De Site / Gebruikers / Hoe berg jij je cd's/platen op? / Foto's van je collectie
zoeken in:
0
geplaatst: 5 mei 2018, 00:05 uur
Ook films raakt vol...evenals boeken, evenals games, evenals strips.....ik moet gewoon weer even goed gaan denken hoe en wat. ?
En plafond is 2.62 dacht ik.
En plafond is 2.62 dacht ik.
1
geplaatst: 18 september 2018, 15:21 uur
Anderhalf jaar geleden mee begonnen, maar ik heb nu mijn hele collectie op discogs ingegeven. Behalve enkele cd-boxen die er niet opstaan. Ik heb zelf al verschillende cd's en lp's moeten toevoegen. Nu die cd-boxen nog. De nummers moet je daar een-voor-een invoegen dus dat gaat nog wat werk kosten. De juiste uitgave van een cd of lp vinden is soms ook erg tijdrovend. Maar omdat het op MusicMeter enkel over albums gaat en op discogs over verschillende uitgaves van albums toch interessant als aanvulling. Hierbij een screenshot met een deel van de metal lp verzameling, waarbij zoveel mogelijk hoesjes op het scherm te zien zijn.
https://i.imgur.com/PIm5mb0.jpg
https://i.imgur.com/PIm5mb0.jpg
2
geplaatst: 18 september 2018, 17:46 uur
Dat ziet er mooi uit. Ook voor digitale albums heb je natuurlijk een of andere manier van catalogiseren nodig en JRiver Mediacenter lijkt daar erg geschikt voor.
Voor mij zou een systeem dat de drie verschillende manieren die ik nu gebruik verbindt handig zijn. Als ik een nieuw album koop geef ik dat in op MusicMeter bij Mijn Albums en vervolgens ook in een sub mapje (hardrock/metal lp, of pop/rock cd...). Ik stuur mezelf ook een privébericht met het hoesje (300x300). Zo kan ik later altijd zien wanneer ik wat gekocht heb. Dan maak ik ook nog eens verschillende lijsten aan in wordpad, die ik kan uitprinten. En vervolgens ook nog eens ingeven op Discogs. Kost me per album ongeveer 5 minuten. Lijkt niet veel maar als ik een stapeltje van +10 heb is het al snel een uur werk. En dan vraag ik me wel eens af, waar ben ik toch mee bezig.
En dan staan die fysieke objecten nog niet op hun plaats. 
Edit: Mjuman, waar is je bericht gebleven.
Voor mij zou een systeem dat de drie verschillende manieren die ik nu gebruik verbindt handig zijn. Als ik een nieuw album koop geef ik dat in op MusicMeter bij Mijn Albums en vervolgens ook in een sub mapje (hardrock/metal lp, of pop/rock cd...). Ik stuur mezelf ook een privébericht met het hoesje (300x300). Zo kan ik later altijd zien wanneer ik wat gekocht heb. Dan maak ik ook nog eens verschillende lijsten aan in wordpad, die ik kan uitprinten. En vervolgens ook nog eens ingeven op Discogs. Kost me per album ongeveer 5 minuten. Lijkt niet veel maar als ik een stapeltje van +10 heb is het al snel een uur werk. En dan vraag ik me wel eens af, waar ben ik toch mee bezig.

