De Site / Gebruikers / Hoe berg jij je cd's/platen op? / Foto's van je collectie
zoeken in:
0
geplaatst: 19 februari 2008, 23:40 uur
c-moon schreef:
lang bericht geplaatst op 19 februari 2008, 22:25 uur
lang bericht geplaatst op 19 februari 2008, 22:25 uur
ah, dat lijkt wel wat op mijn 'systeem' en daar zitten er 5000 in
heb jij de boel alfabetisch ?
ik alleen a t/m c, de rest moet nog steeds ...
0
geplaatst: 19 februari 2008, 23:56 uur
Alfabetisch niet, wel per genre, en dan chronologisch per artiest...
Ja, zelfs in die doosjes
Ja, zelfs in die doosjes

0
geplaatst: 20 februari 2008, 00:05 uur
"Gewoon" één maandje geen cd's kopen of naar concerten gaan en je kan een héél mooi kastje aanschaffen Mark. 

0
geplaatst: 20 februari 2008, 09:33 uur
Als je te weinig ruimte hebt om je CD’s op te bergen, dan helpt een kast op den duur ook niet meer. Wat je naar mijn mening het beste kunt doen is om een soort compilatie CD te maken.
Ik heb bijvoorbeeld van mijn platen/cd’s van Minimal Compact, Devo en Talking Heads de beste nummers op een CD gezet (mp3).
Hierdoor heb ik aanzienlijk minder CD’s in mijn kamer, bovendien ben ik nu veel eerder geneigd een deze CD’s te draaien omdat hier alleen nummers op staan die ik mooi vind.
De originelen kun je bewaren in de kelder, daar hoeft de kast/schappen niet zo mooi te zijn.
Ik heb bijvoorbeeld van mijn platen/cd’s van Minimal Compact, Devo en Talking Heads de beste nummers op een CD gezet (mp3).
Hierdoor heb ik aanzienlijk minder CD’s in mijn kamer, bovendien ben ik nu veel eerder geneigd een deze CD’s te draaien omdat hier alleen nummers op staan die ik mooi vind.
De originelen kun je bewaren in de kelder, daar hoeft de kast/schappen niet zo mooi te zijn.
0
geplaatst: 20 februari 2008, 09:37 uur
Ik heb vijf van die IKEA-zuilen die uitpuilen. In plaats van er twee nieuwe bij te kopen heb ik een deel van mijn collectie, waar ik door een veranderende smaak toch niet meer naar luister, in de uitverkoop gedaan.
0
geplaatst: 20 februari 2008, 10:16 uur
L_T_B schreef:
"Gewoon" één maandje geen cd's kopen of naar concerten gaan en je kan een héél mooi kastje aanschaffen Mark.

u zegt daar al zoiets

Cygnus schreef:
Ik heb vijf van die IKEA-zuilen die uitpuilen. In plaats van er twee nieuwe bij te kopen heb ik een deel van mijn collectie, waar ik door een veranderende smaak toch niet meer naar luister, in de uitverkoop gedaan.
Goh.. ik denk dat ik dat moeilijk over m'n hart zal kunnen krijgen, Frank ;-o
Alhoewel SOMMIGE CD's kunnen écht wel weg

Een mens koopt soms al eens iets waar ie dan toch nogal snel van zegt: "wtf, hoe slecht is dit! waarom kocht ik dit überhaupt" ;-D
0
geplaatst: 20 februari 2008, 11:14 uur
Ik heb nood aan een nieuw cd rekje. Want nu steken ze overal, 'k heb mijn boeken zelfs al in mijn bedschuif gedaan. Zo'n koffer is ook wel handig, die kan ik dan kwijt onder mijn bed, maar 'k wil dan een koffer waar je de hoezen van de cd's mee in kan steken. Want 'k zou eigelijk niet weten waar ik een rekje moet plaatsen, die twee die ik nu heb staan ook maar op mijn bureau.
0
geplaatst: 20 februari 2008, 11:24 uur
Ik heb bij de Xenos van die plastic opbergboxen op wieletjes gehaald en daar de cd's ingestopt die ik niet meer zo vaak beluisteren. Erg makkelijk, schuif ze gewoon onder mijn bed en weet alles er nog in te vinden. Passen er zo 4 onder mn bed en er passen erg veel cd's in.
0
geplaatst: 20 februari 2008, 17:08 uur
Mijn bedschuif dat is echt een geweldige oplossing als ik ooit duizenden cd's heb. Daar liggen ze helemaal niet in de weg en verlies ik geen plaats.
0
geplaatst: 20 februari 2008, 17:12 uur
Ik heb ook 2 van die Xenos-dingen, wel handig voor oude CD-singles en gebrande CD's enzo. Nadeel is alleen wel dat ze niet helemaal rechthoekig zijn, waardoor je de ruimte niet efficient benut. Maar wellicht is het alleen een pietlut als ik die daarop let. 

