MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Hoe berg jij je cd's/platen op? / Foto's van je collectie

zoeken in:
Ach valt wel mee hoor....... je kan maar een hobby hebben...!!!

(afbeelding)

Mijn nieuwe kastje. Net afgeleverd. Nu even poetsen en inruimen.

jeko
Da's een mooi kastje!

Yak
Stoegh! Als hij over een paar dagen is ingeruimd wel een nieuwe foto posten hoor.

Yak
Hier passen (nét) al onze cd's in:

(afbeelding)

jeko
Ziet er ook wel erg cool uit, omgebouwde lockers zo te zien?

Yak
Niet zo fancy als het lijkt, deze koop je gewoon bij de IKEA.

Yak schreef:
Als hij over een paar dagen is ingeruimd wel een nieuwe foto posten hoor.

(afbeelding)

Met deze kast was ik al begonnen.

(afbeelding)

Onderin platen, bovenop dvd's.

(afbeelding)

M'n boxes staan allemaal mooi uitgestald, maar stiekem zijn die allemaal permantent leeg =D
M'n CD's gaan constant overal mee naartoe in een case. Ooit stak ik die daar telkens in, en haalde ik die daar ook telkens weer uit als ik weg ging. Maar eens je daar langer dan 10 minuten over doet, is dat niet meer zo praktisch...

Yak schreef:
Als hij over een paar dagen is ingeruimd wel een nieuwe foto posten hoor.

U vraagt, wij posten.

(afbeelding)

En hier in groot formaat.

Orraaaajt! En hoeveel zitten er daar zo in?

In één oogopslag heeft mijn bescheiden collectietje er nog nooit zo klein uitgezien =D

Flinke verzameling
Ongeveer 2000 cd's??

Heb je die zelf gemaakt, Paul? Gezien het feit dat ie rechtsonder zo goed past?

Ziet er goed uit.

Zo zie ik het graag, een kast met ambities! Het is zo al een indrukwekkende collectie maar de kast laat nog genoeg ruimte over voor meer.

Hoe heb je de kast eigenlijk ingedeeld Paul? De z vorm (en het feit dat die Legendary Shack Shakers cd links onderin staat) doet mij vermoeden dat het niet helemaal op alfabetische volgorde staat.

Wat staat dat Heineken-ding daar eigenlijk in die kast te doen? Ik begrijp dat bier en muziek goed samengaan, maar toch geen Heineken? =D
Het soort festivalbier dat na 4 dagen in de zon gelegen te hebben nog steeds hetzelfde smaakt, een eigenschap die het deelt met Cara-pils. Wat op zich geen reclame is =D

sq
Herken ik hier de stijl van cdkast.nl? Ik overweeg daar ook te bestellen want mijn kast (zie even eerder in dit topic) is vol.

Dit is de eerste kast waarvan ik zeg: dit zou ook wat voor mij zijn (alleen wil ik het dan weer graag afgesloten hebben: een mens moet wat te wensen hebben he ).

En ik blijf het maar roepen: heerlijk om mensen te zien die net zo gek zijn, want de commentaren van niet-liefhebbers op je verzameling zijn zooooo vermoeiend.

thejazzscène
Hier dienen cdkasten precies als uitstalkast van 'kijk hoeveel cd's ik heb'. Ik vind dat cd's in een schuif moeten zitten.
Ik ken veel mensen die een lage en lange salonkast hebben die vol cd's zit. Helemaal mat gelakt in het wit (9010) met verstekranden zodat je enkel de lijntjes ziet tussen front en kast. Bijzonder strak en erg leuk om een cdtje uit te halen. Alles mooi opgeborgen en wordt niet vuil. Daarbij heb je bijzonder veel plaats. Waarom? Omdat je geen tussenschoten nodig hebt. Je moet alleen het gepaste interieur hebben en een meubelmaker kunnen betalen...

Sheplays
Wat is er mis met een uitstalkast? De meeste hoezen of zelfs CD boekjes zijn toch mini kunstwerken? Om die reden heb ik zelfs een paar LP's aan de muur hangen. Ik heb wel alles achter glas.

Een mooie kast L_T_B, alleen dat vak rechtsboven is een beetje uit balans.

deric raven schreef:
Flinke verzameling
Ongeveer 2000 cd's??

Ongeveer 1800.

herman schreef:
Heb je die zelf gemaakt, Paul? Gezien het feit dat ie rechtsonder zo goed past?