2
geplaatst: 18 september 2018, 18:24 uur
Was met tablet bezig en per ongeluk gewist.
Dit is de afbeelding: https://www.jriver.com/images/slideshow/audio_standard_view.jpg
En de intro-video:
JRiver Media Center Video Tour - YouTube
Mediacenter is in eerste instantie bedoeld voor beheer en manipulatie van digitale albums; metadata worden automatisch gekoppeld en gebruikt - als gebruiker heb je heel veel opties: rippen in het gewenste formaat.
Je kunt er ook voor kiezen om hoesafbeelding in dezelfde folder als het album op te slaan. Als je dan een iPad of ander (android) tablet gebruikt, kan je op dat tablet je digitale collectie weergeven (door te scrollen), door het hoesikoontje dubbel aan te tippen kan je dan een album starten.
Het probleem dat je beschijft tav fysieke albums herken ik volledig.
Overigens krijg je bij sommige (collected album) series er een probleem bij: stel je hebt een Box 10 Original albums van Lou Reed, dan worden die in eerste instantie bij rippen als een entiteit van 10 cd's gehanteerd en moet je handmatig de oorspronkelijke titels terugzetten en dat is best een klusje.
Ooit Smiths - Complete Albums geleend, 41 tracks (de 4 albums) en ik moet die nog steeds splitsen in de 4 oorspronkelijk albums; ze verschijnen nu als één collectie van 41 tracks en da's onhandig als je één bepaald album wilt horen - maar ja, geleend nietwaar
Dit is de afbeelding: https://www.jriver.com/images/slideshow/audio_standard_view.jpg
En de intro-video:
JRiver Media Center Video Tour - YouTube
Mediacenter is in eerste instantie bedoeld voor beheer en manipulatie van digitale albums; metadata worden automatisch gekoppeld en gebruikt - als gebruiker heb je heel veel opties: rippen in het gewenste formaat.
Je kunt er ook voor kiezen om hoesafbeelding in dezelfde folder als het album op te slaan. Als je dan een iPad of ander (android) tablet gebruikt, kan je op dat tablet je digitale collectie weergeven (door te scrollen), door het hoesikoontje dubbel aan te tippen kan je dan een album starten.
Het probleem dat je beschijft tav fysieke albums herken ik volledig.
Overigens krijg je bij sommige (collected album) series er een probleem bij: stel je hebt een Box 10 Original albums van Lou Reed, dan worden die in eerste instantie bij rippen als een entiteit van 10 cd's gehanteerd en moet je handmatig de oorspronkelijke titels terugzetten en dat is best een klusje.
Ooit Smiths - Complete Albums geleend, 41 tracks (de 4 albums) en ik moet die nog steeds splitsen in de 4 oorspronkelijk albums; ze verschijnen nu als één collectie van 41 tracks en da's onhandig als je één bepaald album wilt horen - maar ja, geleend nietwaar

1
geplaatst: 18 september 2018, 21:55 uur
Kronos schreef:
Als ik een nieuw album koop geef ik dat in op MusicMeter bij Mijn Albums en vervolgens ook in een sub mapje (hardrock/metal lp, of pop/rock cd...). Ik stuur mezelf ook een privébericht met het hoesje (300x300). Zo kan ik later altijd zien wanneer ik wat gekocht heb. Dan maak ik ook nog eens verschillende lijsten aan in wordpad, die ik kan uitprinten. En vervolgens ook nog eens ingeven op Discogs. Kost me per album ongeveer 5 minuten. Lijkt niet veel maar als ik een stapeltje van +10 heb is het al snel een uur werk. En dan vraag ik me wel eens af, waar ben ik toch mee bezig.
Als ik een nieuw album koop geef ik dat in op MusicMeter bij Mijn Albums en vervolgens ook in een sub mapje (hardrock/metal lp, of pop/rock cd...). Ik stuur mezelf ook een privébericht met het hoesje (300x300). Zo kan ik later altijd zien wanneer ik wat gekocht heb. Dan maak ik ook nog eens verschillende lijsten aan in wordpad, die ik kan uitprinten. En vervolgens ook nog eens ingeven op Discogs. Kost me per album ongeveer 5 minuten. Lijkt niet veel maar als ik een stapeltje van +10 heb is het al snel een uur werk. En dan vraag ik me wel eens af, waar ben ik toch mee bezig.
Hoe herkenbaar

