De Site / Gebruikers / Hoe berg jij je cd's/platen op? / Foto's van je collectie
zoeken in:
0
geplaatst: 1 februari 2017, 21:24 uur
Ik heb die molen dus verkocht, he?
En ben aan het overstappen naar Marktplaats Benno's. Nou.... Bij 3 'verkopers' langs geweest. Bij de een heb ik de hele handel laten staan, alle panelen waren kromgetrokken van de schimmel en houtrot en weet ik wat. 'Zo goed als nieuw...' de Asshole. Ik heb niet eens meer goedemiddag gezegd, ben zo naar buiten gelopen. Mocht je hier op de site zitten, sorry he? Bij de andere 2 wel 'succes'. Hoewel. Bij thuiskomst die pinnen erin geduwd en plankjes geplaatst. Kom ik gvd 4 plankjes en weet ik hoeveel van die pinnetjes te kort. Weet alleen niet wie van de 2 de boosdoener is, heb niet alles zorgvuldig nageteld bij die mensen in de hal. 'Compleet?' 'Ja hoor...' 'Oh, okee, hier heb je je geld, bedankt en tot ziens.' Te goedgelovig voor deze wereld, he?
I know. 
Wet iemand hoe ik aan die plankjes kom? Hebben ze die nog bij IKEA? Die pinnetjes schijn je daar op te kunnen halen. Anders maar even naar de Praxis om een paar van die plankjes op maat te laten zagen. Zal ooit vast wel blij zijn met mijn Benno's, maar nu nog niet.
En ben aan het overstappen naar Marktplaats Benno's. Nou.... Bij 3 'verkopers' langs geweest. Bij de een heb ik de hele handel laten staan, alle panelen waren kromgetrokken van de schimmel en houtrot en weet ik wat. 'Zo goed als nieuw...' de Asshole. Ik heb niet eens meer goedemiddag gezegd, ben zo naar buiten gelopen. Mocht je hier op de site zitten, sorry he? Bij de andere 2 wel 'succes'. Hoewel. Bij thuiskomst die pinnen erin geduwd en plankjes geplaatst. Kom ik gvd 4 plankjes en weet ik hoeveel van die pinnetjes te kort. Weet alleen niet wie van de 2 de boosdoener is, heb niet alles zorgvuldig nageteld bij die mensen in de hal. 'Compleet?' 'Ja hoor...' 'Oh, okee, hier heb je je geld, bedankt en tot ziens.' Te goedgelovig voor deze wereld, he?
I know. 
Wet iemand hoe ik aan die plankjes kom? Hebben ze die nog bij IKEA? Die pinnetjes schijn je daar op te kunnen halen. Anders maar even naar de Praxis om een paar van die plankjes op maat te laten zagen. Zal ooit vast wel blij zijn met mijn Benno's, maar nu nog niet.
0
geplaatst: 1 februari 2017, 21:50 uur
Ik ben geschrokken van de foto van de omgevallen 5x5 ikea kast. Ik gebruik al jaren een 4x4 kast, moet ik mij ook zorgen maken? 

0
geplaatst: 5 februari 2017, 08:50 uur
Ik zelf had enkele opgehangen met de Ikea Gladsax. Maar ik zag na verloop van tijd dat de LP's begonnen te verkleuren. Dus toch maar weg gehaald. Maar vind het er super uitzien!
3
geplaatst: 5 februari 2017, 15:10 uur
MAS schreef:
Ik ben geschrokken van de foto van de omgevallen 5x5 ikea kast. Ik gebruik al jaren een 4x4 kast, moet ik mij ook zorgen maken?
Nee hoor, jij bent meer van de trendy muziek, de hippe hop. Omvallen gebeurt vaak bij de zwaardere muzieksoorten: symfo, hard, noise en metal - al moet je klassiek ook niet bovenin zetten