Als ik het zelf gemaakt zou hebben, zou het juist niet zo mooi passen.

bubbachups schreef:
Hoe heb je de kast eigenlijk ingedeeld Paul? De z vorm (en het feit dat die Legendary Shack Shakers cd links onderin staat) doet mij vermoeden dat het niet helemaal op alfabetische volgorde staat.

Nee, alleen de cd's in de linkerrij staan inmiddels in mijn Collectorz bestand.

sq schreef:
Herken ik hier de stijl van cdkast.nl?

Inderdaad, cdkast.nl of castorhout.nl.

Tavve schreef:
Wat staat dat Heineken-ding daar eigenlijk in die kast te doen? Ik begrijp dat bier en muziek goed samengaan, maar toch geen Heineken? =D

Dat is dit kratje. Een cd-kratje voor 14 cd's.

En aERo....

aERodynamIC schreef:
Dit is de eerste kast waarvan ik zeg: dit zou ook wat voor mij zijn (alleen wil ik het dan weer graag afgesloten hebben: een mens moet wat te wensen hebben he ).

thejazzscène schreef:
Je moet alleen het gepaste interieur hebben en een meubelmaker kunnen betalen...

Sheplays schreef:
Een mooie kast L_T_B, alleen dat vak rechtsboven is een beetje uit balans.

Daar staan boxen die niet rechtop kunnen staan.

Beste L_T_B: geloof me............ meubelmakers kan ik betalen (2 Piet Hein Eek meubels op maat wil toch wat zeggen he)

Maar ik vind je kasten echt helemaal geweldig hoor!

aERodynamIC schreef:
Beste L_T_B: geloof me............ meubelmakers kan ik betalen

Jij misschien wel, maar ik niet (in ieder geval niet voor een kast mét deurtjes).

Het hangt er ook een beetje van af waar ik een kast met deuren wil. In de woonkamer hoef ik mijn cd's niet in beeld te hebben en in een zijkamer heb ik daar weer geen enkele moeite mee.
Ik krijg de indruk dat jouw kast in een perfecte hoek daarvoor staat: klopt dat?

Tot eind 2007 stond alles op genre en tijdsperiodes in 3 Ikea billy's en ik kon heel vaak een CD gewoon niet vinden. Ik heb de Kerst besteed aan het aanpassen van de billy's en alles op alfabet te zetten. Echt geweldig. Ik kan alles nu weer vinden.

Wel een aparte plank voor de (long)boxen.

Ik heb zelf deze kast laatst aangeschaft bij de Ikea. Het is eigenlijk een boekenkast maar kan ook prima gebruikt worden om er lp's in te zetten. Die van mij is dan nog een slagje groter

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40047675

Het wordt een gigantisch probleem, ik heb hier ondertussen overal CD's liggen, staan, in dozen... het begon allemaal met minder Cd's enkele staanrekjes, wat cd-latenkasten.. die puilen ondertussen allemaal uit... en verder in alles rondslingerend of in dozen ;...

k moet ook eens voor rekken of zo'n grote wandkast of zo gaan zals LTB..

Afijn... ter illustratie ..

Hier lukt het nog aardig, met het rekje waarin enkel Neil Young, Crosby Stills Nash & young, Tragically Hip en wat muziek dvds zitten:

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Tot zover de uitpuilenden ladenkastjes enz.. Maar ...

Verder overal cd's dus;

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

;-o

Mijn hemel hoe kun je daar nu de juiste cd in terug vinden?

Oh... dat lukt me nog aardig hoor

Maar als je geld hebt voor bijna 3000 CD's, dan kan een mooie kast er toch ook wel vanaf? Maakt het nog overzichtelijker enzo. En neemt vast ook minder ruimte in.

Ondertussen heb ik hier zelf ook nog een paar dozen staan vol met CDs. Laatst meegenomen uit het ouderlijk huis, ik was eigenlijk vergeten dat daar ook nog (honderden ) Cd's van vroeger stonden te verstoffen.

Je hebt daar een punt, beste Herman...
Dat of "rekken", of verhuizen (!!!) - want ook voor andere zaken heb ik in mijn flat geen plaats meer, jullie zagen slechts het tipje van de ijsberg - wordt wellicht ook de next step.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:51 uur

geplaatst: vandaag om 00:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.