4
Soledad
geplaatst: 19 september 2018, 07:49 uur
Soms is het fijn om neuroot te zijn. Ik heb het eigenlijk bijna alleen met Mn cd collectie. Geef ook altijd alles in op mume, op Discogs en in ITunes. En over ITunes gesproken: hoe lang ik erover heb gedaan om daar alle data en hoesjes kloppend te krijgen... en wat doen die fuckers van Apple om ons half autistische neuroten op dr kling te jagen? De artiestafbeeldingen niet aanpasbaar maken, zodat de helft van mijn bibliotheek of helemaal geen artiestfoto heeft of de volledig verkeerde... het leven is zwaar soms.
1
geplaatst: 19 september 2018, 10:13 uur
Naar aanleiding van de (gedeelde) ervaringen en inzichten aangaande beheer van je cd- en lp-collectie, zit ik me af te vragen of het wellicht een idee is om daarover een apart topic te maken - voor tips en om van elkaars ervaringen en inzichten te leren. Is dat een idee?
0
geplaatst: 20 september 2018, 11:39 uur
Prima idee.
Mijn 'workflow' is als volgt. Nieuwe aankopen (uitsluitend CDs) worden geript naar Flac (mbv ABCDE). Eventuele fouten/omissies in metadata corrigeer ik handmatig. Deze media kopieer ik naar mijn NAS. Ik gebruik Plex om muziek te streamen/casten/syncen naar diverse devices, dus hou ik me qua organisatie van bestanden en directories aan de 'naming conventions' die Plex vereist. Plex pikt deze nieuwe aanvullingen automatisch op en verrijkt deze met afbeeldingen en aanvullende info mbt artiesten en albums.
In Plex heb ik de mogelijkheid om playlists te maken op basis van een veelvoud aan criteria. Label, genre, jaartal, etc.
Periodiek exporteer ik de data in Plex naar csv om een overzicht te hebben voor administratieve/verzekerings doeleinden. Dat overzicht wordt aangevuld met extra informatie (bijv. aankoopprijs). Mume en Discogs gebruik ik niet om mijn verzameling te catalogiseren. iTunes past helemaal niet in mijn ecosysteem.
Mijn 'workflow' is als volgt. Nieuwe aankopen (uitsluitend CDs) worden geript naar Flac (mbv ABCDE). Eventuele fouten/omissies in metadata corrigeer ik handmatig. Deze media kopieer ik naar mijn NAS. Ik gebruik Plex om muziek te streamen/casten/syncen naar diverse devices, dus hou ik me qua organisatie van bestanden en directories aan de 'naming conventions' die Plex vereist. Plex pikt deze nieuwe aanvullingen automatisch op en verrijkt deze met afbeeldingen en aanvullende info mbt artiesten en albums.
In Plex heb ik de mogelijkheid om playlists te maken op basis van een veelvoud aan criteria. Label, genre, jaartal, etc.
Periodiek exporteer ik de data in Plex naar csv om een overzicht te hebben voor administratieve/verzekerings doeleinden. Dat overzicht wordt aangevuld met extra informatie (bijv. aankoopprijs). Mume en Discogs gebruik ik niet om mijn verzameling te catalogiseren. iTunes past helemaal niet in mijn ecosysteem.
2
geplaatst: 20 september 2018, 17:47 uur
Ik vind verhalen als het onderstaande niet echt interessant, ik lees ze dan ook niet, maar ik vind het wel in dit topic passen; het gaat tenslotte over het digitaal verwerken (opbergen) van recente aankopen.
Mijn oninteressante verwerkingsproces nog even vermelden? Ik zet ze gewoon op alfabet in mijn IKEA kast, waar de gereserveerde vrije ruimte snel aan het afnemen is, en geef / verhoog mijn score hier op MuMe. Ik ben tenslotte tot aanschaf overgegaan, wat mijn waardering voor een album gemiddeld met 0,5 punt doet stijgen. Maar dit alles zal vrijwel niemand interesseren, dus ik hou er maar over op, he?
Mijn oninteressante verwerkingsproces nog even vermelden? Ik zet ze gewoon op alfabet in mijn IKEA kast, waar de gereserveerde vrije ruimte snel aan het afnemen is, en geef / verhoog mijn score hier op MuMe. Ik ben tenslotte tot aanschaf overgegaan, wat mijn waardering voor een album gemiddeld met 0,5 punt doet stijgen. Maar dit alles zal vrijwel niemand interesseren, dus ik hou er maar over op, he?
1
geplaatst: 20 september 2018, 18:12 uur
Vandaar dat ik er ook een apart topic over wilde openen. Afgaand op de teneur van jouw post zou ik dat topic dan ook wel Metadatamania kunnen noemen.
Een vraag als "op welke tracks heeft Duane Allman als gitarist meegespeeld?" zal jou dan wellicht niet interesseren, al blijft natuurlijk een aardige Triviant-vraag; Wilson Pickett - Hey Jude en Aretha Franklin - The Weight zijn dan een paar van de verrassende (metadatagerelateerde antwoorden)
Een vraag als "op welke tracks heeft Duane Allman als gitarist meegespeeld?" zal jou dan wellicht niet interesseren, al blijft natuurlijk een aardige Triviant-vraag; Wilson Pickett - Hey Jude en Aretha Franklin - The Weight zijn dan een paar van de verrassende (metadatagerelateerde antwoorden)

0
geplaatst: 20 september 2018, 22:28 uur
Ik vind verhalen als het onderstaande wederom niet erg interessant... Alfa male, sorry... 