0
geplaatst: 7 februari 2017, 14:59 uur
Hahaha
Maar even een serieuse vraag Ik ga binnenkort verhuizen en omdat mijn vriendin graag een andere kleur kast wil, was ik van plan om deze aan te schaffen:
http://www.ikea.com/nl/nl/images/products/kallax-open-kast-wit__0365612_PE549074_S4.JPG
Ik heb er nooit overnagedacht dat het wellicht geen geschikte platenkast is. Kan het helpen als ik er een achterwand op zet of kan ik er beter niet aan beginnen?
Maar even een serieuse vraag Ik ga binnenkort verhuizen en omdat mijn vriendin graag een andere kleur kast wil, was ik van plan om deze aan te schaffen:http://www.ikea.com/nl/nl/images/products/kallax-open-kast-wit__0365612_PE549074_S4.JPG
Ik heb er nooit overnagedacht dat het wellicht geen geschikte platenkast is. Kan het helpen als ik er een achterwand op zet of kan ik er beter niet aan beginnen?
0
geplaatst: 7 februari 2017, 16:41 uur
Afbeelding is niet zichtbaar. Maar het is deze Ikea kast dus.
Zonder een rug te monteren moet je er zeker niet aan beginnen. Met rug en bevestigd aan de muur valt het te riskeren. Maar een stevige platenkast zal het niet zijn.
Maximale belasting is 13 kg. Volgeladen met lp's zit er zo'n 400 kg in. Bezint eer ge begint.
Zonder een rug te monteren moet je er zeker niet aan beginnen. Met rug en bevestigd aan de muur valt het te riskeren. Maar een stevige platenkast zal het niet zijn.
Maximale belasting is 13 kg. Volgeladen met lp's zit er zo'n 400 kg in. Bezint eer ge begint.
0
geplaatst: 8 februari 2017, 00:06 uur
Het gaat inderdaad om die kast, dan ga ik maar opzoek naar een andere oplossing. Thanks!
Heeft iemand een tip voor een goedkoop alternatief? Mijn komende woonruimte gaat een tijdelijke woonruimte worden, waardoor ik nog niet wil investeren in een dure (op maat gemaakte) kast.
Heeft iemand een tip voor een goedkoop alternatief? Mijn komende woonruimte gaat een tijdelijke woonruimte worden, waardoor ik nog niet wil investeren in een dure (op maat gemaakte) kast.
0
geplaatst: 8 februari 2017, 05:55 uur
Volgens mij kan die Ikea kast best, de bekende foto is van een kast die verkeerd gebruikt is (op zijn zijkant gezet).
0
Telamon
geplaatst: 8 februari 2017, 13:03 uur
Lau1986 schreef:
Volgens mij kan die Ikea kast best, de bekende foto is van een kast die verkeerd gebruikt is (op zijn zijkant gezet).
Ik heb twee van dit soort kasten al jaren in de schuur staan vol met (strip)boeken. Al heetten die toen geen Kallax maar Expedit oid. Dus mogelijk zijn ze minder sterk. Hierover was enkele jaren wel een 'rel' toen Ikea met de verkoop van deze kasten stopte.
Edit: IKEA EXPEDIT kast wordt KALLAX - IKEA
3
Telamon
geplaatst: 8 februari 2017, 13:17 uur
Je kunt ook vrij simpel zelf 'blader'kasten maken.
Drie houten panelen laten zagen, schroeven, steuntjes en je hebt een zelfgemaakte kast voor 60,- waar een dikke 200 lp's in passen.
Ps ik heb twee linkerhanden dus iedereen kan dit
http://i.imgur.com/6JKXp4e.jpg
Drie houten panelen laten zagen, schroeven, steuntjes en je hebt een zelfgemaakte kast voor 60,- waar een dikke 200 lp's in passen.
Ps ik heb twee linkerhanden dus iedereen kan dit

http://i.imgur.com/6JKXp4e.jpg
0
buizen
geplaatst: 8 februari 2017, 14:04 uur
Zo is het net of je in een platenwinkel woont. Met die bladerbakken. Heeft wel wat.
0
geplaatst: 8 februari 2017, 14:14 uur
Ik denk dat de gemiddelde platenzaak wel blij zal zijn met dat aanbod. 

