De Site / Gebruikers / Hoe berg jij je cd's/platen op? / Foto's van je collectie
zoeken in:
0
geplaatst: 18 augustus 2007, 16:36 uur
Damn, dat is nog eens een relaxte stoel. Perfect voor films kijken en muziek luisteren lijkt mij. 

0
geplaatst: 18 augustus 2007, 16:47 uur
blabla schreef:
"bescheiden kastje"
"bescheiden kastje"
Ik zag de foto toevallig ook al op MoMe.

Ik was van plan om dit kastje aan te schaffen (ruimte voor 2600 cd's) of eventueel nog een extra rijtje erbij (ruimte voor 3250 cd's). Dat is toch heel wat makkelijker dan al die losse bakken ( onderaan ).
0
geplaatst: 18 augustus 2007, 16:51 uur
Als je ruimte hebt voor zo'n kast dan is dat inderdaad wel handiger, en mooier. 

0
fredpit
geplaatst: 18 augustus 2007, 17:50 uur
aardige kast blabla, maar ik ben vooral onder de indruk van die stoel.
0
geplaatst: 18 augustus 2007, 18:54 uur
Gered van de afvalcontainer op werk.
Zag er toen niet echt mooi uit, maar met wat schuren, lijnolie, nieuwe vering en nieuw schuimrubber in de kussens weer als nieuw.
Ik had al drie vergelijkbare teak-houten stoelen van de zelfde fabrikant maar die zijn niet zo luxe verstelbaar als deze, was dus ook geweldig verbaasd en blij met deze vondst.
Zag er toen niet echt mooi uit, maar met wat schuren, lijnolie, nieuwe vering en nieuw schuimrubber in de kussens weer als nieuw.
Ik had al drie vergelijkbare teak-houten stoelen van de zelfde fabrikant maar die zijn niet zo luxe verstelbaar als deze, was dus ook geweldig verbaasd en blij met deze vondst.
0
geplaatst: 19 augustus 2007, 00:47 uur
Mijn kasten (een aantal daarvan heb ik al gepost) zijn inmiddels vol: HELP!!! Ik heb nu dus echt geen ruimte meer 
blabla: schitterend!

blabla: schitterend!
0
geplaatst: 19 augustus 2007, 10:15 uur
herman schreef:
Waar kopen jullie trouwens die kasten? Ik ga verhuizen en wil wel een grote kast waar alles in 1 keer in kan, maar het enige wat ik kan bedenken is Ikea (en die gaan maar tot 200) en Lundia (boven mijn budget denk ik, moet nog een keer langs gaan).
www.cd-rek.nlWaar kopen jullie trouwens die kasten? Ik ga verhuizen en wil wel een grote kast waar alles in 1 keer in kan, maar het enige wat ik kan bedenken is Ikea (en die gaan maar tot 200) en Lundia (boven mijn budget denk ik, moet nog een keer langs gaan).
basic maar praktisch want plaats voor 1000 cd's. Misschien niet echt voor in je huiskamer (hoewel..) Heb net een tweede besteld voor in de "studeer"kamer. In de huiskamer nog een mooie kast waar er 1200 in kunnen. Totaal plaats voor 3200 dus kan weer even vooruit

0
geplaatst: 19 augustus 2007, 10:33 uur
blabla schreef:
Free Record Shop is er niks bij .
Wat `n verzameling zeg .
0
geplaatst: 19 augustus 2007, 22:13 uur
VanDeGriend schreef:
basic maar praktisch want plaats voor 1000 cd's. Misschien niet echt voor in je huiskamer (hoewel..) Heb net een tweede besteld voor in de "studeer"kamer. In de huiskamer nog een mooie kast waar er 1200 in kunnen. Totaal plaats voor 3200 dus kan weer even vooruit
(quote)
www.cd-rek.nlbasic maar praktisch want plaats voor 1000 cd's. Misschien niet echt voor in je huiskamer (hoewel..) Heb net een tweede besteld voor in de "studeer"kamer. In de huiskamer nog een mooie kast waar er 1200 in kunnen. Totaal plaats voor 3200 dus kan weer even vooruit

Ik heb hier inmiddels een bouwtekening liggen voor een kast waar er zo'n 1400 inkunnen. Moet alleen nog een keer naar de bouwmarkt en een weekendje uittrekken voor het knutselen.

0
geplaatst: 20 augustus 2007, 00:14 uur
Ik hen een nieuwe PC, en ik ben van plan om mijn 3000 albums daar op te zetten.
0
geplaatst: 20 augustus 2007, 00:24 uur
deric raven schreef:
Heel verstandig, mijn verzameling heb ik ook gedigitaliseerd. Kun je het ook altijd makkelijk terugvinden.