1
geplaatst: 21 september 2018, 19:28 uur
Interesse heb ik zeker. Volg de verhalen graag maar ga gelukkig niet zo ver als een aantal users in het archiveren en verwerken. Word al moe als ik het lees
Ik heb inmiddels al mijn cd’s en downloads digitaal perfect getagd. Daar heb ik veel plezier van nu ik met een nieuw programma aan de slag ben om mijn muziek via mijn NAS naar mijn streamer te transporteren (of zoiets) Programma heet Roon en is werkelijk een feestje om mee werken. De streamer (en NAS) moet wel Roon ready zijn. De integratie met Tidal is fantastisch. Beide nu operationeel in de trial version want er hangt wel een prijskaartje aan. De rechtvaardiging van zo’n investering zal de komende dagen blijken. Lees graag mee en zal regelmatig een duit in het zakje doen.
Ik heb inmiddels al mijn cd’s en downloads digitaal perfect getagd. Daar heb ik veel plezier van nu ik met een nieuw programma aan de slag ben om mijn muziek via mijn NAS naar mijn streamer te transporteren (of zoiets) Programma heet Roon en is werkelijk een feestje om mee werken. De streamer (en NAS) moet wel Roon ready zijn. De integratie met Tidal is fantastisch. Beide nu operationeel in de trial version want er hangt wel een prijskaartje aan. De rechtvaardiging van zo’n investering zal de komende dagen blijken. Lees graag mee en zal regelmatig een duit in het zakje doen.
0
geplaatst: 25 september 2018, 18:34 uur
In mijn zelfgemaakte platenkast doe ik dat ook soms. En met cd's al eens geprobeerd maar de benno's van Ikea zijn helaas niet diep genoeg.
https://i.imgur.com/Ss73UUI.jpg
https://i.imgur.com/Ss73UUI.jpg
0
Haarm
geplaatst: 5 februari 2019, 17:57 uur
Leuk dat ik deze topic zie. Ik heb al heel lang geleden mijn vinyl, adio-cassettes en cd's op zolder opgeslagen. Afgelopen zondag met veel zweet en gezwoeg de kisten van zolder een verdieping lager uitgestald. Toen herinnerde ik me dat ik het merendeel van het vinyl had gedigitaliseerd; helaas crashte de computer.... ik had geen back-up gemaakt.... weg mijn digitale database..... Van frustratie alles in kisten gedouwd en weg ermee op zolder. Dus bij nieuwe albums sla ik ze digitaal op (met back-up deze keer). Een kleine collectie heb ik beneden staan op vinyl, en die draai ik regelmatig. Zeg maar de 5 sterren albums. Cd's heb ik natuurlijk ook, maar de geluidskwaliteit vind ik heel vaak een stuk minder, dus die dan maar ter compensatie met de Sennheiser koptelefoon ipv over de boxen. Verder bestaat er Spotify. Sinds 3 maanden heb ik een abonnement. Geen gedoe en gestress en ook financieel aantrekkelijk. Het gaat tenslotte om muziek. Mindfulness door muziek.
(Mijn kisten met muziek: ooit een aantal malen op beurzen geweest en soms bijna een complete discografie op de kop kunnen tikken met het plan om alles eens te gaan beluisteren, maar vaak bleef het bij 1 of 2 albums. Bijvoorbeeld bij Black Sabbath.)
(Mijn kisten met muziek: ooit een aantal malen op beurzen geweest en soms bijna een complete discografie op de kop kunnen tikken met het plan om alles eens te gaan beluisteren, maar vaak bleef het bij 1 of 2 albums. Bijvoorbeeld bij Black Sabbath.)
1
geplaatst: 5 april 2019, 11:13 uur
Kronos schreef:
Dat ziet er mooi uit. Ook voor digitale albums heb je natuurlijk een of andere manier van catalogiseren nodig en JRiver Mediacenter lijkt daar erg geschikt voor.
Datzelfde gebeurd mij ook. Nu ben ik al een dik jaar bezig om mijn mediabibliotheek in te richten. Helaas vaak opgehouden door meerdere ziektes door de hele familie. Afgelopen week weer tijd en nu kom ik erachter dat de kasten voor de cd's niet meer mijn totaliteit van cd's in kan. Helaas dus afscheid moeten nemen van mijn dvd-collectie (of ja, die zijn in mappen gegaan). Kleine hapering dacht ik. Tot ik erachter kwam dat de dvd kasten veel minder cd's kan herbergen waardoor die ook bijna vol is.