0
Telamon
geplaatst: 8 februari 2017, 14:26 uur
buizen schreef:
Zo is het net of je in een platenwinkel woont. Met die bladerbakken. Heeft wel wat.
(quote)
Haha, idd.
Daarom staat er ook een kast tussen, waarvan de vrijwel altijd openstaande deuren de 'winkel' enigszins verbergen.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 11 februari 2017, 09:32 uur
Ik heb in zo'n twee bij vier Kallax-kast zo'n 400 LP's staan. En hij staat los tegen de muur, gaat prima.
1
geplaatst: 13 februari 2017, 10:06 uur
Telamon schreef:
Mooie kasten, maar het mooiste is nog wel dat The Human Menagerie en 7 Wonders erin staan.
0
geplaatst: 13 februari 2017, 10:32 uur
wizard schreef:
Mooie kasten, maar het mooiste is nog wel dat The Human Menagerie en 7 Wonders erin staan.
Ik zie ook een machtige Depeche Mode 12", de groene... is dat Love In Itself of toch Everything Counts? Ik twijfel altijd, de blauwe is alleszins Get The Balance Right, die is mijn favoriet van die 3.
0
Telamon
geplaatst: 13 februari 2017, 15:15 uur
SirNoodle schreef:
Ik zie ook een machtige Depeche Mode 12", de groene... is dat Love In Itself of toch Everything Counts? Ik twijfel altijd, de blauwe is alleszins Get The Balance Right, die is mijn favoriet van die 3.
(quote)
Depeche Mode - Love in Itself and Live Tracks (1983) - MusicMeter.nl
Ooit eens voor weinig gekocht op n beurs vanwege Just Cant Get Enough
3
geplaatst: 22 juni 2017, 17:29 uur
Ik ben sinds enige tijd bezig met het ingeven van mijn collectie op Discogs. Een heel werkje om telkens de juiste versie te vinden, maar een waardevolle aanvulling op mijn MusicMeter lijsten.
Zonet ontdekte ik dat bij de weergave 'Large Covers' de rijen verder aangevuld worden als je uitzoomt. Dat maakt het mogelijk het hele scherm te vullen met 240 covers tegelijk.
In de categorie hardrock/metal cd zit ik nu aan Rush.
http://i.imgur.com/L6yXJ4e.jpg
Zonet ontdekte ik dat bij de weergave 'Large Covers' de rijen verder aangevuld worden als je uitzoomt. Dat maakt het mogelijk het hele scherm te vullen met 240 covers tegelijk.
In de categorie hardrock/metal cd zit ik nu aan Rush.
http://i.imgur.com/L6yXJ4e.jpg
1
geplaatst: 17 december 2017, 18:18 uur
Net een interessante documentaire gezien over Moriyama en zijn woonst (gebouwd door architect Ryue Nishizawa / SANAA). De man blijkt een mooie collectie en goede smaak te hebben
; noise, freejazz, Otomo yoshihide, Ryoji Ikeda etc. Je kan ze hier momenteel gratis bekijken: Watch Bêka & Lemoine's movie Moriyama-San - dezeen.com
Ik was gefascineerd door de geluidsinstallatie die hij in zijn kelderverdieping heeft staan. Iemand een idee welke toestellen/ merken (versterker, cd speler, speakers) dit zijn?
https://i.imgur.com/KUxcXFu.jpg
; noise, freejazz, Otomo yoshihide, Ryoji Ikeda etc. Je kan ze hier momenteel gratis bekijken: Watch Bêka & Lemoine's movie Moriyama-San - dezeen.comIk was gefascineerd door de geluidsinstallatie die hij in zijn kelderverdieping heeft staan. Iemand een idee welke toestellen/ merken (versterker, cd speler, speakers) dit zijn?
https://i.imgur.com/KUxcXFu.jpg
0
geplaatst: 17 december 2017, 18:37 uur
Apparatuur ziet er oud en niet bijzonder interessant uit, weet niet wat het is. Die onderzettafeltjes zien eruit alsof ze ieder moment kunnen instorten... 

0
geplaatst: 18 december 2017, 01:40 uur
Die luidsprekers lijken wel een oud type van het merk B&W (Bowers & Wilkins)
0
geplaatst: 14 februari 2018, 12:05 uur
Bij De Site > Algemeen > Vinyl Vinyl Vinyl (o.a. over platenspelers):
http://i65.tinypic.com/5v0pc5.png
LP opbergsysteem, 1-voudig maar toch stijlvol.
(Bron, o.a.: link)
http://i65.tinypic.com/5v0pc5.png
LP opbergsysteem, 1-voudig maar toch stijlvol.
(Bron, o.a.: link)
0
geplaatst: 14 februari 2018, 13:24 uur
De tip is top; was je bekend met het bestaan van dit topic?
[mod-edit]Ik heb hem meteen maar verplaatst
[/mod-edit]
0
geplaatst: 2 april 2018, 10:29 uur
hallo iedereen, ik ben ook aan het uitkijken naar een nieuwe (grotere) cd kast.
Ik zou een eigen fotobestand wil plaatsen van mijn huidige kast maar weet niet goed hoe te plaatsen, lijkt alleen maar mogelijk met link naar internet?
Moet de foto eventueel ook verkleind worden ?
Greetz
Franky
Ik zou een eigen fotobestand wil plaatsen van mijn huidige kast maar weet niet goed hoe te plaatsen, lijkt alleen maar mogelijk met link naar internet?
Moet de foto eventueel ook verkleind worden ?
Greetz
Franky
0
geplaatst: 3 april 2018, 17:41 uur
dranky schreef:
Je kan de foto uploaden via bijvoorbeeld deze site en hem dan hier plaatsen.
5
geplaatst: 4 mei 2018, 13:33 uur
Moet serieus gaan nadenken over wat nu....na ruim 4 jaar is het nu echt vol en moet ik wat gaan verzinnen....zoals altijd gaan de aankopen harder dan gedacht. ?
https://image.ibb.co/nQATm7/20180504_132929.jpg
https://image.ibb.co/nQATm7/20180504_132929.jpg
0
geplaatst: 4 mei 2018, 17:09 uur
Films opofferen voor cd-ruimte 
Ziet er verder erg netjes uit, een aardig hoog plafond zo te zien of valt dat mee?

Ziet er verder erg netjes uit, een aardig hoog plafond zo te zien of valt dat mee?
0
geplaatst: 4 mei 2018, 17:40 uur
Jep, gewoon de dvd's zelf in zo'n map steken en de belachelijk grote doosjes op de zolder of zo.
* denotes required fields.