0
geplaatst: 20 augustus 2007, 00:46 uur
Is ook wel om beschadiging van albums tegen te gaan. Stel dat er iets met een album gebeurd, kan ik hem gewoon van de PC branden.
0
Raekwon the chef
geplaatst: 20 augustus 2007, 17:45 uur

maar ik ben nog van plan even een cd-rek te kopen, want het begint een beetje vol te raken
0
geplaatst: 20 augustus 2007, 17:57 uur
Op sommigen hun collectie ben ik toch ook wel jaloers hoor.
Overigens voor mij wordt het ook tijd voor een nieuwe cd kast. Alleen heb ik niet veel plaats voor een groot cd rek
Overigens voor mij wordt het ook tijd voor een nieuwe cd kast. Alleen heb ik niet veel plaats voor een groot cd rek

0
geplaatst: 20 augustus 2007, 20:04 uur
deric raven schreef:
Da's ook mijn plan (al heb ik niet *zoveel* albums), maar het is best een heidens karwei, heb ik gemerkt. Ik rip ze ook meteen op hoge kwaliteit en dan duurt het nog best lang.
0
Omayyad
geplaatst: 20 augustus 2007, 20:08 uur
herman schreef:
Ik heb hier inmiddels een bouwtekening liggen voor een kast waar er zo'n 1400 inkunnen. Moet alleen nog een keer naar de bouwmarkt en een weekendje uittrekken voor het knutselen.

Uit eigen ervaring weet ik dat het erg handig is om voor een systeem te kiezen dat altijd verkrijgbaar zal zijn en dat later ook makkelijk kan worden uitgebreid.
0
geplaatst: 20 augustus 2007, 22:11 uur
Raekwon the chef schreef:
(afbeelding)
maar ik ben nog van plan even een cd-rek te kopen, want het begint een beetje vol te raken
(afbeelding)
Nog een paar Maiden's en je hebt de afbeelding van eddie.
0
geplaatst: 20 augustus 2007, 23:07 uur
Omayyad schreef:
Uit eigen ervaring weet ik dat het erg handig is om voor een systeem te kiezen dat altijd verkrijgbaar zal zijn en dat later ook makkelijk kan worden uitgebreid.
(quote)
Vandaar dat de bouwmarkt een hele goede optie is, er vanuit gaande dat 18mm MDF-plaat nog tot in lengte van dagen verkrijgbaar is. Daarvan heb ik mijn kast namelijk gemaakt (900+ CD's, 60+ DVD's). Als ie vol is schroef ik er gewoon nog 1 in elkaar.
0
raffael77
geplaatst: 21 augustus 2007, 00:29 uur
Ik berg mijn cd's nu op in mappen. Is erg makkelijk en bespaard ruimte. Verder heb ik 2 cd rekjes vol staan in m'n woonkamer maar spoedig doe ik die ook in cd mappen.
0
geplaatst: 21 augustus 2007, 00:31 uur
raffael77 schreef:
Ik berg mijn cd's nu op in mappen. Is erg makkelijk en bespaard ruimte. Verder heb ik 2 cd rekjes vol staan in m'n woonkamer maar spoedig doe ik die ook in cd mappen.
En wat doe je dan met de hoesjes?
0
geplaatst: 21 augustus 2007, 00:35 uur
deric raven schreef:
Gaat toch niet helemaal lukken; is toch te veel van het goede.
Komt niet helemaal uit volgens mijn berekening.

0
geplaatst: 21 augustus 2007, 00:46 uur
3000 albums bij voorkeur coderen met variabele bitrate, gemiddeld zo'n 200kbps, dan wordt een gemiddeld album zo'n 80 MB. Dus met een 250 Gig harde schijf ben je er al.
0
Raekwon the chef
geplaatst: 21 augustus 2007, 01:05 uur
ja, Somewhere In Time er even bijhalen, dan klopt ie al wat meer, ik vraag me trouwens af wat de volledige afbeelding is, (dus t/m A matter of life and death)
0
geplaatst: 21 augustus 2007, 01:09 uur
Raekwon the chef schreef:
ja, Somewhere In Time er even bijhalen, dan klopt ie al wat meer, ik vraag me trouwens af wat de volledige afbeelding is, (dus t/m A matter of life and death)
(quote)
Alleen de re-issues t/m A Real Live Death One hebben de Eddie op de rug.
0
geplaatst: 16 september 2007, 13:58 uur
jaja, impressive.
Ik keek ook meteen toen ik Harald zag staan in forumtopic-updates; ik vermoedde al wel dat het een gezellige stapel vinyl zou zijn!
Ik keek ook meteen toen ik Harald zag staan in forumtopic-updates; ik vermoedde al wel dat het een gezellige stapel vinyl zou zijn!
0
Sheplays
geplaatst: 16 september 2007, 14:03 uur

Ik berg nooit iets op....ik heb dan ook eigenlijk niets om op te bergen!

* denotes required fields.