Ik heb geluk dat ik een vrouw heb die heel begripvol is en ook het nut ziet van mijn verzameling. Ze loopt liever mijn bibliotheek in om een album te luisteren dan Spotify op te starten. Zeker als je niet echt weet wat je wilt draaien, is het een verademing om er gewoon even doorheen te lopen. Maar een grotere kamer dan die van 4 bij 3 die ik heb gekregen krijg ik niet. Ik heb wel eens gekeken naar die plastic hoesjes, die ook de albumhoezen kan bevatten maar om die voor de gehele collectie aan te kopen is weer een erg duur plaatje. Het blijft dus een work in progress voor dit jaar...
9
Soledad
geplaatst: 26 april 2019, 16:52 uur
https://ibb.co/4JJvLm8
Grootste deel heb ik toch gewoon nog ouderwets op cd
https://ibb.co/5Y38XVx
Uiteraard de grote trots: boxsets
die van Ayler staat ergens anders
https://ibb.co/H4QhNvW
Lp verzameling is groeiende maar echt veel zijn het er nog niet.
https://ibb.co/jM5QrLn
Mijn 3 favoriete hoezen... al vervang ik de Harper binnenkort door Joe McPhee’s Nation Time
Grootste deel heb ik toch gewoon nog ouderwets op cd

https://ibb.co/5Y38XVx
Uiteraard de grote trots: boxsets
die van Ayler staat ergens andershttps://ibb.co/H4QhNvW
Lp verzameling is groeiende maar echt veel zijn het er nog niet.
https://ibb.co/jM5QrLn
Mijn 3 favoriete hoezen... al vervang ik de Harper binnenkort door Joe McPhee’s Nation Time

1
geplaatst: 26 april 2019, 21:22 uur
Ja, mooie foto's Soledad!! Ziet er heel verzorgd uit. Zo'n kast met boxsets, daar kom ik hier thuis niet mee weg hoor...
Ow, en dat bovenste plankje, die Mosaic Select boxsets, helemaal top!
Ik herken in je kasten natuurlijk de ruggetjes van de impulse!, Original Jazz Classics (zwart/wit) en Atlantic (Masters) CD's, zie ook een enkele SteepleChase (Clifford Jordan? Billy Harper?), hier en daar wat Soul Note albumboxjes, zelfs een paar uit de Connaisseur serie (blauw randje bovenaan de rug, da's 3x Andrew Hill?), maar.... ik vraag me wel af hoe jij ze gesorteerd hebt staan? Alfabetisch op voornaam, lijkt het wel... Want op achternaam lijken ze niet te staan, of zit ik er nu heel erg naast??
Sorry dat ik een beetje voyeur trekjes vertoon, maar dit is watertanden voor mij...

Ow, en dat bovenste plankje, die Mosaic Select boxsets, helemaal top!Ik herken in je kasten natuurlijk de ruggetjes van de impulse!, Original Jazz Classics (zwart/wit) en Atlantic (Masters) CD's, zie ook een enkele SteepleChase (Clifford Jordan? Billy Harper?), hier en daar wat Soul Note albumboxjes, zelfs een paar uit de Connaisseur serie (blauw randje bovenaan de rug, da's 3x Andrew Hill?), maar.... ik vraag me wel af hoe jij ze gesorteerd hebt staan? Alfabetisch op voornaam, lijkt het wel... Want op achternaam lijken ze niet te staan, of zit ik er nu heel erg naast??

Sorry dat ik een beetje voyeur trekjes vertoon, maar dit is watertanden voor mij...

