etc.
En die nummers ken jij allemaal uit je hoofd?

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 25 april 2016, 15:32 uur
Bij de elfde van Yes zie ik daar geen been in.
* denotes required fields.