0
geplaatst: 20 februari 2008, 21:02 uur
Dat is waar! Je kan het niet ten volle vullen omdat ze rond lopen inderdaad. Af en toe vervelend.
0
geplaatst: 22 februari 2008, 11:37 uur
Ik heb met de Kerst alles eindelijk alfabetisch gezet. Nu wil ik echter van die dunne plastic alfabetische schotjes hebben die je in CD winkels ook ziet met de artiestennamen etc. Ik hoef ze alleen maar A t/m Z.
Ik kan ze echter nergens vinden. Heeft iemand enig idee waar ik die zou kunnen krijgen?
Ik kan ze echter nergens vinden. Heeft iemand enig idee waar ik die zou kunnen krijgen?
0
Harald
geplaatst: 22 februari 2008, 12:07 uur
Ik heb zoiets bij PRAXIS gezien, die letters moet je dan zelf erop plakken
0
geplaatst: 22 februari 2008, 14:54 uur
Als je een leeg hardplastic (single)-cd doosje neemt en daar met wit karton een uitsteeksel aan plakt, kun je die er tussen zetten in de kast. En dan natuurlijk een A, B of andere letter op het uitsteeksel schrijven.
Als je die bordjes echt wil hebben, stuur dan ff een PM.
Dan ligt het namenlijk aan hoe je je kast hebt. Als de cd`s met de rug naar je toe staan, red je het niet met die bordjes. De hoogte van een cd is lager dan de breedte. En in de cd winkel staan de dividers in de hoogte.
Als je die bordjes echt wil hebben, stuur dan ff een PM.
Dan ligt het namenlijk aan hoe je je kast hebt. Als de cd`s met de rug naar je toe staan, red je het niet met die bordjes. De hoogte van een cd is lager dan de breedte. En in de cd winkel staan de dividers in de hoogte.
0
geplaatst: 23 februari 2008, 14:51 uur
Nee doosjes met karton vind ik niks, ik heb er nu al kartonnetjes staan en lege doosjes nemen ruimte in beslag. Jij begrijpt het wel helemaal. Ik heb ze inderdaad niet staan zoals in de CD zaak maar net zoals boeken in een boekenkast staan, dus met de rug van CD zichtbaar. Het uitsteeksel op de bordjes moet dus inderdaad aan de rugkant zitten.
0
geplaatst: 26 februari 2008, 17:12 uur
Ik doe het gewoon in een mooie rekje (er kunnen er 60 á 70 in)...
0
geplaatst: 26 februari 2008, 18:17 uur
Voor de "kleine" collecties zijn dat soort rekjes wel geschikt...... voor de grotere collecties onder ons zijn die totaal niet bevredigend.....
Zelf heb ik opmaat gemaakte laden kasten...... moet er binnen kort weer 1 bij laten maken......
Zelf heb ik opmaat gemaakte laden kasten...... moet er binnen kort weer 1 bij laten maken......
0
chocoloco
geplaatst: 26 februari 2008, 21:42 uur
in een mooi handgemaakt Javaans houten kastje met fijn spijlenwerk in de deuren. gehaald in favoriete curiosawinkel galerie de miroir in Brussel, waar de Brusselse madam van zeventig die de meubels zelf op verre reizen ging halen, zelf alseen pronstuk rondliep en prachtige reisverhalen rondstrooide. Fuck ikea billy kastjes !
0
geplaatst: 26 februari 2008, 23:19 uur
@ thelion : Zie mijn albums...zoveel heb ik er niet maar ze kosten waarschijnlijk dan ook meer geld dan jouw albums.
(niet lullig bedoelt hoor)
(niet lullig bedoelt hoor)
0
geplaatst: 26 februari 2008, 23:31 uur
thelion schreef:
Voor de "kleine" collecties zijn dat soort rekjes wel geschikt...... voor de grotere collecties onder ons zijn die totaal niet bevredigend.....
Nee want als je ze alfabetisch gaat zetten heb je al snel een probleem met de oude dubbel cd's die je dan weer apart moet zetten.
0
geplaatst: 26 februari 2008, 23:35 uur
Running On Empty schreef:
Nee want als je ze alfabetisch gaat zetten heb je al snel een probleem met de oude dubbel cd's die je dan weer apart moet zetten.
Om nog maar te zwijgen over boxsets en special editions.......
Sietse schreef:
JohnWilliams heeft iig een goed gevoel voor humor.

0
geplaatst: 27 februari 2008, 00:54 uur
Sietse schreef:

Maar hij heeft er wel een beetje meer...of wat zeg ik een beetje!!!

0
geplaatst: 27 februari 2008, 18:35 uur
Cygnus schreef:
Heb je toch weer extra ruimte binnenkort

0
geplaatst: 1 maart 2008, 16:52 uur
Wij hebben net twee rekken bij ikea gehaald, iets van 180 cd's per rek... vanmorgen in elkaar gezet, gevuld en nu al besloten er van de week nog maar één bij te halen want mn verlanglijstje met cd's blijft maar groeien 

0
geplaatst: 6 maart 2008, 09:49 uur
Vraag is dan: zo'n IKEA ding: enkel voor handige Harry's? Of zou zelf ik met mijn twee linkerhanden dat in mekaar kunnen zetten? 
Ik heb mijn oog hier op laten vallen:
http://www.verzamelkasten.nl/product_info.php?cPath=21_24_28&products_id=37
(of had ik dat al gezegd?)

Ik heb mijn oog hier op laten vallen:
http://www.verzamelkasten.nl/product_info.php?cPath=21_24_28&products_id=37
(of had ik dat al gezegd?)
0
geplaatst: 6 maart 2008, 10:04 uur
Zo'n IKEA geval kan iedere nitwit met anderhalve linkerhand in elkaar zetten. Maar gezien de omvang van jouw collectie lijkt me die verzamelkast een betere oplossing. Hoeveel van die kasten heb je eigenlijk nodig? 

* denotes required fields.