1
geplaatst: 26 april 2019, 21:34 uur
Ik vergaap me ook graag aan al dat muzikaal moois.
Het succes van Ikea verpest het wel een beetje. Zowat alle cd-kastjes die we in dit topic te zien krijgen komen van daar. Je Ikea-vitrinekastje herken ik ook, Soledad. Zo staat er een zwart hier.
Het succes van Ikea verpest het wel een beetje. Zowat alle cd-kastjes die we in dit topic te zien krijgen komen van daar. Je Ikea-vitrinekastje herken ik ook, Soledad. Zo staat er een zwart hier.

2
geplaatst: 26 april 2019, 21:42 uur
Was op de beurs in Utrecht en vlak voor sluitingstijd ontdekte ik een stand die zeer fraaie houten boxen verkocht voor lp's en cd's. De box voor singles (7" plaatjes, voor de wise guys) werd tegen een aantrekkelijke (beurs)prijs aangeboden - alleen ik was inmiddels platzak …
"Wherever a record needs a home": www.musicboxdesigns.com
"Wherever a record needs a home": www.musicboxdesigns.com
1
Soledad
geplaatst: 26 april 2019, 21:54 uur
Tony de Steeplechases: Harper idd, Archie Shepp en Horace Parlan, Johnny Dyani 
Ik heb ze inderdaad op voornaam, bevalt toch het best (heb hierin wel eens gewisseld). Hoe doe jij het dan?
Kronos ha ja betrapt ook Ikea meuk idd. Tsja ik vind het vaak wel mooi en netjes geprijsd. Alleen het in elkaar zetten... maar goed daar zijn blogs over vol geschreven dus daar zal ik niet over uitwijden.

Ik heb ze inderdaad op voornaam, bevalt toch het best (heb hierin wel eens gewisseld). Hoe doe jij het dan?
Kronos ha ja betrapt ook Ikea meuk idd. Tsja ik vind het vaak wel mooi en netjes geprijsd. Alleen het in elkaar zetten... maar goed daar zijn blogs over vol geschreven dus daar zal ik niet over uitwijden.
0
geplaatst: 26 april 2019, 22:07 uur
Het voordeel van digitaliseren is dat je dat probleem van inzichtelijk indelen niet meer hebt
- een computer slaat het op een willekeurige plek op, op je hard disk (en jij maar denken dat een album van zeg 224 megabijten zoveel aaneengesloten happen op je schijf vergt). Het is wel 1 logisch geheel, maar het album kan een veeltal aparte sectoren beslaan. Het probleem wordt tastbaar wanneer je een lijst van digitale albums wilt printen om te kunnen zien wat je hebt en wat je wilt draaien: je wordt prompt verrast met de MuMe-aanse weergave: een overvolle "T", want het lidwoord wordt niet als ruis beschouwt en telt gewoon mee. The National vind je dus onder de "T" en gelukkig Editors wel onder "E".
A propos Ikea: biedt je wel de hoogste ROI in de vorm van lage opslagkosten per cd; die ligt bij hen op ca 0,20 per cd - een niveau waarvan andere aanbieders alleen maar kunnen dromen. Pastoe heeft de uiterst fraaie Horizontals (kasten met een schuiffront), een kast van ca 90 cm breed (voor ca 90 cd's) - je monteert er een aantal boven elkaar, maar niet alleen de prijs (ca 290,-)is een bezwaar - het verschuifbare front vereist dat je ruimte naast de kast hebt, min. 45 cm aan weerszijden.
- een computer slaat het op een willekeurige plek op, op je hard disk (en jij maar denken dat een album van zeg 224 megabijten zoveel aaneengesloten happen op je schijf vergt). Het is wel 1 logisch geheel, maar het album kan een veeltal aparte sectoren beslaan. Het probleem wordt tastbaar wanneer je een lijst van digitale albums wilt printen om te kunnen zien wat je hebt en wat je wilt draaien: je wordt prompt verrast met de MuMe-aanse weergave: een overvolle "T", want het lidwoord wordt niet als ruis beschouwt en telt gewoon mee. The National vind je dus onder de "T" en gelukkig Editors wel onder "E".A propos Ikea: biedt je wel de hoogste ROI in de vorm van lage opslagkosten per cd; die ligt bij hen op ca 0,20 per cd - een niveau waarvan andere aanbieders alleen maar kunnen dromen. Pastoe heeft de uiterst fraaie Horizontals (kasten met een schuiffront), een kast van ca 90 cm breed (voor ca 90 cd's) - je monteert er een aantal boven elkaar, maar niet alleen de prijs (ca 290,-)is een bezwaar - het verschuifbare front vereist dat je ruimte naast de kast hebt, min. 45 cm aan weerszijden.
0
geplaatst: 26 april 2019, 23:20 uur
Soledad schreef:
Ik heb ze inderdaad op voornaam, bevalt toch het best (heb hierin wel eens gewisseld).
Ik heb ze inderdaad op voornaam, bevalt toch het best (heb hierin wel eens gewisseld).
Ha, ik wist 't wel. Die Woody Shaw box, heb 'm zelf ook, helemaal onder in de laatste kast deed 't 'm.
Soledad schreef:
Hoe doe jij het dan?
Hoe doe jij het dan?
Wel op achternaam dus. Het begint bij ABC, AC/DC en Cannonball Adderley, (A Flock of Seagulls staat bij de F... mijn T is niet bovenmatig gevuld dus), het eindigt allemaal met Frank Zappa, Warren Zevon en John Zorn.

0
geplaatst: 26 april 2019, 23:24 uur
Mjuman schreef:
A propos Ikea: biedt je wel de hoogste ROI in de vorm van lage opslagkosten per cd; die ligt bij hen op ca 0,20 per cd - een niveau waarvan andere aanbieders alleen maar kunnen dromen.
A propos Ikea: biedt je wel de hoogste ROI in de vorm van lage opslagkosten per cd; die ligt bij hen op ca 0,20 per cd - een niveau waarvan andere aanbieders alleen maar kunnen dromen.
Dat, plus MP staat vol met die dingen; €5,00 per kast, meer heb ik er niet voor betaald, dat is €0,03 per CD, sterk naar boven afgerond. Call me cheap, ik geef mijn centen echt veel liever aan de inhoud uit.
0
geplaatst: 26 april 2019, 23:28 uur
Tony schreef:
Het begint bij ABC, AC/DC [...] het eindigt allemaal met Frank Zappa, Warren Zevon en John Zorn.
Het begint bij ABC, AC/DC [...] het eindigt allemaal met Frank Zappa, Warren Zevon en John Zorn.
Niks van 10cc en ZZ Top?
Soledad schreef:
ha ja betrapt ook Ikea meuk idd. Tsja ik vind het vaak wel mooi en netjes geprijsd. Alleen het in elkaar zetten... maar goed daar zijn blogs over vol geschreven dus daar zal ik niet over uitwijden.
ha ja betrapt ook Ikea meuk idd. Tsja ik vind het vaak wel mooi en netjes geprijsd. Alleen het in elkaar zetten... maar goed daar zijn blogs over vol geschreven dus daar zal ik niet over uitwijden.
Mij gaat dat gewoonlijk goed af. Gelukkig maar want van die benno's heb ik er al zestien in elkaar moeten zetten.
1
geplaatst: 26 april 2019, 23:50 uur
Kronos, ik heb lang geleden al eens verteld dat ik weiger iets fysiek in huis te halen van 10CC, 16 Horsepower, 10,000 Maniacs, 808 State, om dat probleem voor te zijn, maar realiseer me opeens terwijl ik dit aan het tikken ben, dat ik wel een CD van 2 Many DJ's heb staan, bij de T dus...
Daar kan 10CC dus nog mooi voor, dus. 
Daar kan 10CC dus nog mooi voor, dus. 
1
geplaatst: 27 april 2019, 00:14 uur
Om het cijfer probleem voor te zijn zet ik het gewoon van voor zoals het volgens mij hoort.
Het begint met een album van een bandje dat 3 heet. Dan volgen 4 Hero, 10cc, 15.60.75, 38 Special en 10,000 Maniacs. Verzamelaars staan apart. 25 Jaar Popmuziek, 40 Island, 100 Hits: Funk, 100 Sixties Girl Group Classics, 101 Stax...
Maar elk systeem is goed natuurlijk. Zolang je maar snel vindt wat je zoekt. Hoe goed mijn systeem is wilde ik eens tonen aan bezoek dat daar naar vroeg. Noem maar een plaat en ik haal ze er meteen uit, zei ik. Tom Waits - Swordfishtrombones op lp? Ik vloog vliegensvlug naar de W in de platenkast. Euhm, niet te vinden. Hoe kan dat nu. Het zweet brak me uit. En maar zoeken. Niks van Tom Waits te zien. Tot mijn belgische frank viel. Nieuw vinyl en tweedehands vinyl dat best prijzig was, zoals dat van Tom Waits, staat apart. Wat een afgang.
Helemaal om tureluurs van te worden is klassieke muziek. Als het kan gewoon op componist. Als dat er maar eentje is. Maar vaak zijn het werken van verschillende componisten. Op de uitvoerder in dat geval. Als dat er maar eentje is. Ik word helemaal gek als ik iets niet kan vinden. Nu heb ik elke kast een letter gegeven en elk vak daarin een cijfer. Kast A vak 1 enz.... Op Discogs heb ik dan bij elk album vermeld waar het te vinden is. In combinatie met de zoekfunctie van Discogs werkt dat goed.
Tot ik weer eens bezoek wil imponeren waarschijnlijk....
Het begint met een album van een bandje dat 3 heet. Dan volgen 4 Hero, 10cc, 15.60.75, 38 Special en 10,000 Maniacs. Verzamelaars staan apart. 25 Jaar Popmuziek, 40 Island, 100 Hits: Funk, 100 Sixties Girl Group Classics, 101 Stax...
Maar elk systeem is goed natuurlijk. Zolang je maar snel vindt wat je zoekt. Hoe goed mijn systeem is wilde ik eens tonen aan bezoek dat daar naar vroeg. Noem maar een plaat en ik haal ze er meteen uit, zei ik. Tom Waits - Swordfishtrombones op lp? Ik vloog vliegensvlug naar de W in de platenkast. Euhm, niet te vinden. Hoe kan dat nu. Het zweet brak me uit. En maar zoeken. Niks van Tom Waits te zien. Tot mijn belgische frank viel. Nieuw vinyl en tweedehands vinyl dat best prijzig was, zoals dat van Tom Waits, staat apart. Wat een afgang.

Helemaal om tureluurs van te worden is klassieke muziek. Als het kan gewoon op componist. Als dat er maar eentje is. Maar vaak zijn het werken van verschillende componisten. Op de uitvoerder in dat geval. Als dat er maar eentje is. Ik word helemaal gek als ik iets niet kan vinden. Nu heb ik elke kast een letter gegeven en elk vak daarin een cijfer. Kast A vak 1 enz.... Op Discogs heb ik dan bij elk album vermeld waar het te vinden is. In combinatie met de zoekfunctie van Discogs werkt dat goed.
Tot ik weer eens bezoek wil imponeren waarschijnlijk....
0
geplaatst: 27 april 2019, 01:02 uur
Clusteren: ook een major issue, wat zet je bij elkaar en wanneer splits je. Geen denkbeeldig probleem: op menige beurs vind je Byrds en (alle) spin-offs (dus ook Gene Clark en Dillard & Clark, Firefall en soms Flying Burrito Bros, ) daaronder, Country Gazette (maar ook FBB menigmaal) staat dan weer onder de cuntry (ik hoor u denken, da's idd toch kutmuziek).
Japan: ook zo'n probleem-cluster - Japan, Raintree Crow, Nine Horses, David Sylvian, Steve Jansen, Mick Karn, Dalis Car, Richard Barieri etc met fysiek weet je dan soms niet meer waar je 't hebt gelaten).
Met cd's overkomt het me wel dat ik de laatstgedraaide cd opberg op de plaats waar de volgende vandaan kwam. En dan zet ik dus bijv Theo Croker doodleuk in het rijtje met cd's van Terje Rypdal
Japan: ook zo'n probleem-cluster - Japan, Raintree Crow, Nine Horses, David Sylvian, Steve Jansen, Mick Karn, Dalis Car, Richard Barieri etc met fysiek weet je dan soms niet meer waar je 't hebt gelaten).
Met cd's overkomt het me wel dat ik de laatstgedraaide cd opberg op de plaats waar de volgende vandaan kwam. En dan zet ik dus bijv Theo Croker doodleuk in het rijtje met cd's van Terje Rypdal

0
geplaatst: 27 april 2019, 01:04 uur
Kronos schreef:
Mij gaat dat gewoonlijk goed af. Gelukkig maar want van die benno's heb ik er al zestien in elkaar moeten zetten.
(quote)
Ik heb twee linkerhanden en nul technisch inzicht en zelfs mij gaat dat prima af.
* denotes required fields.